سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
آیت الله مکارم شیرازی:

اعتکاف پیام عظمت اسلام است

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب: 421113
آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی دشمنان در داخل و خارج اعلام می‌کنند که جوانان از اسلام و دین دور شده‌اند که شرکت پرشور جوانان در این مراسم معنوی جواب دندان شکنی بر این اظهار نظر‌ها بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه در سال جدید ۷۰۰ هزار نفر در سراسر ایران در مراسم اعتکاف شرکت کردند، اظهار داشت: اکثر قاطع این جمعیت را جوانان را تشکیل داده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی ساده از کنار این مسئله گذشتند، افزود: بدون هیچ تبلیغاتی جوانان برای تهدیب و خودسازی و نگرش در گذشته و تصمیمی برای آینده و مطالعه در زندگی و اخلاق در این مراسم شرکت کردند که مهم است و نباید و از آن ساده گذشت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اعتکاف دو پیام مهم داشت، افزود: برخی دشمنان در داخل و خارج اعلام می‌کنند که جوانان از اسلام و دین دور شده‌اند که شرکت پرشور جوانان در این مراسم معنوی جواب دندان شکنی بر این اظهار نظر‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه جوانان در کنار اسلام هستند و مشکلی ندارند، گفت: در دنیایی که فساد همه جا را فراگرفته است اسلام راهکارهایی مانند اعتکاف دارد که سدی در مقابل آلودگی هاست و با اعتکاف یک سال زندگی جوانان را تضمین کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اعتکاف پیام عظمت اسلام است، عنوان کرد: این مسئله را باید با برنامه ریزی بیشتر دنبال کرد و با توسعه محل‌های مناسب باید به دنبال جذب بیشتر جوانان بود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه حالات اعتکاف مشابه حالاتی است که در حج وجود دارد، بیان کرد: اعتکاف محدود به مساجد جامع شهر نیست و باید در همه مساجد شهر توسعه یابد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید بیشترین نیاز جامعه را شناسایی کنیم، تصریح کرد: با توجه به نیاز اصلی جامعه باید به دنبال حل مشکلات رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *