سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲

انگلیسی‌ها فهمیدند اما زیباکلام نه!

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 404013
«مجلس می‌داند مردم خواهان جمع شدن سیاست‌هایی هستند که در هشت سال اصولگرایان چه در عرصه بین المللی چه در موضوع انرژی هسته‌ای و چه در رابطه با سیاست‌های داخلی انجام گرفته است»!
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه اعتماد که با سوژه طرح موضوع رفراندم از سوی رئیس‌جمهور روحانی انجام گرفته، اظهار کرده است:

«مجلس می‌داند مردم خواهان جمع شدن سیاست‌هایی هستند که در هشت سال اصولگرایان چه در عرصه بین المللی چه در موضوع انرژی هسته‌ای و چه در رابطه با سیاست‌های داخلی انجام گرفته است»!

او تصریح کرده است: مجلسی‌ها می‌دانند که مردم با آنها همراه نیستند و سیاست‌های قبل را تایید نمی‌کنند لذا قطعا با هرگونه فکر رفراندم مخالفت خواهند کرد چرا که می‌دانند رأی نخواهند آورد.

زیباکلام که از دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران باعنوان «چاه ویل»! یاد می‌کند و در صبح فردای اظهار نظر رفراندمی رئیس جمهور! نیز طی یادداشتی صحبت رئیس‌جمهور را معطوف به انرژی هسته‌ای دانسته بود؛ در اقتفای این ادعای خود البته توضیح نداده است که خواسته مکنون یا حتی آشکار مردم در این زمینه را چگونه فهمیده است و چه دلیلی برای اثبات آن دارد؟!

زیرا گزینه واضحی که درباره نظر مردم می‌توان فهمید این است که اکثریت قاطع مردم ایران با عمل به قوانین جمهوری اسلامی، حضور در انتخابات‌ها، آفریدن رخدادهای بزرگی همچون ۹ دی در حمایت از نظام اسلامی و شرکت در مراسمی مثل راهپیمایی‌های بزرگ ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس؛ حمایت‌های خود را از جمیع سیاست‌های کلان نظام اسلامی و تدابیر بعمل آمده در این زمینه ابراز داشته و می‌دارند.

نظر رئیس‌جمهور محترم و افرادی مثل آقای زیباکلام مبنی بر ضرورت برگزاری همه‌پرسی نیز فرایندی قانونی دارد که فرض بر ضرورت رفراندم، باید طی شود و بر همین اساس؛ منتسبین به یک جریان سیاسی خاص نباید بدون در نظر گرفتن مظاهر عقلایی حمایت مردم از حکومت و همچنین با دور زدن و تمسخر قانون و مجلس، آرزوی خود را بعنوان نظر مردم بیان کنند.

در همین زمینه سایت خبرآنلاین چندی قبل به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که تحلیلگر این روزنامه در مطلبی پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نوشته است:

«آنچه فهمیدنش برای آمریکایی‌ها ۳۵ سال زمان‌ برد این است که مردم ایران به دلیل حفظ شأن و منزلت‌شان حامی برنامه هسته‌ای هستند اگرچه به دلیل تاریخ ۵ هزار ساله‌شان مغرور نیز هستند. آن‌ها هم‌چنین می‌گویند که پاکستان و اسراییل که غرب از آن حمایت می‌کند دارای سلاح هسته‌ای هستند بنابراین ایران دست کم باید انرژی هسته‌ای بومی داشته باشد و البته تمام احزاب شامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در این مسأله اتفاق نظر دارند»

آقای زیباکلام در زمره اصلاح‌طلبانی است که در اوان آغاز اغتشاشات در کشورهای سوریه و اوکراین از اغتشاشگران حمایت کرد و حتی اقدام به تقدیس اغتشاشات اوکراین نمود و آنرا «آزادیخواهانه» نامید.

مردم این دو کشور هم‌اکنون در آتش فتنه و ناامنی می‌سوزند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *