جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عدم محدودیت زمانی بازداشت سران فتنه

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 393449
امام جمعه مشهد گفت: امروز اگر کسی در مقابل حجت امام زمان یعنی ولی امر بایستد باید بداند که در مقابل پیامبر ایستاده زیرا به قول امام راحل ولایت ولی فقیه ولایت رسول الله بوده و مقابله با ایشان به معنای دشمنی با رسول الله است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله سیداحمد علم الهدی، شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن که در مهدیه مشهد برگزار شد در واکنش به سخنان روز دوشنبه علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این یک حکم کلی است که هر فردی در مقابل پیامبر بایستد دشمن او و ابتر است، البته باید توجه داشت که پیامبر در هر زمانی مظهری دارد که ائمه مظهر ایشان است.

امام جمعه مشهد افزود: امروز نیز اگر کسی در مقابل حجت امام زمان یعنی ولی امر بایستد باید بداند که در مقابل پیامبر ایستاده زیرا به قول امام راحل ولایت ولی فقیه ولایت رسول الله بوده و مقابله با ایشان به معنای دشمنی با رسول الله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله داشتن با ولایت فقیه به معنای برخورد با اسلام است ادامه داد: دشمنان ما امروز به این نتیجه رسیدند که نمی توانند به این نظام آسیبی برسانند مگر اینکه به ولایت که مانند ستون این نظام است، ضربه بزنند.

جریان های سیاسی ابزار دست دشمن برای ضربه زدن به نظام

آیت الله علم الهدی گفت: دشمنان این کار را با استفاده از عناصر داخلی انجام می دهند و مشکل دوم ما این است که در داخل یک عده جریان سیاسی وجود دارد که آنها فرصت طلب و قدرت طلب هستند.

وی اضافه کرد: این عده در جامعه افراد لائیک را پیدا می کنند و فکر می کنند اگر حرکتی را انجام دهند که که باب میل این عده بی دین باشد، آنها پیرو آن جریان سیاسی شده که یکی از این کارها برخورد با مقام ولایت است که با این کار می خواهند این عده را پیرو خود قرار دهند.

خطیب جمعه مشهد افزود: دشمن درصدد است تا رویارویی با خیمه نظام را در داخل انجام دهد و این جریان های سیاسی ابزار دست دشمن برای انجام این کار هستند و آنها نیز برای اینکه خود را در جامعه مطرح کنند و جریان پیش رو داشته باشند، این هدف دشمن را عملی می کنند.

لزوم بازخوانی فتنه ۸۸

امام جمعه مشهد گفت: در تمام اتفاقاتی و حرکت هایی که در داخل کشور بوجود می آید دشمن نقش داشته و یا یک طرف قضیه به آنها ربط پیدا می کند که شاهد زنده این مسئله همان فتنه سال ۸۸ بود که در آن عده ای با ولایت رویارو شدند و بعد نیز به سرعت رسانه های دشمن با نظام آن ها را حمایت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید رهبری برای فهمیدن جریان فتنه تاکید کرد: از سال ۸۸ تاکنون ۵ سال گذشته است و علت اینکه رهبری بسیار بر آن تاکید دارند این است که ما باید یک بازخوانی نسبت به آن داشته باشیم و بدانیم که راهبرد دشمنان برای برخورد با نظام چه بوده است؟

وی ادامه داد: اگر ما آن دقایق را زنده نگه داریم، هرجریانی بخواهد خود را نشان دهد ملت خود فریب نخواهند کرد زیرا دشمن از هر موقعیتی استفاده می کند تا جریان لائیک را به صحنه آورده اما باید بدانیم که تعداد آنها در مقابل جریان میلیونی مردم، چیزی به شمار نمی آید.

آزادی بیان آری، ایجاد توطئه ممنوع

آیت الله علم الهدی برخورد فیزیکی با این عده را اشتباه دانست و افزود: ما باید موقعیت فکری و بینش خود را کاملا در مقابل این حرکت ها بروز دهیم و این نکته را بدانیم که برخورد فیزیکی و اجرائی داشتن با این حرکت ها اشتباه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ما می توانیم در مقابل این عده برخورد فکری و منطقی داشته باشیم و و بدانیم که ادعای این افراد برای حرف هایشان چیست، زیرا ما نمی توانیم جلوی حرف زدن در این کشور را بگیریم.

امام جمعه مشهد گفت: ما با آزادی بیان و آزادی حرف در این مملکت مشکلی نداریم اما اگر کسی بخواهد توطئه کرده و یا جریانی را به راه بیندازد که دشنان آن را بر علیه نام به دست بگیرند، قطعا جلوی آن خواهیم ایستاد.

راهبرد موسوی برخورد با رهبری بود

وی افزود: باید به صورت اجمالی جریان فتنه ۸۸ را بازخوانی کرده و ببینیم که سران فتنه در آن چه کردند؟ اگر ما به تحلیل هایی که در این باره شده و به اسنادی هم که در دست مراجع قضایی وجود دارد کاری نداشته باشیم و فقط به ظاهر قضیه توجه کنیم این را متوجه می شویم که آقای میرحسین موسوی قل از اینکه کاندیدا شود راهبرد خود را مشخص کرد که آن برخورد با رهبری و اردو کشی خیابانی بود.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به مصاحبه موسوی با روزنامه لوموند فرانسه اظهار کرد: در مصاحبه ای که آقای موسوی با آن روزنامه داشتند، خبرنگار از او پرسید که اگر رئیس جمهور شوید چه کارهایی را انجام می دهید؟ که ایشان چند فعالیت را نام برد، در این هنگام شخص خبرنگار دوباره پرسید که در ایران رهبری وجود دارد و شما نمی توانید آن کارها را که گفتید انجام دهید.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آقای موسوی در جواب شخص آن مصاحبه کننده گفت که قدرت رهبر در اصل ۱۱۰ قانون اساسی محدود بوده و اگر رئیس جمهوری مقتدر باشد مردم را به خیابان ها کشیده و قدرت رهبری را محدود می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چند روز بعد روزنامه نیویورک تایمز نیز این مصاحبه را مجدد چاپ کرد، هر چند که آقای موسوی بعدها این مصاحبه را تکذیب کردند اما این کار را به صورت رسمی انجام نداده و فقط گفتند که من این مصاحبه را انجام ندادم.

وی به مسئله شبهه تقلب در انتخابات که توسط فتنه گران مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: در مملکت انتخاباتی صورت گرفت و آقایی با اختلاف ۱۱ میلیونی برنده شد، آنها گفتند که در این انتخابات تقلب صورت گرفته است و ما به این که آیا برنده شدن فردی با اختلاف ۱۱ میلیونی را می شود تقلب نام داد یا خیر نیز کاری نداریم.

خطیب جمعه مشهد اظهار داشت: اگر کسی شک دارد که در انتخابات تقلب صورت گرفته است باید از راهکار قانونی خود که انتقال موضوع به شورای نگهبان است این موضوع را پیگیری کند و داوری را به عهده این شورا بگذارد که در کدام صندوق ها در هنگام شمارش آرا تقلب صورت گرفته و یا این اتفاق رخ نداده است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در آن هنگام به این آقایان گفته شد که از راه قانونی وارد شوید اما آنها گفتند که باید انتخابات را باطل کنید که این یک نوع زیاده خواهی بود زیرا کسی حق ندارد رای مردم را باطل کند.

باید به مقتولین فتنه رسیدگی شود

امام جمعه مشهد با اشاره به حوادث پیش آمده در خرداد سال ۸۸ گفت: در روز ۲۲ خرداد سال ۸۸ بود که این عده در تهران راهپیمایی راه انداخته و همان آقا نیز بر پشت وانت شعارها و راهپیمایی را هدایت می کرد که در آخر این اردو کشی خیابانی، فردی از داخل جمعیت راهپیمایان به پایگاه بسیج شلیک کرد که در این تیراندازی چندین نفر کشته شدند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: اگر در قتلی مسبب معلوم باشد اما مباشر مشخص نباشد، پس همان مسبب به عنوان قاتل شناخته شده و باید حکم قصاص برای وی اجرا شود، در این جریان فتنه که باعث کشته شدن چند نفر شد، مباشر مشخص نیست پس مسبب یعنی همان فردی که بیانیه داد و راهپیمایی راه انداخت، به عنوان قاتل معرفی می شود.

خطیب جمعه مشهد گفت: این آقایان بروند و مباشر را معرفی کنند یا اگر مباشر قتل مشخص نشد، مسبب قتل حکم قاتل را دارد و باید قصاص او صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: بعد از این ماجراها نیز آنها اردو کشی خیابانی را ادامه دادند که در اینجا معلوم شد دستگاه های خارجی نیز نقش داشته زیرا رسانه های خارجی هر حرکتی را که این آقایان انجام می دادند آن را تایید کرده و می گفتند که باید این کار صورت بگیرد.

تایید شعار های نه غزه نه لبنان توسط سران فتنه

امام جمعه مشهد با انتقاد از بیانیه هایی که موسوی و کروبی صادر کردند گفت: خود همان آقایان بیانیه دادند و شعار نه غزه نه لبنان، پاره کردن عکس امام و آتش زدن به عزاخانه های امام حسین را تایید کردند و حتی در آن بیانیه ها آنها را افرادی خداجو خطاب می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آنها در هیچ بیانیه ای نگفتند عده ای که شعار نه غزه نه لبنان را سر می دهند و یا عکس امام پاره می کردند و عزاخانه ها را آتش می زنند، از ما نبوده و به ما ربطی ندارند، آیا این آقایانی که این کار را کردند مجرم هستند یا خیر؟

آیت الله علم الهدی در خصوص بازداشت سران فتنه نیز گفت: آقای دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند وقتی فردی را دستگیر می کند که وی متهم است تا هر وقت که لازم است آن فرد را در بازداشتگاه نگاه داشته تا تصمیم در مورد وی گرفته شود.

وی اضافه کرد: این آقایانی که بازداشت هستند، کنار دریا رفتن آنها، ییلاق تابستان آنها پا برجا است و از آنها به خوبی پذیرایی می کنند، و باید این را دانست که رهبری در این برنامه هیچ گونه دخالتی نداشته و همه چیز را برعهده قانون گذاشته اند.

بازداشت سران فتنه محدودیت زمانی ندارد

خطیب جمعه مشهد افزود: دادستان به خاطر مصلحتی که وجود دارد فعلا قصد به جریان انداختن این پرونده را نداشته زیرا می داند که این آقایان به رای دادگاه راضی نخواهند شد و امنیت سیاسی کشور اقتضا می کند که آقایان با حکم دادستان فعلا به این صورت نگهداری شوند.

امام جمعه مشهد به نامه ای که موسوی برای وی نوشته است اشاره داشت و گفت: آقای موسوی بر رد حرف های من بیانیه دادند و من نیز در جواب ایشان نامه ای نوشتم که در آن موقع روزنامه کیهان آن را چاپ کرد و من در آن نامه تمام جواب های او را رد کردم.

معصوم نبودن ولی فقیه دال بر نظرات اشتباه وی نیست

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش به مسئله ولایت اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله رهبری و ولایت، موضوع کوچکی نیست، ما قائل به این نیستیم که ولی فقیه معصوم است ولی حق نداریم بگویم چون ایشان معصوم نیست هر چیزی که مخالف نظر من گفتند، اشتباه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر ولی فقیه به موضوع رسیدند که با نظر من مخالف بود حق ندارم بگویم که آن نظر اشتباه است زیرا ولی فقیه در عین این که معصوم نیست اما حکیم بوده و برای دادن یک نظر با چندین نفر مشورت می کند، آیا آن فردی که می گوید نظر رهبری اشتباه است از ایشان بیشتر تحقیق و مشورت کرده است؟

خطیب جمعه مشهد افزود: ما دیندار هستیم، امام زمان را قبول داریم، آیا امام زمان حکومت یک جامعه اسلامی و یک امت را به دست فردی می دهند که کسی بیاید بگوید ایشان اشتباه کرده است؟ آیا امام زمان حکومت خود را به دست فردی میدهد که مدام اشتباه می کند؟

آیت الله علم الهدی گفت: آیا در فروردین سال ۶۸ کسی احتمال می داد کسی آقای خامنه ای رهبر شوند؟ خود اعضای خبرگان رهبری نیز این را نمی دانستند و باید این نکته را توجه داشت که دست غیبی وجود دارد که پرچم ولایت را به دست هر کسی که بخواهد می دهد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اگر رهبری را فقط یک نخبه سیاسی بدانیم، آیا این فرد بخواهد برای هدایت یک جامعه تصمیم بگیرد از روی هوا این کار را می کند؟ یا با چندین نفر متخصص مشورت می کنند؟

خبرگان وظیفه نظارت بر عملکرد رهبری را ندارند

خطیب جمعه مشهد خبرگان رهبری را یک مسئله تمام شرعی دانست و اظهار داشت: مسئله ای که نظام ما را دینی می کند خبرگان بوده که نمایندگانی دارد که مراقب باشند رهبری از شرایط خود سقوط نکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اعضای خبرگان رهبری ناظر بر عملکرد رهبری نیستند، رهبر ولی بوده و اعضای خبرگان رهبری نیز مانند مردم مولی علیه هستند و آن ولایتی را که رهبری بر مردم دارد بر اعضای خبرگان رهبری نیز دارد، پس اعضای خبرگان نمی توانند نظارتی بر عملکرد رهبری داشته باشند بلکه فقط باید مراقب باشند که خدایی ناکرده رهبری از شرایط لازم برای رهبری سقوط نکند.

وی بیان داشت: اگر این اتفاق رخ داد و رهبری شرایط رهبری را از دست داد، من به نمایندگی از یک میلیون و ۱۰۰هزار نفری که به من رای دادند بیعت خود را از رهبری بر می دارم، این بدان معنی است که من فقط می توان ناظر این این محور از رهبری باشم.

آیت الله علم الهدی گفت: در این مدت ۸ سال اعضای خبرگان در کدام قسمت وظیفه خود عمل نکردند، آیا شرایط رهبری سقوط کرده است؟ چه کسی چنین ادعایی را دارد؟ حتی سرسخت ترین دشمنان رهبری نیز نمی توانند بگویند که شرایط رهبری سقوط کرده و یا اینکه رهبری مطرح تر، از آقای خامنه ای نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا وجود دارد.

رهبر ایران در جهان منحصر به فرد است

امام جمعه مشهد ادامه داد: در جلسه اجلاس خبرگان رهبری ۱۰۰ درصد اعضا رای دادند که اکنون رهبری در کره زمین منحصر به فرد است در حالی که در آن روزهای اول فقط ۶۴ درصد به رهبری آقای خامنه ای رای دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آزادی بیان و آزادی گفتار اقتضائاتی دارد، من برای دستگاه ها نیز تعین تکلیف نمی کنیم، اما شما به عنوان یک مسلمان نمی توانید نسبت به هر حرکتی در مقابل رهبری اتفاق افتاد بی تفاوت باشیم زیرا اگر در دفاع از رهبری کوتاهی کنیم، به امام زمان(عج) خیانت کردیم.

جلوا فتادن از رهبری مصداقی از انحراف

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنان خود با تفسیر آیه سه سوره کوثر گفت: در این آیه خداوند می گوید که دشمنان پیامبر ابتر هستند که البته مصداقی برای این دشمنی ها در روایات وجود دارد.

وی ادامه داد: خطا و انحراف فقط برای مختص دشمنان نیست بلکه دوستان هم می توانند با جلو افتادن از رهبری به انحراف بیفتند همانگونه که فردی پس از بیعت امام حسن (ع) با معاویه، به ایشان انتقاد کرد و گفت که شما روی مومنان را با این کار سیاه کردید.

خطیب جمعه مشهد افزود: فخر رازی در تفسیر خود درباره مصداق "شانئک" در این آیه می گوید، بعید نیست که همه کافران مصداف این آیه باشند در حالی که بنی امیه نیز جزو همان کافران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: روایاتی دیگر در شان نزول این آیه وجود دارد که پیامبر خواب دیدند که بنی امیه از منبر ایشان بالا می رفتند که پیامبر از این خواب ناراحت شده و در این هنگام دو سوره قدر و کوثر بر ایشان نازل شد.
https://jahannews.com/vdcjxtethuqehxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxtethuqehxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *