سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

جذب ۲ هزار نفر در مقطع متوسطه

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 454540
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از جذب حدود ۲ هزار نفر در مقطع متوسطه بعد از اعلام نتایج مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ۴ رشته توسط گروه هماهنگی تربیت معلم به تصویب رسیده است که قبول شدگان نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، باید این دوره آموزشی را طی یکسال بگذرانند.
به گزارش جهان، علی زرافشان در گفت‌و‌گو با میزان درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و نیاز به معلمان مقطع دبیرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه سهمیه استخدام وزارت آموزش و پرورش ۵ هزار نفر است، نزدیک به ۲ هزار نفر از این تعداد را در مقطع متوسطه جذب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: چند سال بود که برای سمت استاد کار، استخدام نداشتیم. امسال از بین افرادی که در آزمون استخدامی قبول شدند، حدود یک هزارو ۷۰۰ نفر برای هنرستان‌ها جذب می‌شوند که به عنوان استاد کار در هنرستان‌ها فعالیت خواهند کرد و با توجه به اینکه برخی از رشته‌ها در دانشگاه شهید رجایی وجود ندارد؛ در مجموع نزدیک به ۲ هزار نفری که برای آزمون استخدامی شرکت کرده‌اند را جذب خواهیم کرد. به طور حتم با ورود آنها به هنرستان‌ها کیفیت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای ارتقا می‌یابد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش با کیفیت در هنرستان، باید به شکل عملی و مهارتی ارائه شود، خاطرنشان کرد: هنرآموزان مباحث را به صورت نظری مطرح می‌کنند، اما این بحث‌ها باید در کارگاه به شکل عملی ارائه شود که استادکاران این مسئولیت را برعهده دارند.

زرافشان بیان کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش دو مرحله‌ای است، بخشی از آن مربوط به دانش عملی است، که نتایج آن ۱۶ آبان از سوی سازمان سنجش اعلام شد و بخشی دیگر مصاحبه است که از طریق آن تخصص افراد تأیید خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه این افراد با مدرک لیسانسی که دارند مطابق قانون دانشگاه فرهنگیان باید در یک دوره یکساله معلمی شرکت کنند، مطرح کرد: این افراد با گذراندن دوره آموزشی یکساله وارد مدرسه می‌شوند.

وی از تصویب ۴ رشته دوره برنامه آموزشی توسط گروه هماهنگی تربیت معلم خبر داد و عنوان کرد: دوره برنامه آموزشی در حال حاضر طراحی شده و ۴ رشته توسط گروه هماهنگی تربیت معلم به تصویب رسیده است که افرادی که درنتایج دو مرحله ای استخدامی وزارت آموزش و پرورش قبول شدند باید این دوره آموزشی را طی یکسال بگذرانند.

زرافشان اشاره کرد: در حال حاضر برنامه آموزش فنی و حرفه ای مراحل نهایی اش را میگذراند که ان شاالله به زودی به تصویب می‌رسد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در خاتمه تاکید کرد: در حال حاضر کمبود معلم در مدارس متوسطه کشور احساس نمی‌شود و افرادی که بعد از مصاحبه اعلام نتایج آزمون وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵-۹۴ در دانشگاه تحصیل می‌کنند و ورودشان به آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *