شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۰
۷۵
در حاشیه برخوردهای تند دولتی با منتقدان

چرایی «احمدی نژادیزه» شدن سریع «روحانی»/ پیشنهادهایی برای مقابله با محفل توطئه‌گران

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 376808
آقای رئیس‌جمهور درد توده‌های مردم و سامان دادن به معیشت و زندگی روزمره آنها را بر پیگیری مطالبات جماعتی که همه هنرشان داشتن صدای بلند و سر و صدا راه انداختن و جو‌سازی است مقدم بشمارد و به جای اینکه اعتبار خود را صرف بیان سخنان مملو از ایراد و اشکال در حوزه فرهنگ بکند، انرژی دولت را در حوزه اقتصاد متمرکز کند.
چرایی «احمدی نژادیزه» شدن سریع «روحانی»/ پیشنهادهایی برای مقابله با محفل توطئه‌گران
گروه سیاسی جهان نيوز - مهدی محمدی: جنجال ناشی از استیضاح وزیر علوم، باعث شد یکی از مهم‌ترین سخنان آقای دکتر روحانی در هفته گذشته به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد. آقای روحانی ۲ روز پس از سخنرانی معروف ارسال منتقدان به جهنم، در سخنانی که ظاهرا با هدف توضیح و تصحیح آن اظهارات بیان شده بود، گفت محفلی از توطئه‌گران را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به تحرکات آنها را در اختیار دارد که هدف آنها تخریب دولت و اشاعه دروغ و تهمت درباره آن است.

روحانی برای آنکه مقصود خود را مشخص‌تر بیان کرده باشد تاکید کرد تشکیل‌دهندگان این محفل توطئه، تا مدتی قبل در اتاق‌های فکر بوده‌اند و اکنون وارد اتاق عملیات شده‌اند. این سخنان بویژه از این حیث که نشان می‌دهد حسن روحانی با سرعت بسیار زیادی در حال احمدی‌نژادیزه شدن است، دارای اهمیت فراوانی است.

احمدی‌نژاد هم آن اواخر به این دلیل زبان به درشت‌گویی گشوده و در مقابل هر اقدام و پیشنهادی بنا را بر لجاجت می‌گذاشت که خیال می‌کرد مشتی توطئه‌گر گوشه‌ای نشسته‌اند و صبح تا شام در حال نقشه‌کشیدن علیه او هستند، بنابراین از لحاظ روانشناختی به نحو گاه غیر‌قابل درکی شرطی شده بود و در بیشتر اظهارات و تصمیمات خود بیش از آنکه به صلاح کشور یا حتی مصلحت و آینده خود بیندیشد، فرض را بر این می‌گذاشت که توطئه‌ای در کار است که باید به آن واکنش نشان داد.

همین باعث شد کل نظام اندیشگی و تصمیم‌سازی او حول محور مهار توطئه‌گران و فلسفه اخلاقش هم بر اساس مباح بودن هر اقدامی برای نشاندن آنها بر سر جای خویش استوار شود و نتیجه این شد که ظرف زمانی حدود ۲ سال، حتی تصور تداوم این مشی و روند در دستگاه اجرایی کشور برای همگان بی‌معنا شده بود.

آقای روحانی که هنوز هم ادعا می‌کند آمده است تا کشور را از آنچه در ۸ سال گذشته بر سر آن فرود آمده خلاص کند، با سرعتی خارق‌العاده در حال تبدیل شدن به احمدی‌نژاد ثانی است. وقتی به منتقدان می‌رسد درشتی کردن با آنان را جانشین هر نوع بحث و مذاکره و استدلال می‌داند. (جالب است که توجه کنیم آقای روحانی یک ژست امنیتی هم دارد که احمدی‌نژاد نداشت.)

وقتی پای استیضاح وزیرش در مجلس به میان می‌آید، کارمندان و گماشتگانش همان می‌کنند که احمدی‌نژاد با مجلس کرد یعنی افشاگری و سند‌سازی با هدف متهم کردن مجلس به اینکه چون منافع شخصی‌اش به خطر افتاده و رانت‌هایش قطع شده قصد انتقامگیری از دولت را دارد! واقعا آیا رویه‌ای که دولتی‌ها در قبال استیضاح وزیر علوم در پیش گرفتند، کوچک‌ترین تفاوتی با رفتار احمدی‌نژاد در ماجرای استیضاح وزیر کار کابینه دهم داشت؟

زمانی هم که از حل نشدن مشکلات اقتصادی و بر زمین ماندن بار معیشت مردم سؤال می‌شود، آقای رئیس‌جمهور کل تقصیر‌ها را به گردن صداوسیما می‌اندازد که «خدمات دولت را پوشش نمی‌دهد(؟!)» و حال آنکه هر چیز از افکار عمومی پوشیده باشد این مساله پوشیده نیست که منتقدان دولت بویژه در موضوعات هسته‌ای و اقتصادی در صداوسیما ممنوع التصویرند و این نه فقط سیاست اعمالی بلکه سیاست اعلامی صداوسیما هم هست. از اینها که بگذریم، یک شیوه دیگر نگاه کردن به موضوع این است که فرض را بر این بگذاریم که واقعا آن محفلی که آقای روحانی را چنین به خشم آورده وجود خارجی دارد. در این صورت هم مدیریت موضوع بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که آقای رئیس‌جمهور تصور کرده است. اگر آقای روحانی به پیشنهادهای زیر اندکی عنایت کند، از این محفل توطئه‌گر، هر چه هم کاربلد و مخوف و ماهر باشد، کاری ساخته نخواهد بود.

یکم: قبل از هر چیز آقای رئیس‌جمهور باید جلوی عصبانی شدن‌های مکرر خود را بگیرد و با دیگران – ولو اینکه چشم دیدن آنها را نداشته باشد - با زبانی محترمانه سخن بگوید. اگر آقای رئیس‌جمهور به فضیلت زیبا، ملایم و هوشمندانه سخن گفتن آراسته باشد، توطئه‌گران در تخریب ایشان کاری سخت – اگر نگوییم محال - بر عهده خواهند داشت.

دوم: در مرحله بعد، اگر رئیس‌جمهور فقط کسری از حرمت و اعتباری را که برای نگرانی‌ها و خواسته‌های غربیان قائل است، برای سخنان مشفقانه منتقدان هم قائل باشد، کار برای منتقدان بسیار سخت خواهد شد. در پیش گرفتن استراتژی «نرمش در بیرون، تهدید در درون» از سوی رئیس‌جمهور و دولت محترم است که به توطئه‌گران کذایی میدان مانور داده است.

سوم: نکته دیگر این است که آقای رئیس‌جمهور درد توده‌های مردم و سامان دادن به معیشت و زندگی روزمره آنها را بر پیگیری مطالبات جماعتی که همه هنرشان داشتن صدای بلند و سر و صدا راه انداختن و جو‌سازی است مقدم بشمارد و به جای اینکه اعتبار خود را صرف بیان سخنان مملو از ایراد و اشکال در حوزه فرهنگ بکند، انرژی دولت را در حوزه اقتصاد متمرکز کند. اگر دولت بار سنگینی را که اکنون در حوزه معیشت روی دوش مردم است سبک کند، من ضمانت می‌دهم که توطئه‌گران بزودی چاره‌ای جز تعطیل کردن محفل خویش نخواهند داشت.

چهارم: گام دیگر این است که آقای رئیس‌جمهور تکلیف خود را با جریان فتنه روشن کرده و از استراتژی یکی به نعل و یکی به میخ درباره جنایتی که در سال ۸۸ علیه کشور و ملت شده، دست بردارد. در همین ماجرای استیضاح وزیر علوم روشن شد تیم وابسته به حزب مشارکت و سازمان مجاهدین، آقای فرجی‌دانا را به مهلکه کشانده‌اند. همین حالا در وزارت ارشاد یا در معاونت زنان ریاست جمهوری هم اتفاقاتی کم و بیش مشابه در حال رخ دادن است. آقای روحانی اگر به این درک برسد که به‌کارگیری جریان فتنه دولت را آسیب‌پذیر می‌کند و آن را گرفتار بحران‌های نوبه‌ای خواهد کرد، آن وقت محفل توطئه بعید است سوژه چندانی علیه دولت داشته باشد.

پنجم:
و آخر از همه اینکه آنچه حقیقتا محفل توطئه‌گران را سوت و کور خواهد کرد این است که دولت آقای روحانی در مقابل حقوق و آینده ملت حساس و در مواجهه با دشمنان کینه‌توز کشور قاطع و بی‌ملاحظه باشد. اگر مردم ببینند دولت در مقابل اجنبی سر خم نمی‌کند، دشمن را به جای دوست نمی‌نشاند، حقیقتا از یاد نبرده که آمریکا دشمنی است که باید با آن دشمنی کرد و در هر توافقی نخست به این می‌اندیشد که عزت کشور تا چه حد حفظ شده است، آن وقت توطئه‌گران هیچ توانی برای ضربه زدن به اعتبار و آبروی دولت نخواهند داشت.
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United Kingdom
این حرفها درست اما مگر این مملکت مسئول و وزارت خانه و قانون ندارد که حزب منحله مثلا مشارکت یا سازمان مجاهدین این قدر دستش باز است که آدم و نیرو توی مراکز تصمیم گیری و استراتژی مملکت نفوذ می دهد یا وزیر را استحاله می کند اونهم تو این وضعیت پیشرفت علم که آدمها اگر نفس هم بکشند راحت می شود فهمید و شناسایی شون کرد؟! اگر این افراد مثل اون افراد که آقای رئیس جمهور فرمودند شناسایی شده اند و بعضا حتی افراد کوچه وخیابان هم اونها را می شناسند پس چرا یکی نیست جلوی فعالیت ضد مصلحت جامعه اونها را بگیرد ؟! والبته شاید هر کدوم از این گروهها چه منحله چه سازمان مجاهدین و چه ... مصلحت خودشون را مصلحت جامعه می دونند و کسی هم نیست توضیح بده مصلحت مردم کدوم است
هر چند برای زیر سوال بردن همدیگه هر کدوم بر طبل مصلحت مردم می زنند
راهکار : پیروی از فرمایشات رهبری معظم در هر صورت بدون توجیه و تفسیر و ظاهر سازی و بعضا ابزاری
مجید مجد
دیگه دولت بلدم بلدم اومده روکار همینه
التماس مي كنم
اصلاً دوست ندارم اين دوتا عكس كنار هم باشه ،تورا به هركي مي پرستيد برش داريد.
مهدي رحيمي
احمدي نژاديزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خجالت بكش و از خدا بترس ! از جها ن نيوز انتظار اين گونه ادبيات رو ندارم .
Iran, Islamic Republic of
جالب است برای تطهیر خویش کتمان می کنید...
محمد
سعدی می گوید مشک آن است که خود ببوید نه آنست که عطار بگوید مردم دم خروس را باور دارند نه قسم های .....
هاشمی یکی از 10 شخصیت برتر تاریخ ایران زمین (آزاد مرد باشید و چاپ کنید)
مهدی
خوب الان چه ربطی داشت!!!!!!
همینه
France
شما چرا پاتون رو از تو کفش احمدی نژاد نمیارید بیرون .انصاف هم خوب چیزیه کدوم رئیس حمهور تا حالا برای مردم اینقدر کار کرده بود حالا اشتباهاتی هم داشته ولی خدایشش خوبیهاش بیش از بدیهاشه .
مجید مجد
ما اصلا پامون رو تو کفش احمدی نژاد نکرده بودیم که بخواهیم حالا درش بیاریم این احمدی نژاد بود که با حمایت ماها رای آورد اگر حمایت نمی کردیم رایش از سه میلیون و هشتتصد هزار بالاتر نمی رفت و به بیش از 24 میلیون نمی رسید
مجید مجد در انتخابات 11 ازکی حمایت کردید؟ چرا 24 میلیون رای نیاورد! ما حزب الهی به اون معنایی که شما میگید نیستیم اما به احمدی نژاد رای دادیم و به رایمون افتخار مکینم. بازم بهش رای میدیم
Iran, Islamic Republic of
مجید مجد کلا با خودت چند چندی ؟؟؟
حواسم نبود نظرتو خوندم وگرنه کامنت هاتو نمی خونم...
خودت می فهمی چی میگی ؟؟
جهان لطفا منتشر کن
من خودم هم ۸۴ و هم ۸۸ به محمود رای دادم و از عاشقان سینه چاکش بودم! الان که فکر میکنم میبینم هر دو بار اشتباه کردم چون روی هیچکسی تعصب ندارم
منم هم 84 هم 88 به احمدی نژاد رای دادم با توجه به کاندیدهای اون زمان فکر میکنم کار درستی کردم مثلا اگه 84 به احمدی نژاد رای نمیدادم میخواستم به کی رای بدم حاج آقا یا سال 88 به داماد لرستان که تو حرف زدنش حتی مشکل داشت
Iran, Islamic Republic of
عاشق سینه جاک یعنی متعصب !!اون اول و اخرجمله هات با هم ضد و نقیضه معلومه اهل فکر کردن نیستی تعصب برفکر درست صحیح است نباید جو زده هیاهو ها شد
فرشاد
اقا مجید مجد درست که احمدینژاد کار خوب زیاد انجام داد و اشتباه هم داشت ولی یکی از کم اشتباه ترین کارهاش همین نوع بر خورد با مجلس بود
سعید
آقای احمدی نژاد با شعارهایی که توده ی مردم می پسندیدند ، و به دلیل نواقصی که در دوره ی اصلاحات بود به قدرت رسیدند . اما در دولت ایشان علی رغم زحمات فراوان ، به دلیل عدم اعتماد به قشر فرهیخته و کارشناسان امور مختلف به خصوص کارشناسان اقتصادی و بی توجهی به هشدارهای مشفقانه ی آنها در مورد اقداماتی که دولت در جهت جراحی بزرگ اقتصادی تاریخ ایران تحت عنوان هدفمندی یارانه ها انجام می داد و همچنین خود رایی که جز خصلت های ایشان بود کشور را به شذت متضرر کردند . مسکن مهری که در دولت ایشان کلید خورد و بالذات اقدام مثبت و انقلابی محسوب می شد در نهایت به نتیجه ای کاملا مخالف با هدف اولیه منتج شد که علت آن چیزی جز عدم اجرای صحیح آن نمی باشد و وارد شدن دولت به مسائل حاشیه ای و پررنگ تر شدن حاشیه نسبت به متن. و متاسفانه باعث شد که آرزوی خانه دار شدن برای اکثریت جوانان به رویایی محال تبدیل شود و قیمتها سیر صعودی نجومی پیدا کند . بگذریم از افزایش قیمت دلار و بی ارزش شدن ریال و علت وقوع آن و در آمد نجومی کشور در 8 سال دولت جناب دکتر احمدی نژاد و چگونگی استفاده از آنها که شرایط کنونی به خوبی گواه عملکرد دولت خدمتگزار می باشد . در بحث سیاست خارجه ، عملکرد دولت قبل به گونه ای بود که کشورهای سلطه گر و ظالمی که قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را داشتند ، امیدوار شدند تا بتوانند اجماع جهانی علیه ایران درست کنند و ایران را به انزوای سیاسی و اقتصادی بکشانند و متاسفانه به جای این که دولت با اقداماتی پویا سعی بر خنثی سازی توطئه های آنها داشته باشد،عملکردش به گونه ای بود که آنها را محق جلوه می داد درحالی که اقدامات ظالمانه ی آنها علیه توده ی مردم صورت می گرفت و نه دولت و هدف اقدامات خصمانه ی آنها چیزی جز دلسرد کردن و جدا کردن مردم از نظام اسلامی و به شکست کشاندن تفکر ایدئولوژیک جمهوری اسلامی نبود .
همچنین استبداد رای رئیس جمهور محترم سابق نیز به گونه ای بود که باعث شد حامیان ایشان نیز کم کم نتوانند اقدامات ایشان را توجیه کنند . اقداماتی مانند آنچه در مورد انتصاب مشایی به عنوان معاون اولی رخ داد یا خانه نشین شدن به مدت 11 روز به علت عدم موافقت با برکنری وزیر محترم اطلاعات سابق جناب مصلحی یا برکناری وزیر امور خارجه(جناب متکی) در حالی که به عنوان نماینده ی رسمی ایران در یک سفر کاری و در حال رایزنی با طرف مقابل بود یا اقدامی که در مجلس رخ داد که یکشنبه ی سیاه را در تاریخ این کشور ثبت کرد(در حالی که مقام معظم رهبری در آن برهه(قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92) سران نظام را به همدلی و دوری از نزاع های درونی دعوت کرده بودند و همچنین هرکس که برخلاف آن حرکت کند را ... نامیدند) یا حمایت از تفکر انحرافی اسلام ایرانی یا ، یاهای زیادی که باعث اطاله ی کلام می شود . به قطع اقدامات دکتر احمدی نژاد و شرایط کشور باعث شد تا جناب دکتر روحانی رای بیاورد و برنامه های ایشان مورد توافق مردم واقع شد . اما در انتقاد و یا حمایت باید جانب حق را رعایت کرد به قطع برآیند حرکت دولت تا کنون مثبت بوده و نظر و بیانات مقام معظم رهبری گواهی بر این ادعاست . هر چند به شخصه عملکرد وزیر فرهنگ و وزیر علوم را نمی پسندم اما کلیت دولت دکتر روحانی خوب است و کشور دارد به سمت ثبات و آرامش باز می گردد . لطفا منتشر کنید و سانسور نکنید .
جلوی احمدی عکسش را آتش زدن اما...
Iran, Islamic Republic of
خیلی بی انصافید چه کسی رابا چه کسی کنار هم گذاشته اید چقدر نسبت به آقای احمدی نژاد کینه به دل دارید که دست از سرش بر نمی دارید
شما برو عملکرد احمدی نژاد رو توی استیضاح ها دوباره بخون میبینی تفاوتی بین برخورد بد و رفتار لجبازانه با مجلس بین این دو نیست
البته نحوه برخورد دوگانه مجلس رو هم با این دوتا رئیس جمهور باید دید.
هموطن
وجدانا لاریجانی توی دو تا دولت قبلی وفعلی ،یه برخورد داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه وجدانی. لاریجانی خط مقدم مبارزه با احمدی نژاد بود
حسین
Netherlands
....همین وزیر را هم می خواست لاریجانی در دقیقه نود دوپینگ کند که خدا نخواست.
افرین
افرین
....
واقعا مقایسه احمدی نژاد و روحانی بی انصافی است
متاسفانه امثال شما سایت جهان نیوز و دیگرانی که خود را بصیر میدانید با قدرنشناسی نسبت به احمدی نژاد همه را گرفتار کردده اید
قدرنشناس احمدی نژاد بود که قدر حمایت حزب الله از خود را ندانست و دست آخر هم پیش بینی حضرت آقا درباره سرخوردگی طرفداران احمدی نژاد از او محقق شد.
امین
خوشبختانه ما که حزب اللهی نبودیم..سرخورده هم نشدیم...نیازی هم به حزب اللهی های متوقع نداریم...احمدی نژاد معجزه ای بود که فقط خودش میتونه دوباره خودش رو تکرار کنه
پیش بینی حضرت اقا!!!؟؟در کجا است که ما خبرنداریم!!!!
تو نامه عزل مشائی.
احمدی نژاد باحمایت مردم رای آورد...
رضا
احمدی نژاد و روحانی هر دو ارزش پول ملی را کاسته و می کاهند.
درست است که احمدی نژاد خدماتی داشته ولی عملکرد غلط اقتصادی زیادی داشت:
ـ تولیدکنندگان در دولت احمدی نژاد آسیب جدی دیدند و واردات رشد سرسام آوری گرفت.
- خیانتی که در رشد ساختگی ارزش دلار و تضعیف ریال صورت گرفت فراموش ناشدنی است.
الان حال تولید کنندگان خیلی خوبه؟؟
ما که حالمون خوبه!لابد همه دنیا هم باید!!!!!!!!! حالش خوب باشه.اگه نیست؟بره جهنم.
تارینه
احمدی نژاد دربعضی عرصه هاخوب کار کرد...ولی بامدیریت ضعیفش در اقتصاد ... بانظر رضا کاملا موافقم.
Iran, Islamic Republic of
لطفا در مورد سیاست احمدی نژاد در مورد تولید کننده ها اینجوری ننویسید من تو یک شهرک صنعتی مشغول به کار هستم اونم از بدو تاسیسش از اهدای زمین گرفته پرداخت وام دادن امکانات به شرکتها و دادن وام بلا عوض به کارخانه جات اگه اینها نابودی تولید هست ما دنبال احمدی نژادیم
چرا بی انصافیه؟
مگه احمدی نژاد چیکار کرد؟
بهار
احمدی نژاد معصوم نبود.اما در مقابل کارهای خوبش میشد از اشتباهات اخرش گذشت.اما دولت فعلی هنوز کاری نکرده شروع به ..............
United States
بااین حرف شما یاد اون فردی افتادم که خدمت یکی از ائمه رسید و گفت من 2 تا کار خوب کردم یک کار بد پس نزد خداوند عقاب نمی شوم و پاداش هم میگیرم.
گذشت جا و مکان داره.
چطور میخواید دربرابر خانه نشینی یازده روزه مقابل رهبر انقلاب که کار رو داشت به استیضاح رئیس جمهور می کشوند بگذرید؟
شکوفه
دشمن فرضی وادبیات مقصر مبهم ونامشخص ونیز تهدید به افشاگریهای اینده وو.....کاربرد زمانی محدودی داره.اکثریت مردم خیلی زود خسته میشوند واین حرفهای تکرار شده اذیتشون میکنه.اونموقع دیگه گوینده سخنه که از چشم مردم میفته.
علیرضا
شما خجالت نمی کشید؟
....
United States
عزیز جان مویز بخور حافظه ات تقویت بشه
مجید مجد
آره ولی اونجوری بود!!!
hasan
Iran, Islamic Republic of
....خدا عاقبت این دولت بسیار با تدبیر!!!!!!!! را به خیر کند.
United States
مرد بود که تو اوج فتنه کشید کنار همه فشارها رو حزب الله تحمل کرد؟
کي را با کي مقايسه مي کنيد- حتي نام رئيس جمهور قبلي در شان اسم بردن در کنار رئيس جمهور فعلي نيست.. چرا سعي داريد دوران سراسر ...را مجددا تداعي کنيد. چرا سعي داريد دکتر روحاني را وارد حاشيه نمائيد ...
اتفاقا ما میخواهیم از حاشیه رفتن برحذرشون کنیم.
قهر 11 روزشو هنوز یادمون نرفته
تارینه
مگه یه ادم چقدر صبر وحوصله داره؟؟به احمدی نژاد بیچاره از اول انگ تقلب در انتخابات چسبوندن, عکسشو جلوی روش به اتیش کشیدن ولی دم بر نیاورد....اونوقت تا به اقای حقوقدان گفتن بالای چشمت ابروست همه رو بزدل وترسو خطاب کرد وراهی جهنمشون کرد!!!!!!!!!!
تارا
Germany
خدا وکیلی توی مناظره ها با شبکه های خارجی وداخلی خیلی خیلی مسلط حرف میزد وهمه رو با دلیل ومنطق قانع میکرد من یکی که عاشق مناظره هاش بودم وقتی که میدیدم چه جوری مجری های خارجی انگشت به دهن میموندن...
آیا واقعا در دولتهای نهم و دهم یک عده ی با نفوذ مدام چوب لای چرخ دولت نگذاشتند؟؟؟؟
United States
این حرفها را طرفداران هاشمی و خاتمی و حالا روحانی هم میز دند. کهنه گویی است و سوخته است این سخنان.
بروند کار کنند و بهانه نیاورند.
سورشجانی
خداوکلیلی دراستیضاح وزیرکارآقای احمدی نژادتمام نمایندگان رازیرسوءال بردیا لاریجانی راچراخدارادرنظر نمی گیردکه چنین مقایسه ای میکنید
مقدمات استیضاح رو بی خیال شدی ورفتی سراغ اخر کار.
Iran, Islamic Republic of
محمود بسه دورت دیگه تموم شده
به همین خیال باش.
حسن
Iran, Islamic Republic of
شعر طنز تقصیر احمدی نژاد
.......
گل به خودی.
حسن
من مدافع احمدی نژاد نیستم اما مگه یادتون رفته همین اعتدالیون و اصلاحات چی ها و دار و دسته ی آقازادی معروف هر روز یه بازی تو کشور درست میکردن و با معیشت مردم بازی میکردن؟
....
ال كرم
اين وسط دلم به حال كارمند جماعت ميسوزه .
منم دلم به حال غیر کارمند جماعت میسوزه. که نه حقوق ثابت داره نه کار راحت نه بیمه و مزایا
Iran, Islamic Republic of
كاش احمدي نژاد يكي دو سال ديگه رئيس جمهور مي موند داشتيم به تورم ٦٠٪ و رشد ٣٠٪- اقتصادي نزديك مي شديم... خيلي باحال بود مي خنديديم كلي...
دلم واسش تنگ شده...
در جستجوی حقیقت
در دوران رئیستان آقای هاشمی به تورم ۵۰٪ رسیدیم اما عمر دولتش کفاف نداد که به تورم ۱۰۰٪ برسیم حال باتوجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در دوران احمدی نژادکه هیچکس جرأت ریسک انجام آنرا نداشت و کارشکنی مجلس لاریجانی و هجمه هماهنگ اصلاح طلبان آمریکایی و ضد انقلاب و همه معاندان ایران و اختلال در نظم بازار با پول های نامشروع افساد طلبان همینکه به تورم ۴۲٪ رسیدیم باید به دولت گذشته احسنت گفت.؛ همین مدعیان اقتصاد دان که خود را ناجی اقتصاد مملکت میداند مانند توکلی و محسن رضایی و... تورم ناشی از اجرای هدفمندی را ۷۰٪ میدانستند.که تیرشان که هیچ علمشان به سنگ‌خورد.
Iran, Islamic Republic of
كاش مسئله فقط تورم و ركود و نابودي تقريبي اقتصاد بود......
Iran, Islamic Republic of
درست است ولی علت رابایستی ازکسانی که فتنه گری کردند وبازار راآشفته برای چیدن میوه اش درانتخابات جویاشوید
محسن
Iran, Islamic Republic of
چون هر دو همشهری هستند ولی احمدی نژاد خدای اش کم نظیر،مردمی،انقلابی و... بود،ضعف هم داشت ولی مقایسه خوبی نبود اصلاح کنید.
خوش انصافها حرفهاي سخت احمدي نژاد معمولا خطاب به دشمن بود نه به منتقدان.
م.ز
هر کس هر چی بخواد بگه فقط احمدی نژآد دولت روحانی از ترس بازگشت احمدی نژاد فلج شده وگر نه هر جا ودر هر موضوعی اینقدر تخریبش نمی کردند ببین نبودنش هم وحتی سکوتش هم اقایون را دیوانه کرده ...نبود خرداد97.
فاطمه
تیتر زدن شما هم داستانیه! برای کوبیدن روحانی از احمدی نژاد استفاده می کنید! آخه این چه طرز تیتر زدنه؟
شمایی که میگی اگه ما از احمدی نژاد حمایت نمی کردیم رای نمی آورد پس چرا توی انتخابات 11ام اون شکست تاریخی رو خوردید؟ کجا رفت پشتوانتون؟ از توهم بیایید بیرون. احمدی نژاد محبوبیتش بی نظیره
Iran, Islamic Republic of
کاش روحانی پنج درصد مثل احمدی نژاد بود!
United States
احمدی .. اگه تندی ام داشت نسبت به مستکبران بود نه منتقدین داخلی انصاف داشته باشید
حج.......
Iran, Islamic Republic of
چراهمیشه فکر میکنید بقیه اشتباه میکنن و فقط شما اطلاع دارید ودرست فکر میکنید این عکس العملهای یکسان شاید بدلیل این باشد که راهی غیر از این باقی نمیماند اتفاقا احمدی نژاد و روحانی رقیبان ...
ترنم
سلام، این اصولگراها هم وقتی میخوان نشون بدن خیلی روشنفکر و بیطرف هستن و انتقاداتشون سیاسی نیست ،هر نقدی که میخوان به آقای روحانی داشته باشن یکی هم به احمدی نژاد میکوبن. مرد باشین و حرفی که میخواین رو صادقانه بزنین . بخدا لازم نیست بخاطر نقد دکتر روحانی حتما یکی هم بزنین به احمدی نژاد بدبخت. باور کنین
سعید
شما که انقد امروز از احمدی نژاد انتقاد میکنید طرفداران سرسخت او هستید. دلیلی برای مقایسه احمدی نژاد و روحانی نیست.