سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

حمایت از ۱۸ هزار کودک یتیم توسط بنیاد برکت

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 435703
بنیاد برکت تا کنون بیش از ۱۸ هزار کودک یتیم زیر ۱۰ سال را در روستاهای مناطق محروم کشور تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.
به گزارش  جهان به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، حمایت از ایتام در روستاهای مناطق محروم کشور با همکاری کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) و در چارچوب مأموریت‌های بنیاد برکت انجام می‌گیرد.

در چارچوب این طرح، هم اکنون تعداد یک هزار و ۴۵۴ کودک بی‌سرپرست روستایی زیر ۱۰ سال که در مقطع حساس سنی به لحاظ رشد فیزیکی و ذهنی قرار دارند، تحت درمان رایگان بنیاد برکت قرار دارند.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، رشد مهارت‌های کلامی، شنوایی و بینایی، کنترل احساسات، مهارت ارتباط با همسالان و نیز رشد جسمی در سال‌های قبل از دبستان و پیش‌دبستانی بروز می‌یابد؛ به همین دلیل، ما در گام اول کودکان بیمار را که در مناطق محروم‌تر ساکن بودند، شناسایی کردیم و تاکنون توانسته‌ایم هزینه‌های درمان ۱۴۵۴ نفر از آنها را پرداخت کنیم.

در چارچوب این طرح، کودکان روستایی را که نیاز به درمان تخصصی‌تر داشته‌اند، به مراکز درمانی پیشرفته معرفی کرده‌ایم و تمامی خدمات دندانپزشکی به این افراد نیز به‌طور رایگان ارائه می‌شود.

براساس بررسی‌های انجام گرفته، بسیاری از کودکان زیر ۱۰ سال در مناطق محروم روستایی، از کمبود مصرف ریزمغذی‌ها رنج می‌برند؛ به همین دلیل، بنیاد برکت بسته‌های ویژه‌ی غذایی و دارویی به خانواده‌های افراد نیازمند تحویل می‌دهد.

بنیاد برکت در سال ۱۳۸۶ از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و با رهنمودهای مقام معظم رهبری، با هدف انجام مسئولیت‌های اجتماعی، توسعه و توانمندسازی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته‌ کشور تشکیل شد و هم اکنون در زمینه‌ توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، توسعه‌ی فضاهای آموزشی از طریق تأسیس مدارس برکت، افزایش دسترسی آحاد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه‌ خدمات زیربنایی و فرهنگی، ارایه‌ خدمات مالی، بانکی و بیمه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و تولید محصولات راهبردی دارویی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ... فعالیت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *