پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انتشار "خاتون" محاربه نفاق‌آلود با دین بود

جمعه ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 184315
خطیب جمعه مشهد خطاب به دادستان کشور گفت: از طرف اين مردم نمازگزار به عنوان يک استدعا، عرضه مي‌دارم كه نشر نشريه "خاتون"، محاربه دقيق با امام زمان(عج) و دين، آن هم در شکل نفاق بود و از دادستان محترم کشور خواهش مي‌کنم، با عناصر دست‌اندرکار به عنوان يک خائن در عرصه قلم برخورد کنند.
به گزارش ايسنا، منطقه خراسان، آيت‌الله "سيد احمد علم‌الهدي"، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر مقدس مشهد که در رواق امام(ره) حرم مطهر رضوي برگزار ‌شد، در تقدير از وزير علوم دولت دهم، عنوان کرد: قانوني براي صيانت حرمت خواهران در دانشگاهها - که به غلط به قانون تفکيک جنسيتي تعبير شده است - خوشبختانه با ايمان، تقوا و دلاوري اين وزير غيور، مورد اجرا قرار گرفت و چند روز ديگر که دانشگاهها باز مي‌شوند، انشاءالله شاهد اجراي اين قانون در محيط‌هاي مقدس آموزش عالي کشور خواهيم بود.

وي با اشاره به خدمات وزيران و هيئت دولت در عرصه‌هاي اقتصادي و سازندگي، اين خدمات را برجسته، قابل تقدير و جالب توجه توصيف و خاطرنشان کرد: البته جريان فتنه سعي مي‌کند با عوامل و دست‌اندرکارانش، سياه‌نماييهايي عليه دولت داشته باشد. اتفاقا مشکلي را که اين دولت از نظر نفوذ جريان انحرافي دارد، چون اين جريان انحرافي با خود جريان فتنه سنخيت دارد، مطرح نمي‌کنند.

وي افزود: سياه‌نماييهايي در عرصه‌هاي اقتصادي، مساله گراني و تورم دارند و البته گراني در کشور، جريان و عارضه طبيعي قضيه هدفمندکردن يارانه‌هاست. اين عوامل فتنه، روزي که قرار بود هدفمندکردن يارانه‌ها اجراء شود، گفتند، اين برنامه خطرناکي است، تورم و گراني را تا ۶۰ درصد بالا خواهد برد و بعد معلوم شد دروغ گفته‌اند. گراني شده، اما نه آن چيزي که شما مي‌گفتيد، نه تا ۶۰ درصد؛ و ديديد که اين دروغ بود.

امام جمعه مشهد هشدار داد: الان هم با نشر اکاذيب، آمارهاي دروغ و حتي داستان‌سازي و قصه‌‎سازي، به دنبال شروع يک سياه‌نمايي ديگر در عرصه اقتصاد هستند.

وي خطاب به دولت گفت: البته دولت در مسئله گراني، نبايد بي‌تفاوت باشد و بايد راهکارهاي رفع گراني را هم فراهم کند، از قبيل پيشگيري از ورود کالاي قاچاق و کالاهاي غيرضروري از خارج کشور، نظارت دقيق بر نرخها از طريق تعزيرات و ساير راهکارهاي ديگر؛ و نبايد نسبت به اين مسئله بي‌تفاوت باشد، اما اين سياه‌نمايي که ارباب فتنه مي‌کنند و دولت را از نظر طرحها و برنامه‌هاي اقتصادي و سازندگي، آن هم با آمار دروغ و نشر اکاذيب، زير سئوال مي‌برند، بسيار ناحق‌گويي و ناسپاسي است.

وي تاکيد کرد: دولت در کنار رهنمودهاي حکيمانه مقام معظم رهبري، اين نکته را بايد توجه کند که اين مردم پشت سر رهبر هستند و دنباله‌رو ولايتند و مطالبات رهبري که با يک رافت، نرمش و مهرباني خاصي در جلسه با هيئت دولت مطرح شد، مطالبات همه مردم است و همچنان که مقام معظم رهبري فرموده‌اند "در مسائل فرهنگي، خود دولت در کشور حاشيه‌سازي نکند"، اين مردم انتظار دارند، اين دولت با ادعاي مکتبي بودنش، عناصر حاشيه‌ساز در مسائل فرهنگي را، از درون خودش با يک خانه‌تکاني داخلي، اخراج و تصفيه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور رياست قوه قضاييه در مشهد و حضور دادستان کل کشور در نماز جمعه امروز مشهد، خطاب به دادستان کشور، گفت: از طرف اين مردم نمازگزار به عنوان يک استدعا، عرضه مي‌دارم كه نشر نشريه "خاتون"، محاربه دقيق با امام زمان(عج) و دين، آن هم در شکل نفاق بود و از دادستان محترم کشور خواهش مي‌کنم، با عناصر دست‌اندرکار به عنوان يک خائن در عرصه قلم برخورد کنند؛ اينها به هيچ وجه صلاحيت و شايستگي حضور در عرصه مطبوعات و نويسندگي، در هيچ زماني را نخواهند داشت.

آيت‌الله علم‎الهدي با گلايه از قوه قضاييه در زمينه برخورد با عوامل نشريه خاتون، اظهار داشت: اين مردم وفادار به انقلاب و نظام، اين مردم ولايت‌پذير جان‌داده در راه ولي‌امر و اين مردم هستي‌داده در راه دين، از قوه قضاييه انتظار داشتند تا امروز هرچه زودتر، در مقابل اين حرکت عظيم خائنانه يک برخورد قاطع و جدي ببينند، ولي متاسفانه نديدند. اين مردم مطالبه ديني‌شان اين است که در فضاي پاک و مقدس نظام جمهوري اسلامي، يک عده فرصت‌طلبي که مي‌خواهند يک عده اقليت لائيک را در مملکت براي خودشان بستر ارتقاي مقام کنند، نتوانند با هجمه به اسلام، آن‌هم با ابزار نفاق به مقاصد شومشان برسند و قوه قضائيه بزرگترين نگهبان و پاسدار مباني ارزشي اسلام است و توقع مردم از قوه قضاييه بيش از اين است.


امام جمعه مشهد در ادامه، بار ديگر دولت را خطاب قرار داد و گفت: دولت در کنار گزارشهايي که ارائه کرده است اين نکته را بايد بداند، امسال سال "جهاد اقتصادي" است، مقام معظم رهبري وقتي که اين جهاد اقتصادي را مطرح کردند، براي اينکه افراد به عناوين کلي اين مسئله منحرف نشوند و هر حرکتي را به حساب جهاد اقتصادي نگذارند، ملاک جهاد اقتصادي را رشد بهره‌وري مشخص کردند و الان که ۶ ماه از اين سال گذشته و سال جهاد اقتصادي به نيمه رسيده است، مردم انتظار داشتند در گزارشها و برنامه‌هايي که دولت در هفته دولت ارائه مي‌دهد، لااقل نشان دهد در سال جهاد اقتصادي، رشد بهره‌وري تا چه اندازه بوده است يعني صنايع کشور، منابع توليد کشور، نيروي انساني کشور، بر حسب زمينه‌سازيهايي که دولت کرده، در طول اين شش ماه، چقدر توانسته‌اند چند برابر سال گذشته بهره‌وري داشته باشند و اين نيازمند يک گزارش دقيق و جامع است.

وي تصريح کرد: البته جهاد اقتصادي که مقام معظم رهبري تکليف کردند تنها وظيفه دولت نيست و وظيفه همه مردم است و مقام معظم رهبري براي تمام آحاد کشور امسال را سال جهاد اقتصادي اعلام کرده‌اند.

آيت‌الله علم‌الهدي در ادامه به تبيين اين مسئله پرداخت و گفت: جهاد اقتصادي يعني اينکه کارگر بايد بهره‌وري‌اش چند برابر سال گذشته باشد، کشاورز بهره‌وري‌اش چند برابر سال گذشته باشد. افراد امسال از منابع کشاورزي، آب، زمين، منابع اقتصادي و نقدينگي، چه مقدار بايد بهره‌وري کنند و بايد چند برابر سال قبل بهره‌وري داشته باشند و اين معناي جهاد اقتصادي است.

وي افزود: برادران، خواهران، سال جهاد اقتصادي به نيمه رسيد، ولي‌امر و حجت امام زمان(عج) اين فرمان را دادند که امسال سال رشد بهره‌وري است، شما ببينيد بهره‌وريتان در اين ۶ ماه گذشته، نسبت به ۶ ماه اول سال ۸۹ چقدر بوده است و اگر ما نتوانسته‌ باشيم چه در فعاليتهاي اقتصادي شخصي و چه در فعاليتهاي اقتصادي اجتماعي، رشد بهره‌وري داشته باشيم، فرمان مقام معظم رهبري محقق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه ۶ ماه ديگر از سال جهاد اقتصادي باقي مانده است، گفت: در اين نيمه باقي مانده سال، برادران، خواهران و عزيزاني که در عرصه اقتصادي کشور فعالند بايد بدانند که اين فرمان رهبر بايد محقق شود و بايد بهره‌وريشان رشد کند و دولت هم بايد زمينه اين رشد بهره‌وري را مخصوصا در زمينه انساني فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *