شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تمدید طرح سنجش بینایی کودکان

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 392747
معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی با بیان این که طرح سنجش بینایی کودکان تا پایان آذرماه تمدید شده است، گفت: در این طرح کودکان روستایی ۱۰۰ درصد پوشش داده می شوند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، رفیعی گفت: چندین سال است که طرح غربالگری بینایی آمبیولوپی از سوی سازمان بهزیستی برای کودکان ۳ تا ۶ سال اجرایی می شود و امسال نیز این طرح در تمامی پایگاه های دائم و سیار در سراسر کشور به اجرا در میاید.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۵ هزار پایگاه در تمامی استان ها نسبت به سنجش بینایی کودکان اقدام می کنند، گفت: در هر پایگاه و مهدهای کودک کارشناس اپتومتریست برای انجام معاینات چشم حضور دارند .

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی با اشاره به این که طرح غربالگری بینایی در روستاها پوشش ۱۰۰ درصدی دارد، تاکید کرد: کودکان زیر ۶ سال هر سال باید برای معاینه چشم مراجعه کنند چون ممکن است کودک در سال اول معاینه چشمش سالم باشد اما در سال بعد دچار اختلالات بینایی شود.

وی گفت: چنانچه اختلالات بینایی کودکان تا سن ۶ سال تشخیص داده شود تا حدود زیادی می توان از این بیماری جلوگیری کرد و در آینده باعث کاهش مشکلات نابینایی شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۷۸ درصد جمعیت کودک کشور تحت پوشش طرح غربالگری قرار گرفتند و امسال پیش بینی می شود این پوشش افزایش پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *