جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

واکاوی توافق هسته‌ای

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 436584
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه در مرکز نوآوری پژوهشگاه شاخص‌پژوه دربارۀ توافقنامه هسته ای به بیان نقطه نظرات خود پرداخت. وی با اشاره به توافق نهایی هسته‌ای اظهار داشت: آقای صالحی در مجلس به ما می‌گفت بروید دعا کنید توافق بهم بخورد چون واقعاً خطرناک است، برای فروش لوازم و تکنولوژی گلوگاهی درست کرده‌اند که کسی جرأت نکند به ما هایتک بفروشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Ireland
1- مگر الان به ما هایتک می فروشند که مثلا با توافق چنین چیزی بخواهد برای چند سال متوقف شود؟

2- مگر الان به ما تسلیحات می فروشند که با توافق بخواهند آن را به مدت پنج سال محدود کنند؟

3- مگر الان ما به اورانیوم غنی شده احتیاج داریم که نگران باشیم تا هشت سال نمی توانیم بیشتر غنی سازی کنیم؟ (بر اساس قرارداد سوخت نیروگاه بوشهر تماما توسط روسیه تامین میشود، صفحات سوخت نیروگاه تهران هم که ساختیم و ذخیره داریم)

4- مگر ما در حال تولید موشک های بالستیک طراحی شده برای حمل کلاهک هسته ای بودیم که الان با توافق برایمان مانع ایجاد شده باشد؟ ("طراحی شده برای حمل کلاهک هسته ای" با "دارای قابلیت حمل کلاهک هسته ای" تفاوت دارد)

5- مگر ما به پلوتونیوم تولیدی راکتور اراک احتیاج داشتیم که حالا با بازطراحی پیشرفته تر آن و تولید کمتر پلوتونیوم برایمان فاجعه ایجاد شود؟

دست از بهانه گیری بردارید. این توافق بیش از آنکه فکر کنید به نفع کشور است.
علي
كاسب تحريم اي دلواپس