پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۷
۸۴

بابک زنجانی بالاخره بازداشت شد/ دلایل دستگیری

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 334417
سخنگوی قوه‌قضاییه گقت: بابک زنجانی بازداشت شد.
بابک زنجانی بالاخره بازداشت شد/ دلایل دستگیری
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.

سابقه ماجرا

به گزارش جهان به نقل از صبحانه، سابقه ماجرا به دو روز قبل بازمی گشت که عباس جعفری دولت آبادی دادستان عموم و انقلاب تهران در حاشیه بازدید از پلیس آگاهی تلویحاً به ممنوع الخروج شدن "زنجانی" اشاره و بدون اعلام دستگیری قریب الوقوع وی اظهار داشت: آن چه در این باره می توانیم به شما بگویم این است که پرونده این فرد در دادستانی تهران مفتوح است.

گواهی جعلی پرداخت بدهی

گفته می شود پرونده بدهی هنگفت زنجانی به وزارت نفت با ادعای تحریم و جعل گواهی بانک مرکزی تاجیکستان دلیل این موضوع بوده است.

روابط عمومی بانک مرکزی عصر شنبه با اعلام اینکه بابک زنجانی تاکنون هیچ گونه وجهی را به حساب بانک مرکزی واریز نکرده است، ادعای وی را تکذیب کرد.

بنا بر اعلام روابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با استعلام به عمل آمده در روز جاری، واریز هر گونه وجهی به حساب بانک مرکزی بابت بدهی آقای بابک زنجانی تایید نمی‌شود.

سید سعید حیدری عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در این خصوص اظهار داشت: سندی که بابک زنجانی مبنی بر پرداخت بدهی خود به وزارت نفت به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کرده است، طبق بررسی‌های انجام شده جعلی از آب درآمد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مجلس و برخی دیگر، این سند و گواهی که ظاهراً از بانک مرکزی تاجیکستان صادر شده، جعلی بوده است.

براساس این گزارش، چندی پیش بابک زنجانی ‌گواهی از بانک مرکزی تاجیکستان ارائه کرد،‌ مبنی بر اینکه تمامی بدهی خود به دولت ایران را در این کشور به حساب بانک مرکزی ایران واریز کرده است، اما با پیگیری‌های مجلس مشخص شد حتی پولی به حساب دولت ایران واریز نشده و گواهی صادر شده نیز ظاهراً یا جعلی بوده و یا با پرداخت یک میلیون دلار از سوی وی صادر شده ‌است.

نامه نمایندگان به سران سه قوه

هفته گذشته ۱۲ نفر از چهره های سرشناس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سران سه قوه، خواستار برخورد با پرونده فساد مالی بابک زنجانی شدند.

دستور رئیس جمهور برای پیگیری

روز گذشته نیز دکتر روحانی در دستوری به معاون اول خود خواستار اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء‌استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه فراهم کرده‌اند شد. وی در دستور خود به اسحاق جهانگیری نوشت: به ویژه ضروری است موارد سوء‌استفاده از شرایط تحریم مورد رسیدگی قرار گیرد و برای حراست از حقوق مردم و بیت‌المال اقدام فوری صورت پذیرد و گزارش مربوطه ظرف یک ماه به اینجانب ارائه گردد.

نگاهی به اموال و دارایی های بابک زنجانی

بابک زنجانی به گفته خودش دارای بیش از ۷۰ شرکت از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، "اولین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی" ( First Islamic Investment Bank) در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان است. او همچنین شرکت‌هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد.

زنجانی در مصاحبه‌ای گفته است که او ۶۴ شرکت داخلی و خارجی دارد و "هم‌اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا با ۱۷ هزار نفر پرسنل مشغول ارائه تجارت و خدمات هستیم." وی همچنین اعلام کرده که ماهی ۲۹ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند !
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینقدر دست و پا نزنید به زودی باید خبر آزادیش رو هم بنویسید!!
خدا نکنه. خدا اینشاا... پول مردم بیچاره رو از حلقوم دزدان بیت المال بیرون بکشه
بدبخت ازحلقوم اون دربیارن ...
مگه گرفتن زنجانی سودی برا مردم داره؟
آزاد بشو نیست
دلیل دستگیریش به همون دلیلی بوده ...می دونید
سینا
Iran, Islamic Republic of
م.هـ چی شد؟
مهدی هـ چی شد؟
مهدی هاشمی جی شد؟
مهدی هاشمی رفسنجانی چی شد؟
مهدی هاشمی رفسنجانی بهرمانی چی شد؟
رفته در سواحل گرم برزیل...
United Kingdom
راستی چرا این یکی آبرو نداره و صریحاً اسمش گفته میشه ولی بعضیها اسمشون م.ه هست و پروندشون هم خاک میخوره؟
Iran, Islamic Republic of
مهدی هاشمی جیزززززززززه
!
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مسولین کتابهای تاریخ اصلا همین کتاب های تاریخ ابتدایی ورق بزنند و پاسخ سوال امتحانی آشنای علل ... را بخونند ....فساد اقتصادی و اخلاقی مهمترین دلیلش بود ...نه
Iran, Islamic Republic of
صبح تا شب آزاد می شه
بدیع
Iran, Islamic Republic of
سالهاست که چپاولگران .......
بر فرض گناهکار باشه و اصلا اعدام هم بشه. شما قبل از دادگاه و به صرف خواندن سایت ها قضاوت می کنی؟؟؟ یک درصد هم احتمال تمی دهی که بی گناه باشد؟
مهدی
راستی از پرونده مهدی هاشمی چه خبر ؟
United Kingdom
میشه تحلیل کاملی بزارید که اتهاماتش چیه؟
محمد
بازداشت شد بعدش رو ببينيم چه ميشه آخه ما ازين پول بيزبون معجزه ها ديده ايم
سید
وزارت اطلاعات مگر عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست .؟ آیا این همه رانت خواری و مال اندوزی و تخلف یکدفعه اتفاق افتاده ؟ مگه مقام معظم رهبری از اعضای ستاد مبارزه با مفاسد سالها پیش نخواستند که حتی از شکل گیری زمینه های فساد جلوگیری و تدابیر پیشگیرانه اتخاذ کنند .؟ واقعا جای تأسف داره
Finland
کدوم وزارت اطلاعات؟! ....
حبیب
....همیشه همین آش و همین کاسه هست چون متخلفین دانه درشت بیشتریشون از خود دولت ها هستندودولت ها هم جهت حفظ آبرو زیاد مایل به اعلام فساد نیستند!!!!!!!!
از جناب... بپرسید
...وای از آن روز که....
Iran, Islamic Republic of
در دوران اصلاحات....
Iran, Islamic Republic of
پس این حراستها که زیر نظر ...در همه کارخانه ها و سازمانها و ادارات جضور دارند چکار میکنند ؟ آیا هیچ مسئولیتی متوجه آنها نیست ؟
باید هر فساد و سؤ استفاده کلانی در هر حوزه و سازمانی اتفاق می افته اول حراست اون محیط را باز خواست کنند . ظاهرا حراستها فقط نقش مترسک را بازی میکنند
چه عجبی !
خل
ب ز ... بازداشت شد
Italy
بازداشت دلال...
از كرسنت جه خبر؟ مهدى هاشمى كجاست؟ .....
نیما
Germany
یه نفر برا شام شب محتاجه یه نفر 29 میلیارد تومن ماهی حقوق میده. سرمایه خودش دیگه هیچی. اونم تو 36سالگی، میشه بگین کی و کدوم مسئول....؟؟؟؟؟؟؟؟
مصطفی
بازداشتش ایقدر طول کشیده محاکمه اش چقدر طول میکشه!!!!!؟
اطلاعاتی
به به بلاخره یار قار آقازاده ها دستگیر شد.
محسن
خدا به داد این مردم برس چه نامردهای در این مملکت اسلامی هستند و به کجا رسیده اند عده ای هنوز از درد ورنج شیمیایی دارندجان میدهند ولی مثل این آقا دارداز پول بیت المال دارد در خارج سرمایه گذاری میکند لااقل ...در همین مملکت این کارها رامیکردی
رضا
...
دستگیری فائزه هاشمی !!! ...
دستگیری مهدی هاشمی!!!...
برخورد با فتنه گران!!!...
برخورد با مسئولان متخلف دولتی!!!...
MAY3AM
United States
در عجبم!
....
ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻴﺨﻮﺍﺩ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﺭﻭ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﻗﺒﻞ ﺗﻮ ﺩﻭﺭ ﺯﺩﻥ ﺗﺤﺮﻳﻤﻬﺎ ﮐﻤﮏ ﮐﺮﺩ ﺭﻭ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﮐﻨﻪ
ستارخان
Iran, Islamic Republic of
اگر این سند را بانک مرکزی تاجیکستان صادر کرده که دیگه اسمشو نمیشه جعلی گذاشت.
این میشه تخلف بانک مرکزی تاجیکستان.
من فکر میکنم، این بازداشت ، دو روز بیشتر دوام نخواهد آورد...
حق گو
کی اون آقازاده ی معروف رو می گیرن؟
محسن
فقط خدا کنه این یکی مثل ماجرای بازداشت سعید مرتضوی نشه که صبح بازداشت و روانه اوین شد، شب آزاد شد!!!
یاسر
بی شباعت به لیونل مسی نیستاااا
با... چه شد؟
majid
Spain
بیل گیتس اگر ایرانی بود از حسادت با اون چکار می کردند.
حسادت؟!!!!!
Finland
کاش بانیان کرسنت هم دستگیر و محاکمه شوند.
Netherlands
اینها پرونده سازی برای ناپاک جلوه دادن دولت دکتر احمدی نژاد است امکان ندارد کسی در دولت دکتر احمدی نژاد که دست بزرگترین های مافیا را کوتاه کرد جرات خلاف داشته باشد
United States
اقای زنجانی فیلم ... خودش را با ... . در زندان نگاه کند و شرم کند این مرد...
هر دم ار اين باغ ..مي رسد.
همه باهم مشغول ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سید
اگه به مفاسد مهدی هاشمی رسیدگی شد به مفاسد این فرد هم رسیدگی میشه!!!!
مهدی
.... پرونده امنیتی اقتصادی و براندازی از طریق راه اندازی فتنه 88 و تعامل با دشمنان ایران در فتنه 88 مهدی هاشمی یادشون برود .
کاری که باید مدت ها پیش انجام میشد...
درود بر دولت تدبیر و امید
مهدی
اگه راست میگن به پرونده مهدی هاشمی سری بزنند ظاهرا تو مرحله بازپرسی یادشون رفته
با سلام
شنیدم ایشان در دور زدن تحریمها خیلی برای کشور مفید بودند.
Iran, Islamic Republic of
گرفتینش تا شما ها ...
این داستان خیلی مسخره ست.بحث در مورد نزدیک به 3 میلیارد دلار پوله.
...
United States
شاهنامه آخرش خوشه.
ايران
عزيزم شاهنامه اخرش بد است ....
روستا
از این برنامها زیا د هیچ نمیشه
United States
پس پسر بابا کی دستگیر می شه؟؟؟
م. ر
...،چرا این بابا رو دستگیر کردین ؟ ...
...
ن
مهدی هاشمی
چه خبراااااااااااااا؟؟؟
این نیز بگذرد
نازنين
عاشقتم بابك
شهروندان میگویند ..... کاری برای این بنده خدای گرفتار شده نمیکنند /
ازاده
من كه طرفدار بابك زنجاني ام، خداكنه زودتر ازاد بشه
ملیحه جوکار
Iran, Islamic Republic of
کاش افراد دیگری که در این چند سال رشد ثروت تصاعدی داشتن را هم دستگیر و به پول های باد آورده ای که دست یافته اند رسیدگی شود. مثل کسی که کاپشن و ماشین رئیس جمهور مردمی را خرید و از کنار این خرید توانست شرکتهای زیادی را بصورت مفت بدست آورد.
ما مردم از سربازان گمنام امام زمان عج عاجزانه تقاضا داريم با باند هاي رانت و ويژه خواري مبارزه اي بي امان داشته باشند چشم و چراغ ما فقط شما هستيد حالا كه رييس جمهور محترم نيز در ركاب مقام معظم رهبري براي مبارزه با ويژه خواري است انتظار داريم تلاش هاي هميشگيتان را چند برابر كنيد و براي متخلفان فضايي را بوجود بياوريد كه كسي حتي انديشه رانت و تخلف را جرات نكند به ذهنش راه دهد . نام مقدسي كه بر شما دلاور مردان بي ادعا با عنوان سرباز گمنام امام زمان عج گذارده شده مبين جايگاه والاي شماست اي فرزندان غيور ايران زمين ما شما را دوست داریم زيرا در عرصه امنيت كشور عزيز و اسلاميمان از جانتان گذشته و مي گذريد و به اقتضای مسئولیتتان ما حتي ذره اي از ايثار، رشادت و از خودگذشتگيتان براي امنيت وطن نمي دانيم و اين از فروتني و اخلاص شماست.در اين ايام پاياني ماه صفر بعنوان يك ايراني هم اكنون دست بر دعا برمي دارم وازخداوند براي شما و خانواده هاي عزيزتان طلب سلامتي وموفقيت مي نمايم .
ramin
مهندس عمران پایه یک با 20 سال سابقه کار هستم چندی قبل به خاطر یک میلیون چک بازداشت شدم تا مرز زندان رفتم.حالا اقا میفرمایند برای این هزارها میلیارد تومان دزدی چرا اینقدرشلوغش میکنین چیز مهمی نیست .پیگیری میکنیم درست میشه.امام زمان تورو جان مادرت زهرا ظهور کن وقتشه.منه مهندس عمران نمیدونم این رقمها ی دزدی شده چند تا صفر داره
یک مشت ... دور هم جمع شدند ....
Iran, Islamic Republic of
.... بزرگش کردن حالا میگیرن...
Iran, Islamic Republic of
.... در این دنیای فانی با این آدمها امیدی نیست
میثم
اگر اتهامات وارد به بابک زنجانی وارد است باید دست وپایش قطع بشه وبعد اعدام
Iran, Islamic Republic of
بابک مهم نیست کی ها بابک را جلو آوردن به اینجا رسوندن از ایشان به عنوان طعمه استفاده کردند که هیچ وقت اسمشان هیچ جا نیست اونها را دستگیر کنید....
صادق
مگه غیر از اینه که ایشون از کنار آقای هاشمی ب این مکنت بادآورده رسیده (البته ب گفته خود بابک خان)؟
ریشه رو ول کردید به سرشاخه‌ها پرداختید؟....
Iran, Islamic Republic of
کسی که به ثروتمندی بخاطر دینش تواضع کند، دو سوم دینش را از دست داده است. امیر المونین
خیرالله
آقا منو بابک با هم پولارو برداشتیم....
Canada
.... پرس مسدود شد

...
هاچ منصور عسل
ای بابا! اینم که به نقل زدی...
پس شما اون جا چیکار میکنید؟
United Kingdom
تخلفات این رفقای دکتر به فکر ه...ی و بر و بچ اش هم تا دویست سال دیگه نمی اومد، چه کردند این دکتر و رفقاش ...............
جعفر
بازداشت نامبرده کار بیهوده ....
ali reza
با يه گل دو گل بهار نميشه .
ایرانی
اگر بابک زنجانی در دولت نهم ودهم رانت خواری کرده ع.ا از دولت هفتم تابحال داره رانت خواری میکنه چرا کسی جلو اینها را نمیگیره چقدر باید بازار وشهرک درست کنه چندتا دیگه باید بانک بزنه تا دیده بشه
Iran, Islamic Republic of
حقوق اون 17 هزار پرسنل را ایم ماه کی میده؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
اقا چرا با ابروی یک مسلمان بازی میکنید ...