پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

کلیسایی درغزه میزبان مسلمانان روزه دارشد

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب: 372343
برای برخی از مسلمانان غزه چون محمود خلف اقامه نماز جماعت در کلیسا تجربه جدیدی است، اما از زمانی که جنگ آغاز شده مسلمانان غزه جایی جز گردهمایی برای اقامه نماز جماعت در کلیسا نداشته اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود خلف ۲۷ ساله که پیش از این تاکنون برای اقامه نماز در کلیسا حضور نیافته بود گفت: این ماجرا بینش مرا تغییر داد، ما پیش از این با آنها آشنایی چندانی نداشتیم، اکنون نسبت به آنها حس برادری داریم، آنها به ما این امکان را دادند که در کلیسا جمع شده و نماز را به جماعت بخوانیم.

وی افزود: ما مسلمانان شب گذشته نماز جماعت را در کلیسا برگزار کردیم و احساس می کنیم که این ماجرا می تواند محبت بین ادیان را افزایش دهد.

هنگام دیدار از کلیسای پروفیروس قدیس بسیاری از مردم غزه را ملاقات می کنی که با عبارت السلام علکیم با شما احوال پرسی می کنند، چرا که اکثر آنها مسلمانانی هستند که طی دوهفته گذشته به این کلیسا پناه آورده اند.

محمود خلف پس از آن که خانه اش توسط هواپیماهای جنگی اسرائیلی هدف گرفته شد، به این کلیسا پناهنده شده است. وی گفت: مسیحیان پذیرای ما شده و ما از این که آنها در کنار ما ایستاده اند قدردانی می کنیم.

مسلمانانی که در این کلیسا سکونت دارند، هر روز رو به سمت کعبه در مکه مکرمه ایستاده و نماز می خوانند و مسیحیان و کشیشان کلیسا در این ماه رمضان پذیرای مهمانان مسلمان بوده اند.

خلف در باره این تجربه جدید خود گفت: طبیعتا مسیحیان در این دوره روزه دار نیستند، اما آنها آگاهانه از خوردن و آشامیدن در طی روز پرهیز می کنند، آنها حتی وقتی که ما حضور داریم از استعمال دخانیات و نوشیدن آب نیز پرهیز می کنند.

مسلمانان غزه که در این ماه روزه دار هستند بر این باورند که در شرایط یک جنگ خونین و تبعیض آمیز پیروی از اصول دینی دشوار بوده اما این امکان برای بخشی از آنها با مساعدت مسیحیان فراهم آورده است.

براساس آمار رسمی منتشر شده شمار قربانیان جنگ غزه به ۹۰۰ شهید و ۵ هزار و ۴۳۰ نفر افزایش یافت و از آنجا که رژیم صهیونیستی در بسیاری از مناطق پس از حمله اجازه ورود آمبولانس برای انتقال زخمی ها و شهدا را نمی دهد این احتمال وجود دارد که شمار قربانیان باز هم افزایش یابد.

بیرون آوردن پیکر شهدا و زخمی ها از زیر آوار ناشی از بمباران نوارغزه قرار است در پی آتش بس انسانی اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *