پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

صادق: دولت بنا ندارد حقیقت را بگوید

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 337045
مشاور رسانه ای رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت بنا ندارد بیش از آن چیزی که هست حقیقت افعالش را بیان کند گفت: دولت اصرار ندارد بیش از آن چیزی که هست تبلیغ کند و تجربه هم می‌گوید این امر مفیدی نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا صادق مشاور ویژه رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در دانشکده خبر برگزار شد درباره رابطه دولت با دانشجویان به ویژه دانشجویان خبرنگاری اظهار داشت: دولت اعتدال که بر پایه خردورزی و تعقل است به دانش‌پژوهی نگاهی ویژه دارد و فرصت فراهم کردن ارتقاء علمی مورد توجه این دولت است.

وی تصریح کرد: آقای روحانی همانطور که خود نیز گفته است بر فرصت داشتن برای همه گروه‌های فکری فرهیختگان و هنرمندان تأکید دارد و نگاه دولت به جامعه دانشجویی مثبت و آزاداندیشانه است و توجه دولت به دانشجویان خبرنگاری ویژه‌تر است چرا که اطلاع‌رسانی به مردم و ارتقاء سطح افکار عمومی را از وظایف اصلی خود می‌داند.

مشاور ویژه رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخورد دولت با توقیف رسانه‌ها چگونه خواهد بود و آقای جنتی نیز گفته بود که خیلی قائل به توقیف روزنامه‌ها نیست، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در نشست با هنرمندان هم گفت که دولت نگران کارت زرد نیست و قول داد ارکسترسمفونی تهران را به زودی دوباره فعال کند حتی اگر کارت زرد دیگری هم داده شود.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی مطبوعات نماینده جریان‌های سیاسی و احزاب هستند اما تیراژ پائینی دارند تصریح کرد: از این موضوع می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که ضریب نفوذ احزاب و جایگاه حزبی کم است، اما در دولت یازدهم جریان‌های حزبی و ژورنالیستی این فرصت را پیدا کرده‌اند که با عبرت گرفتن از گذشته مسیر و تجربه بهتری به جای بگذارند.

صادق در پاسخ به سؤالی مبنی بر اسلامی کردن علوم انسانی تصریح کرد: امام خمینی(ره) جمله‌ای دارند مبنی بر اینکه «اگر آدم درست شود هر فعلی از این آدم سر بزند این فعل اسلامی است» و اگر مسلمان به معنای اخص و صحیح آن خودساختگی داشته باشد آن زمان است که در عرصه ژورنالیستی هم مسلمان می‌شود.

مشاور ویژه رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا از ظرفیت دانشکده خبر در وزارتخانه‌ها استفاده نمی‌شود، افزود: دولت بنا ندارد بیش از آن چیزی که هست حقیقت افعالش را بیان کند و در واقع فرصت را فراهم می‌کند خود رسانه‌ها در معرض افعال قرار بگیرند. دولت اصرار ندارد بیش از آن چیزی که هست تبلیغ کند و تجربه هم می‌گوید این امر مفیدی نیست. البته اگر در عرصه رسانه‌ها نقد و نظری هم باشد از آن استقبال می‌کند. اما ینکه برخی دنبال تخریب دولت باشند بحث دیگری است.

دانشجویی از محمدرضا صادق درباره ارزیابی‌اش از فضای رسانه‌ای کشور در همراهی با دولت تدبیر و امید پرسید و وی پاسخ داد: ما در شرایطی که امروز وجود دارد از رسانه‌هایی که با شکل حرفه‌ای و ملاحظه منافع ملی فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنیم و توقع خاصی هم نداریم، رسانه‌ها به همان مشی و اصول حرفه‌ای و منافع کشور توجه کنند و به پیام مردم در ۲۴ خردادماه توجه نمایند؛ همه باید به خواست مردم و آنچه مردم به آن توجه نشان دادند تمکین کنند. به سهم خود و به عنوان مخاطب از رسانه‌هایی که این مشی را در پیش دارند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: وظیفه رسانه این است که پیام را به مخاطب برساند اما اگر رسانه‌ای پیام را زیادتر یا کمتر یا برای القاء یک سیاست خاص می‌رساند، در انجام وظیفه کم گذاشته است.

صادق در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در زمان انتخابات با آقای هاشمی بودید و اکنون در دولت آقای روحانی هستید، آیا شما نماینده آقای هاشمی در دولت یازدهم هستید، گفت: بنده از سالهای دور در خدمت آقای هاشمی بوده‌‌ام و امروز هم در خدمت دولت آقای روحانی هستم و وظایف دولت را دنبال می‌کنم.

یکی از دانشجویان از مشاور ویژه رئیس‌جمهور درباره پلمپ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در سال ۸۸ پرسید و اینکه در حال حاضر وضعیت آن چگونه خواهد بود که وی پاسخ داد: وزیر ارشاد نظر دولت را در این زمینه بیان کرده است و در واقع دولت بنایش حمایت از تشکل‌ها و اصناف با توجه به ظرفیت‌های قانونی کشور است و اگر موانعی وجود دارد باید به شکل قانونی رفع شود.

محمدرضا صادق در پاسخ به سؤالی درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان خوزستان سفر خواهند کرد و بعضی از اعضای کابینه در این سفرها حضور دارند اما اقدامات تبلیغاتی مد نظر دولت نیست و این دولت است که باید خدمت مردم برود و کرامت مردم باید حفظ شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره فیسبوک اظهار داشت: نگاه دولت این است که از این ظرفیت با رعایت معیارهای قانونی استفاده شود و از نادیده گرفتن آن مثل چشم بر واقعیات بستن است اما باید در چارچوب موازین قانونی از آن استفاده کرد. البته بنده خودم فیسبوک ندارم.

مشاور ویژه رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور رسانه‌های منتقد ضمن تفکیک قائل شدن رسانه‌های منتقد و مخرب یادآور شد: دولت تا کنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده است و گرچه تخریب‌های زیادی نسبت به دولت صورت گرفته که حق نبوده‌اند اما دولت سکوت کرده است.
https://jahannews.com/vdcjxaetiuqetyz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxaetiuqetyz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت اعتدال؟ خردورزی؟ سبدکالا؟ توافق ژنو؟ اظهارات ظریف راجع به هولوکاست؟ شما خوبی؟ ما که بی سوادیم شما چطور؟