پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

احتمال بازنگري در قيمت‌گذاري دنا

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 396707
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از احتمال بازنگری قیمت‌گذاری دنا خبر داد.
به گزارش جهان؛ محمد علي مددي در گفتگو با مهر گفت: كارشناسان گروه صنعتي ايران خودرو اعلام كرده‌اند مستنداتي دارند كه نشان مي‌دهد قيمت اعلام شده از سوي شوراي رقابت پايين تر از قيمت تمام شده محصول است، بنابراين اعضاي شوراي رقابت و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به هيچ وجه نمي‌خواهند توليد ملی و صنعت كشور در اين شرايط زيان ببينند.

وي با بيان اينكه تفاوت زياد بين قيمت‌هاي مطرح شده از سوي دو طرف، كمي حساسيت برانگيز است، اظهار كرد: ما نه قصد داريم در برابر توليد ملی بايستيم و نه مي‌خواهيم حقي از مردم ضايع شود، از اين رو فكر مي‌كنيم بازنگري كارشناسي توسط متخصصين خودروساز و شوراي رقابت مي‌تواند در شرايط فعلي راهگشا باشد.

اين عضو ناظر شوراي رقابت با اشاره به اينكه قيمت عنوان شده از سوي شوراي رقابت هنوز به صورت رسمي به خودروساز ابلاغ نشده است، اظهار كرد: به هيچ وجه قرار نبود قيمت تعيين شده قبل از پايان روند كارشناسي در شورا و مركز ملي رقابت اعلام شود. حتي در جلسه چندين بار تاكيد شد كه موضوعات و تصميم‌هاي مطرح شده، در جايي مطرح نشود تا روند كارشناسي به صورت كامل انجام گيرد اما متاسفانه برخي از همكاران نسبت به اين امر بي‌توجهي كردند.

مددي با بيان اينكه متاسفانه مباحث مطرح شده در چند روز اخير افكار عمومي را تحت تاثير قرار داده است، افزود: علاوه بر نگراني‌هايي كه در خصوص صيانت از توليد وجود دارد، با اعلام عمومي قيمت نهايي نشده، براي مردم نيز ذهنيتي ايجاد شده است كه در صورت تحقق نظر شركت خودروساز، واكنش‌هايي را به دنبال خواهد داشت.

وي در خصوص نحوه تعيين قيمت محصول دنا در شوراي رقابت گفت: ايران خودرو مي‌گويد اين خودرو روند طراحي و توليد يك محصول جديد را به صورت كامل طي كرده و خودروي جديدي به شمار مي آيد كه در صورت اثبات كارشناسي اين موضوع، بازنگري در قيمت تعيين شده، ضروري است.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بيان اينكه قیمت‌گذاري محصول، خلاف رويه و دستور كار شوراي رقابت است و اين شورا فقط مي‌تواند مكانيزم قيمت‌گذاري را تعيين كند، افزود: اعلام قيمت خودروي دنا از سوي اعضاي شوراي رقابت نه تنها خلاف تاكيدهاي صورت گرفته در جلسه بود، بلكه با دستور كار شورا نيز منافات داشت.

وي در پايان گفت: اميدواريم با تعميق نگاه ملي و حمايت از توليد و اشتغال كشور، شاهد رعايت حقوق مردم نيز باشيم.

به گزارش مهر، رئیس شورای رقابت، قیمت خودروی دنا را ۴۲ میلیون تومان اعلام کرده، این در حالی است که مسئولان ایران خودرو می‌گوید: با توجه به جزئیات آنالیز قیمت، این خودرو را زیر ۴۶ میلیون تومان نمی‌توانند بفروشند؛ وگرنه زیان خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
چرا هزینه تولید ایران خودرو باید اینقدر بالا باشد.