شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱
رئیس شورای عالی استان‌ها:

شوراها بزرگترین نهاد مردمی است

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب: 419549
رئیس شورای عالی استان‌ها از فعالیت ۱۱۷ هزار عضو شورای شهر و روستا در کشور خبر داد و گفت: باید از ظرفیت‌های شوراها برای همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت استفاده شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، غلامرضا بصیرپور ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت هفته شوراها اظهار داشت: شهرستان دماوند همچون قله دماوند که نماد سرافرازی و سربلندی است، قله علم، هنر و فرهنگ به حساب می‌آید و در عرصه‌های مختلف به خوبی درخشیده است.

وی افزود: در این شهرستان شخصیت‌های برجسته و بزرگوار تاریخ ایران اسلامی همچون مرحوم عسکراولادی که مورد اعتماد امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است، زندگی کرده‌اند؛ رهبر معظم انقلاب درباره مرحوم عسکراولادی فرمودند که وی یار وفادار و صادق امام راحل بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی مردم در عرصه‌های مختلف تلاش‌های زیادی کردند، گفت: جایگاه بلند ایران نشان می‌د‌‌هد که ملت ایران همواره سربلند هستند.

بصیرپور ادامه داد: هر چقدر که تاریخ ایران اسلامی را ورق بزنیم، جای پای مردم و مشارکت جمعی بوده است که همواره این کشور توانسته موفقیت‌های زیادی را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی به دست بیاورد.

وی شوراها را بزرگترین و فراگیرترین نهاد مردمی دانست و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و ترسیمی از آنچه که در قانون اساسی وجود دارد، نشان می‌دهد که بزرگترین و فراگیرترین نهاد مردمی، مدنی و اجتماعی شوراها هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ملت ایران با صدور انقلاب نشانه و پیروزی بارزی در بیداری اسلامی به وجود آوردند و همچنین در پیروزی‌های درون کشوری نیز شاهد فداکاری آنها هستیم.

بصیرپور با بیان اینکه هفت اصل قانون اساسی جایگاه شوراها را نشان می‌دهد، افزود: متأسفانه بعد ۱۶ سال از تأسیس شوراها هنوز قانون اساسی درباره شوراییان اجرا نشده است؛ شورای عالی استان‌ها می‌تواند به صورت مستقیم همچون دولت به مجلس لایحه ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه شوراها در کشور ظرفیت‌های فراوانی دارند، افزود: ۱۱۷ هزار عضو شورا در کشور وجود دارد که دهیاران و شهرداران روستاها و شهرهای خود بر اساس حق قانونی خود انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: کشور ۱۱۷ هزار نفر سرباز ولایی دارد که می‌توانند نقش بسزایی در توسعه امور کشور داشته باشند؛ در شورا از همه قشر جامعه حضور دارند که می‌توانند فداکاری‌های زیادی انجام دهند؛ کسی شوراها را یاری می‌دهد که شورا باور و به توانمندی‌های آنها پی برده باشد.

وی تأکید کرد: قطعاً باید از ظرفیت شوراها در سال همدلی و هم‌زبانی استفاده کرد و ارتباط بین دولت و ملت را تقویت کرد؛ چراکه شوراها از ملت هستند و هیچ‌گاه نباید بگذارند که بین شهرداران و شوراها اختلافاتی به وجود بیاید.

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: باید مسئولان شوراها را باور داشته باشند که آنها می‌توانند در کلان کشور نقش ایفا کنند؛ شوراها باید در توسعه ششم و بودجه‌های کشور نظر داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اردبیل
France
شورا هیچ نفعی برای جامعه ومردم ندارند.دولت با انتخاب شوراها فقط مردم را کنترل می کند .