شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴۴
روح الله حسینیان:

ایران ارتش نظامی خود را در برابر قشون کشی عربستان آماده کند

يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 162003
ایران ارتش نظامی خود را در برابر قشون کشی عربستان آماده کند
رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی معتقد است: دولت ایران نباید از این ابا داشته باشد که وقتی دولت عربستان به یک کشور دیگر قشون کشی می کند او نیز نیروهای نظامی خود را آماده کند.

به گزارش جهان به دنبال تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا برخی نمایندگان مجلس از عقب بودن دستگاه دیپلماسی کشور در قبال تحولات منطقه سخن گفتند و از آن انتقاد کردند.

موضوعی که حجت الاسلام روح الله حسینیان هم آن را درست می داند و در گفت وگویی درباره عملکرد دستگاه سیاست خارجی در قبال تحولات منطقه، تصریح کرد: دغدغه کسانی که معتقدند دستگاه سیاست خارجی از تحولات منطقه عقب افتاده، دغدغه درستی است. ما حتما باید در برابر اردوکشی دولت پادشاهی عربستان به بحرین و کشتار وسیع مردم مسلمان بحرین موضع قاطع تری می گرفتیم و یک موضع بین المللی اتخاذ می کردیم.

وی ادامه داد: حتی نظر من بر این بود که دولت ایران نباید از این ابا داشته باشد که وقتی دولت عربستان قشون کشی می کند، ما هم باید نیروهای نظامی خود را آماده کنیم و اجازه ندهیم مرزهای عربستان سعودی به ما نزدیک شود.

حسینیان در پاسخ به اینکه استفاده از نیروی نظامی هیچ گاه در طول جمهوری اسلامی سابقه نداشته است، خاطر نشان کرد: اکنون یک فرصت استثنایی پیش آمده و نباید از این فرصت، به خاطر محافظه کاری کنار بکشیم و اجازه دهیم دشمنان ما در منطقه به اشغال نظامی بپردازند.

حسینیان اظهار داشت: به هرحال باید وزارت امور خارجه بیش از این تلاش می کرد و شکایت های بین المللی را علیه پادشاهی عربستان طرح می کرد و از سازمان کنفرانس اسلامی درباره کشتار مردم در بحرین استمداد می طلبید.

به گفته وی در شرایط حاضر مردم بحرین بیش از بقیه تحت فشار هستند ودنیا به دلیل شیعه بودن مردم این کشور، مسائل بحرین را عمدا مغفول می گذارد؛ لذا ما باید بیش از این در این زمینه فعال می بودیم.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی درباره اظهارات وزیرامور خارجه کشورمان برای گسترش روابط با کشور های عربی و اسلامی در سال جاری هم،گفت: ارتباط داشتن غیر از انجام وظیفه بین الملی اسلامی ما است. ما با همه کشورها می توانیم روابط داشته باشیم، اما باید مواضع اصولی خودمان را حفظ کنیم و از این روابط به نحوه بهتری به نفع مسلمانان استفاده کنیم.

جشن نوروز و درخواست نمایندگان مجلس برای لغو این مراسم به جهت همدردی با مردم بحرین دیگر موضوعی بود که حسینیان درباره آن تصریح کرد: توجه بیش از اندازه به ایدئولوژی ملی گرایانه که یک ایدئولوژی شکست خورده در ایران است و برجسته کردن آن در مقابل ایدئولوژی اسلامی، به صلاح هیچ وجه نیست و مسلمانان از دولت ایران به عنوان الگوی جهان اسلام، انتظار داشتند به احترام شهدای کشورهای اسلامی رسما جشن کشورهای فارسی زبان را در ایران برگزار نمی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقای حسینیان باید بداند که تاثیرات انقلاب بر کشورهای اسلامی اکثرا نه از طریق دستگاه دیپلماسی بلکه از طریق اندیشه های امام ورهبری وعکس العمل های مردمی به مسائل داخلی وبین المللی بوده واکنون هم همینطور است. مداخله نظامی کار جنگ را بین المللی می کند . هدف استکبار هم همین است. ایشان نباید نگران باشند چون مردم بحرین از طریق روحانیونی که در حوزه علمیه قم درس آموخته اند و اندیشه ها و توصیه های امام ورهبری در طول 50 سال اخیر قدرت فکری لازم را یافته اند ونیازی به مداخله نظامی نیست. ضمناهر کشور وملتی باید برای ازادی قیمت آن را بپردازد.
Iran, Islamic Republic of
ايران رهبر دارد آقاي حسينيان
رهبري بسيار فرزانه و هوشمند
لطفا شما از خودتان اظهار فضل نفرمائيد
رهبري خوب مي داند كه چه وقت چه بايد كرد
Iran, Islamic Republic of
البته كه اعلام آمادگي نظامي به دليل به خطر افتادن امنيت خليج فارس و قشون كشي سعوديها لازم است.

من موافق ايشان هستم
Iran, Islamic Republic of
این توجیه که هر کسی باید بهای حق طلبی و اینها رو بپردازه سر جای خودش درسته اما این مربوط به اون مردم قیام کننده است و تکلیف مایی که شاهد این ظلم ها هستیم با اونها متفاوته و ما وظیفه شرعی و انسانی داریم بهشون کمک کنیم
اگر این استدلال شما برای کسانی که شاهد ظلم به آزاده ها هستن رو بپذیریم پس باید بگیم هیچ کس نباید در کربلا امام حسین (ع) رو یاری میکرد چون حضرت داشتن بهای آزادگی و طیر بار ظلم نرفتنشونو می پرداختن

استدلال شما در این باره غلطه دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
بنده با حمله نظامی مخالفم اما دستگاه دیپلماسی واقعا ضعیف عمل کرد حداقل باید سازمان کنفرانس اسلامی را فعالتر می کرد. ضمنا تهدید محکم و تحریم عملی عربستان توسط ایران بسیار تاثیر گذار می بود.
Iran, Islamic Republic of
به عنوان اظهار نظر غيرديپلماتيك خوبه
اكنون زمان آن فرا رسيده تا درس خوبي به تمام كساني كه مخل آسايش و آرامش در جهان شده اند بدهيم.
خیلی فرق می کند بین اینکه ارتش یک کشور خارجی به درخواست حکومت آن کشور برای سرکوب مردمش بیایند با اینکه برای حمایت از مردم یک کشور علیه حکومتش لشکر بکشی . اگر اینکار بشود پس کشورهای خارجی هم در ماجرای فتنه سال گذشته می توانستند در حمایت از فتنه گران به ایران لشکرکشی کنند
Iran, Islamic Republic of
خارجیا آرزو داشتن بتونن برای حمایت از فتنه گرا به ایران حمله کنن ولی وجودشو نداشتن چون مملکت ما زیر سایه ولایت اداره میشه و مردمش جان بر کف گوش به فرمان ولایتن
مطمئن باشید اگر اونها می تونستن حمله می کردن تنها مشکلشون این بود که از مردم و رهبر مردم می ترسن و اینکه سبزا عددی در مقابل طرفدارای نظام نبودن
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
ضمن تاييد نقطه نظرات جناب اقاي حسينيان بايد عرض كنم كه چطور امريكا ميگويد ما در خليج فارس يا خاور ميانه منافع داريم و حق داريم انها را حفظ كنيم و لشكر به منطقه مياورد ولي ايران كه با اين حركت ال صهيون و حمله به منافع ملي ايران ( بحرين از استانهاي ايران عزيز اسلاميست و شاه خائن حق دادن انرا به كسي نداشت) و ايراني تبارهاي انجا و كشتار مسلمانان سني و شيعه انجا نسل كشي براه انداخته نبايد هيچ حركتي بكنيم . متاسفانه دولت و وزارت خارجه بعلت عدم حساسيت نسبت به این مسائل با مماشات و عجز و درماندگي فقط سخن از بد بودن كار انها ميكند بدون انكه حتي اينكار انها را محكوم كرده و شكايتي به مراجع جهاني براي جلوگيري از كشتار و احقاق حق مردم بكنند .
Iran, Islamic Republic of
مگر ما رهبر نداریم؟ باید ببینیم نظر رهبر عزیز چیست؟
Iran, Islamic Republic of
فقط یه دونه جنگو کم داشتیم
Seychelles
مگر این کشور صاحب ندارد
که ایشان برای خودش سخنرانی میکند؟واصلا میداند این حرف یعنی چی؟8سال جنگ کافی نبود
اونهمه شهید وجانباز
یا علی
Iran, Islamic Republic of
این کار دقیقا همان چیزی است که آمریکاییها میخواهند
Iran, Islamic Republic of
چند نكته و يك نتيجه:
1. در ماجراي غزه عده اي براي حمايت به غزه رفتند، بعدها رهبري در سه جا از آنها تجليل كردند.
2. بي تفاوتي در برابر ظلم، ويژگي يك شيعه نيست.
3. دولت به جاي هم دردي، جشن جهاني برگزار كرد!
4. در ماجراي قرآن سوزي هفته قبل، عده اي حتي در افغانستان، كشته شدند.
نتيجه آنكه داريم از اصول انقلابي دور ميشويم.
رهبري تنهاست. ملت، دولت، كحاييد؟
حسینیان خیلی حرف بزنی تو میشی حسین فهمیده زمان ها !!!
Iran, Islamic Republic of
خواهشابا عربستان در نیافتید اقای حسینیان چون زیارت خانه خدا و قبور ائمه بقیه را براتون تحریم می کنه به همین سادگی .......
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آقاي حسينيان، در كنار گوش ما هموطن هاي ما رو مي كشند، اونوقت بعضي به فكر دعوت از پادشاه اردن و جشن نوروز گرفتن هستند، كم كم دارم از رأي كه دادم پشيمون مي شم. اين چه سياست خارجيه كه در سفرهاي استاني در حضور مردم شير شويد و به دشمنان چنگ و دندان نشان دهيد، ولي ... دلم خونه چي بگم ديگه خواص ما چي كار مي كنند جز تعطيل كردن، بابا به داد شيعه برسيد
Iran, Islamic Republic of
ایشون جلوتر از رهبری حرکت میکنه باید همگی در کنار رهبری باشیم حرف ایشون ملاک نیست بلکه از روی عقاید شخصی و .... هست ما باید گوش به فرمان رهبری باشیم
آقای حسینیان تند نرو
Iran, Islamic Republic of
اگه الکی میخواییم به بحرین لشکر کشی کنیم موافق نیستم ولی اگه برای پس گرفتن بحرین وبازگرداندن اون به خاک مادریش حمله کنیم موافقم و فرصت خوبیه.بالاخره بحرین یکی از استان های ایران هست مگه یادتون رفته.
Kuwait
تنها راهکار استفاده از تمام ظرفیت های دیپلماتیک است نه راه حل نظامی و قشون کشی
می خواهید آتو به دست آمریکا بدهید تا بگوید:«گفته بودم که ایران درصدد حمله بهکگشورهای عربی است.»
Iran, Islamic Republic of
با تمام احترامی که نسبت به آقای حسینیان دارم باید بگم که آقای حسینیان لطفا جلوتر از ولایت حرکت نفرمایید. مطمئنا ما گوش به فرمان رهبر عزیزمان امام خامنه ای هستیم.
هرچه ولایت بگوید همان است.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینیان جدای از تخصصی که در مسائل سیاسی دارند به عنوان نماینده مردم طبق اصل 84 قانون اساسی می توانند در تمام مسائل کشور اظهار نظر کنند لذا اینکه یک عده ای بگویند ما رهبر داریم و دیگران حرفی نزنند مغایر با فرمایشات رهبری هست و هر کسی باید وظیفه خودش را مطابق با سیاستهای کلی نظام و قانون انجام دهد در اصل 154 قانون اساسی آمده: جمهوری اسلامی ایران سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می‌داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می‌شناسد. بنا بر این در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملتهای دیگر، از مبارزه حق‏طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند.
آنوقت دولت در این بحبوحه آمد از عبدالله اردنی دعوت کرد!! حالا یک نماینده دلسوز هم حرفی نزند مردم هم هیچ نگویند؟
آقاي حسينيان پاسخ دهد در صورتي که خواسته ايشان عملي شود و درگيري و نبرد ميان ايران و عربستان رخ دهد، خوش به حال چه کشور يا کشورها خواهد بود؟! به نظر مي رسد حتي کساني که فقط با الف باي سياست آشنايي دارند، مي دانند که سود چنين اقدامي تنها و تنها براي آمريکا و اقمار آن است و بس!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با این که آقای حسینیان را دوست دارم اما این حرفش من را یاد سلیمان خزاعی و حتی خود مختار در فیلم مختار می اندازد که این اشتباه بزرگ را کرد وبدون کسب تکلیف از امام سجاد به جنگ پرداخت شما که روحانی هستید و در این مسائل اشتباه می کنید و تقدم بر رهبری پیدا می کنید از بقیه چه انتظاری می رود ؟
موقع آن فرارسیده که به بیگانگان و مزدوران غرب درسی در خلیج فارس داده شود برای همیشه .
Iran, Islamic Republic of
فرمایش آقای حسینیان کاملادرست وشجاعانه است .الان بهترین فرصت برای گوشمالی وهابی های کثیف است .اون کاربری که ازتحریم حج عربستان می ترسه بدونه که حرمت مومن ازکعبه بالاتره .بخصوص وقتیکه بخشی ازدرآمدهمین حج وعمره های ما ناخواسته صرف ریختن خون شیعیان بی گناه درایران وبحرین وپاکستان وعراق و....میشه
Iran, Islamic Republic of
ايشان از روي احساسات اين حرفها را زده اند وگرنه بايد گفت اينجور حرف زدن دخالت در امور ولايت فقيه است چرا كه اعلام جهاد و فرستادن نيرو ازوظايف ايشان است نه دولت . دوما لشكر كشي بيانگر ديپلماسي فعال نيست
Latvia
برخي كشورهاي عربي و بويژه عربستان سعودي در جنگ8 ساله و مقاطع ديگرمثل جزاير سه گانه ايراني همواره نقشي تهاجمي و مغاير با منافع ملي ايران داشته اند. بنابراين نبايد ايران از موضع انفعالي با آل سعود برخورد نمايد.
Iran, Islamic Republic of
از چيزى كه نبايد ترسيد تحريم سفر به حجه چون از هزينه سفر به حج ٣٠ درصدش مستقيم تو جيب وهابيها ميره
درود بر این نماینده عزیز مجلس. ای کاش بقیه نماینده ها هم اینگونه بودند. اگر شما در مجتمع مسکونیتان متوجه شوید که کسیآمده و دارد همسایتان را می کشد چه می کنید؟
نکنه باید بگیم جلو نریم خطرناکه!
باید رفت و توی دهن او زد حتی اگر خساراتی هم به ما وارد شود.خوب البته فکر و منطق موقعیت شناسی هم انکار نمی شه ولی مسئله مهم این است که این روحیه را باید داشت و نباید ترسید و اگر لازم شد به درگیری فیزیکی و نظامی هم اقدام کرد.
Iran, Islamic Republic of
هل من ناصر ینصرنی
کیست مرا یاری کند.....
امروز بحرین کربلاست ....؟؟؟!!!
کجایند کربلایی ها
Iran, Islamic Republic of
با نظر حجت الاسلام حسینیان كاملاً موافقم. متأسفانه مجموعه دولت در مورد تحولات منطقه بسيار كوتاهي كرد. مواضع ايشان هم هيچ مغايرتي با جايگاه قواي سه‌گانه و رهبر معظم انقلاب ندارد. بهتر است دوستان كمي بيشتر دقت و مطالعه داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
کجاست مسلمانی ؟کجاست انسانیت؟این رسم کوفیان نیست؟
ما شده ایم مثال آن کسی که نان خریده بود و در راه میرفت ناگهان دید فردی از گرسنه گی در گوشه ای درحال گریه است.به او گفت چه شده برادر..!! فرد گرسنه گفت از فرط گرسنگی گریه میکنم..! و سپس کسی که نان در دست داشت هم در کنار او نشست و گریه کرد ...فرد گرسنه به او گفت تو چرا گریه ات گرفت؟؟
جواب داد به خاطر گرسنگی تو..!!
فرد گرسنه گفت نمی خواد گریه کنی خب تکه نانی به من بده!!
و صاحب نانها گفت نمی توانم..!! برایت گریه می کنم اما نان نمی توانم بهت بدهم...!!!!!!!!
این امروز حکایت ماست..که برای بحرین گریه می کنیم اما کاری برای یاری انها انجام نمی دهیم .
این گریه به چه درد می خورد..؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با آرزوی آزادگی برای تمام بنی بشر

بنده به سهم خود از جناب حسینیان به خاطر این شجاعتشون سپاسگذارم الان چهارده قرن از صلح امام حسن(ع) میگذره وقتی کنکاش میکنی میبینی امام مجتبی(ع) گفتن اگر من مثلا فلان تعداد پیرو آزاده داشتم جهاد می کردم و با معاویه بجای صلح می جنگیدم مثل سرور آزادگان جهان حسین(ع).
خوب پس موضوع رو بیخود به مسائل دیگه ربط ندیم . فقط میگیم آقا ما از این زندگی خفت بار دنیوی خون دل میخوریم فرمان جهاد بدید تا جان فدا کنیم .
یا حسین(ع)
Iran, Islamic Republic of
در جواب بعضی دوستان بگویم ما که نمیتوانیم بگوییم چون امریکا موضع گیری های ایران را پیرهن عثمان میکند پس ما باید ساکت بنشینیم که. این می شود همان دولت اصلاحات که هی از این کارهای امریکا ترسید و آخرش هم شد محور شرارت. ما باید کار خودمان را بکنیم و مصداق آیه شریفه ی (و لا یخافون لومه لائم) باشیم.
Iran, Islamic Republic of
در مورد اینکه می گویند ما باید پشت سر رهبری باشیم نباید اشتباه شود. بعضی جاها باید بعضی موضع گیری ها را مسئولین بکنند و همه ی هزینه ها را بر دوش رهبری نگذارند. مثل کار خوبی که آقای حسینیان کرد و در جاهایی هم رئیس جمهور میکرد. نمیشود بگوییم ما همیشه پشت سر رهبر هستیم به این معنی که اول ایشان موضع گیری کند و هزینه ها را تقبل کند بعد هم ما می آییم حمایت می کنیم. این می شود همان که به موسی گفتند تو با خدایت برو بجنگ ما هم اینجا نشسته ایم.
Iran, Islamic Republic of
طرح این موضوع از طرف منابع غیر رسمی یعنی به صورتی که موجب سوءاستفاده دشمن نشود بسیار لازم است.همین که دشمن بفهمد این نظریه در ایران طرفدار دارد کفایت می کند.اما اگر از سوی مسئولین دولتی مطرح شود دشمن با توسل به شیوه های تبلیغاتی اشغال نظامی بحرین را توجیه خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
تمام صحبتهای آقای حسینیان از سر دلسوزیه خیلی مخلصیم
Iran, Islamic Republic of
آقاي حسينيان حرف دل ملت را زدندند اما كو گوش شنوا
بنده فکر میکنم که عربستان عددی نیست که ایران بخواهد به اراجیو او توجهی بکند.مثل اینکه یک سوسک بخواهد در زیر پایمان به ما اربده کشی کند.ما تهدید کردنمان باید برای امریکا و کشورهای گستاخ و متکبر غربی باشد.
Iran, Islamic Republic of
اي بابا بي خيال شين اين عرب ها بي بخار تر از اينن كه بخوان تو خواب هم با ما بجنگن حالا متوهم بودن يه غلطي كردن
Iran, Islamic Republic of
لطفا این نظر آخری که در آن "عرب" ها را بی بخار نامیده حذف کنید
از شما بعید است چنین اشتباه بزرگی
منظور اون شخص احتمالا دولت سعودی هست نه عرب ها به طور کلی
Iran, Islamic Republic of
سلام
نباید شتاب زده عمل کنیم.چون اگه جنگی بین ایران و عربستان بیفتد. تنها امریکا و اروپایها سود می برند. اختلاف عمیقی بین مسلمان ها می افتد