جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

اظهارات جدید آمریکا در آستانه مذاکرات

جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 381000
نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نگرانی‌های موجود درباره انحراف‌های احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، باید به عنوان بخشی از توافق جامع در نظر گرفته شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا به نقل خبرگزاری فرانسه، لورا کندی، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: واشنگتن درباره روند اجرای تعهدات ایران نگران است.

وی گفت: باید نگرانی‌های موجود درباره انحرافات احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران به عنوان بخشی از هرگونه توافق جامع در نظر گرفته شود.

کندی اضافه کرد: تنها در صورت وقوع چنین اتفاقی می‌توان این اطمینان را به دست آورد که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رضا نجفی، نماینده کشورمان در آژانس در سخنانی در نشست شورای حکام آژانس درخصوص اجرای پادمان در ایران، گزارش اخیر مدیرکل آژانس را مبنی بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شاهد بارزی بر این مطلب دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران موضوعات مطرح شده با عنوان ابعاد احتمالی نظامی را معتبر نمی‌داند چرا که بنا به گزارش مدیرکل سابق آژانس، آژانس فاقد ابزارهایی برای ارزیابی اسناد این اتهامات است.

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ از امروز (۱۹ سپتامبر) در نیویورک آغاز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متین
پیشنهاد به تیم مذاکره کننده : ظریف الممالک همچنان به لبخندهای ...... خود ادامه دهند .
جناب عراقچی از گرفتن عکسهای یادگاری از تیم امریکایی غافل نشوند . واز پاسخ دادن به توهین ها و زیاده خواهی های طرف غربی جدا " پرهیز کنند ، مبادا باعث تکدر خاطر کدخدا شوند .!!!!!