جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
شهردار تهران:

ایجاد سامان سراها را قبول ندارم

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 424714
شهردار تهران گفت: بنده این روش را قبول ندارم که اردوگاه‌هایی درست کنیم و کارتن‌خواب‌ها را بگیریم و در آنجا نگهداری کنیم، بلکه با دوری از رفتارهای قهرآمیز و سلبی می‌توان به این افراد کمک کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در بازدید سرزده از بازار خیریه در زیرگذر ولیعصر اظهار داشت: یکی از معضلات شهر ما بحث آسیب‌های اجتماعی است و بخش مهمی از آن نیز رسیدگی به فقرا، ایتام و نیازمندان است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف جدی ما که شاید در قوانین و مقررات نیز به آن اشاره نشده باشد، وظیفه‌ انسانی و اسلامی ماست که از نیازمندان و فقرا حمایت کنیم.

شهردار تهران گفت: در شهرداری تهران اهتمام ویژه‌ای به این بخش داشته‌ایم.

قالیباف افزود: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی که در بخش‌های مختلف اقدام به کمک به نیازمندان و فقرا می‌کنند و اقدامات آنها نیز به صورت داوطلبانه است.

وی افزود: ما هم به عنوان شهرداری تهران کمک می‌کنیم و هم‌افزایی بیشتری به وجود می‌اوریم تا این تشکل‌ها بتوانند بهتر به وظایف خود عمل کنند.

قالیباف افزود: بیش از ۲ سال است که به طور جدی به این بخش پرداخته‌ایم و در سال گذشته هماهنگی‌های بیشتری صورت گرفته است.

شهردار تهران افزود: فکر می‌کنم برای نخستین بار است جمعی از مؤسسات خیریه به صورت خودجوش در این مکان با هماهنگی‌ شهرداری تهران حضور پیدا کرده‌اند. این گالری‌ها در اختیار مردم گذاشته شد تا هم خودشان را معرفی کنند وهم مردم از آنها خرید کنند و با اهداف این مؤسسات آشنا شوند تا فرهنگ‌‌سازی لازم در این زمینه به وجود بیاید.

قالیباف یادآور شد:‌ مطمئن هستم با برنامه‌هایی که در شهرداری تهران داریم بتوانیم بخشی از نابسامانی‌هایی که در سطح شهر وجود دارد مخصوصاً در حوزه رسیدگی به محرومین و نیازمندان و کسانی که در حوزه درمان نیازمندان هستند و همچنین زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها که درخصوص آنها وظایفی را داریم رسیدگی لازم را انجام دهیم و این اقدامات از برنامه‌های جدی ما در شهرداری است.

قالیباف یادآور شد: برگزاری بازارچه خیریه نمونه‌ای از این اقدام شهرداری بوده است که مردم ضمن آشنایی بیشتر با مؤسسات خیریه فرصت استفاده از توانمندسازی‌ها و ظرفیت‌های لازم نیز مهیا شود.

قالیباف یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا هر ماه این بازارچه را برگزار کنیم و در ماه مبارک رمضان نیز این بازارچه خیریه به صورت گسترده‌تری برگزار شود.

وی گفت: وظیفه ما این است که با ظرفیت‌های شهرداری تهران این مؤسسات خیریه را در کنار یکدیگر جمع‌آوری کنیم و با ایجاد هم‌افزایی بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی به تشریح فعالیت ۵ سامان‌سرا اشاره کرد و گفت:‌ بنده سابقه انجام این کار را دارم، اما تشکیل سامان‌سراها را قبول ندارم. اینکه اردوگاه‌هایی درست کنیم و کارتن‌خواب‌ها را جمع‌آوری کنیم و تحت عنوان ماده ۱۶ باشند قبول ندارم، ولی به هر حال وزارت کشور این اقدام را از ما خواست و ما شهرداری نیز درحال آماده‌سازی سامان‌سراها است.

وی ادامه داد:‌ تاکنون ۲ سامان‌سرا به صورت قطعی آماده شده و ۲ سامان‌سرای دیگر نیز در حال آماده‌سازی است ولی اساساً این روش، روش درستی نیست.

شهردار تهران یادآور شد:‌ درحال حاضر در کارتن‌خواب‌ها، دانشجویان و بهترین مترجمان حضور دارند که اگر این افراد را کمک کنیم می‌توانند خود را اداره کنند و نباید نسبت به این افراد از رفتارهای قهرآمیز و سلبی استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *