جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۹
۵۶

هاشمی: ناگفته‌هایی از امام(ره) دارم که فعلا هم نخواهد گفت

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 425704
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که از امام(ره) و انقلاب ناگفته‌هایی دارد که تاکنون جایی نگفته و فعلا هم نخواهد گفت.
هاشمی: ناگفته‌هایی از امام(ره) دارم که فعلا هم نخواهد گفت
به گزارش جهان، آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با ایسنا در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) انجام شد، درباره شخصیت ایشان اظهار کرد: ایشان در تاریخ اسلام، تاریخ تشیّع و تاریخ ایران بی‌نظیر بود. بعد از حکومت پیامبر(ص) و ۵ سال و چند ماه حکومت امام علی(ع) در طول ۱۴۰۰ سال پیش حکومتی نداشتیم که تمام ساختار آن براساس مبانی و تعالیم اسلام باشد. امام یک فقیه به روز و آشنا به شرایط زمان بود. بن‌بست شکنی‌های سیاسی و تابو شکنی‌های دینی امام(ره) بی‌نظیر بود.

پاسخ کامل رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به سوال ایسنا به شرح زیر است:

○ جناب آقای هاشمی رفسنجانی، در آستانه ۱۴ خرداد، سالروز رحلت حضرت امام(ره) هستیم و جناب‌عالی هم یکی از نزدیکان امام هستید. دوست داریم هم توصیف شما و هم ناگفته‌های خاطرات با امام(ره) را در این ایام برای مخاطبان ایسنا و مردم عزیز داشته باشیم.

● بسم الله الرحمن الرحیم، اولاً سالگرد رحلت حضرت امام(ره) را به همه مردم ایران و مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم. باید عرض کنم در طول ۴۱ سالی که از سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۶۸ امام را شناختم که تاکنون ۶۶ سال از عمرم را شامل می‌شود، بدون تعارف ایشان را شخصیتی یافتم که از هر حیث کم نظیر بود.

از کوچه یخچال قاضی در قم شروع می‌کنم که وقتی در منزل اخوان مرعشی مستقر شدم، همسایه امام بودیم. اگر چه ایشان مسیر منزل تا حوزه را برای تدریس از کوچه‌های باریک و خلوت می‌رفتند، اما ما سعی می‌کردیم به بهانه سؤال‌های متعدد، با ایشان همراه شویم. در درس‌های ایشان هم یکی از شاگردهای ثابت بودم و از آغاز دهه چهل که مبارزه شروع شد، همراه امام بودم. بعدها که ایشان به تبعید رفتند، یک بار در سفر به نجف با ایشان دیدار کردم و پس از پیروزی انقلاب هم اگر چه لحظه ورود امام در فرودگاه بودم، اما به خاطر حجم کارها و ازدحام جمعیت نتوانستم نزدیک شوم. وقتی امام برای سخنرانی به بهشت زهرا رفتند، ما به اتفاق چندتن از دوستان به منزل آیت‌الله موسوی اردبیلی در اطراف میدان توحید رفتیم و از آنجا با تلفن در جریان بودیم که ناگهان شنیدیم هلی‌کوپتری آمد امام را برد. تا شب خیلی نگران بودیم که خبر آمد در منزل بستگانشان در منطقه دروس هستند.

فردا که ایشان در مدرسه رفاه مستقر شدند، خدمت ایشان رسیدم که وقتی مرا دید، با لطف و عنایت خاص گفتند: کجایی؟ ما دو روز است که اینجاییم و شما را نمی‌بینیم. من هم عرض کردم که به خاطر فشردگی موضوعات و مسایل مشغول بودیم.

البته این مطالب ناگفته نیست و در طول سال‌های پس از پیروزی به مناسبت‌های خاص، این حرف‌ها را گفتم و اگر مطلبی را نگفتم، حتماً هنوز نباید بگویم. مثلاً در جلسه‌ای که به همراه سران نظام و حاج احمدآقا درخصوص پذیرش قطعنامه ۵۹۸ خدمت امام رسیدیم، مطلبی گفتند که هنوز جایی نگفته‌ام و فعلاً هم نمی‌گویم. اما چون از جوانی با ایشان بودم، به خود جرأت می‌دادم و خیلی از مسایل را با روی باز به ایشان می‌گفتم و حتی بعضی از مطالب را می‌نوشتم. یکی از دلایل این‌گونه روابط ما، سابقه طولانی آن است. دو نمونه از ادبیات نوشتاری من با امام، همان دو نامه‌ای است که اوایل انقلاب نوشتم و به امضای خودم و آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله دکتر بهشتی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و شهید دکتر باهنر فرستادیم.

به هر حال خاطره از امام زیاد است و آنچه شاید برای سالگرد ایشان لازم باشد، پخش شود، روحیه ایشان است. به عنوان کسی که افتخار شاگردی ایشان را داشتم و بیش از ۶۵ سال است که با امام، آثار و دستاوردهای ایشان آشنا هستم، می‌گویم که کار ایشان در تاریخ اسلام، تاریخ تشیّع و تاریخ ایران بی‌نظیر بود. بعد از حکومت پیامبر(ص) و ۵ سال و چند ماه حکومت امام علی(ع) در طول ۱۴۰۰ سال پیش حکومتی نداشتیم که تمام ساختار آن براساس مبانی و تعالیم اسلام باشد. امام یک فقیه به روز و آشنا به شرایط زمان بود. بن‌بست شکنی‌های سیاسی و تابو شکنی‌های دینی امام بی‌نظیر بود. الحمدلله به همت مرحوم حاج احمدآقا و بعد از ایشان حاج حسن آقا تمام آثار گفتاری و نوشتاری امام جمع‌آوری، ثبت و ضبط شده است که شاید بعضی از مطالب فعلاً به خاطر مسایلی منتشر نشود، اما ان‌شاءالله در آینده تاریخ این اسناد را خواهد داشت.
https://jahannews.com/vdcjyiexxuqe8az.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyiexxuqe8az.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پروانه
جناب هاشمي!شما همون سكوت كني بهتره،....
ali
حاج آقا زمینه را یواش یواش برای خاطرات از امام برای انتخابات خبرگان داره آماده می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دارند سعی می کنند که خواب ببینند
Romania
نه بابا، بذار زودتر بگه هرچی بیشتر رسوا شه
رضا
بگووووو بگووووو
Romania
میگه، صبر کن اولین انتخاباتی که طرفداراش شکست خوردن میگه، صبر کن گلم
خدا بخیر کنه خاطرات حاج آقا. ورژن 2015
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
اولا یار امام، همسر امام، دختر امام، نوه ی امام، نتیجه امام و ... برای ما عزیز هستند لکن در صورتی که کردار و رفتارشان با راه امام که در واقع همان اسلام ناب محمدی ص میباشد متناقض نباشد فلذا حتی اگر خود امام ره هم به ایشان مطالبی گفته باشند بازهم باید دید آقای هاشمی الان و در حال حاضر در چه جبهه ای هستند!؟
ثانیا باید همه ی ما یک دوره تاریخ اسلام را بخوانیم تا متوجه شویم انسان چقدر متغیر است و از اینروست که بهترین دعا در توصیه ائمه اطهار عاقبت به خیری است...
ثالثا مملکت ما به لطف خدا و تیزهوشی و آینده نگری آن پیر سفر کرده رحمت الله تعالی علیه دارای امامی است که امتش آن را خوب میشناسند و با رهبریش راه را از بیراهه تشخیص میدهند لذا کسانی که دنبال احداث مساجد ضرار هستند خوب بدانند که هر سخنی که در تعریض با راه و روش حضرت امام خامنه ای باشد را بر دیوار میکوبند و اگر میخواهند به زور از جبهه ی اسلام و مقاومت علیه ظلم و استکبار جهانی خارج شوند، از دیدگان امت خواهند افتاد همانند برخی کبائر با سابقه که منفور حضرت امام ره شدند و به جایی هم بر نخورد....
داریوش
اگر خاطرات و خوابهایی که ایشان می بینند راست بوده و عین حقیقت و گفتن و بازیابی آن هم با نیت خیر است و خالص و انتشار آن در زمان حاضر به مصلحت اسلام و مسلمین که خداوند بر توفیقات ایشان بیافزاید و قبول نماید . اما اگر خدای ناخواسته خوابها مغشوش و خاطرات مغلوط و نیات فاسد و اهداف پیروی از هوای نفس است ان شاء الله خداوند حافظه ای که اینها را مرور میکند دچار آلزایمر و فراموشی و زبانی که آنها را بیان میکند الکن سازد .
جادوگر
Iran, Islamic Republic of
اجی مجی لاترجی
باز حاج آقا خاطره گویی رو شروع کرد
حالا چی میخواد رو کنه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نه پس هاله نور و خواب ببينه مثل اقاي ...........
Iran, Islamic Republic of
منظورش اينه كه هنوز خواب جديد نديده!!!
Iran, Islamic Republic of
هر چه زودتر خاطرات باقی مانده را بگویید،

چون قراره ما باور کنیم!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
از امام عزیز سفر کرده دو سند مکتوب مهم هست وصیت نامه و صحیفه نور ،توی آرشیو صدا و سیما هم تا دلتون بخواد سند تصویری و صوتی هست و بقول خود امام توی همون وصیت نامه شون چون ممکنه کسانی در آینده (قربون بصیرتش برم که آنقدر شریف بود که این روزا رو میدید) بیان (خاطره سازها) و صحبت هایی رو بکنند و به ایشون نسبت بدن گفت هر آنچه بصورت مکتوب با مهر و امضای ایشان و یا صوتی و تصویری در آرشیو صدا و سیما است سند است حالا مگر شما بخواهید خدایی نا کرده خاطرات بی سند خویش را با سند سازی به امام نسبت دهید ولی بترسید که یدالله فوق ایدیهم خدا عاقبتتونو ختم بخیر کنه انشاالله
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی زدم +++++++++++++++++++++
علی
اشتباه نفرمایین عزیزان....
نسل اول
اگرهم بگی کسی باورنمی کنه
....
Iran, Islamic Republic of
برعکس
بصیر
ناگفته هایت مثل خواب دیدنت نباشد مهمترین دستاوردهای امام ولایت فقیه بود و فرمودند پیشیبان ولایت فقیه باشید تا کشور شما آ سیب نبیند ولی متاسفانه این جمله حضرت امام را هیچ موقع به زبان نیاوردی...
و اینک خاطره ای جدید از آیت الله خاطره به روی پرده خواهد رفت!!
متظر باشید.فعلا در مرحله ی ساخت است و عنقریب عملیاتی خواهد شد.
صم عمي بكم فهم لا يبصرون! خوبه همين چند روز پيش دختر امام تأييد كردن خاطرات ايشان را. از قديم گفتن كسى كه خوابه رو ميشه بيدار كرد، اما كسى كه خودش رو به خواب زده، هرگز!
سرور
وقتی هاشمی به حسن خمینی بگه علامه معلومه اونها خوابهای وی را هم تایید و تصدیق می کنند.
پس این اقا هم بگم بگم بلده!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اووووه چه جورم
Iran, Islamic Republic of
احتمالا گذاشتند براي زمانيكه اسلام به خطر بيافتد
United States
انشالله از پيروان آن رهبر فقيد باشيم و باشيد !
نگفت این خوابه یا حرف درگوشی؟ ولی وقت نزولش یک ماه قبل از انتخاباته؟!
United Kingdom
خدا را شکر که نمی گی
آقای هاشمی سلام
خداوکیلی تا آخر عمرت نگو
Iran, Islamic Republic of
بابا تو ديگه كي هستي؟؟!!
علی
یواشکی و در گوشی گفت؟! شاید هم به خوابتان آمده!
United States
احتمالا خاطرات امام و حاج آقا در مورد لزوم تسلیم بودن ولی فقیه در برابر خانواده حاج آقا رونمایی خواهد شد!
متن
Norway
تهدید میکنی که خاطره نگفته داری؟
احتمالا در مورد سد لتیان و جت اسکی سواری باشه.
هاشمی نزدیک ترین شخصیت به امام بوده هرچه بگوید درسته
United States
بر منکرش لعنت !
نازک بین
ایشون هم بگم بگم راه انداخته
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
در صدر اسلام تلاش شد تا برای هر حقی باطلی تراشیده شود و از پیامبر صلوات الله علیه وآله نسخه ایی مطلوب حکام جور ساخته شود تا با نسخه اصلی موجب ایجاد شبهه شود و مردم ندانند که کدام نسخه اصلی و کدام جعلی است!
آقای هاشمی این حربه در دنیای امروزی کاربرد ندارد چون مومنان دو با از یک سوراخ گزیده نمی شوند!!!
امام صراحتا فرمودند : " چه بسا پس از من کسانی مطالبی را به اینجانب نسبت دهند ... " وچه خوب آینده نگر بودند و چهره واقعی بعضی ها را میشناختند که هوشیارانه ملت را به مراجعه به مکتوبات و آنچه در صدا و سیما ضبط شده است رهنمون کردند .
Iran, Islamic Republic of
حرف هاي تحريف نشده و محرمانه امام رو فقط از زبان اشخاص نزديد و مورد اطمينان امام همچون ايت الله هاشمي بايد شنيد نه از اشخاصي كه توي عمرشان هم حتي يكبار امام رو نديدن
نسل اول
چطورمیشه باورکرد خاطرات آقای هاشمی ...
Iran, Islamic Republic of
آره تو خوبي
شهروند طبری
United States
عاشق آن اویسم که که پیامبر صلوات الله علیه وآله را ندید ولی پیامبر صلی الله علیه وآله در حق او فرمود:«انی لاشم نفس الرحمان من قرن»
عزیزم صورت پیامبر دیدن کجا و سیرت او فهمیدن کجا!
همسر نوح علیه السلام در کنار او بود ولی با او نبود!
پسر نوح علیه السلام در کنار او واز صلب او بود ولی با او نبود!
لطفا افق دیدتان را بازتر نمایید!
یونس
Latvia
لابد این ناگفته ها را برای فائزه خانوم و صبیه محترم گفته اید که ایشون با افتخار اعلام میکنه تا حالا به امام خمینی لفط امام بکار نبرده و همیشه از ایشان را آقای خمینی نام برده است...
علی
خاطره گویی یا خاطره سازی؟!
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي امام خود همه گفتني ها را به مردم زمان هاي مختلف فرموده اند. و نياز به.. شما براي . نيست. سعي كنيد اين را بدانيد.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
باز هم تحريف تاريخ. خدا به خير کند!!
درود براین بزرگ مردانقلاب.
بد خواهان بدانند هاشمی زنده است.چون نهضت زنده است.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
عجله نکنید، حاج آقا را هم هول نکنید، میگه !!داره فکر می کنه، اینطور که شما برای شنیدن اشتیاق نشون میدین، ممکنه چیزی بگه که باور نکنید!!
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
بابا آی ای ایهناس
چرا این جناب هاشمی از همه چیز و همه کس
صحبت میکنه و مدعی عدالت خواهیست الا جرم و....
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی، یه مرحوم گیر آورده در حد لالیگا.!!!
United States
اگر آقای هاشمی بگم بگم راه بندازه خیلی خوبه ولی اگر احمدی‌نژاد بگه باید هو بشه و عامل مسخرگی قرار بگیره.
چغوک
United States
فقط خاطره نباشه!!
یا برای حذف شعار مرگ بر امریکا!!
یاخاطره ای نقل و مضمون ازادی مظفر!!!
خدایی هر چی باشه با سند باشه.فیلمی نوشته ای با امضای امام، چون یک مدت شده خیلی چیزهای که میگوییدراست و درست از کار در نمیاد!!!!!!!!!
چیه ترس افتاده به جونتون هنوز که حرفی نزده بترسید از روزی که صبرش تموم بشه
Romania
....

چه ربطی به نزدیکی با امام داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
چقدر هاشمی خودشو کوچیک میکنه !!!!

بخاطر خودت بسه دیگه آقای هاشمی...
Germany
خدا شفاش بده!
خودشم باورش شده!!!!