پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

«شکارچی تانک» خرمشهر چه کسی بود؟

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 448141
با شروع جنگ تحمیلی احمد در کنار دیگر رزمندگان دلاور خرمشهر با اندک سلاحی که در اختیار داشتند، مردانه دفاع کردند و زمان کوتاهی از شروع جنگ نگذشته بود که لقب "شکارچی تانک" را از آن خود کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شهید «احمد شوش» از جمله مجاهدان و دلاور مردان خرمشهری بود که در همان نخستین روزهای دفاع از شهر خون پاکش نثار راه اسلام و انقلاب شد. او که متولد سال ۱۳۳۵ بود، در ۹ مهرماه سال ۵۹ و در سن ۲۴ سالگی به شهادت رسید. به نام این شهید سرافراز در کتاب معروف « دا » اشاراتی شده است. علی سالمی یکی از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس این شهید خرمشهری را چنین معرفی می‌کند: «احمد را از زمان کودکی می‌شناختم، در یک محله بودیم و با برادران کوچکتر وی همبازی و رفیق بودم، وی فردی خود ساخته، ‌قوی، نیرومند، آرام و نجیب بود که از نوجوانی کار می‌کرد.

* راه اندازی اولین کمیته انقلاب در محل کنسولگری آمریکا/ راه اندازی جهاد سازندگی خرمشهر

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، احمد همراه بچه‌های محل اولین کمیته انقلاب را در محل کنسولگری آمریکا که توسط نیروهای انقلاب تصرف شده بود، راه اندازی کرد. در روز اول غائله و درگیری ماجرای خلق عرب، ‌زخمی و جهت مداوا به کشور آلمان اعزام شد و تحت درمان قرار گرفت. مدتی هم با بچه‌های دژبانی نیروی دریایی که با بچه‌های انقلاب همکاری داشتند، بود.

احمد از اولین افرادی بود که در راه اندازی جهاد سازندگی خرمشهر پیشگام و از موسسین آن بود، افتخار خدمت در کنار او را داشتم،‌ شاهد فعالیت‌ها و بهتر بگویم ایثارگری‌های او بودم، ‌او تمام وقت در خدمت جهاد بود و برخی روزها حتی به خانه نمی‌رفت. احمد شبانه روز در خدمت اهداف جهاد بود و جهاد سازندگی را جهاد اکبر می‌دانست، در بیشتر گروه‌های کاری(آبرسانی، برق،‌ رفاه و فرهنگی برای روستاییان) حضور داشت، بر همه امور هم نظارت داشت و هم همکاری، در حقیقت احمد سرپرست بچه‌های جهاد بود.

* دوره آموزش جنگ‌های نامنظم را در لبنان دید/ در خرمشهر لقب "شکارچی تانک" را از آن خود کرد

زمستان سال ۵۸ سیلی آمد و خسارت زیادی به روستاهای خرمشهر وارد شد که احمد در این راه بسیار زحمت کشید تا مشکلات سیل زدگان را حل کند. احمد دوره آموزش جنگ‌های نامنظم را در لبنان دیده بود، پس از بهبودی در کشور آلمان از همانجا راهی لبنان شد و با اتمام دوره، از توان رزمی بالایی برخوردار شد. در آن دوره با فردی انقلابی از شهرستان رودسر آشنا و این آشنایی باعث شد، زمان جنگ او و همشهریان رودسری‌اش به یاری احمد بشتابند و تا پایان دفاع در کنار بچه‌های خرمشهر باشند.

با شروع جنگ تحمیلی احمد در کنار دیگر رزمندگان دلاور خرمشهر با اندک سلاحی که در اختیار داشتند، مردانه دفاع کردند و زمان کوتاهی از شروع جنگ نگذشته بود که لقب "شکارچی تانک" را از آن خود کرد. او چندین تانک دشمن را با آرپی جی منهدم کرد. احمد بسیار نترس و شجاع بود، به قلب دشمن می‌تاخت و جلوی پیشروی تانک‌های دشمن به سمت خرمشهر را می‌گرفت.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *