چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

"نابغه کشتی فرنگی" فینالیست جهان شد

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 380209
حمید سوریان برای ششمین بار به فینال مسابقه‌های جهانی کشتی رسید.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در مرحله نیمه نهایی وزن ۵۹ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، حمید سوریان دارنده ۶ مدال طلای جهان و المپیک برابر المرات تاسمرادوف دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۳ از ازبکستان قرار گرفت و با برتری ۲ بر یک برابر کشتی‌گیر میزبان، برای ششمین بار راهی فینال مسابقه‌های جهانی شد.

در این کشتی، تماشاگران ازبکی به شدت ملی‌پوش خود را تشویق می‌کردند و تمام مربیان و مسئولان ازبکستان در کنار تشک جمع شده بودند.

سوریان در ۴ کشتی قبلی خود حریفانی از رومانی، مصر، کوبا و آذربایجان را شکست داده بود.

سوریان در فینال مقابل مینگیان سمنوف دارنده مدال برنز المپیک از روسیه قرار می گیرد. سوریان ۴ ماه قبل در فینال جام جهانی تهران، سمنوف را شکست داده است.

سوریان پنج مدال طلای جهان و یک طلای المپیک را در کارنامه دارد و با احتساب کسب مدال توسط حمید سوریان (طلا یا نقره) او رکورد مرغوبیت مدال را که پیش از این در اختیار عبدالله موحد(۵ طلای جهان و یک طلای المپیک) بود را شکست.

سوریان با هفتمین مدالش به رکورد هفت مدال جهان و المپیک غلامرضا تختی نیز رسید و در حال حاضر تختی و سوریان تنها هفت مداله های تاریخ کشتی ایران در مسابقات جهانی و المپیک هستند.

به گزارش ایسنا، در وزنهای ۹۸ و ۷۱ کیلوگرم نیز قاسم رضایی و افشین بیابانگرد در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه می‌کنند. بیابانگرد در شانس مجدد موفق شد کورپاسی از مجارستان را ۴ بر ۳ شکست دهد و حریف کشتی‌گیر بلاروس در مسابقه رده بندی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *