جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱
در مراسم افتتاح چند طرح پتروشیمی ‌مطرح شد

ناگفته‌های رستم قاسمی از تحریم نفت‌ ایران

سخت‌ترین شرایط فروش را داشتیم
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 291703
وزیر نفت با بیان اینکه ‌دشمنان ‌تیر خلاص خود را به سمت صنعت نفت کشور نشانه رفتند تا از این طریق شاهرگ اقتصادی کشور را قطع کنند، گفت: ‌سال گذشته سخت‌ترین شرایط را برای فروش نفت ‌داشتیم.
ناگفته‌های رستم قاسمی از تحریم نفت‌ ایران
به گزارش جهان به نقل از فارس، رستم قاسمی بعد از ظهر امروز در مراسم طرح هیدروژناسیون برش‌های چهارکربنه و واحد نیمه صنعتی پلی اتیلن سنگین و دانش فنی ۹ کاتالیست شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی شازند اظهار داشت: تلاش‌های دولت نهم و دهم در بخش صنعت نفت و پتروشیمی غیر قابل انکار بوده و بدون شک نتایج این تلاش‌ها در سال‌های آینده خود را نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: اگر امروز این زحمات به چشم نیاید، اما بطور حتم آیندگان در مورد اقدامات بنیادی و اساسی این دولت به قضاوت خواهند پرداخت.

وزیر نفت خاطرنشان ساخت: در این دولت پروژه‌هایی احداث و به بهره‌برداری رسید که مردم‌ برخی از استان‌ها سال‌ها در انتظار اجرای آن پروژه بودند.

قاسمی با اشاره به تلاش‌های دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: دشمنان در سال گذشته تیر خلاص خود را به سمت صنعت نفت کشور نشانه رفتند تا از این طریق شاهرگ اقتصادی کشور را قطع کنند.

وی افزود: اداره صنعت نفت کشور به دلیل شرایط سخت تحریم کار آسانی نبود، دولت در سال گذشته سخت‌ترین شرایط را برای فروش نفت در مقابل داشت.

وزیر نفت با بیان اینکه صادرات نفت و تردد کشتی‌ها به شدت از سوی دشمنان رصد می‌شد، اظهار داشت: متاسفانه دشمنان شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که با استفاده از ابزار و تکنولوژی سنگین کنترل مالی بر منابع فروش نفت کشور را نیز اعمال می‌کردند و از این طریق برای کشور ایجاد مشکل می‌کردند.

قاسمی با اشاره به توانمندی کشور در حل بحران و خروج از شرایط سخت تحریم گفت: دولت در شرایط بسیار سخت دست به ریسک زد، با همه سختی‌ها لحظه‌ای دست از تلاش و کوشش بر نداشت و دشمن هر چه بر فشارهای اقتصادی افزود، دولت از سوی دیگر دست به توسعه دانش فنی، تولید، فرآوری و صادرات نفت و سایر حوزه‌های تخصصی زد و بدون شک این آیندگان هستند که درباره این دولت قضاوت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح واحد هیدروژناسیون برش‌های چهارکربنه در مرکز پژوهش و فناوری پتروشیمی شازند و توان بالای پتروشیمی شازند در تولید فرآورده‌های پتروشیمی و تولید مواد اولیه صنایع پایین دستی، گفت: راه‌اندازی این طرح نمونه‌ای از ایستادگی و عزم متخصصین کشور در برابر تهدیدهای دشمنان و تلاش برای پیشرفت و استقلال کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت بريد جلو ما هم باهاتون هستيم.پيروزي با حق است.