جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

باید و نبایدهای وام 80 میلیونی مسکن

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 424345
مصوبه شورای پول، راه اندازی حساب صندوق پس انداز مسکن ویژه خانه اولی ها بود که از محل سپرده گذاری واجدان شرایط با حداقل دوره انتظار یکسال جهت تسهیلات خرید مسکن اعطا می شود
به گزارش سایت ایران فایل www.iranfile.ir ، سرانجام پس از کش وقوس های فراوان، تهسیلات 80 میلیون تومانی خرید مسکن به تصویب شورای پول واعتبار رسید.
تسهیلاتی که به نظر بسیاری از کارشناسان و مسولان نقش موثری در رونق وبهبود بازار مسکن دارد.
 
تسهیلات خرید مخصوص خانه‌اولی‌ها برحسب طبقه‌بندی جمعیتی شهرها در سه سطح 40، 60 و 80 میلیون تومان مشروط به سپرده‌گذاری حداقل یكساله، پرداخت خواهد شد، همچنین وام 80میلیونی برای تهران در نظر گرفته شده است.
 
بازار مسکن طی دوسال گذشته به دلیل نوسانات بازار طلا وارز در رکود شدید به سر می برد و امسال خوشبختانه به گفته بسیاری از کارشناسان این رکود خرید و فروش آپارتمان در حال خروج است ودربهای رونق به روی این بازار باز شده است.
 
پیش از تصویب این تسهیلات کارشناسان بر این باور بودند که افزایش نرخ تسهیلات باعث تنش در بازار و در نتیجه بالا رفتن قیمت ها می شود این در حالی است که طبق گزارشات، این تسهیلات در سال آینده و پس از سپرده گذاری یکساله به متقاضیان پرداخت می شود و در نتیجه اثر گذاری چندانی در طول این مدت بر بازار ندارند  از سوی دیگر رکودی که در بازار وجود دارد  و با پرداخت این میزان تسهیلات باعث نمی شود که این قیمت ها افزایش باید.
 
همچنین طبق محاسبات صورت گرفته و با میانگین قیمت متری 4 میلیون و200 هزار تومان یک واحد 70 متری در مرکز شهر معادل 294 میلیون تومان است و این درحالی است که پرداخت 80 میلیون تومان تسهیلات نقش چندان پررنگی در خرید ملک برای مالکان ایجاد نمی کند .
 
از سوی دیگر حسام عقبایی رییس اتحادیه املاک مشاوران کشور  با اشاره به اینکه پرداخت این میزان تسهیلات نقش موثری در خرید و رونق واحدهای کوچک در شهرهای کوچک دارد ،گفت: به دلیل اینکه تسهیلات 80 میلیون تومانی بعد از یک سال سپرداه گذاری به متقضایان پرداخت می شود زمینه ساز افزایش قیمت چندانی در بازارمسکن نمی شود.
 
همچنین یک کارشناس مسکن در خصوص این میزان تسهیلات معتقد است : پرداخت این میزان تهسیلات زمینه ساز افزایش قیمت نمی شود اما به دلیل اینکه باعث میزان تقاضا در خرید می شود ممکن است تعادل میزان عرضه وتقاضا در بازار به هم ریزد.
 
حال با توجه به اینکه طلسم افزایش تسهیلات شکسته شد امیدوارهستیم تصویب این میزان تسهیلات در بازار موثر واقع شود و اثر بخشی آن را دررونق بخش مسکن که به عنوان بزرگترین نیاز مردم است باشد.
مرجع: ایران فایل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *