يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۳

انقلابیها می پرسند چرا رهبری چنین آدمی را عزل نمیکند!؟

سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 559870
به گزارش جهان نیوز،جایی که حتی پیامبر(ص) به تشییع جنازه منافقین میرود و امیرالمومنین امام علی(ع) امثال ابوموسی اشعری را عزل نمیکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاوه
Iran, Islamic Republic of
یک جا آنقدر حضرت علی علیه السلام با برجسته کردن بعضی از تصمیم های آن حضرت مثلا حقوق بیت المال را اگر کابین زنانتان باشد ......را یکطرفه مبینیم و در جایی دیگر برای توجیه ابهاماتی دوباره متوسل به رفتارهای دیگر آن حضرت در. خصوص افراد مسئله دار میشویم که حقیقتا تا به حال به گوش ما نخورده چون تاریخ و سیره انبیا و اهل بیت را آنگونه که به نفع باشد را منتقل میکنیم نتیجه مسلم اینگونه عملکرد متولیان دین ،لاجرم دین گریزی بویژه در جوانان را شاهد خواهیم بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
خیر آقا کاوه؛
مردمند که دین را، آنگونه که برایشان ساده تر است، معنا میکنند. مسایل دینی، نیاز به تفکر دارد. دین، تناقض ندارد، اما پیچیدگی هایی دارد که نیاز به تفکر دارد. اما مردم دنیادوست، اگر به ضررشان باشد، هیچ فکری نمیکنند. لذا، تناقض می بینند.
قرآن، انسان را به تفکر و تعقل، توصیه کرده است. اما ما عمل میکنیم؟ من یک مثال ساده میزنم:
همه میدانیم در زندگی، مسایل مختلفی پیش می آید که باید بدانیم دین، در مورد آن ها چه گفته و چه دستوری داده. اما آیا ما مردم، برنامه روزانه خواندن مسایل شرعی را از کتاب توضیح المسایل داریم؟ مثلا مقیدیم روزی 10 مسأله، یاد بگیریم؟ 5 مسأله؟ 1 مسأله؟!
یا توصیه زیاد به قرآن خواندن. آیا هر روز و هر لحظه، قرآن میخوانیم تا بدانیم چطور عمل کنیم؟
میبینید که ربطی به آموزش ها ندارد. مشکل ایمان مردم از ازل تا ابد، به خاطر اعمال خودشان است.
این ها را گفتم که ان شاء الله، هزار سال زنده باشید، در عالم قبر و در صحرای محشر، کسی از شما نمیپذیرد که بله روحانیون بدی دیدم، حرف های متناقض شنیدم، دزدی بود، دین گریز شدم! جواب این توجیهات رو، سنگین میدن. لذا، خودمون رو آماده آزمایشات الهی کنیم.
عموزاده از سمنان
Iran, Islamic Republic of
سلام
ممنون. به نظر من هم کاملا صحیح است. حتی در قضیه غدیر هم به نظر می رسد که پیامبر (ص) شدید تحت فشار بوده اند به طوری که خداوند متعال در آخر با لحن به ظاهر عتاب آلودی امر می کنند که بگو که اگر نگویی رسالتت را کامل نکرده ای و ...
ممنون جهان نیوز عزیز