جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اظهارات قابل تامل معاون وزیر بازرگانی آمریکا

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 418603
یک مقام‌ ارشد آمریکایی و سفیر سابق سوئیس در تهران از تمایل کشورهای خود برای حضور در بازار ایران بعد از رفع تحریم‌ها خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک مقام بلند پایه وزارت بازرگانی آمریکا از تمایل واشنگتن برای ورود به بازار ایران بعد از رفع تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش روزنامه اماراتی «گالف نیوز» «استفان ام سلیگ» معاون وزارت بازرگانی آمریکا که در دبی بسر می‌برد، ضمن اشاره به دشوار بودن مسیر تجارت با ایران به حضور احتمالی شرکت‌های آمریکایی در صورت رفع تحریم‌ها اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام آمریکایی در این رابطه اظهار داشت که تحریم‌ها البته تا توافق نهایی با ایران در ماه ژوئن سال جاری رفع نمی‌شوند و کارهای زیادی باقی مانده است که باید صورت گیرد تا ۲ دولت به توافق با هم برسند.

استفان ام سلیگ در ادامه افزود: «البته پیامدهای امنیتی بسیار مهمتر از فرصت‌های بالقوه تجاری هستند.»

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال حضور شرکت‌های آمریکایی در ایران بمجرد لغو تحریم‌ها گفت: «مدت‌ها است که بین ۲ کشور روابط تجاری وجود ندارد بنابر این برای بهبود رابطه باید کارهای زیادی صورت گیرد تا برای تجارت واشنگتن سودمند باشد.»

در همین زمینه نیز دولت سوئیس به ورود به بازار ایران اظهار تمایل کرده است.

به گزارش وبگاه «سوئیس اینفو» نمایندگان شرکت‌ های تجاری سوئیس در پی بررسی نحوه تجارت با ایران هستند.

«لیویا لئو» سفیر اسبق سوئیس در ایران یکشنبه هفته جاری در برای یافتن فرصت‌های اقتصادی به تهران سفر کرد.

خانم لئو که تا سال ۲۰۱۳ سفیر سوئیس در تهران بود، در این باره و قبل از ترک سوئیس گفت: «مایلیم پی ببریم که دولت ایران بعد از تحریم‌ها چه رویکردی در زمینه تجاری خواهد داشت.»

این دیپلمات اسبق سوئیسی در ادامه افزود: «همزمان با دیدار مقام‌های حاضر در هیات سوئیسی عازم تهران با همتایان ایرانی، نمایندگان تجاری سوئیس نیز پی به ابعاد فرهنگی و تجاری بیشتری از ایران و نحوه ارائه خدمات به این کشور در آینده خواهند برد. رفتن به ایران ارزش دارد و شما می‌توانید ایده‌های بازار آینده خود را شکل دهید.»
https://jahannews.com/vdcjyoextuqevmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyoextuqevmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *