چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۹

بازداشت جراح عمومی در بیمارستان

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 435505
وزیر بهداشت در گفتگوی تلفنی با رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد جدی و پیگیری حقوقی، بازداشت غیراصولی جراح عمومی بیمارستان نورآباد ممسنی شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پی بازداشت غیراصولی پزشک جراح عمومی بیمارستان نورآبادممسنی در حین خدمت، وزیر بهداشت در گفتگوی تلفنی با رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد جدی و پیگیری حقوقی با خاطیان این اقدام شد و نامه ای را نیز در این خصوص خطاب به رئیس قوه قضائیه ارسال کرد.

دکتر سید حسن هاشمی علاوه بر گفتگوی تلفنی طی نامه ای ضمن تشکر از توجه وی به حوزه سلامت، با ابراز تاسف از برخورد غیر حرفه ای مقام قضایی که با ادعای اجرای قانون اقدام به دستگیری غیرقانونی پزشک جراح کرده بود، این اقدام را خلاف قانون برشمرده و خواهان برخورد جدی قضایی با مامور خاطی شد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مامور خاطی به منظور اجرای انجام فرآیند بازپرسی از بیمار مصدوم وارد بیمارستان شده و حین انجام ارائه اقدامات درمانی اورژانس توسط پزشک معالج به بیمار ضمن ممانعت از ادامه انجام فعالیت پزشک در جهت مداوای بیمار، اقدام به دستگیری همکار خانم جراح عمومی نموده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که پزشک جراح تنها بر اساس رسالت حرفه ای خود در برابر اقدام غیر حرفه ای و غیر اخلاقی مامور مورد نظر مقاومت کرده بود و این گونه مورد بی احترامی قرار گرفت.

هاشمی یادآور شد: این پزشک در شرایطی دستگیر شده است که مرکز درمانی مورد اشاره وچندین بیمار بدحال دیگر به حضور پزشک بسیار نیازمند بودند، حال آنکه وی ناچار به ترک محل کار شده است. شرایط دستگیری پزشک با دستبند آثار بسیا بد و نامطلوبی در محیط بیمارستان و دیگر مراکز درمانی کشور به جا گذاشته است.

در پی وقوع این اتفاق همچنین وزیر بهداشت طی مکاتبه ای خواهان پیگیری قضائی و برخورد جدی با مامور خاطی و جلوگیری از تکرار چنین مواردی در جهت رفع نگرانی از جامعه پزشکی و خدمت گیرندگان مراکز درمانی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
در اشتباه بعضی ماموران که ....
اما آقای دکتر پزشکها هم از آسمون نیفتادند
اینهمه اونها به ملت اهانت کردند یک بار هم اهانت بشنوند
Iran, Islamic Republic of
گرچه این اتفاق دستگیری در هنگام معاجعه بیمار کار ناخوشایندی بوده حالا جناب وزیر که آنقدر با نهایت دارند از پزشکان محترم دفاع میکنند حتی شخصا با رئیس قوه صحبت میکنند به همان اندازه از بیمارانی که در اثر اشتباه فاحش پزشکانی که جان خود را از دست دادند یا سبب ناقص شدن عضوی از بدن شدند یا وسایل در بدن بیمار جا گذاشتند یا نوزادی جانش را از دست داد و و و از بیماران و خانواده هایشان دفاع میکردند امروز وضعیت بهتری داشتیم به همان انداز حرمت بیمار هم مانند یک پزشک باید برای وزیر محترم قابل قبول باشد ایشان از حقوق بیماران هم دفاع کنند. تازه میفهیم چرا از ادامه سریال در حاشیه جلوگیری کردند چون واقعیت جامعه را بیان میکرد که ظاهرا به جامعه محترم پزشکی ور خورد / عجب قدرتی پشت جامعه پزشکان است که کسی جرات ندارد به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست
Iran, Islamic Republic of
وزیر پزشکان. کاش زمانی که ای پزشکان از مردم به زور زیر میزی می گیرند و کاش زمانی که خیلی از این مردم به خاطر کم کاری پزشکان جان خود را از دست می دهند اینگونه رگ غیرت تان باد می کرد.
خوب بود جناب وزیر برای پزشکان متخلف هم همینجور حساسیت نشون میدادن!
مسعود
پزشک سالارترین وزیر تاریخ ایران جناب اقای قاضی زاده
برای ایشون وزارت بهداشت فقط پزشکا هستن از وقتی ایشون اومدن درامد پزشکا افزایش چشمگیری داشته درحالیکه سایر گروهها هیچ افزایشی نداشتن
منکه هیچ وقت ازش نمیگذرم
جناب وزیر قانون قانون است حتی برای پزشکان!!کاش بجای این نوع شانتاژها به مسائل و مشکلات مهم تری رسیدگی میکردید!!!
فقط توایران بیش ازحد پزشکها راتحویل میگیرند
اینهم نوعی خط و نشان کشیدن برای قوه قضایییه از سوی پر تلاش ترین وزیر کابینه!!!!!جایی خواندم ایشان فرموده که باید از فابیوس عامل جنایت خونهای الوده به گرمی استقبال بشه و الان وقت گله نیست!!!!!!
ونتدا
آفرین به این مامور قانون...اگه این روش ادامه پیدا کنه پزشکای متخلف و بی تعهد که به مردم به عنوان کیسه پول نگاه می کنن حساب کار خودشونو می کنن......در برابر قانون همه یکسانند.تشکر از نیروی انتظامی