جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احتمال مداخله زمینی ترکیه در سوریه

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 383143
مقامات مسئول ترکیه از احتمال مداخله زمینی این کشور در سوریه به منظور آنچه که «حمایت از ترک‌ها» خوانده شده، خبر می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ یک مقام ترک به «الشرق الاوسط» گفت نیروهای ترکیه آماده هستند و در صورت شلیک خمپاره، تانک‌هایی که اخیرا مستقر شدند، می‌توانند در هر لحظه به منظور حمایت از شهروندان ترک، وارد خاک سوریه شوند.

برخی منابع خبری، روز دوشنبه از استقرار تانک‌های ترکیه در تپه‌ای مشرف بر شهر کردنشین کوبانی سوریه، خبر دادند. این اقدام ارتش ترکیه پس از آن صورت گرفت که در جریان پیشروی تروریست‌های «داعش» به شهر کوبانی چند گلوله نیز به خاک ترکیه اصابت شد.

همزمان «ادریس نعسان» معاون وزیر کشور در منطقه خودمختار «کوبانی» اعلام کرد در صورتی‌که گروه تروریستی داعش به شهر کوبانی برسد، «قتل‌عام در انتظار این شهر است.»

داعش از چند ماه پیش در تلاش برای اشغال مناطق بیشتری از مرز سوریه با ترکیه، سعی می‌کند بر شهر کوبانی که سومین شهر بزرگ کردنشین در سوریه محسوب می‌شود، تسلط پیدا کند.

در حالی‌که یگان‌های دفاع مردمی کردها تلاش می‌کنند مانع از سقوط این شهر شوند، ولی تروریست‌های داعش در حال پیشروی در اطراف این شهر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *