جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شهادت مدیرفنی‌شبکه الغدیردرعراق

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 403931
مدیر فنی شبکه الغدیر در عملیات آزادسازی آخرین مواضع گروه تروریستی داعش در دیاله به شهادت رسید.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، در ادامه پیشروی‌های نیروهای ارتش عراق و داوطلبان مردمی منطقه مقدادیه و روستاهای اطراف آن پاکسازی شد.

شب گذشته در نود کیلومتری شمال شرق بغداد عملیاتی سرنوشت ساز برای آزادسازی آخرین پناهگاه گروه تروریستی داعش در استان دیاله آغاز شد.

در این عملیات که با شعار "لبیک یا حسین" پیش از طلوع آفتاب آغاز شد نیروهای ارتش با شلیک توپ‌، موشک‌ و کاتیوشا مواضع گروه تروریستی داعش را هدف قرار داده و پیشروی را آغاز کردند.

گروه تروریستی داعش ۳۲ روستا در مناطقی گسترده از مقدادیه و منصوریه را در تسلط خود گرفته که آخرین مواضع این گروه تروریستی در دیاله محسوب می‌شود.


امروز گام اول آزادسازی این مناطق برداشته شده و نیروهای ارتش پیشروی چشم‌گیری در مقدادیه داشتند.

«کریم نوری» فرمانده عملیات آزادسازی دیاله گفت: طی این عملیات نیمی از روستاها به طور کامل از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی شده و آزادسازی کامل استان دیاله بسیار نزدیک است.


وی تک‌تیراندازهای داعشی را یکی از موانع پیشروی نیروهای ارتش و مردمی در این عملیات عنوان کرد و افزود: هر تک تیرانداز داعش می‌تواند یک گردان را فلج کند اما نیروهای ارتش توانستند بسیاری از آنها را به هلاکت برسانند.


عملیات آزادسازی مقدادیه و منصوریه چهار محور دارد که نیروهای ارتش و مردمی باید ده کیلومتر به عمق این مناطق وارد شوند.


در عملیات آزادسازی ای مناطق «علی انصاری» مدیر فنی شبکه الغدیر به خیل شهدا پیوست.

شبکه ماهواره‌ای الغدیر وابسته به سازمان بدر عراق است که نخستین شبکه عربی در عراق است که پس از سقوط نظام دیکتاتوری صدام در سال ۲۰۰۳ بر روی ماهواره قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *