جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

انسان به مریخ رسید!+عکس

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 403717
درحالی که سالها بعد نخستین گروه از انسانها راهی مریخ می شوند، هم اکنون از این سیاره خبر می رسد که گروهی از انسانها بر روی سطح مریخ راه می روند البته در دنیای مجازی!
به گزارش جهان به نقل از مهر، مریخ همواره برای انسان هیجان انگیز و مرموز بوده است و حالا در تازه ترین و مهیج ترین نوآوری درخصوص این سیاره، ناسا با همکاری شرکت مایکروسافت امکان حضور مجازی انسانها در سیاره سرخ را فراهم آورده است.

این همکاری جالب توجه با هدف حمایت از ایده تعاملات انسان و روبات صورت گرفته است. نرم افزاری که با استفاده از آن امکان سفر مجازی انسانها به مریخ فراهم شده OnSight نام دارد که به محققان این اجازه را می دهد تا اکتشافاتی را بر روی مریخ انجام دهند، البته اکتشافاتی از نوع مجازی که با تکیه بر داده های ارسالی به زمین توسط مریخ نورد "کنجکاوی" صورت می گیرد.


اگرچه ممکن است اینگونه به نظر برسد که روبات کاشف کنجکاوی دستاورد شگفت انگیز بشر در مریخ باشد که با استفاده از نیروی اتمی به حیات خود ادامه می دهد با این حال زمانی که از داده های ارسالی آن به زمین بر روی صفحه نمایشگر جهت انجام اکتشافات در این سیاره استفاده می شود دقیقا شبیه انجام یک عمل جراحی پیچیده از راه دور است!

تصاویر سه بعدی که با استفاده از این نرم افزار مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد آنچنان واقعی، دارای عمق و با جزئیات کامل است که گویی انسان در مریخ حضور دارد و از نزدیک به برنامه اکتشافی مورد نظر ادامه می دهد.

فناوری جدید ابداع شده توسط ناسا و مایکروسافت شامل رایانه ای پوشیدنی است که به نمایشگر مخصوص تصاویر سه بعدی متصل است. این نمایشگر ویژه قابلیت سوار شدن بر روی سفر کاربر را داشته که با استفاده از آن می تواند سفری مجازی اما با جزئیات کامل بر روی مریخ را تجربه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *