پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۰
اخبار فناوری اطلاعات 24

رقيبی جديد برای «آفيس» مايكروسافت

شنبه ۱۳ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 56180
رقيبی جديد برای «آفيس» مايكروسافت
ساخت  گوشي هوشمند در اسپانیا
گروهي از محققان اسپانيايي موفق به ساخت گوشي هوشمند جديدي شده‌اند كه به سيستم‌عامل اندرويد گوگل مجهز شده و مي‌تواند يكي از پيشرفته‌ترين گوشي‌هاي هوشمند در بازار محسوب شود. 

اين گوشي هوشمند GeeksPhone One نام گرفته است و با پردازنده 625 مگاهرتزي PXA310، امكان اجراي برنامه‌هاي سنگين و حجيم را براي كاربران فراهم مي‌كند.
براي اين گوشي هوشمند قابليت پشتيباني از شبكه‌هاي مخابراتي EDGE و HSDPA و همچنين فناوري ارتباطي بلوتوث و Wi-Fi نيز در نظر گرفته شده است. 

اين گوشي همراه با گيرنده ماهواره‌اي GPS در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد و به كمك دوربين ديجيتالي 2/3 مگاپيكسلي، امكان تصويربرداري با كيفيت بالا را فراهم مي‌كند.
از ديگر امكانات به كار رفته در اولين گوشي هوشمند اسپانيا با سيستم‌عامل اندرويد مي‌توان به قابليت پشتيباني از كارت حافظه microSD و نمايشگر لمسي 2/3 اينچي اشاره كرد. 

قيمت اين گوشي بين 250 تا 300 يورو اعلام شده و قرار است از ابتداي پاييز امسال به صورت گسترده وارد اروپا شود. 

نت‌بوك‌هاي ارزان در راه بازار 
به دنبال داغ شدن بازار جهاني نت‌بوك‌ها و افزايش تنوع در اين بازار، شركت اسوس اعلام كرد قيمت برخي مدل‌هاي قبلي سري رايانه‌هاي قابل‌حمل Eee PC را كاهش خواهد داد.
اين سري از رايانه‌هاي قابل‌حمل Eee PC در اندازه‌هاي 7 و 9/8 اينچ ساخته شده‌اند. برخي كارشناسان بر اين باورند كه اسوس با اين اقدام قصد معرفي سري جديد رايانه‌هاي قابل‌حمل خود را دارد.
با اين وجود شركت اسوس هنوز هيچ خبري در اين زمينه منتشر نكرده است.
در حال حاضر مدل 9/8 اينچي نت‌بوك Eee PC 900A كه محبوبيت فراواني دارد، با قيمت 219 دلار فروخته مي‌‌شود و مدل 7 اينچي اين محصول نيز به قيمت 153 دلار به فروش مي‌رسد.
شركت اسوس كه از بزرگترين توليدكنندگان نت‌بوك در جهان محسوب مي‌شود، كاهش قيمت محصولات خود را يكي از بهترين راه‌ها براي رقابت با نت‌بوك‌هاي ديگر شركت‌ها مي‌داند.
اين شركت توضيح داده است كه تا پايان ماه جاري ميلادي قيمت برخي ديگر از محصولات خود را كاهش خواهد داد. 

خيز گوگل براي تسخير دنياي مخابرات 
تحليلگران دنياي فناوري معتقدند گوگل با عرضه خدمات تلفن اينترنتي و ورود به دنياي VoIP درصدد گسترش دامنه فعاليت هاي خود است و اين‌بار تسخير صنايع مخابراتي را هدف قرار داده است.
اين شركت كه به تازگي سرويس google voice را راه اندازي كرده تا چند سال قبل تنها به عنوان يك موتور جستجو شناخته مي شد.
پس از آن ارائه سرويس هاي آنلاين مختلف را آغاز كرد. عرضه سيستم عامل اندرويد براي گوشي هاي همراه پاي اين شركت را به دنياي تلفن همراه باز كرد و حال با عرضه اين سرويس گوگل گام ديگري به پيش گذارده است.
كارشناسان معتقدند اقدامات گوگل يادآور فعاليت هاي مايكروسافت در دهه 90 است كه به تنهايي به بزرگترين غول رايانه اي دنيا مبدل شده و انحصار صنعت آي تي جهان را در دست گرفته بود.
با راه اندازي سرويس google voice و تركيب آن با ديگر سرويس ها ارائه خدمات تلفن اينترنتي، ايميل، شبكه اي مجازي، مسنجر و دهها سرويس ديگر مي توان انتظار داشت كه اين شركت به يك غول بي همتا مبدل شود. 

رقيب جديد «آفيس» مايكروسافت در راه است 
شركت سيسكو به دنبال عرضه نرم افزار آنلاين جديدي است كه رقيب جدي براي مجموعه آفيس شركت مايكروسافت محسوب خواهد شد.
اين اقدام در شرايطي صورت مي گيرد كه سيسكو تاكنون در زمينه ساخت سخت افزار فعال بوده و ورود آن به دنياي ارائه خدمات نرم افزاري و سرويس هاي آنلاين رويدادي بسيار مهم محسوب مي شود.
اين سرويس تحت وب موسوم به WebExبه صاحبان مشاغل اجازه مي دهد تا ضمن طراحي اسناد مختلف اداري، آنها را به اشتراك گذاشته و به طور گروهي ويرايش و تصحيح نمايند.
در حال حاضر شركت هاي مشهوري همچون گوگل، مايكروسافت و ادوب نيز خدمات مشابهي را به كاربران خود ارائه مي دهند. اما هيچ يك از اين سرويس ها با استقبال گسترده مواجه نشده اند
غول سازنده تجهيزات شبكه سيسكو سيستمز در اقدامي براي توسعه فعاليت در اينترنت، در حال بررسي عرضه سرويس آفيس مبتني بر اينترنت است كه خدمات مشابه مايكروسافت را به چالش مي‌كشد.
به گفته مقامات سيسكو، اين شركت در حال ساخت سرويسي است كه به كاربران تجاري اجازه مي‌دهد به‌صورت آنلاين اسناد خود را ايجاد، ويرايش كرده و به اشتراك گذارند.
سيسكو طي يك دهه گذشته توجه خود را از روترها و سوئيچ‌ها به مجموعه گسترده‌اي از محصولات شامل محصولات نرم افزاري و ويديويي مانند سيستم‌هاي كنفرانس ويديويي به‌نام TelePresence معطوف كرده است.
سرويس‌هاي مبتني بر اينترنت مشابه آفيس مايكروسافت از حدود پنج سال قبل ظهور كرده‌اند اما كاربران اداري هنوز از اين خدمات استقبال نكرده‌اند. اگر اين گرايش رشد كند مي‌تواند به كسب و كار بزرگي تبديل شود.
فروش بخش آفيس مايكروسافت در سال مالي اخير اين شركت به 60 ميليارد دلار رسيده بود. گوگل نيز سرويس اينترنتي مشابه آفيس به نام Google Apps را راه‌اندازي كرده كه شامل نرم‌افزارهاي صفحه گسترده، پردازنده ورد و پرزنتيشن است. شركت سازنده نرم‌افزار ادوب سيستمز و شركت زوهو نيز محصولات مشابهي را عرضه مي‌كنند 

معروف‌ترين سايت به اشتراك‌گذاري فايل به فروش مي‌رسد 
به دنبال محكوميت قضايي مشهورترين سايت به اشتراك گذاري فايل جهان، يك شركت سوئدي قصد دارد با خريد آن زمينه تداوم فعاليت هاي سايت مذكور را فراهم كند.
سايت Pirate Bay كه به بزرگترين منبع بارگذاري فيلم و سريال و موسيقي در وب مبدل شده، قرار است به مبلغ 7.8 ميليون دلار از سوي شركت نرم افزاري Global Gaming Factory X AB خريداري شود.
محاكمه مديران سايت مذكور كه چند ماه پيش و به دنبال شكايت استوديوهاي فيلم سازي به علت نقض كپي رايت انجام شد، سروصداي زيادي را به پا كرده است.
اين سايت هر ماه بيش از 20 ميليون بازديدكننده دارد، اما به دنبال محكوميت نقدي و صدور حكم حبس يك ساله براي چهار گرداننده اين سايت آينده تجاري آن در هاله اي از ابهام قرار دارد. 

اينترنت را در جيب خود بگذاريد 
شركت دل در حال ساخت دستگاه ديجيتالي جيبي مجهز به سيستم‌عامل اندرويد است كه براي اتصال به اينترنت طراحي شده و مي‌تواند بزرگترين رقيب براي iPod touch اپل محسوب ‌شود.
دو كارمند ارشد دل كه نمونه اوليه از اين دستگاه را رويت كرده‌اند، اظهار داشته‌اند كه اندازه اين محصول از iPod touch اپل بزرگتر است و امكانات بيشتري را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد.
اين دستگاه كه براي آن قابليت پشتيباني از سيم‌كارت و خدمات مخابراتي در نظر گرفته نشده، از خانواده "دستگاه‌هاي قابل‌حمل اينترنتي "(MID) محسوب مي‌شود.
اين دستگاه كه مدت كوتاهي از تولد آن‌ها مي‌گذرد، نسل جديد محصولات الكترونيكي هستند كه بين تلفن‌هاي همراه و نت‌بوك‌ها قرار مي‌گيرند.
روزنامه وال‌استريت اعلم كرده است كه اين دستگاه ديجيتالي جيبي تا پايان نيمه نخست سال جاري ميلادي وارد بازار مي‌شود.
شركت دل از حدود يك سال قبل فعاليت خود را براي طراحي و توليد اين دستگاه آغاز كرد و هم‌اكنون سعي دارد به صورت مستقيم با iPod touch اپل وارد رقابت شود 

مايكروسافت دو پايگاه داده جديد راه‌اندازي مي‌كند
شركت مايكروسافت اعلام كرد كه به زودي مراكز داده جديدي را در شهر دوبلين ايرلند و شيكاگو راه‌اندازي خواهد كرد. 
قرار است اين پايگاه‌هاي داده از خدمات مايكروسافت نظير جست‌وجوگر جديد اين شركت موسوم به Bing و سيستم‌عامل آنلاين Azure پشتيباني كند.
پايگاه داده دوبلين كه قرار است از اواخر هفته جاري ميلادي فعاليت خود را آغاز كند، بزرگترين پايگاه داده خارجي مايكروسافت محسوب مي‌شود كه در فضايي به وسعت 303 هزار پاي مربع بنا شده و به منظور كاهش مصرف انرژي، از انرژي باد براي خنك كردن سيستم‌هاي داخلي خود استفاده مي‌كند.
پايگاه داده شيكاگو كه قرار است از 20 ژوئيه فعاليت خود را آغاز كند، دو برابر پايگاه دوبلين است و در فضايي به وسعت 700 هزار پاي مربع راه‌اندازي مي‌شود.
دوسوم اين پايگاه داده سرورها را در كانتينرهاي فلزي بزرگ جا داده است. شركت مايكروسافت هم‌اكنون در برخي از پايگاه‌هاي داده خود از كانتينرهاي استاندارد بين‌المللي مخصوص صادرات و سفرهاي طولاني استفاده مي‌كنند و در هر يك از اين كانتينرها بين 1800 تا 2500 سرور را جا مي‌دهد.
براي خنك كردن اين سيستم نيازي به استفاده از سيستم‌هاي خنك‌كننده براي هر يك از سرورها نيست و مي‌توان فقط از يك سيستم خنك‌كننده براي كانتينر استفاده كرد. 

تولید نرم افزار "‌ فروشگاه همراه کتاب "
نرم افزار" فروشگاه همراه کتاب " باهدف خرید و فروش سریع کتاب تولید شد.
مجری این طرح در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت : این نرم افزار که با همکاری انتشارات امیرکبیرتولید شده است می تواند دراختیارهر ناشری قرار بگیرد تا با ارائه آن به مشتریان خود آنها را از انتشارجدیدترین کتابها باخبرکند.
خطیبی افزود:هرکاربر بعد از نصب نرم افزار روی تلفن همراهش مشخصات خودرا ثبت و بعد مشخصات کتاب مورد نظرش را وارد می کند،سپس می تواند خلاصه کتاب را مطالعه و درصورت تمایل از طریق همین نرم افزارآن را خریداری کند.
وی گفت :ناشران می توانند با این نرم افزار در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنند.

«بينگ» سومين موتور جستجوي محبوب كاربران وب 
موتور جستجوي نوپاي بينگ پس از دو موتور جستجوي گوگل و ياهو به سومين موتور جستجوي مشهور و محبوب در فضاي مجازي مبدل شده است.
عليرغم اين موفقيت بينگ هنوز تا رسيدن به نقطه اوج و دستيابي به قابليت رقابت با غولي همچون گوگل راه درازي در پيش دارد.
محققان موسسه Catalyst مي گويند بررسي عادات كاربران وب نشان مي دهد عليرغم كارآيي ها و امكانات متفاوت بينگ بسياري از مردم به استفاده از گوگل عادت كرده اند و تغيير اين عادت قديمي كار ساده اي نيست.
به اعتقاد آنان مايكروسافت براي تغيير اين عادت چاره اي جز تبليغات گسترده و افزودن امكاناتي جديد و متفاوت به بينگ ندارد. در غير اين صورت گوگل به حكمراني خود در دنياي مجازي ادامه خواهد داد. 

منفورترين شركت‌هاي فناوري دنيا مشخص شدند
به‌تازگي ليست منفور‌ترين شركت‌هاي فناوري دنيا از منظر كاربران و مشتركان منتشر شده كه در اين ليست نام شركت‌هاي صاحب نامي همچون مايكروسافت نيز به چشم مي‌خورد.
گروه تحقيقاتي شركت رسانه‌اي پي‌سي‌ورلد به تازگي با انجام يك بررسي جامع نام ده شركت منفور در حوزه فناوري را منتشر كرد و در اين خصوص اظهار داشت كه اين شركت‌ها به واسطه خدمات و فناوري‌هاي خود، از نگاه كاربران به عنوان بدترين شركت‌هاي فناوري معرفي شده‌اند.
البته به طور كلي، اين شركت‌ها را نمي‌توان كاملا بد دانست و بايد به برخي خدمات و فناوري‌هاي محبوب آن‌ها نيز اشاره كرد. اما در كل، برآيند فعاليت‌هاي اين شركت‌ها از نگاه كاربران چندان رضايت‌بخش نبوده است. در زير ليست منفورترين شركت‌هاي فناوري دنيا آورده شده است:
1- شركت Classmates.com: اين شركت در زمينه ارايه خدمات پست الكترونيكي فعاليت مي‌كند و با وجود روي كار آمدن سرويس‌هاي پيشرفته رايگان پست‌الكترونيكي، همچنان خدمات خود را به صورت پولي و با امكانات قديمي، غيرايمن و ناكافي در اختيار كاربران مي‌گذارد.
2- شركت The Cable Company: اين شركت كه به ارايه خدمات مخابراتي كابلي مشغول است، سرويس‌هاي ضعيف خود را در كنار شركت‌هاي توانمندي از جمله AT&T، وريزون با كيفيت پايين در اختيار كاربران آمريكايي مي‌گذارد.
3- شركت AOL: اين شركت كه بزرگترين عرضه كننده خدمات اينترنتي Dial-up در آمريكا محسوب مي‌شود، حدود 34 ميليون مشترك دارد. اين شركت زيرمجموعه شركت بزرگ "تايم وارنر " محسوب مي‌شود و قرار است كه از اين شركت جدا شده و فعاليت‌هاي خود را به صورت مجزا دنبال كند. نظرسنجي‌هاي انجام شده روي اين شركت نشان مي‌دهد كه بيشتر مشتركان از خدماتي كه دريافت مي‌كنند رضايت ندارند و در حال تغيير مركز سرويس‌دهنده اينترنتي خود هستند.
4- شركت Best Buy: اين شركت در زمينه توزيع خدمات و محصولات فناوري فعاليت مي‌كند. شركت Best Buy در طول سال‌هاي گذشته هيچ ارتقائي در سيستم‌ها و خدمات خود نداشته و موجب ناراحتي كاربران شده است.
5- شركت مايكروسافت: مايكروسافت بزرگترين توليدكننده نرم‌افزار در دنيا محسوب مي‌شود، اما طي چند سال اخير به واسطه برخي اقدامات با كاهش محبوبيت جهاني مواجه شده است. پس از گذشت چندين سال خدمات موتورجست‌وجوي اينترنتي اين شركت ارتقا چنداني پيدا نكرده است، سيستم‌عامل ويندوز ويستا با انتقادات شديد كاربران همراه بوده و مرورگر اينترنتي IE6 حفره‌هاي امنيتي فراواني داشته كه كاربران را دچار مشكل كرده است.
6- شركت AT&T: شركت AT&T به عنوان بزرگترين شركت مخابراتي آمريكا محسوب مي‌شود. اما به گفته كاربران، در قبال پولي كه دريافت مي‌كند، خدمات مناسبي ارايه نمي‌دهد. اين شركت كه تنها عرضه كننده گوشي آيفون در آمريكا محسوب مي‌شود، به دنبال ورود مدل جديد اين گوشي با نام iPhone 3GS نتوانست سرويس MMS در اين گوشي را فعال كند.
7- شركت اپل: اپل با محصولاتي نظير مكينتاش، دستگاه قابل‌حمل iPod و گوشي آيفون محبوبيت جهاني كسب كرده است. اما به اعتقاد كاربران، تعداد محصولات ناكارآمد و مشكل‌دار اپل از تعداد محصولات مفيد آن بيشتر است. از جمله محصولات اپل كه مورد انتقاد شديد كاربران قرار گرفته مي‌توان به كنسول بازي Pippin، موشواره hockey puck و سرويس Macintosh TV اشاره كرد.
كاربران معتقدند، مشخص نبودن فناوري‌هاي آتي اپل، سست بودن امنيت سيستم‌عامل مك و نبودن برنامه‌هاي كافي براي اين سيستم‌عامل، مهم‌ترين مشكلات اپل محسوب مي‌شود.
8- شركت Ticketmaster: اين شركت بليت‌هاي مربوط به جريان‌هاي مختلف، از كنسرت‌هاي موسيقي گرفته تا سينما و تئاتر را به صورت الكترونيكي و با قيمت‌هاي مناسب به فروش مي‌رساند. اما Ticketmaster قرار است با شركت Live Nation، بزرگترين برگزار كننده كنسرت‌هاي موسيقي در آمريكا ادغام شود و كارشناسان اعلام كرده‌اند كه اين اتفاق، نتيجه مطلوبي براي كاربران به همراه نخواهد داشت.
9- شركت Sprint Nextel: اين شركت در زمينه ارايه خدمات مخابراتي و ارتباطي فعاليت مي‌كند و وجود مشكلات فراوان در آن باعث شده است تا 4 ميليون مشترك خود را در سال گذشته از دست بدهد. از زمان ادغام دو شركتSprint و Nextel، نارضايتي كاربران از اين شركت جديد بيشتر شده است. شركت Sprint Nextel هم‌اكنون مي‌كوشد با عرضه گوشي‌هاي محبوب و مشهور در بازار، بار ديگر مشتركان از دست رفته را به سمت خود بكشاند.
10- شركت CompUSA و Circuit City: اين دو شركت از زماني كه زير نظر شركت مادر Systemax اداره مي‌شوند، خدمات بهتري را در اختيار كاربران قرار داده‌اند. اين دو شركت شعبات فراواني در سراسر آمريكا دارند، اما كاربران اعلام كرده‌اند كه بيشتر كارمنداني كه در اين شعبات حضور دارند، هيچ دانشي در مورد محصولات موجود ندارند و آن‌ها را گمراه مي‌كنند.
 
معرفی سایت
ویروس یابی آنلاین 
http://www.eset.com/onlinescan

دانلود
نسخه نهایی مرورگر فایرفاکس 3.5
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/upgrade.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *