جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نصرالله نماینده سازمان ملل را نپذیرفت

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 386807
منابع لبنانی گفتند که دبیر کل حزب‌الله لبنان دیدار «فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه» را که هفته گذشته به لبنان سفر کرد، رد کرد اما دیدار «فرستاده» با معاون نصرالله به معنای اقرار به درستی سیاست حزب‌الله در سوریه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع مطلع لبنانی که روزنامه الشرق الاوسط آنان را منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان توصیف کرد، گفتند که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله، هفته گذشته دیدار با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را نپذیرفت.

الشرق الاوسط نوشت که به گفته این منابع، این دیدار می‌توانست به نوعی موفقیت برای دی‌میستورا به شمار برود و به نوعی اقرار بین‌المللی به حجم و نقش او در لبنان و منطقه برای او باشد.

بنا بر این گزارش، دی‌میستورا پس از رد دیدارش با دبیر کل، پنجشنبه گذشته با «شیخ نعیم قاسم» معاون سید حسن نصرالله دیدار کرد و این منابع گفتند که حزب‌الله این امر را تحولی بزرگ در موضع بین‌المللی در قبال بحران سوریه می‌داند چرا که حزب‌الله کاملا آگاه است که نماینده سازمان ملل خواستار دیدار با مقامات حزب‌الله شده است چون درک کرده است که حزب الله یکی از شرکای اصلی راه حل بحران سوریه است.

منابعی در جریان «۸ مارس» لبنان که نزدیک به حزب‌الله هستند، گفتند که دی‌میستورا خواستار دیدار با سید حسن نصرالله شد اما (حزب‌الله) آماده نبود و نخواهد بود برای چنین دیداری یا دیدارهای مشابهی. برای همین بنا شد تا او با بلندپایه‌ترین مقامی که می‌شود، یعنی شیخ نعیم قاسم (معاون دبیر کل) دیدار کند.

الشرق الاوسط به نقل از این منابع نوشت که اقدام نماینده سازمان ملل به دیدار با مقامات حزب‌الله در خصوص مسئله سوریه، معنای سیاسی‌ای ندارد جز اینکه پس از سه سال از گذشت بحران سوریه، سیاست حزب‌الله و محور مقاومت در منطقه در خصوص مسئله سوریه پیروز شده و این دیدار اقرار به شکست سیاست بین‌المللی علیه دمشق بود.

از دیگر سو، این دیدار از این جهت مهم است که کشورهای غربی بخصوص آمریکا، فرانسه و انگلیس و شورای همکاری خلیج فارس حزب‌الله را در لیست تروریستی قرار داده‌اند. همچنین اتحادیه اروپا نیز در ژوئن ۲۰۱۳ حزب‌الله را به دو شاخه سیاسی و نظامی تقسیم کرد و شاخه نظامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد اما آنجلینا ایخهورست سفیر اتحادیه اروپا در لبنان، دیدارها و تماس‌هایش را با حزب‌الله ادامه می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *