پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۰
۴
میدودیف:

حمله اسرائيل به ايران: "فاجعه انساني "

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 106645
رئيس جمهور روسيه درباره هر گونه حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ايران هشدار داد و گفت اگر چنين درگيري روي دهد و حمله‌اي آغاز شود، هر چيزي را از جمله پيامدهاي استفاده از تسليحات هسته‌اي را مي‌توان انتظار داشت.
  به گزارش فارس، "ديميتري ميدويديف " رئيس جمهور روسيه در مصاحبه با شبكه خبري "اي‌بي‌سي‌ نيوز " آمريكا در پاسخ به سوال خبرنگار اين شبكه درباره پيامدهاي حمله نظامي اسرائيل به ايران گفت كه "اين بدترين گزينه براي حل اين مسئله است چون كه هر جنگي با كشتار مردم غيرنظامي همراه خواهد بود. 

رئيس جمهور روسيه ادامه داد: اگر چنين درگيري روي دهد و حمله‌اي آغاز شود، هر چيزي را از جمله پيامدهاي استفاده از تسليحات هسته‌اي را مي‌توان انتظار داشت اما استفاده از سلاح هسته‌اي در اين منطقه فاجعه‌اي جهاني است كه با تلفات بسياري همراه خواهد بود. 

ميدويديف به اين سوال كه آيا وي در خصوص انجام عمليات نظامي اسرائيل عليه ايران اطمينان دارد يا خير، پاسخي نداد و گفت: من فقط درباره تصميماتي مطمئن هستم كه در حوزه اختيارات من است و كابينه اسرائيل سياست خود را تعيين مي‌كند. ما در كل ارتباط خوبي با رئيس و نخست وزير اسرائيل داريم اما آنها مستقل و آزاد عمل مي‌كنند و بايد تاكيد كنم كه در بسياري از موضوعات آنها مواضعي بسيار انعطاف‌ناپذير و خشني را اتخاذ مي‌كنند. 

رئيس جمهور روسيه ادامه داد كه آمريكا نيز به عدم انعطاف اسرائيل پي برده است.
چندي پيش اختلاف آمريكا و رژيم صهيونيستي درباره شهرك‌سازي‌ها باعث ايجاد تنش در روابط آمريكا و تل‌آويو شد. شهرك‌سازي صهيونيست‌ها در اراضي فلسطينيان مهمترين مانع براي از سرگيري مذاكرات با فلسطينيان محسوب مي‌شود.
 
ديميتري ميدويديف در ادامه مصاحبه با "سي‌بي‌اس " درباره تصميم اسرائيل براي حمله به ايران گفت " موضع اسرائيل حتي بعد از گفت‌وگوي بي‌پرده و شفاف آمريكايي‌ها با آنها نيز تغيير نكرد و ما نيز طبيعتا درباره اين مسئله با آنها صحبت كرديم، اما چرا من به اين مسئله اشاره مي‌كنم، چون هر اتفاقي را مي‌توان پيش‌بيني كرد، و [حمله اسرائيل به ايران] مصيبتي بزرگ و فاجعه بشري را به همراه خواهد داشت كه فقط به خاورميانه محدود نخواهد شد. 

وي ادامه داد: تصورش را بكنيد اگر در ايران اتفاقي بيفتد، چه تهديداتي مي‌تواند براي كل منطقه ايجاد شود، اول از همه موج آوارگان و مهاجران آغاز خواهد شد. در ايران قوميت‌هاي مختلفي زندگي مي‌كنند، اين مردم به كجا خواهند رفت، به طبع بسياري از مردم ايران كه ريشه‌هاي آذربايجاني دارند به سمت آذربايجان خواهند رفت كه با ما همسايه هستند. 

ديميتري ميدويديف گفت كه ايران بايد درباره برنامه هسته‌اي خود شفاف‌تر باشد.
وي در ادامه مدعي شد: برنامه هسته‌اي ايران شفافيت خود را از دست داده است و اين اصلي‌ترين مشكل است. 

رئيس جمهور روسيه در حالي مدعي عدم شفافيت در برنامه هسته‌اي ايران مي‌شود كه بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در بازرسي‌هاي خود از تاسيسات هسته‌اي ايران هيچگونه انحرافي را گزارش نكرده‌اند. 
 
هر چند كه موضوع برنامه هسته‌اي ايران به طور رسمي جزء دستور العمل نشست امنيت هسته‌اي واشنگتن قرار ندارد، اما انتظار مي‌رود در كانون مذاكرات رهبران كشورهاي جهان باشد. 

رئيس جمهور روسيه اضافه كرد: ما مي‌دانيم كه ايران همانند هر كشور ديگري، حق داشتن انرژي اتمي صلح‌آميز دارد اما ما بايد هدف نهايي آنها را درك كنيم و اينكه چرا به پيشنهاداتي كه به اين كشور ارائه شده پاسخي نداده است. 

ديميتري ميدويديف در ادامه مصاحبه با "اي‌بي‌سي " گفت: آيا اهداف آنها توسعه تسليحات اتمي است يا خير، من ايده‌اي ندارم. اما ما بايد چشمانمان را درباره اين موضوع باز نگه داريم. 

ايران بارها تاكيد كرده است كه برنامه هسته‌اي خود را با هدف توليد انرژي پيگيري مي‌كند و هيچ قصدي را براي ساخت تسليحات اتمي ندارد. 

ميدويديف گفت: در حالي كه ما به ايران پيشنهاد داديم كه با كمك روسيه، فرانسه و تركيه به غني‌سازي بيشتر اورانيوم براي آنها بپردازيم اما آنها غني‌سازي تا 20 درصد را براي تامين نياز تاسيسات خود را آغاز كردند و دست كم اين موضوع نشان دهنده تصميم آنها براي درگيري با جامعه جهاني درباره اين موضوع است. 

آژانس بين‌المللي انرژي اتمي سال گذشته پيشنهاد داد كه ايران براي تامين سوخت مورد نياز رآكتور تحقيقاتي خود بخش عمده‌اي از ذخاير اورانيوم 3،5 درصد غني سازي شده را به روسيه منتقل كرده تا آنجا پس از غني‌سازي بيشتر و انتقال به فرانسه براي تبديل شدن به ميله‌هاي سوختي به ايران بازگردانده شود. 

مقامات جمهوري اسلامي ايران با اين پيشنهاد مخالفت كرده و اعلام كردند كه تجارب گذشته نشان مي‌دهد كه نمي‌توان به غربي‌ها اعتماد كرد. ايران پيشنهاد مبادله همزمان اوانيوم 3،5 درصد با سوخت 20 درصد در خاك ايران را ارائه داد كه غربي‌ها با اين پيشنهاد مخالفت كردند. 

اين در حالي است كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي موظف است سوخت مورد نياز اعضاي خود را تامين كند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از يه آدم ترسو كه با تهديدات زني مثل هيلاري كلينتون قافيه رو باخته و هيبت كشورش رو هم شكسته انتظار بيشتري نميره - هيچ كس جرات حمله به ايران رو نداره چون 8 سال همه دنيا توان مبارزه با يه عده جوان غيرتي ايراني رو نداشتن
Iran, Islamic Republic of
چهارتا كشور كه فكر مي كنند قلدرند خود را جامعه جهاني مي دانند. شما هيچي نيستيد. هيچي
وحشتناکترین پیامدش رو نگفته .
ما همه مون جمع می شیم نفری یه تف می ندازیم اسرائیل غرق می شه !
Iran, Islamic Republic of
تا زماني که خون در رگهاي مردان و زنان غيرت مند ايران زمين باشد و تا آن هنگام نام ما ايرانيان به همراه محمد(ص) باشد هيچ ظالمي نخواهد توانست ما شیرهاي ايراني و مسلمان را مورد تهديد قرار دهد و بخواهد مارا با رفتارهاي شيطاني خود بهراساند. تا آخرين قطره خواهيم جنگيد ما ايراني هستيم و مسلمان . جانم فداي وطنم پاره تنم . زنده باد ايران و ايراني . بگوييد ما آماده اييم تا جواب هر ظلمي را به ظالمان دهيم همانند پدرانمان