جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۹

خط قرمز معاونان روحانی با فتنه کجاست؟

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 381947
به نظر می رسد دیدار معاونان رئیس جمهور با شیخ یوسف صانعی، در راستای پروژه تطهیر اهالی فتنه۸۸ صورت گرفته و زین پس باید منتظر نفوذ سایر چهره های سرشناس حامی سران فتنه در بدنه دولت تدبیر و امید نیز باشیم!
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست طی سفری که روز گذشته به قم داشت، در اقدامی تامل برانگیز به دیدار با شیخ یوسف صانعی که پیش از این به «شیخ فتنه» شناخته می شد رفت.

این دیدار از آن جهت مهم و غیرقابل قبول است که در اواخر سال گذشته نیز چنین دیداری از سوی اسحاق جهانگیری معاون ول رئیس جمهور ترتیب داده شده بود که نمایندگان مجلس به آن واکنش نشان داده بودند.

جهانگیری طی سفری که اسفندماه سال گذشته به قم داشت، در دیداری با شیخ یوسف صانعی با وی به گفت و گو پرداخته بود، که نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی همان روزها و در واکنش به این اقدام، در تذکری از رییس جمهور خواسته بود که روحانی شخصا به معاون اولش تذکر دهد!

رسایی عضو فراکسیون روحانیت مجلس شوری اسلامی ضمن اشاره به دیدار جهانگیری با یوسف صانعی گفته بود: «روحانیون مجلس با امضای تذکری خطاب به رییس جمهور از ایشان خواسته اند که به معاونین و وزرا و مدیران اجرایی به منظور حفظ حرمت جامعه مدرسین حوزه علمیه تذکرات لازم را بدهند.»

وی با اشاره به اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سال۸۸ گفته است: «از جمله توصیه‌های امام خمینی(ره) به همه دست اندرکاران حفظ حرمت جامعه مدرسین درباره چنین موضوع مهمی است که در صحیفه امام به آن اشاره شده است. مقام معظم رهبری هم چنین تاکیداتی را در باره جایگاه جامعه مدرسین داشته اند. روحانیون مجلس معتقدند که این اقدام معاون اول به منظور شکستن این حرمت بوده و جریان افراطی در دولت قصد دارد بعد از این مرحله، دیگر مدیران اجرایی را روانه چنین دیداری تا برخی چهره هایی که در سال های اخیر و بویژه در فتنه ٨٨ نقش داشتند را احیا کنند. تاکنون تمامی روحانیون حاضر در جلسه امروز این تذکر را امضا کرده‌اند اما بسیاری از نمایندگان غیر روحانی و بویژه برخی از چهره های سرشناس مجلس قصد امضای این بیانیه را دارند که در این مرحله بنا شد فقط روحانیون مجلس این تذکر را بدهند.»

هر چند روحانیون مجلس از رئیس جمهور خواستار حفظ حرمت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شده بود، اما این بار و پس از گذشت تنها چند ماه یکی از معاونین روحانی در سفری به قم به دیدار «شیخ فتنه» رفته می رود.

صانعی در مدت هشت ماه فتنه ۸۸ به عنوان یکی از حامیان اصلی میرحسین موسوی و مهدی کروبی شناخته می شد.

وی در یکی از میتینگ های انتخاباتی میرحسین موسوی در سال۸۸ و جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم با انتقاد از دروغگویی برخی حاکمان، دروغ را بزرگ‌ترین گناه دانست و گفت: اگر کسی بخواهد دروغ بگوید رای دادن به او گناه است؛ چون او با دروغ گفتن به یک ملت خیانت می‌کند. باید پای صندوق‌های رای برویم و کسی را انتخاب کنیم که اساس کارش بر صدق و راستی است!

صانعی در حالی آن روزها موسوی را فردی صادق و راستگو معرفی می نمود که پس از پایان ساعات رای گیری و پیش از اعلام نتایج از سوی وزارت کشور، میرحسین موسوی در اقدامی تعجب برانگیر در نشست خبری با دروغی بزرگ خود را پیروز انتخابات معرفی نمود!

البته حرکت میرحسین و کروبی بر مدار بی قانونی به همینجا ختم نشد و تحرکات آشوب طلبانه آنان ماه ها کشور را دچار تلاطم نمود و شهد شیرین حضور پرشور ملت را در انتخابات ریاست جمهور به کام آنها تلخ کرد.

دیدار ابتکار با صانعی و انتشار خبر این دیدار در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست با فردی که پس از اتفاقات سال۸۸ صلاحیت مرجعیت او از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سلب شده است، جای بسی تامل دارد. حساسیت روی این موضوع زمانی بیشتر می شود که پیش از این اهالی بهارستان به دیدار جهانگیری با صانعی واکنش جدی نشان داده بودند و اکنون ابتکار بی توجه به حساسیت های موجود در زمینه فتنه۸۸ بار دیگر به دیدار یکی از حامیان موسوی و کروبی رفته است.

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تاریخ ۱۲ دیماه ۸۸ در پاسخ به سئوال برخی از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم درباره وجود شاخصه های مرجعیت در عملکرد شیخ یوسف صانعی آمده بود: "با توجه به پرسش های مکرر مومنان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اساس تحقیقات به عمل آمده در یک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیده است که ایشان فاقد ملاک های لازم برای تصدی مرجعیت می باشد."

دیدارهای مختلف با یوسف صانعی در راستای قبح شکنی رابطه مستقیم دولتمردان با اهالی فتنه در حالی صورت می گیرد که چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهور و اعضای هیئت دولت صراحتا تاکید کرده بودند که « مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.»

به نظر می رسد این اقدام معاون رییس جمهور در ادامه دیدار جهانگیری با صانعی، در راستای پروژه تطهیر اهالی فتنه۸۸ صورت گرفته و زین پس باید منتظر نفوذ سایر چهره های سرشناس حامی سران فتنه در بدنه دولت تدبیر و امید نیز باشیم!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمدي
آقايان،آقاي رحيمي كه حكمش صادر شد ،دادگاهش برگذار شد،و مقداري از حكم بيان شد،كلي ناراحت شد!اين بندگان خداكه نه دادگاه ونه حكميهر روز ميگيم مجرم ومحارب وفتنه گر!اول اثبات كنيد بعد
United States
شما حتما ندیدی فیلمی رو که ایشون به احمدی نژاد چی گفته بود و ایشونو چی زاده خونده بود
اصغری
شکست خوردگان در انتخابات حق ندارند برای دولت تعیین تکلیف کنند با چه کسی ملاقات کند یا کند
رضا
این خط قرمزو کی تعیین میکنه؟ ابتداش کجاست انتهاش کجاست؟ کدام مرجع قانونی این خطو ترسیم کرده؟ دولت روحانی به این حرفهای بی پایه و اساس کاری نداره اون کارشو میکنه
متین
هر دم از این باغ بری میرسد .......!!!!!!!!!
یا اینها را محاکمه ومحکوم کنید یا مثل افراد دیگر می توان با آنها ملاقات کرد ونمی توان به آن ایراد گرفت
United States
این استدلال نهایت ساده لوحیست و اینکه نظام با خیلی ها با سعده صدر برخورد می کنه در محاکمه، دلیل براین نیست که مثلا پست کلیدی بگیرن یا در امور مهم مملکتی جضور داشته باشن، بلکه فقط می تونن زندگی عادی داشته باشن و از حقوق شهروندی برخوردار باشن و حتما مثلا معاون وزیر شدن چنین افرادی جزو حقوق شهروندی نیست!
سید مجتبی
سلام جناب احمدی با شما در مورد القاب نامناسب در مورد جناب صانعی موافقم ولی صلاحیت ایشان از طرف جامعه مدرسین حوزه سلب گردیده و حمایتهای مداوم ایشان از جناب موسوی و کروبی هم که تا امروز ادامه دارد و با توجه به مواضع رهبری در مورد فتنه و مقصرین اصلی یعنی جناب موسوی و کروبی پس درست نیست مقامات رسمی دولت با ایشان دیدار کنند که این خود نوعی تایید است
مگه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مشخصه میکنه کی مرجع تقلیده و کی نیست؟ میشه بگین سابقه مرجعیت بیشتره یا سابقه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؟ قبل از اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل بشه چه کسی مرجعیت رو مشخص می کرد؟ یادتون باشه سابقه مرجعیت خیلی بیشتر از سابقه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هست.و خیلی سوالات دیگری که نشان می دهد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حقی برای اینکه مشخص کنه چه شخصی میتونه مرجع تقلید بشه و چه کسی نشه، نداره.