چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۸۲
۱۹۱
هفته برائت، لعن‌عایشه، ترویج قمه‌زنی و مخالفت حزب‌الله و…

آنچه باید درباره جریان شیرازی‌‌ها و فرقه انحرافی در شیعه دانست

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 336848
یکی از جریاناتی که در دو سه سال اخیر قوت گرفته و در حال رشد و نمو است جریان جعلی شیعه نمایی است که در حاشیه و متن بیوت یکی از مراجع تقلید قم به نام شیرازی شکل گرفته است.
آنچه باید درباره جریان شیرازی‌‌ها و فرقه انحرافی در شیعه دانست
جهان نيوز - علی الفت پور: جریانی که یکی از بسترهای رشدش را از طریق هیات­های مذهبی دنبال می­ کند. این جریان غیرمعقول که بدون نگاه به مکان و زمان و بدون توجه به مسائل جاری در جهان اسلام، به اشاعه بدعت­هایی می­پردازد که نتیجه آن جز کشتار شیعیان بی­گناه نیست.

شبکه‌های ماهواره­ای متعدد، امپراتوری اینترنتی و مراکز وسیع آموزشی در کشورهای مختلف اسلامی، تنها ثمره بخشی از حمایت‌های مادی و توزیع پول‌های کلان این جریان است. این در حالی است که کشورهای اروپایی شبکه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران را می‌بندند و شبکه المنار حزب­الله در بسیاری از ماهواره‌ها توقیف شده و اجازه پخش ندارد.

این جریان باوجود اینکه ادعای حمایت و دستگیری از تمام شیعیان و محبان اهل بیت را دارد، اما در ماجرای سوریه کوچک­ترین اظهارنظری نکرده است. حتی زمانی­که دشمن در صدد تخریب مرقد مطهر حضرت زینب(سلام الله علیها) بود هیچ عکس ­العملی از این فرقه نشان داده نشد. تکته جالب ماجرا جایی است که تنها جریان مسلمانی که بعد از تکفیری‌ها علیه سید حسن نصر الله در لبنان فعالیت می‌کند، این جریان است.

راهکار این فرقه در جذب هیئات مذهبی تاکید بر هیات غیرسیاسی است. دلیلی که این جریان بر این مساله اقامه می کند فرار مردم عادی از هیئات با بیان مسائل سیاسی است. ولی این فرقه در اصل، به دنبال ایجاد شکاف بین هیات­ ها و نظام اسلامی هستند.

در ادامه به بخشی از تاریخچه فعالیت و اندیشه­ های انحرافی این جریان اشاره خواهیم کرد:

از نمازخواندن پشت امام تا مقابله با انقلاب اسلامی

آیت‌الله سید محمد شیرازی برادر بزرگ‌تر شیرازی‌هاست که از همان ابتدای مطرح شدن امام به عنوان زعیم تشییع با ایشان مشکل پیدا کرد. با وجودی که مرحوم آیت‌الله شیرازی هنگام ورود امام به کربلا استقبال بسیار خوبی از ایشان به عمل آورد و حتی از امام خواست که به جای او در صحن امام حسین نماز جماعت بخواند، اما پس از رحلت آیت‌الله العظمی حکیم و طرح مرجعیت آیت‌الله شیرازی از سوی کربلایی‌ها این روابط تیره و سرد شد.

در خاطرات روز ورود امام به کربلا و سنگ تمام سید محمد شیرازی در استقبال از امام گفته شده است: «عصر روز جمعه ۱۶/۷/۴۴ امام خمینی همراه با شهید سید مصطفی و شماری از علما و روحانیان عازم کربلا شد. در سی کیلومتری شهر کربلا در قصبه «مسیب» نزدیک پانصد نفر از علما و محصلان علوم اسلامی کربلا و نجف و شماری از مردم به استقبال امام شتافتند. هنگام ورود به کربلا بلندگوی صحن مطهر امام حسین (ع) به صدا در آمد و ورود امام خمینی را به پیشگاه قهرمان شهید کربلا حضرت حسین بن علی علیه السلام و عموم اهالی آن شهر مقدس تبریک گفت و رو به آستانه حضرت امام حسین (ع) کرد و گفت: «امروز یکی از فرزندان فداکارت که به پیروی از راه و فکر تو قیام کرده و آوارگی کشیده به حضورت می­آید» آنگاه خطاب به امام خمینی گفت: «ای مجاهد!، ای قائد! به شهر جدت حسین خوش آمدی». پلاکاردی در درب قبله صحن مطهر حضرت امام حسین (ع) بالا برده بودند که این شعار روی آن جلب نظر می‌کرد: «ترفوف رایه­الاسلام بید آیه الله الخمینی»

«سید محمد شیرازی نفر دوم سمت راست در استقبال از ورود امام به کربلا»

در همین حال در مدخل شهر کربلا پشت صحن حضرت ابوالفضل و درب صحن حضرت سیدالشهدا (ع) چندین رأس گوسفند از طرف اهالی شهر قربانی شد… پس از زیارت، نماز مغرب و عشا را بنا به درخواست آقای سید محمد شیرازی به جای او در صحن مطهر برگزار شد و انبوهی از روحانیان و مردم به او اقتدا کردند. پس از پایان نماز آقای شیرازی از طرف اهالی کربلا از امام خواست که اقلاً برای یک هفته در کربلا توقف نماید. این درخواست از طرف امام پذیرفته شد و امام مدت یک هفته ای که در کربلا توقف داشتند نماز را به جای آقای شیرازی به جماعت برگزار می‌کرد. در شب اول ورود امام به کربلا در اقامتگاه او نزدیک به پانصد نفر از روحانیان و مردم اطعام شدند و جشن باشکوهی به مدت سه روز در کربلا برگزار شد و اشعار و قصاید زیبایی در مدح ایشان و نهضت اسلامی ایران سروده و خوانده شد.»

آیت‌الله خویی: کار این سید، شبهه‌ناک است

البته مهم‌ترین مخالفت‌ها با مرجعیت این آیت‌الله جوان مقیم کربلا از سوی آیت‌الله خویی و آیت‌الله سید محمود شاهرودی صورت گرفت و این دو مرجع تقلید در موضع‌گیری‌های تندی اجتهاد سید محمد شیرازی را زیر سؤال برده و طرح مرجعیت وی را مشکوک قلمداد کردند.

آیت‌الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و آیت‌الله العظمی شاهرودی هر یک به طور جداگانه اعلامیه‌ای علیه ایشان صادر کردند. آقای شاهرودی در اعلامیه‌اش متذکر شده بود که آقای شیرازی مجتهد نیست و شاهد بر این مدعا، نیز استاد وی آقای شیخ یوسف حائری است که در نوشته‌ای تصریح کرده، آقای شیرازی به حد اجتهاد نرسیده است. در مرحله بعد حمله‌ها، شدت بیشتری پیدا کرد و مرحوم آقای خویی در سئوالی که از ایشان شده بود طوری جواب داده بود که حیثیت ایشان خدشه‌دار شد… مرحوم آیت‌الله العظمی سید ابوالقاسم خویی در جواب مرقوم کرده بود که کار این سید، شبهه‌ناک است و دادن وجوهات به وی جایز نیست.

سید محمد شیرازی که در ابتدای جنگ، مردم عراق را به رهبری امام خمینی دعوت کرده بوده در یک اقدام عجیب مرگ آقا مصطفی را ساخته و پرداخته خود انقلابیون دانست!

بیت آقای شیرازی، پاتوق مأموران ساواک ایران بود

عدم ارتباط با امام تا زمان عزیمت آقای شیرازی به کویت ادامه یافت، اما بعد از استقرار ایشان در کویت، دوستان و حامیان ایشان حملاتی را علیه امام ترتیب دادند و شروع به بدگویی و بستن اتهام‌های ناروا علیه ایشان کردند و در این زمینه بعضی از نزدیکان آقای شیرازی با تفسیق و حتی تکفیر حضرت امام کار را به اوج خود رساندند و این ناسزاها از آن زمان و حتی بعد از ورود آقای شیرازی به ایران ادامه یافت.


در زمینه مسائل سیاسی نیز بعضی از دوستان و هواداران حضرت امام مثل آقای محتشمی و آقای فردوسی‌پور که برای سخنرانی و امور دیگر به کویت می‌رفتند، نقل می‌کردند که بیت و بیرونی آقای شیرازی، پاتوق مأموران ساواک ایران است و خود ایشان هم به ما توصیه می‌کند که دست از مبارزه علیه شاه برداریم و سخنی ضد رژیم نگوییم.

با این وصف حضرت امام در تمام این مراحل از موضع‌گیری صریح و علنی درباره ایشان، همچنین اجتهاد و عدالت او خودداری می‌کرد. یک بار جمعی از کویتی‌ها خدمت امام رسیدند و درباره آقای شیرازی و این که ایشان مجتهد و عادل هست یا نه، سوال نمودند؛ ولی حضرت امام نفیاً یا اثباتاً جوابی ندادند که موجب ناراحتی این‌ها و بعضی از بزرگان مثل آقای خویی شده بود.

این در حالی بود که سید محمد شیرازی به درخواست علمای بزرگ عراق برای ارجاع مردم به مرجعیت امام چنین پاسخ داده بودند: «جواب آقای شیرازی این بود که دوستان صلاح ندیدند که من، مردم را به آقای خمینی ارجاع بدهم؛ بنابراین بنده بر سر همان ادعای مرجعیت و الامام المجدد بودن هستم و خداوند ما را از شر اغیار حفظ خواهد کرد.»

ماجراجویی در تدفین پیکر مرجعیت شیعه


خانواده شیرازی‌ها حتی از جسم برادرشان برای اعلام مواضع سیاسی‌شان علیه نظام جمهوری اسلامی دریغ نکردند ایشان علی‌رغم اینکه به دستور رهبری در صحن حرم حضرت معصومه برای قبر سید محمد شیرازی جایابی صورت گرفت در یک اقدام ناصواب تشییع جنازه برادرشان را به یک میتینگ سیاسی تبدیل کردند و اقدام به ایجاد بلوا و آشوب در شهر مقدس قم کردند که بنا به استشهادات شاهدان عینی مورد اعتراض بسیاری از اهالی قم قرار گرفت. در این هنگام است که نیروهای امنیتی در مقابل ایجاد چنین آشوبی ایستادگی کرده و تابوت سید محمد شیرازی را برای دفن به حرم مطهر انتقال می‌دهند. این ماجرا تا سال‌ها مستمسکی برای خانواده شیرازی‌ها برای حمله به شخص مقام معظم رهبری قرار گرفت و این اتفاق در حالی صورت گرفت که رهبر انقلاب، هم در پیامی از مجاهدت‌های سید محمد شیرازی تقدیر کرده بودند هم مجلس ختمی در مسجد اعظم قم برای ایشان برگزار کرد.





برادر کوچکی که از برادر بزرگ جلو افتاد!

سید صادق برادر کوچک‌تر سید محمد است که بعد از فوت وی در سال ۱۳۸۰ در شهر قم، عملاً تبدیل به بزرگ خاندان شیرازی‌ها شد. عناد و دشمنی این جریان با انقلاب اسلامی ایران و شخص حضرت امام خمینی و نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امری است که ایشان هیچ واهمه‌ای از ابراز علنی آن حتی در داخل جمهوری اسلامی ایران نداشته‌اند.



برادر دیگر سید صادق، سید مجتبی است که اکنون در انگلیس حضور دارد و وی نیز در کسوت علما ظاهر می‌شود. فیلم صحبت‌های سید مجتبی علیه شخص رهبری و مجموعه فحش‌های رکیک وی نسبت به رهبری نظام هزاران بار در فضای مجازی دیده شده است و به جرات می‌توان گفت که از میان تمامی جریانات ضد انقلاب اسلامی ایران و رهبری در سرتاسر دنیا، هیچ‌کدام چنین جسارتی در توهین نسبت به ایشان نداشته‌اند.

«سید مجتبی شیرازی برادر سید صادق و فحاش به مقام معظم رهبری- پدر زن یاسر الحبیب»

این جریان با به راه افتادن شبکه الفدک سابق و صوت الاطهار توسط شیخ کویتی یاسرالحبیب جانی تازه گرفت و گفته می‌شود که میان ایشان و یاسرالحبیب رابطه‌ای سببی نیز وجود دارد (ظاهراً یاسرالحبیب داماد سید مجتبی شیرازی است). علی‌رغم تکفیر طیفی از علمای شیعی از شهید محمدباقر الصدر گرفته تا آیت‌الله سیستانی، مکارم شیرازی و رهبری و… توسط یاسرالحبیب در ۱۳ شبکه‌ ماهواره‌ای منتسب به شیعه، جریان شیرازی‌ها به هیچ‌وجه حاضر به تبری از وی نبوده و نیست.

۱۳ شبکه با هزینه‌های حداقل ۹۵ هزار دلاری ماهیانه برای هر شبکه

از مهم‌ترین اقدامات ضد شیعی و مذهبی این گروه منتسب به شیعه در فضای ماهواره‌ای جهان، می‌توان به تأسیس چند شبکه فارسی و عربی زبان با نام‌های شبکه جهانی امام حسین ۱و۲و۳، مرجعیت، فدک، سلام، رقیه، ابوالفضل العباس، الانوار، خدیجه، الزهرا، المهدی و… اشاره کرد که در ایام محرم با تبلیغ شنیع‌ترین مسائل با عنوان شعائر حسینی، باعث وحشت مردم دنیا از شیعیان شده‌اند! شبکه‌هایی که با پنهان شدن در ظاهر دینی سعی می‌کنند جلوه‌های واقعی شیعی بودن را به صورت کاملاً وارونه نشان دهد. البته اکثر این شبکه‌ها با حمایت شخص آیت‌الله سید صادق شیرازی و بیت آن تأسیس و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. نکته قابل تأمل آنجاست که هزینه احداث و راه‌اندازی و مدیریت این شبکه‌ها چگونه تأمین می‌شود؟ آن هم بدون حتی پخش یک برنامه تبلیغاتی!


آقای هدایتی مدیر شبکه سلام درباره میزان هزینه ­های یکی از این شبکه‌ها می­گوید: « هزینه های پخش و تولید ما ماهیانه بالغ بر ۹۵ هزار دلار است. ۷۵ هزار دلار آن استودیو پخش و ۲۰ هزار دلار آن به تولید برنامه اختصاص دارد که این مبلغ در مقایسه با دیگر شبکه های ماهواره ای بسیار ناچیز است.»

نکته مهم‌تر این مطلب اینجاست که باید باز هم شاهد نمایش خون و خونریزی و ضرب و شتم به نام شعائر حسینی در فضای مجازی و ماهواره­ای باشیم. نمونه کوچک این اقدامات را می‌توانید با سرچ کلمه Muharram در بخش تصاویر موتورهای جستجو مشاهده کنید. تصاویر این اعمال شنیع به قدری زجرآور و دردناک است که حتی خود شیعیان را اذیت می‌کند چه برسد به کسانی که از سرتاسر دنیا با ادیان دیگر سر و کار دارند و نظاره‌گر شعائر حسینی از این دست هستند!


دکتر تیجانی در کتاب «اهل بیت(علیهم السلام)؛ کلید مشکل ها» ترجمه سید محمدجواد مهری درباره نقش سرویس جاسوسی انگلستان در ایجاد تفرقه و خرافه پراکنی در مذهب تشیع می‌نویسد: «شمشیرهایی که در گذشته شیعیان آن را در برابر ظالمان بلند می‌کردند، امروز برای زدن به سرهای خود، از آن استفاده می‌کنند. تاجایی که انگلیسی‌ها مقدار زیادی شمشیر، در میان دسته‌های عزاداری – در کربلا- تقسیم می‌کردند.»

سال گذشته هم به دنبال نام‌گذاری نهم تا پانزدهم ربیع‌الاول به عنوان هفته برائت توسط شبکه ماهواره‌ای امام حسین (ع) که توسط بیت آیت‌الله سید صادق شیرازی اداره می‌شود آن هم دقیقاً در ایام هفته وحدت، موجبات نگرانی بسیاری از شیعیان فراهم آمد که البته این ماجرا با عکس‌العمل خوب و به موقع بزرگان اهل سنت و شیعه همراه بود.



درباره مسئله قمه زنی هم که تقریباً اکثر مراجع اعلم شیعه این کار را شنیع دانسته‌اند هم آقای سید صادق شیرازی فتوای استحباب صادر کرده‌اند.

البته این مسئله در طول تاریخ همواره مورد توجه علمای شیعه بوده تا جایی که حتی در دوران مشروطه نیز مراجع تقلید شیعه بیانیه‌ای جهت حفظ وحدت اسلامی صادر کردند و نوشتند «چون دیدیم که اختلاف فرقه‌های پنج‌گانه مسلمین (اختلافاتی که مربوط به اصول دیانت نیست) موجب انحطاط دول اسلام و استیلای خارجیان شده‌ است، به جهت حفظ کلمه جامع دینیه و دفاع از شریعت محمدیه، فتاوای مجتهدین عظام، که روسای شیعه جعفریه هستند، و مجتهدین اهل سنت، اتفاق نموده بر وجوب تمسک به حبل اسلام… اتفاق شد بر وجوب اتحاد تمام مسلمین در حفظ بیضه اسلام و نگهداری جمع مملکت های اسلامی از تشبهات دول بیگانه و حمله‌های سلطنت های صلیبیه، متحد شد رای جمیعا برای حفظ حوزه اسلامیه بر این که تمام قوت و نفوذ خود را براین خصوص مبذول داریم و از هیچ‌گونه اقدامی که مقتضی است فروگذار نکنیم… چنانچه حق تعالی فرموده اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم و متذکر می سازیم عامه مسلمانان را به برادری که خداوند بین تمام مومنین بست و اعلان می کنیم وجوب اجتناب از چیزهایی که موجب نفاق و شقاق است…» آیت‌الله نورالله نجفی اصفهانی، آخوند خراسانی، سید اسماعیل صدر، شیخ‌الشریعه اصفهانی و شیخ عبدالله مازندرانی از امضاکنندگان این بیانیه بودند.

این اتفاقات در حالی می‌افتد که امام علی(علیه السلام) درباره انجام کارهایی که موجبات تفرقه را فراهم می‌کند می‌فرماید: «لَوسَکَتَ الجاهِلُ مَااختَلَفَ النّاسُ اگر نادان خاموشی می گزید، مردم دچار اختلاف نمی شدند.»

مثل پدراتون گول نخورید!


آیت‌الله سید صادق شیرازی البته دارای سوابق سیاسی نیز هستند، وی در سال ۸۸ به دفاع از فتنه گران پرداخت و در ویدئویی به نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیداً حمله کرد. البته سابقه حملات وی و خانواده‌اش به انقلاب اسلامی مردم ایران در اوایل انقلاب و برادرش به رهبری انقلاب امام خمینی بین انقلاب مشهور است. مسئول دفتر وی محمد حنافروش، مدیرمسئول شبکه جهانی امام حسین و سید حسین شیرازی نیز به خاطر حمایت از فتنه گران در سال ۸۸ و ترویج خرافات در شبکه‌های جهانی نیز مدتی بازداشت شده بودند. نکته جالب توجه ماجرا آنجاست که با این که ایشان از مراسم­ها و شعائر حسینی به صورت خاص و غیر معتبر بسیار دفاع می‌کند، اما در عاشورای سال ۱۳۸۸ که عده‌ای فتنه­ گر به نمادها و شعائر حسینی توهین کردند، واکنشی نشان نداند.

آیت‌الله سید صادق شیرازی در سخنرانی خود که در تاریخ ۲۸ صفر ۱۴۳۱ در قم ایراد می‌کرد با استفاده از کلماتی ناشایست اقدام به توهین به رهبری نظام اسلامی کرد: «جوونا گول نخورید مثل پدراتون که بعضی­هاشون گول خوردن نشید تاریخ پیغمبر رو خودتون بخونید هر چی میگن نگید راست میگه! نگید درست می­گه… کشور اسلامی مردمش انقلاب می­کنن برید ببیند اون وقت این حکومتی که به اسم مردم اومده با باتوم میاد می­زنه مردم رو! این اسلام نیست! این زیبا نیست! با این اسلام می خوایم دنیا رو دعوت کنیم به اسلام! مگه منافق رو باید کشت؟ پیغمبر خدا یه دونه منافق نکشتن!!…. وقتی در حکومت اسلامی ملت خودش رو به خاطر اینکه یه تظاهرات کرده با باتوم می­زنه می­کشه به خاک و خون می­کشه چه توقع هست توقعی هم ندارم … خزی دنیاست که خود ملت خودشون لعن شون می کنه شب نامه ضدشون می نویسه یه خورده توسعه پیدا کرد انقلاب می کنه اون رو هم می­کُشه یا حبس می­کنه … فکر می­کنید کشور اسلامی اسمش فقط اسلامیه پیغمبر همین بودن این مسئولیت من و شماست در هر مسئولیتی هستیم هر قدر قدرت داریم اینو به دنیا نشون بدیم تاریخ پیغمبر خدا رو نشون بدیم.»

امام خمینی (ره) در لزوم توجه بیشتر روحانیت به مسائل شرعی و سیاسی و هشدار نسبت به خطرات این قشر در صورت انحراف می‌فرمایند:«آن قدر که اسلام از این مقدسین روحانی‌نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است». ایشان در بیان ضرر وجود حتی یک روحانی که در خط اسلام آمریکایی باشد می‌فرمایند: «خدای متعال می‌داند که من نسبت به آخوندهای فاسد آنقدر شدید هستم که نسبت به سایر مردم نیستم. ساواکی پیش من محترم تر از آخوند فاسد است.»


توهم توطئه یا دست آوریزی برای مظلوم نمایی

آقای سید محمد شیرازی در سن ۷۵ سالگی بر اثر بیماری در کهولت سن فوت کردند. ولی طرفداران شیرازی­ها و همین­طور برخی نزدیکان به ایشان مرگ آیت الله شیرازی را مشکوک تلقی می­کنند. همچنین مرگ پسر ایشان سید محمد رضا شیرازی را که در خانه­اش فوت کرده است و تاکنون هیچ یک از نزدیکان ایشان حتی خود آیت الله سید صادق شیرازی نیز به کشته شدن پسر برادر خود بوسیله نظام اسلامی اشاره ای نمی­ کند. از همه مهم تر آنکه روایت هایی که درباره فوت ایشان ذکر گردیده است همگی در تناقض جدی با یکدیگر و ساختگی بودن آن در ذهن هر مخاطبی حتمی جلوه می­ کند. به تمام این موارد باید منفعتی که نظام از کشتن این دو نفر می برده است را اضافه کرد.


تا­کنون این آقایان به این سوال مخاطبین پاسخ نداده­اند که نظام اسلامی از کشتن این دو نفر چه سودی می برده است؟مخالفانِ بی­اثری که، توان مقابله­ای چه الان و چه در آینده با نظام را نداشته اند چرا باید حذف شوند؟ آیا از این دو نفر موثرتر و مخالف­تر وجود نداشنه که نوبت این دو نفر می­رسد؟ پرداختن بی حجت و سند به کشته شدن این دو نفر توسط نظام اسلامی تنها به کسانی کمک می­ کند که از این دو متوفی قصد ایجاد جایگاه حق به جانبی برای خود را دارند.

دار و دسته انحرافی ها

یاسر الحبیب طلبه خوش‌پوش لندن نشین


یاسر الحبیب یک طلبه خوش‌پوش است که در حسینیه‌ای در لندن منبر برود سینه‌چاک شیعیان و دشمن درجه یک وهابیت به شمار می‌رود. «یاسر یحیی عبدالله الحبیب» یکی از شبکه‌های تحت حمایت آیت‌الله سید صادق شیرازی یعنی شبکه فدک را مدیریت می‌کند ولی از حضور چشم‌گیر و پررنگ در دیگر شبکه‌های زنجیره‌ای این طیف فکری نیز غفلت نمی‌کند. تنها سه سال از راه‌اندازی «هیئت خدّام‌المهدی» در کویت می‌گذشت که تندروی‌های یاسر الحبیب، دولت کویت را مجبور کرد هیئتش را پلمپ و او را روانه زندان کند.


«اجازه نامه یاسر الحبیب ازآیت الله صادق شیرازی»

اما این جوان جسور چشم انگلیسی‌ها را گرفته بود؛ پس سریع به سوژه مورد نظر سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. حتماً خود مقامات کویتی هم متعجب شده بودند که این سازمان‌ها چرا بین این همه زندانی و شکنجه‌شده، به این روحانی جوان این قدر توجه می‌کنند. دو سال وقت کافی بود تا بعد از رایزنی انگلیسی‌ها و ساکن شدن وی در لندن حیطه فعالیت‌های یاسر الحبیب به شدّت گسترش پیدا کند. روزنامه‌ای با نام «shianewspaper» منتشر می کند، حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه اندازد، شبکه ماهواره‌ای «فدک» را نیز با حمایت آیت‌الله سید صادق شیرازی تأسیس کند و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه‌ای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسسه رسانه‌ای، شبکه ماهواره‌ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی قرار می دهد.

رمضان المبارک ۱۴۳۱ قمری شیخ مقیم در انگلیس در هفدهم ماه مبارک و در سالروز وفات عایشه همسر پیامبر اکرم (ص) مجلسی در حسینیه خود در لندن تشکیل داد و از فراز منبر جملات رکیک و نسبت‌های وقیحانه‌ای متوجه او کرد.

او پس از ذکر ادلّه خویش برای اثبات نفاق و هرز‌گی و… به همسر پیامبر اسلام، سخن خود را با این توصیه راهبُردی! به پایان رسانید که: «جشن گرفتن به مناسبت هلاک عایشه، ضرورتی دینی است؛ چه این­که روز هلاکت عایشه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار می ­رود.» سایت وی نیز با افتخار تمام در این‌باره گزارش می‌دهد: «لازم به ذکر است که شبکه ماهواره‌ای فدک این جشن مبارک و وقایع آن را پوشش داده و پخش نمود. ضمن این‌که در بالای صفحه این شبکه نیز «شعار الله اکبر … عایشه فی النّار» برای اولین بار در تاریخ شبکه‌های تلویزیونی قرار داده شد! و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شادی از هلاکت رأس الکفر عایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید.

«شیخ عبدالعزیز آل الشّیخ» مفتی اوّل سعودی در برابر این اقدام چنین واکنش می‌دهد: «بعد از اسائه ادب یاسر الحبیب به أم المؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقّف شده است». وی در دیدار خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: «سخنان یاسر الحبیب، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهل سنّت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند.» آل‌الشّیخ ادامه داد: «مُخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهل سنّتی که شیعه شده بودند، به خصوص در شمال آفریقا، پس از گفته های یاسر الحبیب متوجّه شده اند که تشیّع، مذهبی باطل است و به مذهب حقّ برگشته اند.»

اما سخنان مشکوک شیخ، مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان نیز به بار آورد. علمای شیعه این دو کشور ـاز جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفّار»، «شیخ علی آل محسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیّدهاشم السلمان» ـ مواضع سختی در برابر وی گرفته و او را از خود طرد کردند.



تا اینکه این دست موضع‌گیری‌ها که باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه منطقه احصاء عربستان را بر آن داشت تا استفتائی را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کنند. پاسخ معظم له آبی بود بر آتش:«اهانت به نمادهای برادران اهل سنّت از جمله اتّهام ­زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به­ ویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمّد صلّی­ الله ­علیه­ و آله– می­ شود.» فتوایی که از شبکه ماهواره‌ای الجزیره گرفته تا روزنامه الانباء کویت، سایت پرمخاطب محیط، روزنامه‌های السّفیر لبنان و الحیات چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و … به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت.

حتّی احمد الطّیب، شیخ الازهر در بیانیه‌ای رسمی، این‌چنین به فتوای رهبر حکیم انقلاب، واکنش نشان داد: «با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنه ­ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضوان­ الله­علیهم یا تعرّض به همسران حضرت رسول­(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آن­چه که اهل فتنه انجام می­ دهند، صادر شده و بیان­گر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است. آن­چه که باعث می­ شود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگ­ترین مراجع شیعه و به ­عنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است.»

یکی دیگر از اقدامات این جریان مشکوک که حامیانی نیز در شهر مقدس قم دارد نام‌گذاری هفته برائت! در ربیع‌الاول سال پیش بود. این جریان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با نزدیک شدن به ایام فرحة الزهرا و غدیر ثانی، شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین علیه‎السلام در بیانیه ای اعلام داشت: روز نهم ربیع الاول طبق فرموده اهل‌بیت علیهم‎ السلام روز غدیر ثانی نام‌گذاری شده است… از این رو بر خود لازم می‎دانیم که از روز نهم لغایت ۱۵ ربیع الاول را به عنوان هفته برائت نام‌گذاری کنیم تا از این شبکه مقدسه پیام برائت از دشمنان خاندان رسالت را با اتکا به عمل معصومین به جهان صادر نماییم.»


این حرکات زشت بدعت آلوده در حالی صورت می ­گیرد که خداوند در آیه ۱۷ سورة الانعام فرموده است: [وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا به غیر عِلْمٍ] یعنی به خدایان و بت‌های مشرکین و کفار حرف زشت نزنید چون آن‌ها مقابله به مثل کرده و به مقدسات شما توهین می‌کنند این آیه شریفه به طریق اولی دستور عدم توهین به مقدسات سنی‌ها را ثابت می‌کند.

بهترین تعبیر راجع به یاسر الحبیب سخن سید مقاومت، نصرالله عزیز است که شیخ هتاک را «شخصٌ شیعیٌ غیرُ معروفٍ عند الشیعة أساساً» دانسته است. یاسرالحبیب با کمک‌های بی‌دریغ دولت انگلستان و بیت آیت‌الله سید صادق شیرازی روز به روز به فعالیت‌های به ظاهر مذهبی‌اش می‌افزاید. قابل‌توجه اینجاست که در یک اقدام هماهنگ شبکه مورد حمایت آیت‌الله سید صادق شیرازی -شبکه امام حسین-درست در همین ایام اقدام به اعلام گستره برگزاری برنامه‌های هفته برائت این فرقه مشکوک کرد.

محمد هدایتی مدیر مسئول شبکه سلام

محمد هدایتی مدیر مسئول شبکه سلام یکی از کسانی است که با بیت شیرازی‌ها ارتباط کامل دارد و در مسائل سیاسی ضد نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. تا به حال با شبکه صدای آمریکا مصاحبه کرده و از قمه زنی دفاع و جمهوری اسلامی را بارها متهم به دیکتاتوری کرده است.



از جمله فعالیت‌های وی، مدیریت سایت ضد انقلابی رسام -روحانیون سنتی ایران معاصر- است. جدیداً گروهی را به نام «ستاد بین المللی تعظیم شعائر حسینی» اداره می‌کند و اکثر کلیه‌های که می‌سازند، صحنه‌هایی از قمه یا لطمه زنی است. یکی از علمایی که به دلیل رفتارهای غلط ایشان، از آنان جدا شد، «آیت‌الله حسینی قزوینی» است. ایشان ابتدا با دادن بیانیه‌ای به شبکه «سلام» هشدار داد که در صورت دفاع از قمه زنی و توهین به مسئولین نظام، با آنان همکاری نخواهد کرد. سپس در سال ۱۳۸۸ و با اوج فتنه ۸۸ و تحرکات این شبکه، ایشان از همکاری با شبکه «سلام» خودداری و شبکه «ولایت» را تأسیس نمودند.

سید حسین شیرازی فرزند آیت‌الله و مدافع سید حسن خمینی

استدلالات ضعیف و ضعف گفتار این جریان را می‌توان از زبان سید حسین شیرازی وقتی به دلایل تبلیغ علیه نظام و اشاعه بدعت قمه زنی به دادستانی احضار می‌شود به وضوح مشاهده کرد. وی در روایت دیدارش با دادستان ویژه روحانیت قم را چنین روایت می‌کند:

با احترام من رو وارد دفترش کرد یک قاضی نشسته بود دادستان هم پیشش بود، اول کار یکی آمد گفت برای حاج اقا ناهار بیارم دادستان گفت نه نیاز نیست همش پنج دقیقه کارش داریم. بعد شروع کرد و گفت: هر کشوری قانون داره و باید به قانون کشور احترام گذاشت…. شما دارید کارشکنی می‌کنید. من اینجا یک دفعه با حدت گفتم کجا ما کارشکنی کردیم؟ طرف جا خورد و اون هم یک خورده تند شد و گفت رفقاتون ضد ما کار می‌کنند ما یک احضاریه فرستادیم دنیا رو شلوغ کردند. بهش گفتم خوب تقصیر خودتونه چه معنی داره من رو احضار می‌کنید! گفتم عملکردتون دشمن سازه به چه حساب من رو احضار کردید؟! گفت خوب کارت داریم چکار کنیم؟ گفتم به من چه برید یکی دیگه رو پیدا کنید!! گفت چرا افرادتون علیه ما دروغ می‌گن گفتم مگه افراد شما دروغ نمی‌گن؟ گفت کجا؟ گفتم تو گوگل سرچ کن پسر نوح عکس‌های سید حسن خمینی در میاد!! گفت ملاک ما امام خمینیه گفتم مگه سید حسن جزو نظام نیست!!


سوال اینجاست که چه اتفاقی افتاده است که این جریان که هیچ اعتقادی به نظام اسلامی ندارد چرا چنین از آقای سید حسن خمینی حمایت می‌کند؟

یکی از دستاوردهای این فرقه های افراطی برای تشیع

ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی در یک سفر دوره­ای به ایران، از جمهوری اسلامی ایران خواست تا در مالزی برای تبلیغ اسلام و مبارزه با فرقه ضاله بهاییت به آنها کمک کند. چون منشا بهاییت در ایران بود و بهایی­ها یکی از مراکز اصلی شان در مالزی قرار دادشت و از آنجا نیرو می ­گرفتند. اما از حدود چهار سال قبل، به دلیل فعالیت­های جریان شیرازی­ ها در مالزی و مبارزه رسمی با خلفا، به دعوای میان شیعه و سنی چنان دامن زدند که به شعار نویسی­ های خیابانی انجامید و این مساله باعث شد، ماهاتیر محمد که تا دیروز از جمهوری اسلامی دفاع می­ کرد، چند ماه قبل نسبت به خطر گسترش شیعه در مالزی هشدار داد و خواستار مبارزه با شیعیان به عنوان یک فرقه ضاله شد.
منبع:سایت خط امام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
باز این انگلیسی ها تو شیبرنج دنبال گوشت می گردن!
حسین
خوب گفتی!
ضمن اینکه خوب بود جهان نیوز از آخوند انگلیسی و زیر دست آقای شیرازی یعنی آقای د... هم می گفت و روشنگری می کرد.
مهدی
خوب بود این را هم انعکاس میدادید که اینها در خارج از کشور مراکز به ظاهر اسلامی دارند که با حمایت کامل دولت غربی اداره میشود

...
گمنام
سلام
در پاسخ این پیام نوشتم که اول کار باشه همه ببینند
...
حیدرالحبیب
United States
... بی حیایی هم حدی داره
Iran, Islamic Republic of
والله قباحت داره که به این... شیرازی آیت الله میگید!
والله باید از این کارتون استغفار کنید!
...
سهیل
با شما موافقم !
...
نخئشهم
تاکورشودهرآنکه نتوانددید!!!!..
خبری نیست که نیست
انگلیسی کیلویی چند
کار کار انگلیسی هاست
مرسل مرادی نسب فرمرامی
مورچه چیه که بواد کله پاچش باشه
بعد از خوندن این همه کلمات و متن طرف نوشته (مورچه چیه ..)من نمیدونم این دیگه چه سطح فکریه که دارید.متاسفم برای هر بایت از ترافیکی که شما داری میسوزونی.
در موضوع به این مهمی این چه استدلالیه اخوی!
علی
مورچه که نیست، فیله لامصب
البا
حرف دهنت بفهم !...!!!!
چرا قداست کلمه آیت الله رو اینقدر میشکونید با انتصاب این کلمه به این افراد
ذکر آقای محمد صادق شیرازی و غیره کفایت میکنه
موافقیم چرابنام آیت الله درج می کنید این عنوان برازنده هرکسی نیست .
مصطفی معلمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
مردم کم کم خواهند فهمید که امام زمان علیه السلام از دست این عالم نماها چه می کشد!!این ها حتی خود امام زمان علیه السلام را آن گونه که هست قبول ندارند!چون دنبال شهرتند!دنبال هوای نفسند!کدامشان برای اسلام از خودگذشتگی نشان دادند؟کدامشان محبت را در میان مسلمانان رواج دادند؟
به خدای احد و واحد سوگند این ها با چند واسطه دانسته وندانسته به یهود وانگلیس کمک می کنند!
هر وجدان پاکی در می یابد که اگر امام زمان علیه السلام ظاهر شوند انگلیس را تایید می کند یا دشمن انگلیس را؟
شیعه واقعی آن کسی است که از امامش پیروی کند ونه تنها ادعای محبت کند!
این عالم نماها در آتش حسد می سوزند چنان که معاذ بن جبل ها سوختند!
دل آقامون از دست اینها خونه
دل امامت از دوستی بظاهر شیعه ایشان که با پهلو شکنان مادرشان خونه.
سید محمد شیرازی به این دلیل که بعد از انقلاب به منصب و مقامی نرسید ساز مخالف کوک کرد.
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
دقیقا تمام این کارها بقول مولاعلی ع بخاطر دنیاگرائی است ودنیاپرستی ، بروید ببینیدمولاامیرالمؤمنین ازدست اینگونه افراد درنهج البلاغه چه هاگفته اند باکلام مولا اینهارابشناسید .
مجید مجد
France
کار کار انگلیسی هاست
برای من دیگه ثابت شد این اسلام آمریکایی و انگلیسی یعنی چی
منفی زنای جیره خور آمریکا و اسرائیل بدویید که براتون بساطی جور کردم که بدون منفی از دنیا نری!
هر جا اتفاق مشکوکی دیدید که به اسلام ضربه میزند شک نکنید که دست انگلیس در کار است. این جماعت اشاره سر انگشتشان هر جا را نشانه رود دوزخی از فتنه انگیزی در آنجا برپا خواهد شد.
اگر بدانیم
خدا کند بدانیم
خدا کند حالیمون باشه
این جریان مثل وهابیت در سنی ها در جریان شیعه راه اندازی شده. باید روشنگری بشه. انگلیس و آمریکا از طریق اینها می خوان مسلمانها رو تخریب کنند. ولی به نتیجه نمی رسند چون "و مکر و مکرالله والله خیرا ماکرین"
احسنت
خدایا مارا از دست این افراد سبک مغز رها بفرما
همین سبک مغزها یه لشکر آدم سبک مغز پشتشونه.چی فکر کردی عزیز؟ اینا ابلهان رو جذب میکنن به راحتی.
منفی دهندگان غربگرای مثلا ملی گرا هم سبک مغزند....
مصطفی
شبکه های جمهوری اسلامی باید آن ها را فرقه انحرافی شیعه بدانند و اعلام کنند که کسانی که می خواهند شیعه راستین را بشناسند دچار انحراف نشوند .اگر کسی بخواهد شیعه شود و یک سرچ در اینترنیت انجام دهد و واژه های muharram یا ashura را سرچ کند تصاویری می بیند که نتیجه فتوای این افراد است و عطای شیعه شدن را به لقایش خواهد بخشید
واقعا تصاویر وحشتناکی است. یکی از این تصاویر کافی است تا نظر هر بیننده نا آگاهی را کاملا در باره شیعه شدن عوض کند.
جالب است واقعا بزرگان شیعه از جمله آیت الله خویی ،آیت الله سیستانی ، امام خمینی ، آیت الله خامنه ای ، آیت الله مکارم شیرازی و... با این فرقه مخالفند .
خون هر شیعه که ریخته می شود یکی از مسببانش همین فرقه هستند .
بخوبي ميتوان اثر و رد پاي انگليس روباه پير را مشاهده كرد..اينها انگليسي هستند.
علی
احسنت بر شما با انتشار و جمع اوری این مطالب روشنگرایانه
هرچی بیشتر بهتر
مطالبی از این دست
میثم
باباجان ، پول خیلی بده ، پول کثیفه ، پول خیلی ها رو گول می زنه ، حالا ببین مسئولین رو چطور گول می زنه/
اگه یکی بیاد به تو بگه میلیون ها دلار بهت می دیم که حرف های بی خود بزن نمی زنی ؟
کینه و دشمنی خیلی بده انسان را تا به سر حد تباهی می کشونه .
نهج البلاغه علی (ع) رو در باره کینه و دشمنی بخونین.
صدیقه
برادر من اینا توجیه نمیشه با این حساب همه بنده پولن نه خدا
حرف بیخود اونوقت چیزی که به اسلام ضربه بزنه گفتنش راحت نیست برای آدمی که پدر و مادر داره و نون حلال خورده
پول چیز بدی نیست فقط نباید بنده پول باشی اینا همه بنده پولن
مرسل مرادی نسب فرمرامی
France
اون عکس کناریش منتظریه درسته؟
محمد
بله
نکته جالبترش اینه که دفتر این شیرازی دقیقا تو همون کوچه ایه که قبلا دفتر شریعتمداری بوده!
سید
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله در عصر غیبت و فتنه آخرالزمان دینمان سالم بماند واین میسر نمی شود جز به توسل به ساحت قدسی امام عصر عج که دوست ودشمن را به ما بشناساند وحقا که خط امام وراه رهبر انقلاب نزدیکترین مسیر به حقیقت است چون بیشترین خشم دشمنان اسلام از این خط واز این راه است.
امین عربشاهی
ما این چیزا رو نمی فهمیم
فقط میدونیم:اللهم احفظ و انصر الامامنا الخامنئی الی یوم الظهور بحق محمد و عتره الطاهره.
مروا
چرا نمی فهمی؟ اتفاقا ما باید آگاه باشیم وگرنه آتیشش تو خونه منو و تو هم می افته
مهدي
Iran, Islamic Republic of
.....متأسفانه داره در میان ...طرفدار پیدا می کنه
متاسفانه ارتباط ايشون با آقاي ... هم خوبه
محسن
Iran, Islamic Republic of
منظورت رو یه کم واضح تر بگو...
خدا لعنتشون کنه
دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
گزارش تندي بود به نظرم نتيجع عكس خواهد داشت
...
گرچه نقد بسيار خوب است واين گزارش اگر در حد نقد بود خوب بود..
صدیقه
چرا؟!!
ما نباید بدونیم که دارن به اسم شیعه چی میکنن؟ ما باید بدونیم و برای مقابلع باهش برنامه ریزی کنیم ادب رو که رعایت کرده بود این که اجساس یه شیعه رو برای نفرت از جریانی که داره شیعه و اسلام رو تخریب میکنه تحریک میکنه فکر نمیکنم چیز بدی باشه
United States
خدا خیرتون بده.متاسفانه شیرازی ها ضربه بزرگی به وجهه ی انقلاب ایران زده اند.شبکه ها با زبان های محتلف 24 ساعته در حال تخریب نظام ایران به اسم اهل بیت هستند.
...
فقط به چهره نظام نه به چهره شیعه دارند ضربه می زنند ...
این ها کارشون رو به اسم تشیع انجام میدن پس به نام تشیع ضربه میزنن
اگه این طوری باشه که تو میگی چرا شیعیان رو دارن توی کشورهای دیگه میکشن
آره نظام جمهوری اسلامی حکومت شیعی داره و نماد تشیعه به اینجا نزنن به کجا بزنن؟ اینا میخوان حاکمیت اهل بیت نباشه از اول تاریخ همین بوده و هست وگرنه کاری نمیکردن که دنیا از شیعه بترسه و ازش روبرگردونه
ابوالفضل
اینا داغون تر از این حرفها هستن
یعنی چی؟؟؟
مصطفی
خدا خیرتون بده موضوع خیلی مهمی راو انگشت گذاشتید خدا میدونه این خانواده باعث و بانی چه بدبختی هایی برای شیعیان مظلوم دنیا شدند خدا میدون چه چهره کریهی از تشیع دارن ترویج می کنند و چه ذهنهایی رو گمراه کردند مطمئنا علیهتون جبهه گیری خواهد شد اما کنار نکشید اینهار ا معرفی کنید کلیبهای اینها هست از .. گرفته تا ترویج تفرقه و توهین به مقدسات اهل سنت به صورت علنی وبهانه به دست دشمن دادن تو رو خدا کنار نکشید
جواد
خدا خیرتون بده که روشنگری کردید و چهره واقعی این خاندان رو نشون دادید
چند وقت بود منتظر بودم کسی همچین متنی بنویسه اینا رو به مردم بشناسونه
خدا کنه یکی هم روشنگری کنه...
ایمان
روشنگرانه و به روز بود
سید مهدی
بهترین عنوان برای این جریان انحرافی "شیعه امریکایی" است.
خودشون با زن و بچه هاشون زیر سایه انقلاب راحت زندگی میکنند. اگر جرات دارند یه لحظه برن سیستان بلوچستان و این حرف ها رو بزنند.
در زیارت عاشورا اشاره به مسببین قتل امام حسین دارد.واقعا یکی دلایل اصلی این همه جنایت های وحشتناک علیه شیعه به خصوص شیعیان مظلوم در عربستان و بحرین و... چه کسانی می توانند باشند.
Iran, Islamic Republic of
همه این حرفها درست! اما همه خانواده شیرازی ها این طور نیستند. ...
علی
بیت اقای شیرازی!
محمدرضا
با سلام. ضمن تشکر از پرداختن به این موضوع مهم چند نکته در مورد این مسئله به ذهن می رسد.
1. اول آنکه این مقاله علیرغم موضوع مهم آن فاقد اطلاعات منظم و جدید بود. مثلا عکس مربوط به تشییع جنازه سید محمد شیرازی حاوی هیچ چیز خاصی نیست و نصویر مربوط به جنازه او نیز مفهومی خلاف متن خود را القا می کند.(یعنی شبهه قتل او را تقویت می کند)....
2. با توجه به خطرات کوتاه مدت و بلند مدت این طرز فکر به نظر می رسد که نباید با این جریان و تفکرات آن به صورت مقطعی و موردی و در مناسبت های خاص برخورد نمود ، از همین رو شاید بهتر این باشد که به طور منظم در مقالات و یا گفتگوهایی به بررسی افکار و اندیشه ها و ریشه های فکری و خطرات ناشی از آن پرداخته شود.
3. اشاره به نام «شیرازی ها» دقیقا همان چیزی است که آنها می خواهند. ...
4. موفق باشید.
Iran, Islamic Republic of
من خیلی وقته که می دونستم
االلللللل
Iran, Islamic Republic of
همين بس كه نظرمخالفان رونشون نمیدید!!!...
صدیقه
اگه این جوره چرا این نظرو نشون دادن؟ خب این که از هر نظر مخالفی بدتره
...
ضيايي
حوزه علميه قم زير نظر شوراي مديريت حوزه علميه بايد يك شبكه ماهواره اي براي شناساندن تشيع واقعي به جهان راه اندازي كند تا اين دست افراد نتوانند اين خلاء را پر كنند
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت بده ....
اره واقعا اسمش رو هم بذاره شیعه راستین .البته به نظرم بعد یک مدتی کشورهای استکباری پخش آن را متوقف خواهند کرد .مانند کاری که با شبکه های صدا وسیما می کنند .همین جا این سوال پیش می آید که چطور بیش از ده شبکه منتسب به این آقا نه تنها پخشش قطع نمی شود بلکه از خود لندن هم برنامه دارند
من مه جریانات این فرقه رو می دونم
راهکار این است که اجماع علمای شیعه بر فتوایی بر علیه این جماعت صادر شود و حکم تبعید این گروه از تمام بلاد اسلامی را بدهند. حتی به جرم ایجاد فتنه در امت اسلام؛ قبل از اینکه فاجعه ای عظیم رقم زده شود می توان حکم اعدام آن ها را صادر کرد و با توجه به اینکه تمام علمای سنی هم از این حکم حمایت خواهند کرد و وهابیت هم نمی تواند رجزی بخواند این فتنه در همین جا خفه خواهد شد.
این روش مماشات کردن و بعد از این همه مصیبتی که برای امت اسلام درست کرده اند یک اشاره ای حالا اینجا شده درست نیست. من که خودم اهل مطالعه و تحقیق در متون دینی هستم از وجود این ها خبر نداشتم ..
باید یک اجماع جهانی با تبلیغات جدی روی این گروه ایجاد کرد و خیلی هم سریع!
غلام علی
Canada
باور کنید وهابی ها و تکفیری ها هم چون از همین منابع حمایت میشوند دنبال کشتن اینها نیستند، آنها هم مثل اینها دنبال تفرقه افکین هستند و آدمهای بی دفاع و بی گناه را میکشند. اگر کسی بگه که از جانب عربستان و قطر به این اختلاف افکنها کمک میشه باورم میشه.
واقعا کمک میشه. این ها تحت الحمایه هستند.
نکن شما دیدید
صدیقه
همه چی رو نباید با این چشم سر دید
...
حسین
برای کسانی که دنبال این کارها میروند متاسفم
واقعا دست انگلیس رو نمیبینن؟!
خودشون دست تودست انگلیس گذاشتند !!!!!
seyed abbas
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدمت شما عزيزان خسته نباشيد عرض ميكنم بالاخره كسي پيدا شد تا به درد دل چند ساله ما بپردازد
...
لازم است سربازان گنام امام زمان نسبت به فعاليتهاي اين عده عمدتا در چند شهر قم اصفهان مشهد و تهران در محافلي خاص و با سخنران و مداحاني خاص برگزار ميشود جلوگيري كنند تا ديگر شايد برگزاري مراسم لعن در صحن ائمه اطهار و مشاهير ديگر نباشيم...
United States
مخصوصا نجف آباد و کاشان
مطمئنا زیر نظرن و هر خبری رو امسال ماها نمی دونیم
ایرانی
اسلام انگلیسی همیشه مسلمین را ازار داده است . همه کانالهای ایرانی قطع شده اند ولی کانالهای اینها 24 ساعته وبا بودجه امریکا وانگلیس ادامه دارد!!!
ﻓﻬﻴﻢ
Germany
ﺑﺎ ﺳﻼﻡ,
ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ و ﻧﺎﺷﺮ اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ..اﺧﺒﺎﺭ ﺻﺤﻴﺢ ﺭا ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻧﻜﺮﺩﻩ اﻧﺪ, ...
ولی من که شیعیان خارجی بسیار ارتباط دارم همچنین با اهل تسنن خوب می دانم که مطالب صحت دارد و تازه خیلی هم ناچیز و اندک بیان شده!
باید با جدیت بیشتری برخورد کرد. به نقل قول از پیام بالا می گویم که باید یک اجماع جهانی با تبلیغات وسیع ایجاد کرد. اگر نام شیعه با این حربه بد نام شود تا هزار سال دیگر دامن تشیع تطهیر نخواهد شد.
طبق فرمایش قرآن فتنه از قتل بدتر است. حال اینکه به دلیل فتنه انگیزی های این جماعت خون مسلمانان بسیاری به فجیع ترین شکل ممکن ریخته شده است. باید حکم قتل این گروه با اجماع علمای طراز اول صادر شود.
سعید
با هزار تأسف باید بگویم که اخبار صحیح است و اقدامات طیف شیرازی ها باعث شیعه ستیزی و ارائه چهره ناشایستاز شیعه شده و متأسفانه از یک سوی دستاویزی برای شیعه ستیزی و از سوی دیگر با تفرقه انگیزی مسان مسلمانان زمینه ساز گسترش تسلط استکبار میشوند.
امین
ممنون از مطلبی که گذاشتید در مورد انجمن حجتیه هم مطلب بگذارید
Iran, Islamic Republic of
خجالت هم نمی کشن
نون نظام اسلامی رو می خورن و به اون خیانت می کنن
Iran, Islamic Republic of
خیلی از این مقاله غیر علمی و بدون سند و مدرک است
...
متاسفانه این فرد مشکل دار الان برای فرقه حجتیه داره میشه خدا!!
اون بندگان خدا که کلا از اوضاع پرت هستند، الان اینم داره از خلا استفاده می کنه و وسطشون جولون میده...تروخدا برای افرادی که گول انجمن حجتیه رو خورده اند هم بنویسید بلکه خدا بهشون لطفی کنه و به راه راست هدایتشون کنه
سید محمد
Turkey
....خدا ما رو از متعصبان قرار نده ان شالله.پیشاپیش از اینکه این متن رو در سایتتون نمی ذارید به علت احترام به مخاطبانتون ممنونم.یاعلی
مجتبی
...
ما مطیع مقام معظم رهبری هستیم، امر ایشان بر ما واجب الاطاعه هست...
Iran, Islamic Republic of
دعای.یادتون نره.برای درامان ماندن از فتنه های اخرالزمان .یا الله یارحمن یارحیم یامقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک
خادم الزهرا
سلام
...
یک سند معتبر برای تمام حرفهای خودتتون نیاوردید...
فقط استناد به حرفهای دیگران و نقل قول ها میکنید...
ای کاش کمی دقت میکردید...
....
محمدطه
منظورت از سند واقعی چیه ؟
طرف تو مراسم رسمیش داره اعلام موضع میکنه .
من خودم از نزدیک با این آقا ملاقات کردم .
ایشون ابایی نداره که نظراتش رو بگه .
البا
احسنت!!!!!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
آیا کسی پیدا میشه که حقیقت واقعی رو نشون بده ...
حقیقت واقعی اون چیزی است که دراد دیده می شود اعمال این گروه آیا واقعا منطبق براصل واساس اسلام ناب محمدی وشیعه علوی است قدری تاریخ اسلام راازمنابع معتبربخوانید تا بهمید امام علی ع فرمودند حق رابشناس تااهلش رابشناسی .
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا نظر منو سانسورش کردی بابا من شیعه ولایی هستم و بر حسب اتفاق امروز این برنامه ها رو از این کانالها دیدم و فکر می کردم اینا هیچ مشکلی ندارند و مورد تائید علما هستند از کجا باید بدونم که در حقیقت در خط دشمن هستند.
حجت
به نظر بنده باید ضمن احترام به دیدگاه ها و اندیشه های مختلف،‌نسبت به آنها هوشیار بود.

اطلاعات خوبی را بیان کردید...هرچند همیشه علم انسان را نجات نمی دهد.

نظام جمهوری اسلامی آن قدر سعه صدر دارد که در حال حاضر انتشارات ایشان نزدیک حرم حضرت معصومه س،‌تبلیغات وسیع علمی و ترویجی دارد. به نظرم باید ما نیز در مقام احترام به یک اندیشه، همچون نظام سعه صدر داشته باشیم و در عین حال محترمانه اشتباهات و حتی خیانت های جریان های مختلف به شیعه و اسلام را بیان نماییم.
امیر
Iran, Islamic Republic of
شب عاشورا کانالاشون مدام فتوای قمه زنی میداد صبح عاشورا که زدم کانالشون دیدم با تحریک همین اقایان جمعیت انبوهی حدود سی تا چهل هزار نفر با قمه ریختن تو بین الحرمین و صحن امام حسین ومشغول قمه زنی هستن تا حالا تو عمرم همچین صحنه ای ندیده بودم روی فیلم های اکشن هالیودی را کم کرده بودن شبکه های وهابی و یورو نیوز هم با پخش این تصاویر مسخره وتوهین میکردن تلویزیون خودمون هم پخش نمی کرد چرا یکی جلوی این شیرازی ها را نمیگیره؟
احمد
آقا امیر ماهواره جایز نیست نگاه نکن بده
امیر
Iran, Islamic Republic of
می خوام فضولمو بشناسم
یکی هم از شما فتوا دهد،خون گریه کردن امام عصر ارواحنا وارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء بر جد ایشان کار نادرست وبدعه است(لأبکين عليک بدل الدموع دما)
Iran, Islamic Republic of
ما از ارادتمندان آیت الله مکارم شیرازی هستیم نه این آقایان
این دودرست نقطه مقابل هم هستند
United States
خوش به حالتون ما هم از ارادتمندان حضرت امام خامنه ای هستیم
.چرامدام به اینان لقب ایت الله میدهید اینان مدام .مگر نه این که کارشیطانی وشیطان پسندمی کنند؟پس لقب ایت الهی برازنده قامت ... اینهانیست
Iran, Islamic Republic of
انحراف می باره ازشون
در گرماگرم مسائل روز سیاسی از این جریانات که هر روز بیشتر ریشه میدوانند کاملا غافل هستیم.
این جریان دارد روز به روز قویتر میشود.
باز جای شکرش باقیست که بالاخره رسانه ها برای این جریان یک وقتی پیدا کردند.
روی این جریان و جریانات مشابه کار کنید.
مطمئنی؟؟؟
سعید
بسیار جامع و عالی
ممنون
مهدی نوری
مستند جدید «جریان تفرقه در شیعه» - درباره جریان افراطی شیرازیها ....
همه چی رو فهمیدم
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا مغلطه می کنی اخوی
...
طلبه درس خارج از قم
امام خمینی ره: اگر به من بگویند که انگلیس یک فردی را تا مرجعیت پرورش داده من تعجب نمی کنم!!!
شیر مادر حلالتون!نکته ها در این سخن نهفته است!
باید حرف اون طرف رو هم شنید
بعد در مورد نوشته شما قضاوت کرد چون دلایلی که ذکر کردین در برخی موارد غیر صحیح به نظر میرسد
احمد-قم
خيلي از مطالب فوق افتراء ... است
اصلا این طور نیست شما یه سری به کشورهای اسلامی بزن بعد ببین که این جماعت چه نفرتی نسبت به تشیع در دل اهل تسنن نسبت به شیعه ایجاد کرده اند. حتی غیر مسلمانان را از مسلمانی زده می کنند.
مردم مالزی قبلا ایرانی ها و شیعیان را دوست داشتند ولی به خاطر فعالیت این گروه یکی از سخت ترین مواضع را نسبت به ایرانی و شیعه گرفته اند.
ای بابا این یارو ظاهرا اشتباهی شده!
سعید
امسال اربعین کربلا بودم در جای جای راه رفتنمان عکس ایشان رو میدیدیم من یه لحظه شک کردم که چه لزومی داره این آقا بجای تبلیغ حضرت امام حسین اینقد اصرار داره خودشو مطرح کنه آنهم با هزینه گزاف برای چاپ بنر ؟؟؟ با این مقاله فهمیدم چه خبره؟/...
United States
منم تعجب کردمکه چرا حالا که همه روی پیراهن هایشان نوشتند لبیک یا حسین 2880 از تهران چیز دیگری نوشته بودند و تازه یکیشون میگفت با ویزا و کرایه اتوبوس رایگان به کربلا اومده
چرا از تبلیغات ایشون جلوگیری نمی شه؟
باید اجماع علما در مورد ترد ایشان به صورت رسمی همه جا اعلام بشه قبل از اینکه فرصت کنند مردم را به گمراهی بکشانند.
...
کشک که نیست جانم...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا من هم حجم انبوه بنر و پوستر این یارو رو دیدم و بسیار متاسف شدم، واقعا با چه توجیهی اینهمه پول بی زبون رو خرج خودش و تبلیغ خودش کرده؟!!!
اعینونی بعفه و سداد و ورع و اجتهاد...
این الورع!!!!!!!!!
علی
لعنت الله علی قوم الظالمین
محمد لاچینی
خطر این آقا و دار و دستش برای شیعه از وهابیت اگر بیشتر نباشه کمتر نیست...باید خیلی اطلاع رسانی بشه.اگر بدونید چه قدر از هیئت های ایران به عقاید این آقا آلوده شدن...
خدا هدایتشون کنه اگر نشدن هم لعنتشون کنه...
طلبه
شما در این حد نیستید که برای مراجع شیعه نظر بدبید....
آدم
شما که به اسم طلبه کامنت گذاشتی بگو ببینم ایشون از کدوم مجتهد اجازه اجتهاد داره؟
فقط از داداشش! اون هم اجازه اجتهاد نداشته و آقای خویی و شاهرودی گفتن که مجتهد نیست...
طبق نظر همه علما هم کسی که دو تا عادل علیهش شهادت بدهند، از مرجعیت ساقط است.
...
شما همیشه به اسم طلبه پیام میزاری و همیشه از هر آدم یا جریان معلوم الحالی حمایت می کنی! میشه بپرسم توی کدوم مدرسه درس می خونی؟
حامی
خدا لعنتشون کنه
آمین
زهرا
عالی بود خدا خیرتون بده
روشنگری به جایی بود
ممنون از افشاگری
از اطلاع رساني شما بسيار سپاسگذارم ، بالاخره بايد اين حرفها بايد گفته ميشد ، حقايقي كه در تاريخ مسكوت نخواهد ماند . ...
ل.ب
امسال در اربعین فاصله بین نجف تا کربلا پر بود از بنرهای این آقا که عکس بسیار تصنعی هم انداخته بودند و پایینش نوشته شده بود : یا لیتنا کنا معک
.
روبروی حرم حضرت عباس(س) هم یک بنر خیلی بزرگ شبکه های تلوزیونی این آقا رو تبلیغ کرده بود
.
...
رهنما
United States
سلام علیکم من با اکثر مطالب شما موافقم ولی بسیاری از مراجع قمه زنی را مستحب و جزء عزاداری می دانند.
سنت روضه و عزاداری برای سید الشهدا را خود ائمه اطهار رواج دادند. اولین روضه خوان حسین بن علی شخص رسول اکرم بود ولی شما در هیچ کجا چنین رفتاری را مشاهده نمی کنی. منطق عاشورا مبتنی بر ایمانی شور انگیز برخواسته از عقلانیت است. عقل و ایمانی که به عشق و شهادت ختم شد. این رفتارها نه عاشقانه است و نه عاقلانه!
...
...
برو یه ذره خوب درس بخون تا اصولت قوی شه ..اون موقع در مورد حرفهات تجدید نظر کن..
h.karbasi
ممنون از این روشنگری . بنده به شخصه اکنون پاسخ برخی از سوالاتم رو گرفتم ..
هرچی می کشیم از دست این انحرافه
محسن فاضلی
... کسانی که از حرم حضرت زينب عليها السلام دفاع کردند رزمندگان حزب الله بوده و هستند که اينان آنها را دشمن ولايت می دانند!!
...
خدا رو شکر این خاندان شیرازی خاندانی با اصل ونسب هستند ....
من از نسب این ها چیزی نمی دانم ...
United States
... خدا بزرگترین عذابها را در دنیا و آخرت برایشان مقدر کند
Iran, Islamic Republic of
متشکرم.
تازه یه سری چیزارو نمی شه گفت
حسين
Iran, Islamic Republic of
....
بزرگترين امر به معروف دعوت به وحدته.اينا دل امام زمان رو خون كردند
محسن
Iran, Islamic Republic of
...شما تصور کنید اینها با این افکار و رفتار که دیگه از افراط هم گذشته ،مثلآ قمه زنیکه این عمل نه با وحی نه با سیره ائمه معصومین(ع) و نه با عقل سازگاره،...
حامد
... هزینه شبکه های ماهواره ای خیلی بالاست. حالا معلوم نیست اینها پول ۱۵ شبکه را از کجا می آورند!!
انگلیسی هایی که یک روسری را روی سر دختران مسلمان طاقت نمی آورند،..
...
دشمن برای ایجاد تفرقه برای رسیدن به هدفش هزینه می کند
دشمن دید همه جا دارد از خون سید الشهدا شکست می خورد خواست انحرافی ایجاد کند تا مردم به جای مبارزه با استکبار خود زنی کنند. با انزجاری که این جماعت به اسم حسین ایجاد می کنند شیعه برای هیشه منزوی خواهد شد.
محمد
به آیت الله شیرازی که بنده از ارادتمندان ایشان هستم سلام برسانید بگید انهمه پول تو مسیر نجف تا کربلا هزینه کرد همه جواب عکس داد وایشان را داشتند با دست نشان میدادند ومیگفتند داره تفرقه میاندازه وخودشو بزرگ میکنه در مقابل امام حسین/این مقاله هم جوابش
من از ارادتمندان ایشان نیستم و می پرسم مگر غیر از این بود؟
جعفر
خدا لعنت کنه هرکی دشمن اهل بیت علیهم السلام را محترم بداند
کی هستن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام
راستی در مراسم پیاده روی اربعین امسال خیلی عکس این آقا رو زده بودند اما اکثر عکس ها در یک سایز و یک فرمت بود و سفارشیٰ نه مردمی...
طه
کاش من یه کاره ای بودم جلوی اینا رو می گرفتم...
حیف که جز دعا برای فرج کاری ازم ساخته نیست
حسيني
United States
... ممنون از اشكاري حقائق مردم بايد بدونن
سایه
Iran, Islamic Republic of
لااقل بازنشر بدید این مطالب رو اینکاور که میتونید بکنید
خادم الحسین علیه السلام
...
اگه ادله دارید که حرف های شیرازی با حرف های اهل بیت علیهم السلام مغایرت دارد . بنویسید
...
مستور
حضرت امام صادق عليه السلام:اى زيد با مردم (با اهل سنّت) با طريقه و آداب آنان معاشرت كنيد، در مساجد آنان نماز بخوانيد، و از بيمارانشان ديدن و احوالپرسى كنيد و بر جنازه‏هايشان حاضر شويد و اگر توانستيد كه پيشنماز آنان باشيد و أذان گوى ايشان شويد. پس حتما اين كار را بكنيد يا كوتاهى نورزيد، زيرا وقتى شما چنين رفتار مى‏كنيد آنان مى‏گويند: اينان از شيعيان جعفرى مذهب‏اند رحمت خداوند بر جعفر بن محمّد باد كه چه نيكو اصحاب خود را مؤدّب مى‏كند و چون اين رفتارهاى شايسته را ترك ميگوئيد با خود مي گويند: اينان شيعيان جعفرى‏اند خداوند او را جزا دهد و چنين و چنان كند كه اصحاب خود را چه بد پرورش داده است.وسائل الشيعه ج8ص430
حسين
Canada
بسم الله الرحمن الرحيم
قبل از همه ميخواهم بكَويم. كمى غيرت و از خدا ترسيدن خيلى خوب است...
بد نيست اين اقا رو از نزديك ديد
جهان نیوز ممنون بابت این افشاگری
سپاس فراوان...

كسي كه حقيقت دين را به پول مي فروشد به راحتي...خود را نيز مي فروشد ، ...
ثانيا اين خودفروختگي ريشه در خود فروختگي ديگري دارد ، ...
یک سؤال از آقای سید صادق شیرازی و همه پیروان ایشان. اگر قمه زنی مستحب است و از شعائر حسینی، چرا ایشان خودشون قمه زنی و زنجیر زنی نمی کنند؟ چرا این فقط عوام از این کارها می کنند در حالی که عالمان دینی به انجام شعائر و مستحبات اولی هستند؟ اگر پاسخ بدهید ممنون می شوم.
این حرفا برای مردمه!
خود ايشان سه سال قبل در منزلشان قمه زدند
دروغه. چرا عکسی، فیلمی و حتی شاهدی برای این کار نیست. ...
میزنند من فیلم ایشان وفرزندانشان را دیدم.
مطالب روشنگرانه همواره و همیشه باید در سایت های مختلف منتشر شود
بدونیم هم نمی تونیم کاری کنیم
قمه زنی جایز نیست...
وحید
سلام من میخواستم مقلد ایشان بشم ولی جون معلوم نیست اخر عاقبتم چی میشه وبا انگلیس حشر ونشر بیدا میکنم منصرف شدم
مهدی
Ukraine
... .فوتوشاپه اقای محترم....
مجحمد
اینها تشنه شهرت اند حسادت آنان را به این وادی کشانده
..
لبیک یا امام
همه چی رو با روشنگری جهان فهمیدیم!
سلام ببینم این مطلبو سانسور میکنید یا نه:
...!
پس لطفا هیس!
متاسفم برای این جریان
همیشه مخالف خودتان را می کوبید ...
خدا عاقبتشونو بخیر کنه
محمدرضا
واقعا متاسفم برای شما که آنقدر زود قضاوت می کنید!
....
محمدرضا
و متاسفم برای سایت جهان نیوز که جلوگیری کرد از انتشار کامل نظر بنده و نگذاشت حقایق روشن شه
براتون متاسفم که توانایی فیلتر کردن همین دوخط رو هم دارید

جهان نیوز تاسف تاسف
محمد
الان هر کی از مادرش قهر می کنه می ره یک شبکه ماهواره ای می زنه. واقعا چرا حوزه علمیه یک شبکه ماهواره ای یا حداقل داخلی نداره تا بعضی مسائل را روشنگری بکنه؟ چرا؟ واقعا چرا؟ تمام اطلاع رسانی حوزه یک سایت است. به نظرم باید با سرعت بیشتری حرکت کرد.
علی
آقای محترم شبکه های ماهواره ای خرج بسیار کلانی دارند که واقعا تامین اون سخته ولی اینکه یک نفر پانزده شبکه ماهواره ای داشته باشه و بخواهد تا صد وده تا برسونه هزینه خیلی خیلی بزرگیه که تامین اون بسیار سخته....
علی
ان شا الله خدا حجتشو برسونه رهبرم تنهاست....
شکوفه نجف اباد
حیف نیست به اینها میگین آیت الله...اینها آیات شیطان هستند!