شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۹
۲۷

جزئیات توافقات در وین ۷ رسانه‌ای شد

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 386302
گزارش ها از مجموعه اطلاعات در دسترس نشان می دهد در مذکرات وین ۷ پیشرفت قابل توجهی در موضوعات اختلافی میان ایران و ۱+۵ رخ داده است.
جزئیات توافقات در وین ۷ رسانه‌ای شد
به گزارش جهان،‌ ایران هسته ای نوشت: جزئیات چندانی از این پیشرفت ها که رسما تایید شده باشد در دسترس قرار ندارد اما کنار هم گذاشتن مجموعه اطلاعات نشان می دهد هم تیم ایرانی و هم ۱+۵ از میزان حرکت به جلو در این مذاکرات راضی هستند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده ایران گفته است که دو طرف در همه موضوعات پیشرفت داشته اند.

یک مقام امریکایی ناشناس هم که احتمالا وندی شرمن است، به خبرنگاران در وین گفته است که اختلاف های میان دو طرف کمتر شده است.

اگرچه هر دو طرف گفته اند که هنوز اختلاف هایی در برخی موضوعات اساسی باقی مانده، ولی ارزیابی «ایران هسته ای» نشان می دهد ۴۰ روز مانده با پایان مهلت مذاکرات، شکاف ها در موضوعات اساسی میان دو طرف کمتر شده است.

«ایران هسته ای» نتوانست در این باره که کدام طرف دیدگاه خود را تعدیل کرده، به جمع بندی نهایی برسد.

برخی کارشناسان در تهران می گویند به همین دلیل است که هم ایران و هم امریکا به صراحت کار روی گزینه تمدید مذاکرات را نفی کرده و گفته اند می خواهند تا ۳ آذر به توافق نهایی برسند.

یک منبع به «ایران هسته ای» گفت: «اختلاف های باقی مانده کلا بر دو دسته است. دسته اول اختلافاتی است که هر دو طرف می دانند قابل حل است و فقط باید درباره جزئیات فنی آن مذاکره بیشتری بکنند. اراک و فردو از این جنس است. دسته دوم اختلاف ها، اختلافاتی است که مستلزم تصمیم گیری سیاسی است. تعداد سانتریفیوژها و جدول زمانی تعلیق تحریم ها را می توان در این دسته جای داد».

وی ادامه داد: «قاعدتا درباره موضوعات دسته دوم، در دقیقه ۹۰ تصمیم گیری خواهد شد».

ارزیابی «ایران هسته ای» از اطلاعات موجود نشان می دهد در مذاکرات وین ۷ درباره موضوع غنی سازی میان دو طرف پیشرفت هایی ایجاد شده است.

وب سایت شبکه تلویزیونی بلومبرگ این موضوع را روز ۲۴ مهر تایید کرد.

هنوز اطلاعات بیشتری در این باره وجود ندارد.

آخرین موضع مذاکراتی دو طرف در این باره این بوده است که ایران خواستار حفظ کلیه ماشین های فعال خود (۱۰۲۰۰ عدد) بوده ولی امریکایی ها حداکثر نصف این مقدار را پذیرفته بودند.

«ایران هسته ای» نتوانست اطلاعاتی از اینکه درباره موضوع تحریم ها هم پیشرفتی ایجاد شده یا نه به دست بیاورد.

اکنون مهم ترین موضوع بحث درباره موضوع تحریم ها فهرستی است که امریکایی ها برای لغو تحریم های یک جانبه بلافاصله پس از حصول توافق نهایی آماده کرده اند اما ایران آن را قبول ندارد.

یکی از معضلات در این بحث که برخی منابع به آن اشاره کرده اند این است که برخی اشخاص و نهادهای ایرانی بیش از یک بار تحریم شده اند.

اما در مجموع، علائم حاکی از آن است که حرکت به سمت توافق نهایی سرعت بیشتری گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به امید خدا ما ملت ما جشن میگیرد
انشا الله با حفظ عزتمان با هم جشن خواهیم گرفت
اگه اینا عزتی بزارن
Iran, Islamic Republic of
اینها کاری نکنند بیگانگان جشن بگیرند راضی هستیم جشن گرفتن خودمان پیشکش!!
Iran, Islamic Republic of
اخوی پالس منفی نده.اگر به رهبری اعتقاد داری بدان هر توافقی با تایید ایشان است.
پس شلوغ نکن.
آرزو
چرا مغلطه میکنید؟؟؟!!پالس وموج منفی یعنی چی؟؟؟!!!
مطمئنا قبول شرایط ۱+۵ بیشتر به نفع غربی هاتمام میشود تاما. در این میان فریدون وظریف هم فقط وفقط به فکر رسیدن توافقات هسته ای به هر قیمتی هستند.چون پیروزی حزبشان در مجلس رابطه ی مستقیم با توافقات هسته ای ژنو دارند .اینکه فکر کنیم انها به خاطر مردم ومنافع ملی خود را به اب واتش میزنند تابه توافق برسند بسیار ساده لوحانه است.
Iran, Islamic Republic of
به توافق برسند یا نه اصولگراها پیروز انتخابات مجلس نیستند.
تعلیق 2 ساله یادمان رفته
جنگ صفین هم یادمان رفته.......
چی پالس مثبت بدین چی منفی فرقی نمی کنه اینا با کلید اومدن وبا هزاران قفل بدون کلید برمی گردن
چراغعلی
%95 مسائل حل شده فقط 5% مونده که باید ایران انجام بده اونم برچیدن کل تاسیسات غنی سازی و پذیرفتن تحریم ها و افزایش آن است اگه این کار هم انشاالله در چند روز اینده صورت بگیره به مبارکی به پیروزی قرن بلکه چند قرن دست یافته ایم
Iran, Islamic Republic of
انشالله این مذاکرات به نفع کشور و ملت و اقتصادمان خواهد بود.
معجزه هزاره سوم که کاری نکرد....
Iran, Islamic Republic of
در مورد تعداد سانتی فوژها قاعدتا ایران باید کوتاه بیاید و آن هم که خط قرمز مسلم است
محسن
Iran, Islamic Republic of
190000 سو ظرفیت غنی سازی! همین! وگرنه انتخابات مجلس رو باختین!
خدا بخیر بگذرونه بعدا مشخص میشه باید عذا بگیریم یا جشن! اگه مثل ژنو باشه که وضعیت معلومه
فتح الفتوح ژنو اخوی!!!!!!!!!
با سوات جان عزا درسته
United States
یعنی اگه به تفاهم نرسند قطعا تحریم دوباره تشدید می شود ودوباره برمی گردیم به سال 90.
شواهدنشان میدهداختلاف روی برداشتن یکباره تحریمهاست.اماغرب دنبال بهانه برای تحت فشارقراردادن اقتصادایران است ومیگویدتحریمهابایدارام برداشته شودتاحسن نیت معلوم گردد!!!!!!!!!1
خوابی ها تحریم ها برداشته شده مگه تبانی وزارت نفت وسازمان محیط زیست رو ندیدی چطور برای ورود بنزین خارجی زحمت بچهای این مملکتو به بازی گرفتند وبرای پول تو جیب زدن چه له له مییزدن
حمید
توافق نامه وین چای
توافق نامه نیویورک چای
سوال درس تاريخ در سال 1500 هجري شمسي:
معلم : قرارداد هاي ننگين ايران را ببريد ؟
دانش آموز :
1- گلستان
2-تركمانچاي
3-كاپيتولاسيون
4-ژنو 1392
یکی از برکات این توافق ورود بزرگترین محموله خودروهای پورشه به ايران ورانت 650میلیون یورویی دولته
از این دولت بو ارزونی بلند نمیشه رئیس کل رو حانی تورم رو تو ایران اوردمردم خوش خیال نباشن
البته اینا هنوز نقشه ها برای تورم دارند می خوان شب عید اعلام کنند تورم تک رقمی شده در نتیجه افزایش حقوق برای کارمندا ونیز کارگران وجود نداره چون تورمی وجود نداره
سقوط تاریخی اقتصاد ایران بر اثر بی تدبیری مسئولین اقتصادی کشور. امروز با توجه به وعده های رئیس سازمان بورس مبنی بر بهبود وضعیت منفی بورس شاخص سقوطی تاریخی کرد تا عملا نیمی از سهامداران اعلام ورشکستگی مالی نمایند و با کاهش 1400 واحدی نشان داد در هفته های اخیر بی اعتمادی مالی شدیدی میان مردم و مسئولین اقتصادی کشور پیدا شده بطوریکه تقریبا تمام سهامداران با حاشیه ضرر حاضر به ترک بورس شده اند و هیچ کس پاسخگو نیست و هیچ تدبیری برای این آشفته بازار نمی اندیشد. چراکه هنوز جیب خود آقایون بخطر نیفتاده است. آیا ضرر مردم عادی مهم است؟
سعيد110
اگر موارد مورد توافق هم ارز پرتكل الحاقي باشد كه بايد برود مجلس و اگر ذره اي بيشتر پرتكل اصلي ما را محدود كنند كه همان بدرد ظريف و هم حزبي هايش خواهد خورد.
کلید حل تمام مسائل هسته ای دست جناب روحانی است ایسان اگر اراده کنند می توانند تمام مشکلات را حل کنند همان طور که در دوران ریاست جمهوری خاتمی ایشان تدبیر کردند ومسائل را حل کرند وامید را به جامعه جهانی باز گرداندند این بار هم میتوانند با کلیدی که دردست دارند یک قفل به درب انرژی هسته ای بزنند وکلیدش را هم بدهند در دست جامعه جهانی که امید چندین سال قبلشان که بوجود آمده بود تبدیل به واقعیت شود که البته این امر با روند مذاکرات بوجود می آید