پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

علل نابودی «پرندگان مهاجر» چیست؟

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب: 376600
مستند «پرندگان بی‏ پایان» از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی رامین ندافی به موضوع مهاجرت پرندگان مهاجر، تخریب زیستگاه و نابودی آنان می‌پردازد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، رامین ندافی پیرامون موضوع این مستند اظهار داشت: هر سال از مناطق شمالی ایران (سیبری) بیش از یک میلیون و دویست هزار قطعه پرنده مهاجر به استان گلستان مهاجرت می‌کنند، اما از این تعداد کمتر از صدهزار قطعه به سرزمینشان باز می‌گردند!

وی افزود: علت نابودی این پرندگان موضوع این مستند ۴۰ دقیقه است که به سه جنبه شکار بی‌رویه و غیر اصولی، تخریب زیستگاه این پرندگان و تغییر اکوسیستم منطقه می‌پردازد. تخریب طبیعی زیستگاه‌ها نیز از دیگر عوامل کاهش این پرندگان به شمار می‌آید، اما مدیریت درست می‌تواند این پرندگان و به طور کلی محیط زیست را از این بحران نجات دهد.

این مستندساز ادامه داد: در حال حاضر تحقیق و پژوهش مستند«پرندگان بی‌‏پایان» به اتمام رسیده و بزودی تصویربرداری این فیلم آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: اکثر مناطق استان گلستان از میان کاله تا پارک ملی برای تصویربرداری این مستند استفاده می‌شود؛ به عبارت دیگر هر مکانی که پرندگان از بالا نگاه کنند و آئینگی و نور ببینند، برای آنها حکم استراحتگاه داشته و برای گروه تولید، لوکیشن تصویربرداری به حساب می آید!

عوامل تولید مستند «پرندگان بی پایان» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: رامین ندافی/ تصویربردار: رضا تیموری/ صدابردار: احمدرضا طائی/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *