جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۵
تذکر به علی اکبر صالحی؛

اگر عربستان خانه شماست چرا وزیر خارجه ایران شدید؟!

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 239648
نماینده مردم اسدآباد ‌گفت: ‌آقای صالحی! شما که می‌گویید عربستان خانه من است، ‌چرا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شدید؟
به گزارش جهان، بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس مکه، ظاهار داشت: آقای صالحی طی سخنانی گفته که عربستان خانه من است و من در اینجا احساس آرامش می‌کنم؛ آقای صالحی! اگر عربستان خانه شماست، پس چرا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شدید؟
 
به گزارش خبرگزاری ها، وی افزود: عربستان در طول 33 سال گذشته همواره مقابل آرمان‌های امام و شهدا قد علم کرده و در برخی مواضع مبارزه‌ای جدی با کشور ما داشته
در اینجا احساس می‌کنم که در خانه خود هستم؛ من مدت چهار سال در جده زندگی کرده‌ام. عربستان کشوری مقدس است و من برای ملت و دولت عربستان آرزوی توفیق، عزت و سربلندی را دارم.
است.
 
نماینده مردم اسدآباد خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان گفت که در زمانی که عربستان چنین موضع‌گیری‌های را در خصوص مردم مظلوم سوریه اتخاذ می‌کند، آیا اظهار این سخنان شما خردمندانه است؟

به گزارش جهان، علی اکبر صالحی که به همراه رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری های کشورهای اسلامی عازم مکه شده است، روز گذشته در گفت‌وگوی مطبوعاتی در کاخ کنفرانس‌ها در جده، با ابراز امیدواری از این که نتایج ملموسی به نفع امت اسلامی از این کنفرانس حاصل شود، بیان کرد: در اینجا احساس می‌کنم که در خانه خود هستم؛ من مدت چهار سال در جده زندگی کرده‌ام. عربستان کشوری مقدس است و من برای ملت و دولت عربستان آرزوی توفیق، عزت و سربلندی را دارم.

وی با بیان این که سفرش به عربستان در راستای حضور در کنفرانس مکه است، افزود: بعد از اطلاع از بستری بودن سعود الفیصل، همتای عربستانی‌اش به بیمارستان و به عیادت وی رفته است.

احمدی نژاد و صالحی در اجلاس مکه

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اگرچه عملکرد دستگاه به هم ریخته دیپلماسی ایران رو تایید نمی کنم،اما شما هم شلوغش نکنید،این حرف ظاهرا صرفا یه تعارف سیاسی بوده.خدا با این نماینده های جو گیری که داریم عاقبتمون رو به خیر کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
این حرف اقای صالحی چه اشکالی داره، یک جور تعارف هست، رفتار دیپلماتیک این جور تعارف کردن رو هم داره، مگه با عربستان اعلام جنگ کردیم که این حرف اقای صالحی رو ایراد میگیرید، اتفاقا از لحاظ دیپلماتیک اقای صالحی بسیار خوب و پسندیده عمل کردن، در نظر داشته باشید ایشون وزیر امور خارجه ست نه وزیر جنگ!!!
Iran, Islamic Republic of
(عربستان کشوری مقدس است)
خوب منظورش واضحه.
عربستان هیچ مشکلی نداره و به خاطر حرمین شریفین بسیار هم مقدسه.... یعنی ما به خاطر حکام یک کشور، از اون کشور باید بدمون بیاد؟
Iran, Islamic Republic of
ایشون گفته مکه خانه من است
خانه من هم هست
خانه همه مسلمانهاست
شما تحریف نکنید
Iran, Islamic Republic of
اين حرف شايد در حالت عادي مشكلي نداشته باشد.
اما در حالي كه شيعيان عربستان كه دوستدار انقلاب اسلامي هستند زير شديد ترين فشارهاي حكومت مركزي هستند، زدن اين حرف بيشتر شبيه لوس كردن خود براي طرف مقابل است.