جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۲

منزل كودكی هاشمی رفسنجانی+تصاویر

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 261963
از شهر یزد به طرف استان كرمان حركت كردیم. 140 كیلومتر به طرف جنوب شرقی رفتیم تا به شهرستان انار اولین شهر استان كرمان رسیدیم.
به گزارش جهان به نقل از دی پرس، پس از عبور از شهر انار به سمت شرق این شهرستان و به طرف بخش نوق شهرستان رفسنجان ادامه سفر دادیم. با طی 30 كیلومتر به روستای جوادیه رسیدیم، هفت كیلومتر بعد از جوادیه، روستای نجم‌آباد قرار داشت، دو كیلومتر بعد روستای دقوق‌آباد، یك كیلومتر بعد روستای احمدیه، چهار كیلومتر بعد روستای زانوق‌آباد، یك كیلومتر بعد روستای روامهران، سه كیلومتر بعد روستای روستای باقرآباد و دو كیلومتر بعد به شهر بهرمان، زادگاه اكبر هاشمی رفسنجانی رسیدیم.
 
از میدان امام حسین (ع) این شهر وارد بلوار هاشمی رفسنجانی شدیم و با كمك یكی از اهالی بهرمان، به خانه كودكی‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدیم.
 
خانه‌ای از جنس خشت و گل مانند همه خانه‌های قدیمی كویر، خانه‌ای كه روزگاری فردی چون اكبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن به دنبا آمد و كودكی‌اش را گذراند.
 
به گفته یكی از اهالی بهرمان، هاشمی رفسنجانی هرگاه كه به زادگاهش سفر می كند و سری به خانه دوران كودكی‌اش می‌زند، ابتدا به سراغ تنوری می رود كه روزگاری با همت مادرش به راه بوده و نان گرم اهالی خانه را تامین می‌كرده است. در كنار حیاط خانه، باغ پسته كوچكی قرار دارد كه درختانش خیلی قدیمی هستند.
 
به گفته مهدی نوذری، عضو شورای شهر بهرمان این شهر بیش از هفت هزار جمعیت دارد و 42 شهید تقدیم انقلاب كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر بزرگ مردانی همچون آقای هاشمی که خود را وقف نظام کرد
از کجا به کجا....
ازفایل صوتی آقازاده ایشان کاملا مشهود است که خانوادگی خود را وقف نظام کده اند!!!
سه چرخه مهدی هاشمی هم که هنوز هست بنده خدا با آن به انگلیس رفت و آمد میکند
Iran, Islamic Republic of
حتماً اونهم دوچرخه مهدیه!
هنوزهم بحث کاخ نشینی وکوخ نشینی اش توی گوشمون هست ...
Iran, Islamic Republic of
بنظر شما کجاش عجیبه...
عجب خونه ای بودااا
دایی جان این خانه زمانی ساخته شده که تهران شما درحاشیه ری بوده وروستائی بوده با200نفر جمعیت .حالابگو از کجا به کجا
البته باید توجه داشت که ارث پدرشه
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی خانوادگی از قدیم از نظر وضع مالی خوب بوده اند و ضمنا تا حالا رسایی تو عمرش چنین خانه بزرگی ندیده است که توی مجلس از اقای هاشمی بد میگوید همین رسایی چون توی دولت نهم و دهم به پست مناسبی نرسید حالا داره هم بدگویی اقای احمدی نژاد را میکنه هم بد گویی اقای هاشمی را
Iran, Islamic Republic of
اقای منتظری هم حاصل عمر امام ره بودند اما آنگونه شد که دیدید.
United States
یا ابوالفضل! چه خونه بزرگیه. پس وضعشون خوب بوده از قدیم