پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترافیک سنگین در مبادی خروجی محور هراز

پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 373009
رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان از وجود ترافیک سنگین در مبادی خروجی استان مازندران و شهرستان آمل در محور مواصلاتی هراز خبر داد.
به گزارش جهان، علی نوری‌پور دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل بیان داشت: هم‌اکنون ترافیک محور مواصلاتی هراز در مبادی خروجی استان مازندران و شهرستان آمل سنگین گزارش شده و تردد خودروها را با کندی روبرو کرده است.

وی افزود: این ترافیک در مناطق پارک جنگلی میرزا‌ کوچک‌خان، منطقه نارنجستان، تونل شماره یک، شاه‌زید و پل چلاو بیشتر از بقیه نقاط گزارش شده به طوری که رفت و آمد خودروها از مسیر آمل به تهران در بقیه مناطق با ترافیک نیمه سنگین روبروست.

نوری‌پور با اشاره به اینکه دور دوم سفرهای تابستانی همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر و تعطیلات چهار روزه آخر هفته باعث شده در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برخی مسافران سفرهای طولانی ۱۳ تا ۱۵ ساعته را در محور هراز تجربه کنند اذعان داشت: با توجه به هشدارهای پلیس و عوامل انتظامی طی روزهای گذشته مبنی بر احتمال وجود ترافیک چندین ساعته در حین برگشت مسافران از استان‌های شمالی به مقاصد خود برخی از گردشگران بازگشت به مقاصد را از هم‌اکنون آغاز کرده‌اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران با بیان اینکه بازگشت مسافران استان‌های مرکزی و پایتخت کشور باعث ایجاد ترافیک سنگین در مسیر آمل به تهران شده است یادآور شد: بازگشت بسیاری از هم‌استانی‌ها و همشهریانی که تعطیلات را به روستاها و مناطق ییلاقی لاریجان عزیمت کرده‌اند بر حجم تردد در مسیر مواصلاتی هراز از پایتخت کشور به استان مازندران را افزوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از هفت اکیپ راهداری در جاده شریانی هراز به صورت شبانه‌روزی آماده‌باش فعالیت داشته و امر راهنمایی و کمک به مسافران را با ماشین‌آلات سبک و سنگین در مناطق خطر‌خیز و حساس در پیش گرفته‌اند.

نوری‌پور با اعلام اینکه هم‌اکنون هوای منطقه ییلاقی لاریجان مطبوع، آفتابی و صاف است پیش‌بینی کرد: طی روزهای آینده این محور مواصلاتی یکی از ایام پرتردد و ترافیک‌های با حجم بالای خود را تجربه کند.

نوری‌پور در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محور مواصلاتی هراز را دارند خواست تا با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با گوش سپردن به دستورات راهداران، پلیس راه و ماموران انتظامی از مواردی که خلاف قانون بوده خود‌داری کرده تا سفری ایمن و خوبی را برای خود و دیگر هموطنان رقم بزنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *