پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۵۹

روحانی: به زور نمی‌توانیم بهشت را به مردم تحمیل کنیم

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 361804
رئیس جمهور تصریح کرد: این قدر در زندگی مردم مداخله نکنیم، ولو به خاطر دلسوزی ؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان به زور و شلاق مردم را به بهشت برد.
روحانی: به زور نمی‌توانیم بهشت را به مردم تحمیل کنیم
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در همایش بیمه سلامت همگانی که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با گرامی داشت سالگرد سوم خرداد و با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و بیمه همگانی گفت: هدف ما طبق سند چشم انداز ۲۰ ساله تبدیل کشور به یک کشور توسعه یافته است.

وی با بیان این‌که تقریبا ۹ ، ۱۰ سالی است از زمان ابلاغ سیاست‌های چشم انداز ۲۰ ساله می‌گذرد، گفت: خوشبختانه یک ده سال دیگر از آن ۲۰ سال باقی مانده است.

وی اضافه کرد: ما در ده سال اول می‌بایست به نحوی حرکت می‌کردیم که به نیمی از اهداف می‌رسیدیم. یعنی باید سالانه رشد ۸ درصد می‌داشتیم تا طی ۲۰ سال به نقطه چشم انداز برسیم.

رئیس جمهور افزود:متاسفانه در ده سال اول شرایط ما در این زمینه شرایط مناسبی نبود. در سالهای اولیه رشدمان ۴ و نیم درصد بود. در یکی دو سال بعد وضع ما بهتر شد، اما در دو سه سال اخیر وضع به گونه‌ای شد که در سال ۹۱ رشد ما به منفی ۵.۸رسید. در مورد سال ۹۲ نیز هنوز آمار اعلام نشده، ولی علی القاعده سال ۹۲ نیز منفی خواهیم بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: ان شاء الله در سال ۹۳ به حول و قوه الهی و با کمک همه‌ی مردم یکی از اهداف مهم دولت این است که میزان رشد در کشور مثبت شود، و در سال‌های بعد این میزان رشد را افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که در ده سال آینده باید با یک حرکت ملی و بنا به گفته‌ی مقام معظم رهبری با یک عزم ملی و مدیریت جهادی کار را به پیش ببریم، ادامه داد: من ناامید نیستم . ان شاء الله ما می‌توانیم بخش بزرگی از عقب ماندگی ۱۰ سال قبل را در اجرای سیاست‌های چشم‌انداز ۲۰ ساله در ۱۰ سال بعد جبران کنیم و این شدنی است که ما به اهداف چشم انداز دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور با بیان این‌که این موضوع یک اراده ملی می‌خواهد و همه باید در این ارتباط دست به دست هم بدهیم، گفت: دراین راستا باید غم ما همه یک چیز باشد و یک سوال را از یکدیگر بپرسیم که چرا توسعه یافته نیستیم. اگر این سوال ملی شود و عزم‌ها و اراده‌ها دراین راستا سوق داده شود کار ما درست می‌شود.

وی با اشاره به فتح خرمشهر گفت: علت پیروزی ما در خرمشهر این بود که یک سوال ملی در این ارتباط ایجاد شد. سوال این بود که چرا خرمشهر سقوط کرد و چرا نباید به کشور بازگردانیمش و با توجه به این سوال عزم و جزم ملی ایجاد شد و ما توانستیم خرمشهر را دوباره فتح کردیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: فتح خرمشهر پشت قباله هیچ کس و هیچ نهادی نیست. پشت قباله ی ملت ایران است . همه به صحنه آمدند در جنگ صحنه‌های عجیب و غریبی را می‌دیدیم، همه حضور داشتند ونقش آفرین بودند . در سال ۶۲ من یک روز در جبهه از صبح تا غروب در حال بازدید بودم و درآن روز دیدم که فرزندان روسای سه قوه در جبهه بودند. بعد من در یک سخنرانی در دو کوهه گفتم که ما پیروز می‌شویم چرا که همه در این صحنه هستند.

رئیس جمهور با بیان این‌که هر چیزی را که یک ملت اراده کند، خداوند نیز عنایت می‌کند در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: امروز باید توسعه ، دغدغه‌ی ما شود و اگر این اتفاق صورت بگیرد و همه ما یک صدا شویم می‌توانیم به اهدافمان در این ارتباط برسیم.

وی با اشاره به اهمیت سند چشم انداز ۲۰ ساله گفت: ما برای این که به اهدافمان برسیم باید در ده سال دوم دو برابر تلاش کنیم.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در یک سخنرانی فرمودند بعد از قانون اساسی سند چشم انداز دارای اهمیت است گفت: در واقع این سند از دیگر سیاست‌ها مهمتر است.

رئیس جمهور با بیان این که تحقق توسعه بدون توسعه در نظام سلامت امکان پذیر نیست افزود: سلامت جسم و روح مردم باید دغدغه‌ی ما باشد مردم باید از هر دو نظر سالم باشند.

وی با تاکید بر این که نباید مردم را بیهوده و بدون جهت نگران کرد و باید بگذاریم مردم راحت باشند، گفت: اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به خاطر دلسوزی؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد.پیامبر (ص) شلاق در دست نداشت، پیامبر (ص) بشیر و نذیر بود و ما نیز باید بشیر و نزیر باشیم.همه باید کاری کنیم که آرامش در جامعه حاکم باشد.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: دعواهای گروهی و جناحی یک حدی از آن بد نیست. من در مورد این مسائل تعبیر نمک را به کار نمی‌برم، تعبیر فلفل را به کار می‌بریم. وجود فلفل یک مقدارش مشکلی ندارد، ولی وقتی همه غذا پر از فلفل شود داد آدمی در می‌آید.

رئیس جمهور افزود: همه چیز اندازه‌ای دارد . رقابت‌ها و دعواهای حزبی و جناحی نیز تا یک حدی معمول است، ولی اگر بنا باشد که همه شود دعوای جناحی و گروهی این خوب نیست. ما همیشه انتخابات داریم. اگر این مسائل را از ۶ ماه قبل انتخابات شروع کنیم، اشکالی ندارد، ولی در کشور وقتی یک انتخابات تمام می‌شود، بلافاصله دعوا برای انتخابات بعدی شروع می‌شود.

وی ادامه داد: در دنیا نیز انتخابات مهم است، ولی از ۶ ماه و یا یک سال قبل این مباحث شروع می‌شود و مقدمات آن فراهم می‌شود و در دو ماهه آخر اوج می‌گیرد، ولی در کشور ما به محض این که انتخابات تمام شد این مباحث برای انتخابات بعدی آغاز می‌شود و شروع می‌کنیم که کسی که پیروز شده موفق نشود و دراین راستا این استدلال به کار برده می‌شود که فرد پیروز موفق نشود تا کاندیدای ما در چهارسال بعدی در انتخابات موفق شود.ما در قواعد بازی مشکل داریم و باید آن را حل کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در همایش بیمه سلامت همگانی با بیان این‌که در نظام سلامت باید از نظر روحی به مردم آرامش دهیم و ازلحاظ جسمی نیز مشکلاتی که مردم در این ارتباط دارند را برطرف کنیم و عوامل آلودگی و معضلات در نظام سلامت را کاهش دهیم گفت: همه‌ی ما می‌دانیم که اصل بهداشت است واگر بهداشت ناموفق شود نوبت به درمان می‌رسد، ولی اگر در زمینه‌ی بهداشت موفق باشیم درمان کمتر می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر این که قدم اول بهداشت و قدم بعدی درمان است گفت : اگر می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم جامعه ما باید سالم باشد و پولی که برای سلامت خرج می‌شود هزینه نیست.

روحانی به اهمیت توسعه انسانی اشاره کرد و اظهارداشت: جوانان ما باید استعدادشان شکوفا شود و در نظر داشت که مهمترین پایه توسعه ، توسعه‌ی انسانی است .

روحانی با بیان این‌که نفت و گاز پایه اصلی توسعه نیستند، گفت: پایه اصلی توسعه علم ، دانش و تولید علم و فناوری است.

رئیس جمهور ادامه داد: تصمیم ما این است که نظام سلامت را متحول کنیم و به سمت نقطه‌ی مطلوب ببریم؛ گرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید قدم به قدم جلوبرویم. اگر ما بتوانیم نظام سلامت را در این کشور به نقطه مطلوب برسانیم این به معنای فتح خرمشهر است.

وی ادامه داد: من در همایشی که صبح در مورد فتح خرمشهر برگزار شده بود، گفتم که نگذارید فتح خرمشهر ، پیروزی و حماسه ما در سال۶۱ باقی بماند ما هر سال باید فتح خرمشهر داشه باشیم و حماسه بیافرینیم. در سال ۹۲ ملت ایران بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری در ۲۴ خرداد یک حماسه سیاسی آفرید که خیلی مهم بود و در عرصه‌ی داخلی و خارجی تاثیر داشت و منطقه و دنیا این حضور مردم و انتخاب مردم که راه اعتدال بود را دیدند. مردم ما اعلام کردند که اما از افراط و خشونت روی گردانیم و مسیری که انتخاب کردیم میانه روی و اعتدال واخلاق است.

وی با اشاره به این که بسیاری از روزهای تاریخی ما در خرداد ماه آفریده شده از جمله ۱۵ خرداد ، ۳ خرداد و با بیان این که خرداد ماه مهمی برای ما بوده است، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما باید در نظام سلامت یک تحول مهم را بیافرینیم. ما باید دغدغه مردم درنظام سلامت را حداقل به حد معمول برسانیم. اکنون دغدغه‌ی مردم در این زمینه بیش از حد معمول است. نظام سلامت و بیمه باید متحول شود و وزارت‌خانه‌های مسئول باید در این زمینه تلاش کند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و نظارت و ارزش‌یابی در این ارتباط به اهمیت آمادگی و توسعه نیروی انسانی در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: اگر پزشک و یا پرستارما عاشق کارش نباشد، با سواد نباشد و یا اخلاق حرفه‌ای نداشته باشد به جایی نمی‌رسیم. حتی اگر نظافتچی بیمارستان نیز متعهد و عاشق کار نباشد باز هم ما در این زمینه به جایی نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: اگر مثلا همه چیز ما درست باشد و در بخش استریل مواد مشکل داشته باشیم و وسایل عمل جراحی استریل نباشد در این زمینه مشکل پیدامی‌کنیم. در ارتباط با این تحول باید تمام نیروی انسانی ما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ، دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مسئول همه دست به دست هم بدهندتا این هدف محقق شود.

وی همچنین به اهمیت امکانات فیزیکی و وجودتجهیزات لازم برای تحقق این موضوع اشاره کرد و در بخش دیگیر از صحبت‌های خود گفت: امروز روز افتخارآمیزی است یک کاری که بیش از ۲۰ سال در قانون گفته شده و شعارش داده شده است امروز می‌توانیم اعلام کنیم که عملیاتی کرده‌ایم و مردم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. البته این قدم اول است وباید در راستای ارزشمند شدن بیمه‌ها و الکترونیکی شدن آنها حرکت کنیم. پوشش بیمه‌ها باید افزایش پیدا کند. در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه است. باید این ارقام افزایش پیدا کند.

روحانی ادامه داد: بیمه مانند چتری است که باید آن را گسترش داد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم، گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند این هدف را محقق کند و باید سازمانهای مردم نهاد در این زمینه به صحنه بیایند . باید مردم نیز کمک کنند .

وی با ابراز امیدواری مبنی بر این که دولت بتواند در تحقق قول‌ها و مطالباتی که در زمینه‌ی سلامت به مردم داده محقق شود تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که در سال ۹۳ یک تحول مناسب و خوب در نظام سلامت و بیمه اجرا شود تا مردم احساس راحتی کنند و اگر بتوانیم این کار را به خوبی و با موفقیت به انتها برسانیم یک فتح خرمشهر و یک حماسه دیگر رخ داده است. امسال سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد باید آن را اجرا کنیم و ان شاء‌الله بتوانیم به آن نقطه مطلوب برسیم.

پیش از صحبت‌های رئیس جمهور علی ربیعی وزیر کار، تعاون رفاه اجتماعی و همچنین محسنی بندپی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران سخنرانی کردند.

در این همایش با حضور نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، علی ربیعی، وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی، هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی و همچنین رئیس جمهور به ۱۳ نفر دفترچه بیمه سلامت همگانی اهدا شد که ۹ نفر از آنها از استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان،خراسان جنوبی، لرستان، کردستان،شهرکرد، کهگیلویه و بویر احمد گیلان و تهران بوندد.

همچنین در این مراسم به دو نوزاد بی سرپرست نیز دفترچه بیمه سلامت همگانی اهدا شد که رئیس جمور پدرخواندگی این دو نوزاد را نیز بر عهده گرفت.

۲ کودک در معرض آسیب نیز در این مراسم از دست رئیس جمهور دفترچه بیمه سلامت همگانی را دریافت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من دیگه حرفی ندارم!
فقط یک حرف را باید گفت:
7/50 به ایشان رای دادند رئیس جمهور شد
73 سه میلیون در ثبت نام دریافت یارانه به در خواست ایشان در نگرفتن یارانه "نه" گفتند
شما پیدا کنید جای فلفل را نه نقد را ؟
ضمنا شباهت نقد با فلفل در این است که
هر دو جانسوزند
لیکن این کجا را می سوزاند و آن کجا را پیداش کنید‍!!!!!!!!!
هادی
شما نمی توانید کسی را به زور به بهشت ببرید اما یقیناً موظفید که زمینه را برای جهنم نرفتن فراهم نمائید.
دقیقا همان کاری که جناح وابسته به اقای روحانی بعد از انتخابات سال 88 کردند و نگذاشتند دولت دهم همچون دولت نهم موفق باشد. جناب روحانی این حرفها رو به خودت بزن
حسین
Iran, Islamic Republic of
این حرفا رو باید زمان حکومت اربابت می زدی
درود بر این دوران که هر هفته یه حرف جدید رونمایی می شه
aaa
Iran, Islamic Republic of
این حرف که"نمی‌توان به زور و شلاق مردم را به بهشت برد." حرف ... روشنفکران ..است. و جالب که آقای روحانی .. تکرار می کند.
....
Turkey
... چرا 73 میلیون باری یارانه اسم نوشتن بگو
آقای رئیس جمهور آنجا که خداوند فرمود تو فقط ارشاد کننده و انذار کننده ای برای کفاری است که نمی خواهند مسلمان شوند نه کسی که اسلام را پذیرفته وقتی شخصی چیزی را پذیرفت باید به قوانین آن عمل کرده و احترام بگذارد . مثل کسی که گواهینامه می گیرد و می خواهد در خیابان رانندگی کند او قوانین را پذیرفته پس حق ندارد خلاف قانون عمل کند چه طور می شود مردم
اردلان سرافراز
Iran, Islamic Republic of
چه ربطي داره خيلي ها تو شناسنامه مسلمان هستند ولي مثلا نماز نمي خونند يا ردوغ مي گن اين مسئله چه ربطي به حكومت داره
Iran, Islamic Republic of
خلاصه فقط ما مچکریم
محمد
آقای رئیس جمهور: اولا این همایش به مناسبت آزاد سازی خرمشهر بوده با موضوع سلامت...
Iran, Islamic Republic of
راست گفته ....
آقای رئیس جمهور آنجا که خداوند فرموده ای پیامبر تو فقط بشارت دهنده و هشدار دهنده هستی برای کافران است که نمی توانی کسی را به زور مسلمان‌کنی نه برای کسی که اسلام را پذیرفته وقتی کسی چیزی را پذیرفت باید به قوانین آن عمل کند و احترام بگذارد مثل کسی که گواهینامه می گیرد یعنی قوانین را پذیرفته آیا می تواند هر طور خواست رانندگی کند و بگوییم ما فقط می گوییم این کار غلط است و این کار درست حال خودت تصمیم بگیر . آیا در این صورت اغتشاش نمی شود آیا خودش و دیگران را به کشتن نمی دهد
Iran, Islamic Republic of
باز هم شعار داد حسن آقا
حمید
آقای روحانی میزان فلفل تخریب جنابعالی در مورد دولت قبل خیلی زیاد نیست؟ رشد اقتصادی را در چه می بینید تعطیلی کارهای عمرانی، تعلیق هسته ای ، واردات غیر متعارف و کلان، گرانیهای مهار نشده؟
Turkey
به زور هم نمی شود وارد جهنم کرد
ولی با تزویر میشود وارد جهنم کرد به اسم : آزادی
خیلی هم اسم با مسما و قشنگی است!
....
احمد
اگر آقای رئیس جمهور معنی تهاجم فرهنگی را بدانند و اثرات ماهواره ها و تبلیغات دشمن را حس کنند. نمی گویند که راحت بخوابید دشمنی در کار نیست. البته کسی که به برنامه امریکا خوشبینه ازش بعید نیست.
... حیف این لباس.
United States
پس برای جهنم رفتنشان هم زمینه سازی نکنید.
yaser
جناب رئیس جمهور این که نباید و نمیشود کسی را به زور به بهشت برد بدیهی است اما مساله این است که به بهشت رفتن هم یک فرایند صرفا فردی نیست اگر در جامعه فساد گسترش یابد این به جهنم رفتن است که بر انسانها تحمیل می شود. اگر کسی نمی خواهد به بهشت برود می تواند در حریم خصوصی خود هر کار می خواهد بکند . اما کسی که می خواهد به بهشت برود نیازمند به جامعه سالم هم هست. کسی که در جامعه فساد می کند مثل کسی است که در کشتی جای خود را سوراخ می کند.
United Kingdom
"اگر این مسائل را از ۶ ماه قبل انتخابات شروع کنیم، اشکالی ندارد، ولی در کشور وقتی یک انتخابات تمام می‌شود، بلافاصله دعوا برای انتخابات بعدی شروع می‌شود."
جناب روحانی! این فرمایشات را به آقای یونسی عزیزتون بفرمایید که چند ماه بعد از اومدن شما به ستادهای انتخاباتی تون توصیه کردن از الان (یعنی 2 سال مونه به انتخابات مجلس) به فکر انتخابات باشید
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست کسی به زور بهشت بره!!!!
به به آقای روحانی!!!! به به!!!!
....
United Kingdom
فعلا که همه دست به دست هم دادید و به زور دارید جهنم را به مردم تحمیل میکنید حضرت روحانی
سرور
این سخن دقیقا معادل سخن آقای خاتمی در زمان ریاست جمهوری وی در جمع دانشجویان است که گفت:"اگر دین بخواهد جلوی آزادی را بگیرد محکوم به فنا و حذف شدن است"
تفکر همان تفکر است فقط رنگ و لعاب آن فرق کرده است.
این تفکر مربوط به قرار به مسیحیت در قرون وسطا است و نه اسلام پویا.
بنده هم می گویم هر جریانی که در پشت آن چنین اندیشه ای باشد قطعا شکست خواهد خورد.
ح.ح
Iran, Islamic Republic of
جایی که اعتماد در کار نیست، پس ماندن برای چیست؟؟!!
راضیه
ان شاالله منظور روحانی آقای خاتمی است که گله کرده چرا کمیته انتخابات مجلس را ازحالا تشکیل نداده اید دارد زمان ازدست می رود نه حمله فرا فکنانه به گروه های اصولگرا
ابراهیم
ایول روحانی
فاطمه
به به چه فرمایشات حکیمانه ای ؟؟؟؟؟حسابی کیف کردیم .......راستی آقا شما واقعا لباس پیامبر را به تن دارید؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدایا سه سال رو تموم کن
سيد
Iran, Islamic Republic of
چقدر خوب است جناب آقاي يونسي هم اين سفارش آقاي روحاني را به گوش گيرد چون هنوز مهر حكمش خشك نشده در سفرها از لزوم فعال شدن اصلاح طلب ها براي انتخابات مجلس داد سخن ميرانند.
United Kingdom
لطفا بزور جلوی جهنم را بگیرید
به زور نمی شه مردم بگن روحانی مچکریم!
دورانیه دووورانیه
حالا منظور از این حرفها چی بود؟!
حمید
این که دیگه قابل انکار نیست که فراهم کردن شرایط رفتن مردم به بهشت از وظایف اصلی حاکمیته ولی این موضوع متفاوته با اینکه کسی بخواد با شلاق مردم رو ببره بهشت.خودتون اشاره داشتین پیامبر و اءمه صلوات الله علیهم اجمعین هم بشر بودن هم نذیر! پس میشه بفرمایین معنی انذار چیه؟؟؟؟ لطفا به جای بازی با کلمات و ژست روشنفکری خدا رو در نظر بگیرید و اظهار نظر دینی بفرمایید
مديريت
انشاالله خود دولت نيز در بحث يارانه ها به زندگي خصوصي مرم نفوذ و دخالت نخواهد كرد.
جهان انصافا چاپ کن.هیچ کدوم پیام های منو چاپ نمیکنی چرا؟ ما که فقط نقد محترمانه میکنیم آخه برادر
Turkey
...
بنی آدم اعضای همدیگر ند که در آفرینش زه یک گوهرند
محمدرضا خاتمی هم میگفت تو روزنامه اقبال(روزنامه اقای معین) سال 84 که یکی از بزرگترین دستاوردهای دوران اصلاحات آن بود که حکومت از جایگاه آسمانی و ملکوتیش به زمین نشست که حتی امام غائب و معصوم(عج) هم در راس حکومت قرار گرفت باید بتوان از او انتقاد کرد و از عملکردش ایراد گرفت و در ملا عام استیضاحش کرد-عقبه فکری و نظری اینگروه راستگویان این تئوریهای اصلاحاتی است
Turkey
تازه بعد از یک سال یادش اومده خدا رو شکر که با کلید اومده می گه نباید مردم برد به بهشت اگه با تبر می یومد چه هنرنمایی می کرد
حرف درستی ست، به جای آنکه به تحلیل واقع بینانه مسائل اقتصادی و اجتماعی بپردازیم، هر حرکتی را در جهت رای آوری گروه ها تعبیر می کنیم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
و لطفا مردم را با سیاستهای اعمالی خویش از بهشت محروم نفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
...

كسي نمي خواهد مردم را بزور به بهشت ببرد.
مبازه با فساد اخلاقي و جلوگيري از رشد آن در يك جامعه از وظايف حكومت است كه اگر بدلايل مختلف اعم از ترس از سرزنش غربي ها سرباز بزند، كوتاهي كرده است.
Iran, Islamic Republic of
"ما باید بشیر و نزیر باشیم"

دولت نه بشير است و كار فرهنگي درست انجام مي دهد،
و نه نذير است و با فرهنگ منحط مقابله مي كند.
Seychelles
شما باید تاوان رفتار سازش کارانتو با شکست در انتخابات بعدی بدی.....ردخورهم نداره....
سئا
Russian Federation
به اميد خدا و خون شهيدان راه خدا
امید
آیا واقعا گرفتن یک دکترا در انگلیس تا این اندازه ماهیت آدمی را عوض می کند؟
کنتم خیر امه اخرجت للناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنکر
آقای روحانی امر به معروف و نهی از منکر به چه معناست
ثانیا اینکه چرا مغالطه می کنید آقای رئیس جمهور
از وظایف دولت جمهوری اسلامی فراهم کردن زمینه برای رشد معنوی مردم است لذا وظیفه دولت مقابله با مظاهر بی دینی ولو به صورت برخورد است
...
روحانی مچکریم
خدا بخیر بگذرونه
صالح
روحانی: به زور نمی‌توانیم بهشت را به مردم تحمیل کنیم
bbc - cnn و ... : این ها می خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند .
آقای رئیس جمهموراین حرفهارالطفابه هم خطیهای خودتون بفرماییدکه همیشه نونشون توی هیاهوبوده
United States
یه جورایی تبلیغات دولت بود دیگه
United States
روحانی بازم مچکریم
این خیلی بی ادبانه است ...
Iran, Islamic Republic of
چگونه آقایان برای لذت بردن به مازندران، کیش، استخر ، جشن سعد آباد می روند اما از لذت بهشت اجتناب می کنند.....؟
حسین
آقای رئیس جمهور عنایت کنید که اولا الان وقت تبلیغات و انتخابات نیست ثانیا چه کسی گفته با شلاق مردم را میخواهند به بهشت ببرند ثالثا شلاق برای بهشت بردن نیست بلکه برای عبرت دیگرگنه کاران است رابعا نظر شما در باره آیه 2 سوره نور که میفرماید زن و مرد زناکار را شلاق بزنید و در اجرای این حکم خدا رافت نشان ندهید چیست ؟ خواهش میکنم با تامل سخن بگوئید.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که خوده ایشون تو زندگی مردم دخالت کردند که میگن اقا نیا یارانه بگیر...
در ضمن گسترش فساد علنی و مبارزه با اون ارتباطی به این موضوع که میخواهیم به زور مردم رو به بهشت ببریم نداره این انقلاب با خون شهدا بنا شده و ما خواستار احقاق ارزش های اسلامی در سطح عمومی جامعه هستیم...