پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱۴
۸۶
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

احمدی‌نژاد‌گفت،با اطرافیانم برخوردشود رهامی‌کنم /روحانی اینطور شود بایدفاتحه مبارزه‌بافساد را خواند

اين وضع مبارزه با مفاسد اقتصادي در کشور جواب نمي‌دهد
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 353948
انشاءالله که اين دولت براي خودش خط قرمز تعريف نکند که اگر اينطور شود واويلاست و بايد فاتحه مبارزه با فساد را خواند. قوه قضائيه در گذشته نبايد خط قرمزها را مي پذيرفت. الان هم اگر کسي خط قرمز تعيين مي کند؛ بايد برخورد نمايد.
احمدی‌نژاد‌گفت،با اطرافیانم برخوردشود رهامی‌کنم /روحانی اینطور شود بایدفاتحه مبارزه‌بافساد را خواند
گروه سیاسی جهان نيوز - بر اساس تجربه و سابقه ده ساله اش در مجلس آن هم در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی می گوید: متاسفانه در کشور ما شتاب گسترش مفاسد اقتصادی بیش از مبارزه با آن است و نیاز به سازمان مقتدری داریم که کار اصلی اش تنها مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد تا وقتی مفسدین سروکارشان به آنجا افتاد بدانند دیگر اینجا نفوذ ناپذیر و آخر خط است.

محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون حقوقی و قضائی پارلمان است. انتقادات زیادی از عملکرد مسئولان و دستگاه های مختلف در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی دارد. دهقان می گوید: ایران مدت هاست عضو کنوانسیون بین المللی مبارزه با مفاسد شده و یکی از موضوعات مهم در این کنوانسیون بحث شفافیت مالی مسئولان است اما فضای شفافیت مالی بین مسئولان ما وجود ندارد و هیچ اقدام شفافیت زایی در این باره به تصویب نمی رسد!

او معتقد است اگر با فساد مبارزه نشود عده ای حتی از پشم اقتصاد مقاومتی و تحریم ها نیز کلاهی برای خودشان می دوزند و کار را به جایی می رسانند که اقتصاد مقاومتی را هم آلوده به فساد کرده و آبروی ان را می برند.

- محور اصلي نام گذاري سالهاي گذشته و حتي سال ۹۳ اقتصادي بوده است. در اواخر سال ۹۲ نيز رهبرانقلاب سياست هاي اقتصاد مقاومتي را ابلاغ کردند. همه اينها نشان از اهميت اقتصاد در داخل کشور به خصوص در شرايط کنوني دارد. الزامات مقاوم کردن اقتصاد کشور چيست؟

يکي از ملزومات اقتصاد مقاومتي سرمايه گذاري و مشارکت مردم در اقتصاد است. براي اين کار بايد امنيت اقتصادي ايجاد کرد. در کشوري که مفاسد اقتصادي زياد باشد امنيت اقتصادي و اعتماد مردم براي سرمايه گذاري کم مي شود. اقتصاد زماني مقاوم مي شودکه پايه هاي آن روي زمين محکم و امن گذاشته شود. زميني که زير آن محکم نيست نمي شود پايه هاي اقتصاد را روي آن گذاشت. مقاوم سازي اقتصاد زماني تحقق پيدا مي کند و اقتصاد مقاومتي نهادينه مي شود که اقتصاد مردمي بوجود آيد و مردم پاي مقاوم سازي اقتصاد بيايند و سرمايه گذاري و مشارکت کنند. موضوع مهم ديگر در اقتصاد مقاومتي اصلاح الگوي مصرف است که باز هم بدون حضور مردم ميسر نمي شود. اگر مردم ببينند که مسئولان گرفتار اسراف و فساد هاي چند هزار ميلياردي هستند، مي گويند چرا ما مقاومت کنيم و پاکدست باشيم. در اين صورت است که ديگر مردم رغبتي براي سرمايه گذاري پيدا نمي کنند. نکته مهم
اگر با فساد مبارزه نشود عده اي به دنبال اين مي روند که از پشم اقتصاد مقاومتي و تحريم ها کلاهي براي خودشان بسازند. وقتي با فساد مبارزه نشود خود همين اقتصاد مقاومتي هم تبديل به فساد مي شود و آبروي اقتصاد مقاومتي مي رود.
ديگر اين است که اقتصاد مقاومتي بدون برخورد با مفاسد اقتصادي به نتيجه نخواهد رسيد. اين وضع مبارزه با مفاسد اقتصادي در کشور هم جواب نمي دهد. اگر با فساد مبارزه نشود عده اي به دنبال اين مي روند که از پشم اقتصاد مقاومتي و تحريم ها کلاهي براي خودشان بسازند. وقتي با فساد مبارزه نشود خود همين اقتصاد مقاومتي هم تبديل به فساد مي شود و آبروي اقتصاد مقاومتي مي رود. تا کيد مي کنم که با فساد نمي توان با شعار مبارزه کرد بلکه ساختار مناسب مي خواهد.

- منظورتان از ساختار مناسب چيست؟ مگر دستگاه هايي مثل سازمان بازرسي کل کشور، ديوان محاسبات و ساير دستگاه هاي نظارتي يا خود قوه قضائيه مسئول مبارزه با مفاسد اقتصادي نيستند؟

هرچند در کشور دستگاه هاي مختلفي ادعاي مبارزه با مفاسد اقتصادي را دارند اما خود شان اعتراف مي کنند کار اصلي آنها مبارزه با مفاسد نيست. سازمان بازرسي کل کشور مسئول حسن اجراي قوانين است و اگر با فسادي هم برخورد کنند آن را به قوه قضائيه اطلاع مي دهند. وزارت اطلاعات هم به عنوان يک دستگاه امنيتي و اطلاعاتي، ده ها ماموريت دارد. وظيفه اصلي اين نهاد تامين امنيت کشور است. در کنار اين ماموريت ها به مبارزه با مفاسد اقتصادي هم مي پردازد. ديوان محاسبات هم وظيفه اصليش تفريغ بودجه است تا اعتبارات دولتي در رديف خودش هزينه شود. ديوان اگر با فسادي مواجه شد به قوه قضائيه اعلام مي کند. از طرفي خود قوه قضائيه هم ده ها وظيفه دارد و بايد با صد نوع جرم برخورد کند. يکي از کارهاي قوه مبارزه با مفاسد اقتصادي است. ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي و ساير موارد هم که بيشتر جنبه تشريفاتي دارد. پس نتيجه مي گيريم هيچ دستگاهي وجود ندارد که وظيفه اصلي آن فقط و فقط مبارزه با مفاسد اقتصادي باشد و هيچ كاري جز پيشگيري و برخورد با مفاسد اقتصادي نداشته باشد.

- يعني مي فرماييد اقدامات اين دستگاه ها در مبارزه با مفاسد اقتصادي مناسب نبوده است؟

بله، متاسفانه در کشور ما شتاب گسترش مفاسداقتصادي بيش از مبارزه با آن است. مشکل اصلي اين است که ساختاري ويژه براي مبارزه با مفاسد اقتصادي نداريم و هيچ دستگاهي کار ويژه اش مبارزه با مفاسد اقتصادي نيست. تجربه ده ساله ام در قوه مقننه، جلساتي متعددي که با مسئولان دلسوز نظام داشتم و با توجه به مطالعاتي که انجام دادم و بررسي تجربيات کشور هاي ديگر به اين نتيجه رسيدم که ساختار موجود در کشور ما براي مبارزه با مفاسد اقتصادي نتيجه اي نخواهد داد و بايد اين ساختار را تغيير دهيم. اين امر نگراني هاي جدي را بوجود آورده است. اين سوال براي مردم پيش مي آيد که چرا با توجه با تاکيد رهبر انقلاب در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي، انتظار مردم و شعار دولتمردان، بحث مبارزه با مفاسد به نتيجه مطلوب نرسيده است.

- علت اين عدم موفقيت در مبارزه با مفاسد اقتصادي چه بوده است؟

عدم وجود يک دستگاه مستقل و مقتدرکه کار اصليش مبارزه با مفاسد
در اکثر کشورهاي دنيا يک سازمان چابک و مقتدر مبارزه با مفاسداقتصادي زير نظر بالاترين مقام رسمي کشور انجام وظيفه مي کند که کارش فقط مبارزه با فساد است.
اقتصادي باشد و بتواند با مفاسد در هر سطحي و توسط هرکسي که انجام مي شود برخورد کند. اصولا در مبارزه با مفاسد اقتصادي چون با دانه درشت ها و يقه سفيد ها برخورد مي شود، آدم ها قوي، نفوذ ناپذير و از جنس اين کار لازم است؛ هم در بعد ضابطين و هم در بعد قضايي؛ ازسويي هماهنگي بين نيروهاي مختلف قضائي، ضابطين و بازپرس ها نيز لازم است و نياز به مديريت واحد براي هم زبان شدن انها وجود دارد. پشتيباني مديرتي قوي لازم است تا کساني که با مفاسد اقتصادي مبارزه مي کنند بدانند زحماتشان نتيجه خواهد داد. همچنين يک مديريت هوشمند براي مبارزه با مفاسد لازم است چرا که تنها برخورد کافي نيست و پيشگيري هم لازم است. قبل از گسترش فساد بايد جلوي آن را گرفت. ما نياز به سازمان مقتدري داريم که وقتي مفسدين سروکارشان به انجا افتاد بدانند ديگر اينجا نفوذ ناپذير و آخر خط است؛ مثل علامت مخصوص حاکم بزرگ "ميتي کامان" که همه از آن حساب ببرند! هزينه فساد آنقدر بالا برود که براي مفسدين جهت ارتكاب جرايم اقتصادي را نداشته باشد.

- چرا در مجلس براي اين موضوع طرحي ارائه نکرديد؟

در مجلس طرح تشکيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي را ارائه کرديم که فوريت اين طرح راي نياورد و به صورت عادي در دستور کار قرار گرفته است. در اکثر کشورهاي دنيا يک سازمان چابک و مقتدر مبارزه با مفاسداقتصادي زير نظر بالاترين مقام رسمي کشور انجام وظيفه مي کند که کارش فقط مبارزه با فساد است. برخي در کشور ما مخالف تشکيل چنين سازماني هستند و در بيان ادله خود مي گويند دستگاه هاي موجود کافي و تشکيل سازمان جديد موازي کاري با دستگاه هاي ديگر است. چند پاسخ بايد به اين انتقادات داد، اول اينکه در طول چند سال اخير چندين سازمان جديد تشکيل شده و حالا تشکيل سازمان مبارزه با مفاسد اشکال دارد؟! دوم اينکه اين ساختار، موازي کاري با ساير دستگاه ها نيست؛ بلکه اين تنها ساختار است. اگر ما ساختاري داشتيم که کارش تنها مبارزه با مفاسد اقتصادي بود مي گفتيم موازي کاري است اما هيچ دستگاهي نداريم که کارش مبارزه با فساد باشد و كاري جز مبارزه با فساد نداشته باشد.

- چرا اين طرح در مجلس راي نياورد؟

تجربه ده ساله من در مجلس مي گويد هر طرحي که در بيرون از مجلس صاحب يا متولي از سوي دولت يا قوه قضائيه نداشته باشد راي آوردنش به سختي خواهد بود.

- قوه قضائيه يا دولت متولي اين کار نشدند؟

اصولا طرح هاي مبارزه با مفاسد اقتصادي در کشور بي صاحب است به همين خاطر به سختي راي مي آورد. نه دولت و نه قوه قضائيه هيچ کدام متولي اين طرح نشدند. البته راي آوردن اينگونه طرح ها به توجيه بودن نمايندگان و اينکه آنها اهميت اين طرح را بدانند بستگي دارد که خود اين کار هم دشوار است. اينگونه طرح ها مخالفاني
طرح رسيدگي به اموال مسئولان دوسال است که در مجمع تشخيص مصلحت نظام باقي مانده. نمي دانم با اينکه مقام معظم رهبري اين طرح را قبول دارند و مردم هم متقاضي هستند چرا بخشي از مسئولان در مقابل تصويب آن مقاومت مي کنند.
هم دارد. متاسفانه کساني که با اين طرح مخالفت مي کنند يا بايد طرح جديدي داشته باشند که ندارند يا اينکه به وضعيت موجود رضايت داده اند که در اين صورت بايد شاهد پرونده هاي فساد سه هزار ميلياردي و چند هزار ميلياردي باشيم.

- شما يکي از نمايندگاني بوديد که در نامه اي به رئيس قوه قضائيه خواستار دستگيري بابک زنجاني و رسيدگي به تخلفات وي شديد. چرا تا قبل از رسانه اي شدن اين نامه قوه قضائيه اقدامي براي دستگيري زنجاني نکرده بود.؟

شايد قوه قضائيه حساسيت زيادي روي زنجاني نداشت و بعد از علني شدن اين نامه تصميم گرفتند تا او را دستگير کنند. البته دليل قوه قضائيه براي دستگيري زنجاني اين بود که نگران فرار کردن او بودند.

- سال گذشته آقاي توکلي در نامه اي به رئيس جمهور از يک رانت ۶۵۰ ميليون يورويي که وزارت صنعت و معدن در اختيار يک نفر گذاشته بود خبر داد و خواستار پيگيري رئيس جمهور شد. اقدام دولت را در بررسي اين پرونده چطور ارزيابي مي کنيد؟

واکنش دولت در اين موضوع مناسب نبود. اينکه دولت مي گويد ما به همه اين رانت را مي دهيم از کجا مي خواهند بياورند؟ اين حرف برخي عناصر دولتي دقيق نبود و نوعي فرار به جلو بود.

- شما طراح اصلي طرح رسيدگي به اموال مسئولان بوديد بالاخره اين طرح بعد از حدود ده سال به کجا رسيد؟

اين طرح دوسال است که در مجمع تشخيص مصلحت نظام باقي مانده. نمي دانم با اينکه مقام معظم رهبري اين طرح را قبول دارند و مردم هم متقاضي هستند چرا بخشي از مسئولان در مقابل تصويب آن مقاومت مي کنند.

- اميدي به تصويب آن در مجمع هست؟

من اميدي به مجمع ندارم مگر اينکه مقامات عالي رتبه نظام به اين مسئله ورود کنند. با اينکه ايران کنوانسيون بين المللي مبارزه با مفاسد را پذيرفته و يکي از موضوعات مهم در آنجا بحث شفافيت مالي مسئولان است اما فضاي شفافيت مالي در بين مسولان ما وجود ندارد و هيچ اقدام شافيت زايي درکشور به تصويب نمي رسد. تجربه کشورهاي بزرگ نشان مي دهد مبارزه با فساد دو بال دارد يکي شفافيت مالي مسئولان و يکي هم و جود دستگاهي ويژه براي مبارزه با فساد است.

- خودتان هم فعاليت اقتصادي انجام مي دهيد و حاضريد که اموالتان را اعلام کنيد؟

بله اگر لازم باشد اعلام ميکنم چون اموال زيادي ندارم و زندگي معمولي دارم. البته بحث ما در رسيدگي به اموال مسئولان زياد بودن اموال آنها نيست بلکه بحث شفافيت است و رسيدگي به اموال مسئولان به صورت محرمانه انجام مي گيرد. قبل از آمدنم به مجلس فعاليت مختصر اقتصادي داشتم اما بعد از ورودم به مجلس هيچ فعاليت اقتصادي انجام ندادم. البته من با فعاليت هاي اقتصادي به شدت موافقم؛ کساني که از مسئوليت هاي حکومتي کنار مي روند مي توانند بدون استفاده از رانت به فعاليت هاي اقتصادي مشغول شوند و توليد ثروت کنند. اين کار خوبي است اما مادامي که در پست حکومتي هستند نبايد فعاليت اقتصادي انجام دهند. اين گونه
انشاءالله که اين دولت براي خودش خط قرمز تعريف نکند که اگر اينطور شود واويلاست و بايد فاتحه مبارزه با فساد را خواند. قوه قضائيه در گذشته نبايد خط قرمز ها را مي پذيرفت. الان هم اگر کسي خط قرمز تعيين مي کند قوه قضائيه بايد برخورد نمايد.
افراد تجربياتشان براي حکومت مي تواند مفيد باشد. اما افرادي که مسئول مي شوند نبايد فعاليت اقتصاديشان را وارد حکومت کنند چون در اين صورت دچار فساد خواهند شد و يا اطرافيانشان از نام آنها سو استفاده خواهند کرد و موجب بندنامي آنها مي شوند.

- اراده قواي سه گانه را در سال ۹۲ در بحث مبارزه با فساد چطور ارزيابي مي کنيد؟

به نظرم اکثريت مجلس اراده مبارزه با فساد را دارند؛ اين اراده را در تصويب قوانين مبارزه با مفاسد و تحقيق و تفحص از دستگاه هايي که نشانه اي از فساد در آنها ديده مي شود را مي توان مشاهده کرد. البته شايد فساد در جايي هم باشد اما مجلس از آن بي خبر باشد. با اين حال معتقدم اگر مجالس اهتمام بيشتري در موضوع مبارزه با مفاسد از خود نشان مي دادند مي توانستند اثرگذاري بيشتري بر روي ساير دستگاه ها داشته باشند. در دولت ها نيز تا کنون اراده اي براي مبارزه با فساد نديديم . دولت قبل که شعار مبارزه با فساد را سر مي داد حتي يک لايحه در اين خصوص به مجلس نداد و متاسفانه برخي اطرافيان رئيس جمهور سابق پرونده هايي داشتند که قوه قضائيه مشغول رسيدگي به آنها است.

- رئيس جمهور سابق خط قرمزهايي براي خود مشخص کرده بود، چرا قوه قضائيه همان زمان با اين افراد برخورد نکرد و بعد از اتمام دولت با سراغ پرونده آنها رفته است؟

من همان زمان هم معتقد بودم که بايد با فساد در هر سطحي که هست برخورد شود. البته مسئولان دولت وقت هم نظام را بر سر دوراهي گذاشته بودند که يا خط قرمز هاي انها بايد رعايت شود يا اينکه کار را رها مي کنند. اين موضع گيري هاي علني و غيرعلني و مجموع شرايط کشور و مصالح نظام، قوه قضائيه را به ملاحظه کاري سوق داد. در ان زمان قوه قضائيه با تمام پرونده هاي فساد برخورد مي کرد، الا اطرافيان رئيس جمهور سابق؛ به همين خاطر دستگاه قضائي صبر کرد تا اين افراد از مسئوليت کنار بروند تا به پرونده انها رسيدگي کند. البته اين رفتار براي قوه قضائيه افتخار نيافريد و بايد همان زمان با خط قرمز ها برخورد مي شد.

- اگر اين دولت هم براي خودش خط قرمز ايجاد کند تکليف چيست؟

نسبت به دولت جديد نمي توان پيش داوري کرد؛ انشاءالله که اين دولت براي خودش خط قرمز تعريف نکند که اگر اينطور شود واويلاست و بايد فاتحه مبارزه با فساد را خواند. قوه قضائيه در گذشته نبايد خط قرمز ها را مي پذيرفت. الان هم اگر کسي خط قرمز تعيين مي کند قوه قضائيه بايد برخورد نمايد. خط قرمز در بحث مبارزه با فساد معني ندارد. خاطرم هست در جلسه اي که با اعضاي کميسيون قضائي خدمت رئيس قوه قضائيه بوديم ايشان خطاب به قضات گفتند شما براي يک دزدي ۵۰ هزار توماني، يک نفر را به زندان مي اندازيد اما نمي شود در مقابل اختلاس هاي ميلياردي برخي افراد آن هم به واسطه اينکه پست يا مقامي دارند ساکت ماند و برخورد نشود. اين جديت رئيس دستگاه قضا نشان مي دهد اراده ايشان در بحث مبارزه با فساد جدي است اما تنها اراده قوي داشتن کافي نيست و بايد در عمل هم نشان داده شود.

منبع:همشهری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی دهقان
Iran, Islamic Republic of
آقای دهقان لطفا ...
وضع امروز را همه میبینند....
محمد
United States
دروغ گويي هم حدي دارد....
میثم
راستی اقای احمدی نژاد خط قرمزت رحیمی بود !!!!!!!
یاور
مرگ بر غارتگر بیت المال از هر باند وگروه وجناح و وابسته به هر کس ...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز وقتی میخوای بر علیه اصلاحات حرف بزنی هیچی توی دست و بالت نیست ..
سیدمحمدعلی سیادت ازآبادان
آقا تهمت نزن . ....
احمدی نژاد ای ول
حالا که احمدی نژاد در قدرت نیست به پرونده های مفاسد اطرافیانش رسیدگی کنید ، البته اگر فسادی باشد و هجمه های این چند سال به دکتر احمدی نژاد واقعیت داشته باشد
United States
که دارد. از م.ر. تا سعید مرتضوی و...
مه آفرید که 2 سال تمام در رسانه ملی در مورد پرونده اش گزارش میدادین و حکم اعدامش را صادر کردین و اون را نشان ناپاکی دولت معرفی میکردن چی شد؟ چرا دیگه ازش خبری نیست..

خاوری چی هنوز موفق نشدید جلبش کنید؟ من به عنوان یه شخص عادی میتونم خواستار جلبش از طریق پلیس بین الملل بشم شما نمیتونید؟

نکنه هنوز هم احمدی نژاد دورشون خط قرمز میکشه!!!!!
ببین فعلا هم رحیمی تو اولین مورد تبرئه شد و هم دکتر در دادگاه تبرئه شد.اینها همه الکیه.اصلا تو برو متن اتهام را بخون تا از خنده روده بر بشی....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مهم اینه که اطرافیان احمدی نژاد ملت ایران بودن که مشخصه کار رها میشه
محمدی
اقای دهقان تصویب و تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی یا بررسی اموال مسئولین که الان در تشخیص مصلحت معطل مانده!!! پیش کش شما همان حرفی را که خودتان به ان اذعان دارید و شیوه درست و الگوی موفق کشورهای پیشرفته هم هست را با دو ستانتان پیگیری کنید که همان شفاف سازی دارایی ها و درامدهای همه 75 میلیون جمعیت کشور است بدون استثناو این هم کار زیاد سختی نیست با تصویب قانونی بانک مرکزی را ملزم نمایید گردش مالی هارا به دارایی گزارش کند . والسلام .یا علی
احمد
ممکن است عده ای بگو یند مردم پو لهایشان را از بانکها بیرون وبه خرید و فروش ملک وزمین وطلا و ... مپردازند که با تصویب طرحی راجع به گرفتن مالیات سنگین به معاملات خارج از عرف (سوداگری) میشود جلوی این عمل را هم گرفت و تعادل ایجاد کرد . در رابطه با خروج سرمایه از کشور هم به این سادگی ها نیست ونباید نگران بودچون هیج جای دنیا مثل ایران پول بی حساب کتاب به سیستم بانکی وارد و خارج نمیشود...اگر این نقدینگی به بورس و به سمت تولید گسیل شد که چه بهتر
شما برو بچسب به پرزیدنت بنفش

شما را به احمدی نژاد چکار است

سال 94 خدمتتون می رسیم
Iran, Islamic Republic of
بشين تا سال 94 برسين
علی
لطفاً دلیل برخورد با اطرافیان احمدی نژاد را ذکر کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
فساد مالي و اقتصادي
احمد
Iran, Islamic Republic of
چون به احمدی نژاد گیر الکی می دادن و الکی پرونده سازی می کردن!!!!!
کریم
اطرافیان احمدی نژاد با اطرافیان روحانی قابل مقایسه نیستند! اطرافیان روحانی در این زمینه ها درجه استاد تمامی دارند!!!
Iran, Islamic Republic of
بزار ي 2 3 تا ديگه از فسادهاي دوره احمدي نژاد رو شه بعد
حرفای سیاسی به قصد تخریب احمدی نژاد !

متاسفم واسه شما !
جوابتون انتخابات اینده

زنده باد احمدی نژاد !
....
انتخابات آینده . شکست احمدی نژاد
برخورد با مفاسد اقتصادی بر عهده ی وزارت اطلاعات و به خصوص قوه ی قضائیه است....
Iran, Islamic Republic of
ولی با اطرافیان احمدی نژاد برخورد شد ولی او کار را رها نکرد!!!!
Iran, Islamic Republic of
مطمئني رها نكرد ... خونه نشيني يادت رفته نه
صادق
کار شما فقط تهمت زدن به احمدی نژاد و اطرافیان ایشون بوده و هنوز هم ادامه دارد!! ا....
Iran, Islamic Republic of
ايشان در زمان آقاي احمدي نژاد كجا بودند الان متوجه فساد اقتصادي شدند
مهدی
فراموش نمی کنم که در دهه 70 درست در دوران کارگزاران مردم را بخاطر رنگ پیراهنشان و یا سایز پاچه شلوارشان با برچسب ارازل و اوباش بازداشت می کردند!!!!!
سید
دولت کارگزاران = رانت + ویژه خواری+ فریب+ خفقان سیاسی + ربا
تعریف کامل از سیاستبازان تحارت پیشه داخلی در هر دوره همین است
کارگر با سابقه 25 سال
احمدی نژاد خیلی مسائل را برای مردم روشن کرد....
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما میفرمائید باید فساد اقتصادی ادامه داشته باشه و شما هم مثلا بعنوان نماینده ملت مشغول مبارزه با آن باشید!؟؟
علی اصغر
مبارزه با مفاسد اقتصادی و سیاسی و قتصادی و حتی اخلاقی دانه درشت ها در حال حاضر حرف مفتی است چون اگر غیر از این بود با مهدی رفسنجانی برخور د میشد که تمام ملت ایران از فساد اقتصادی و امنیتی وی با خبرند و کارهای این آقازاده نقل تمام مجالس ایرانیان است .
Iran, Islamic Republic of
سلام. جناب دکتر دهقان عزيز....
Iran, Islamic Republic of
آقای دهقان بس کنید دیگر یکی از آن همه ادعاهای امثال شما تاپید نشده است دست بردارید...
Iran, Islamic Republic of
اراستی آن همه توهین به دولت و نامه های تند ئیس قوه قضائه به احمدی نژاد نشان از تمکین به دولت داشت؟....
این خبر را که خواندم فهمیدم این طرحهها اصلا رای نمی اورندhttp://alef.ir/vdccoiqix2bqix8.ala2.html?222090
احمدی نژاد آدم به ظاهر ساده زیستی بود که یه مشت دزد اطرافش جمع شده بودن
نا گفته نماند روز آخر هم 16 میلیارد تومن ...بعد که دستش رو شد مجبور شد پس بده ....
وحید
...از پول زبان بسته این ملت امانت برنداشته!!!
اگر به زعم شما اطرافیان آحمدی نژاد ....
تنها راه برای مبارزه با مفاسداقتصادی و دانه درشت ها اینه که خود رهبر انقلاب وارد عمل شوند و با جدیت این موضوع را پیگیری کنند...والا از این مسئولان ما بخاری بلند نمی شود
احمدی نژاد یک دروغ بزرگ بود!
محمودی
Iran, Islamic Republic of
... یا اینکه سن و سالت خیلی کمه و اون دوران رو تجربه نکردی!!!!!
حامد
فتنه گرانی همچون موسوی،کروبی و خاتمی دروغ بزرگ بودند نه احمدی نژاد.
شهاب
کسانی همچون...ه باید به خاطر اموالشان محاکمه شوند.
هیچ فرقی بین برخی اطرافیان احمدی نژاد و روحانی نیست
متاسفم برای مجلسی که طرح به این خوبی یعنی طرح تشکیل ستاد مبارزه با مفاسداقتصادی رو تصویب نکرد
خوشم میاد جهان هر دولتی که سرکار بیاد رو نقد میکنه! فرقی نمی کنه احمدی نژاد باشه یا روحانی
Iran, Islamic Republic of
چون از هیچ کدوم خیری ندیده.. چون اینها اصولگرا هستند....
این از انصاف جهان نیوزه که از عملکرد بد دولت ها انتقاد میکنه...درود بر جهان
تنها راه مبارزه با فساد همان تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی زیر نظر رهبری است
احمدی بای بای!!!
احمدی به ... تاریخ پیوست
سرور
آخرین حربه ناتوان توهین است.فراموش مکن.
نخیر شما به قدرناشناسان تاریخ پیوستید
ادب؟
معلم
Iran, Islamic Republic of
بدبختی های دهه 60 و 70 سلام!!! ....
سهیل
خدا آدم دورغگو را دوست ندارد
Iran, Islamic Republic of
بر منکرش لعنت
حالا هر کسی می خواد باشه
هاشم آقای بیسواد
بر دروغگو لعنت
کاش کارو رها کرده بود که وضعیت ما اینطور نمی شد
محمد
United Kingdom
سر یک مار هیچگاه به دم خودش نیش نمی زند پس این انتظار عاقلانه نیست اما اگر دور یک عقرب آتش روش نمودید ناخوداگاه عضلاتش منقبظ می شود و دچار خود زنی خواهد شد ولی کم هزینه ترین راه در امان بودن از هر گونه گزند در کنار زدن سر مار اتش روشن کردن دور عقرب جلوگیری از ورود مار و عقرب و نیز تخمگذاری آنها می باشد پس کانالها ودرزهای ورودی را باید تفتیش ، اصلاح و بهسازی و بعضا گند زدایی نمود حال اگر سازمان مستقلی درست شود که هر سه تاکار را باهم انجام دهد مشکل حل است این شرط عقل است
بیدار
Iran, Islamic Republic of
راستی مجلس برای هر موضوع پیش پا افتاده ای طرح دو،سه فوریتی تصویب میکند چرا برای این کار بزرگ برخورد عادی کرد؟آخه از قدیم گفته اند چوب که برداری آقادزده الفرار،حالا تو پیدا کن نماینده ای مثل شهید مدرس با یک عبا وقوا ویک عصا که اگر خواست بر سر ....بزند به سر اطرافیانش نخورد
شما اون موقع کجا بودی که اینو به مردم نگفتی؟؟؟؟؟نکنه شما هم از نزدیکان بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این همه این بنده خدا به همراه برخی از نمایندگان انتقاد می کرد شما کجا بودی؟
سرور
همین بنده خدا! نزدیک بود سر یکی از پرونده ها رد صلاحیت بشود.
جواد
اكثر نمايندگان ...ميلي ندارند اين گونه حرفها وطرحها عملي شود ...
آقایان حالا هنوز هم نفهمیدید کلاه سرتان رفت....
رضا
خدا را شکر به لطف اقای دهقان و دوستانش اقای احمدی نژاد رفت و دولت محبوب اقای دهقان و دوستان امد...
امین
Finland
آقای نماینده! این دولت خودش خط قرمزه! ...
Iran, Islamic Republic of
برای کی خط قرمزه؟
علي
آقاي نماينده!‌ كه عضو هئيت رئيسه هم هستي؟ چرا در زمان راي اعتماد به وزيران،‌به آقاي وزيري كه در 8 سال وزارتش، اكثر قراردادهاي نفتي فسادبرانگيز بوده(و هم اكنون نيز در كميسيون90 در حال رسيدگي به آنها هستيد!!)، راي اعتماد داديد؟؟!!
صادق پو رحسین دبیر باز نشسته
اقای دهقان ایا پرونده های زمین خواری و اخاذی .... هم مربوط به اطرافیان اقای احمدی نژاد است.؟....
آقای نماینده حالا که دیگه احمدی نژادی نیست چرا مه آفرید را که با آن سر و صدا راه انداختید و دولت دهم را کوبیدید را اعدام نمیکنید؟ چرا تکلیف بابک زنجانی و سه هزار میلیارد را یکسره نمیکنید!

حرفهای شما در مورد احمدی نژاد بازی سیاسی است چون باج نداد. ملت ایران را ساده لوح فرض نکنید. مردم بیدار شدن ..
نمایندگان مجلس در شفاف سازی اموالشان پیش قدم شوند تا مسئولین دیگر یاد بگیرند -----عمرا چنین کاری بکنند
یعنی دولتهای فساد
امیر
آخرش نفهمیدیم دور احمدی نژاد هاله نوره یا خط قرمز
اقای دهقان جواب شما انتخابات اینده


زنده باد احمدی نژاد مردمی
امیر
دولت دکتر احمدی نژاد پاک ترین و پرکارترین دولت پس از انقلاب بود و بهترین گزینه برای ریاست جمهوری دوره های بعدی با قاطعیت دکتر احمدی نژاد خواهد فقط عده ای می خواهند با افترا چوب لای چرخ او بکنند ما را که نمی توانید فریب دهید،زنده باد محمود احمدی نژاد.
ایرانی
واویلا به دولت احمدی نژاد که بابک زنجانی ها را بوجود آورد. شرم بر این دولت باد.
Iran, Islamic Republic of
وضع امروز مملكت حاصل عملكرد 10 ساله اصولگرايان.
ناشناس
من از یک منبع قوی شنیده ام که برای اینکه احمدی نژاد دوباره به عرصه نیاید قرار است که رد صلاحیت شود
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شكر كه قراره رد صلاحيت شه
رسیدگی به اموال در غرب که جلودار و آغاز گر این مسایل است هم محرمانه است؟