شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰

خادم:سرخآبي‌ها تا پايان سال واگذارمي‌شوند

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 345749
مسئول مستقيم رسيدگي به وضعيت باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس از واگذاري اين دو باشگاه تا پايان سال ۹۲ خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از وزارت ورزش و جوانان،‌ اميررضا خادم در ارتباط با چگونگي واگذاري باشگاه‌هاي ورزشي به بخش خصوصي گفت: دولت مجاز شده تا انتهاي سال ۹۲ باشگاه‌هاي ورزشي و به طور ويژه دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را به بخش خصوصي واگذار کند. در همين راستا وزارت ورزش و جوانان يکي از مسايل جدي را که در دستور کار خود قرار داده، همين موضوع است.



خادم با بيان اين که حدود ۱۰ روز است که مسئوليت مستقيم اين موضوع را در اختيار گرفته است،‌ افزود: يکي از موضوعات مهمي که در دستور کار داريم تعيين تکليف و شفاف شدن مسائل مالي استقلال و پرسپوليس است که با توجه به تغيير و تحولاتي که در پرسپوليس اتفاق افتاده به اين باشگاه ورود پيدا کرديم. تيم بازرسي مستقر شده و در حال حسابرسي و بررسي وضعيت دارايي‌ و بدهي‌هاي باشگاه است. يک هفته از استقرار مي‌گذرد و چون هيچ مستند مشخصي در باشگاه وجود ندارد، کار پيچيده شده است. فکر مي‌کنم تعيين تکليف اين وضعيت زمان ببرد.



او خواستار توجه ويژه دولت و مجلس به اين موضوع شد و ادامه داد: خوشبختانه فضاي مجلس فضاي غيرمتعارف و غيرمنطقي نيست. اميدواريم مجلس همراهي خوبي داشته باشد که حتما در اين زمينه جلساتي با دوستان خواهيم داشت و از نظراتشان استفاده خواهيم کرد. از آنها مي‌خواهيم همراهي و حمايت لازم و مکفي در خصوص واگذاري اين دو باشگاه را به بهترين نحو داشته باشند.



معاون حقوقي امور مجلس و استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان با بيان اينکه توجه به اين که دو باشگاه استقلال و پرسپوليس همه فوتبال و ورزش ما نيستند، گفت: اين دو باشگاه مي‌توانند يک نمونه و يک بخش از يک اتفاق بزرگ در نظام باشگاهداري ما باشند. نيازمند اين هستيم که باشگاه‌هاي بسيار قوي با در نظر گرفتن همه جوانب و موضوعات مختلف داشته باشيم که فقط به فوتبال نپردازند. اگر قرار باشد به فوتبال آن هم در يک رده بپردازند ديگر اسمشان را نمي‌توانيم باشگاه بگذاريم و بيشتر بايد بگوييم تيمداري کردن. آن چه نياز داريم باشگاه‌هاي مناسبي است که توسط خود مردم اداره شوند و دولت و وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولي بر آنها نظارت داشته باشد.



خادم در خصوص نحوه واگذاري اين باشگاه‌ها افزود: دراين رابطه با چند مشکل و مانع مواجه‌ايم که اميدوارم در خصوص باشگاه استقلال وضعيت اين گونه نباشد. مانع اول اين که باشگاه پرسپوليس شرايط مالي شفافي ندارد و اين امکان ورودش به بحث مزايده را دچار مشکل کرده است. نکته‌اي که حائز اهميت است اين که تيم‌هاي ما در آخر ليگ هستند و همزمان با اتمام ليگ بدهي‌هايي که بخش اصلي‌اش به کادر فني و بازيکنان برمي‌گردد، وجود دارد و از اين طرف بستن تيم براي فصل آينده مطرح است و مردم دوست دارند اين دو باشگاه را در راس ببينند و جايگاه قابل قبولي در جدول داشته باشند. اگر نتوانند تيم‌هاي خوب و منطقي ببندند، به طور حتم از چند جهت با مشکل روبه‌رو مي‌شويم.



او از منع قانوني پرداخت بدهي‌ها گفت و اضافه کرد: از لحاظ قانوني کاملا دستمان بسته است و هيچ امکان پرداخت ريالي براي اين دو باشگاه نداريم. بر اساس قانون سال ۹۲ نزديک به ۱۰ ميليارد تومان هر کدام از اين باشگاه بايد به حساب خزانه مي‌ريختند و آن پول مستقيما براي هزينه‌هاي خودشان به آنها برمي‌گشت. متاسفانه اين اتفاق نيفتاده است. عليرغم اين معضلات شبانه‌روز تلاش مي‌کنيم تا شرايط واگذاري و انتقال و مديريت خارج از دولت آنها فراهم شود. در اين هفته نيز جلسه‌اي با حضور وزير ورزش و جوانان، وزير اقتصاد و دارايي، مسئولان خصوصي سازي و بورس خواهيم داشت تا به يک راهکار مناسب برسيم.



خادم واگذاري باشگاه‌هاي ورزشي را امري بعيد ندانست و گفت: اين اتفاق شدني است و شرايط آن نيز وجود دارد که فقط نيازمند زمان است. با توجه به اين که هدف ما از گسترش ورزش در سطح جامعه ايجاد غرور ملي و نشاط عمومي است و اين دو باشگاه مردمي نيز مورد توجه مردم است، قطعاً اين زمان بايد به گونه‌اي باشد که اين دو باشگاه با مشکل مواجه نشوند.



مسئول مستقيم رسيدگي به وضعيت باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس در ادامه افزود: بحث مزايده يک فراخوان عمومي دارد که ربطي به وزارت ورزش و جوانان ندارد و به عهده سازمان خصوصي‌سازي است. قطعا ما در حال‌ حاضر به دنبال حل مشکلات موجود هستيم و به عنوان دستگاه متولي تلاش داريم اين مشکلات را به حداقل برسانيم. اين واگذاري در عين حال که کار دشواري است اما به راحتي قابل ساماندهي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *