شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

دوران قدرت اسلام فرا رسیده است

تغییر ادبیات از مظلومیت به قدرت باید در گفتمان امروز ما مشخص باشد
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 393511
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت:ادبیات قرآن کریم، اصلا مظلومانه نیست و قدرتمندانه صحبت می کند. می فرماید ای حسرت بر شمایی که پیامبران را مسخره کردید. این ادبیات قدرتمندانه است نه مظلومانه. باید به قرآن برگردیم و با ادبیات قرآنی با جهان صحبت کنیم. خداوند متعال در سوره محمد(ص)، فوق العاده مقتدرانه و با قدرت صحبت می کند. آخرین آیه این سوره راجع به قوم آخرالزمان است و امیدواریم جزو این قوم باشیم.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مراسم یادواره شهید مرتضی غفاری که پیش از ظهر امروز در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)برگزار شد اظهار کرد: یکی از نکات مهم در زمینه ابلاغ مسائل دینی و تبلیغی، ادبیات به کار رفته در این زمینه است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم افزود: جامعه به ادبیات نو نیازمند است اما این به دین معنی نیست که ادبیات قدیمی به دور ریخته شود اما طبع جامعه به شکلی است که به ادبیات و نو شدن آن تا حدی نیازمند است.

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با اشاره به تولید ادبیات جدید از سوی امام راحل، تصریح کرد: امام خمینی(ره) تولید کننده ادبیات بود و یکی از تعابیر ایشان زمزم نور بود. ایشان با استفاده از تعبیراتی که از قرآن و احادیث داشتند، ادبیات جدیدی را آفریدند.

وی تاکید کرد: امام راحل می توانست از همان ادبیات قدیمی نیز استفاده کند اما نیاز جامعه به این ادبیات نو بود و خلاقیت و نوآوری امام را نشان می دهد. ایشان دو اصطلاح اسلام ناب و اسلام آمریکایی را را ابداع کرد.

حجت الاسلام پناهیان افزود: نظیر این کلمات یعنی اسلام فرعونی نیز وجود داشت اما ایشان به تبیین این ادبیات دست زدند و فقط از نظر ذوقی این کلمات را استفاده نکردند بلکه ادبیات جدیدی را عرضه کردند. ما نیز به دلیل گسترش علم، تهاجمات جدید و دلائیل متعدد دیگر نیاز به ادبیات نو داریم.

مبلغ عالی حوزه علمیه با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: از شهداء باید با ادبیات جدید و با عنوان قهرمانان ملی یاد کنیم و این ملی گرایی نیست زیرا ملیت و هویت ما را شهداء حفظ کردند. رهبر معظم انقلاب می فرمایند که شهدا مظهر قدرت ملت ما هستند و شهدا را با قدرت هم زمان می بینند.

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی گفت: در نامیدن سال عزت و افتخار حسینی، بر عزت و افتخار شهادت تاکید شد اگر چه می توانستند از عنوان مظلومیت حسینی نیز استفاده کنند اما بحث عزت و افتخار شهادت مد نظر بود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در زمینه خلق ادبیات نو در مفاهیم انقلابی واقعا بی نظیر هستند و مفاهیم بی نظیری را مطرح کرده اند. از سوی دیگر دشمن نیز با ادبیات بسیار بازی می کند و از مفاهیم برای نفاق استفاده می کند.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید ادبیات را از دست آنها بگیریم و بگوییم ما مدعی آزادی و حقوق بشر هستیم. باید ادبیات خصم را از وی بگیریم و علیه وی آن را به کار بگیریم. این که در مصاف دشمن اجازه ندهیم که کلمه ای در دست وی بماند، از نکات اصلی مبارزه است.

وی گفت: اخیرا به گروهی از دوستان که می خواستند درباره مذاکره جلسه ای را برگزار کنند، گفتم به جای استفاده از واژه های ارزشی، از کلمه مذاکره حرفه ای استفاده کنید و مذاکره حرفه ای را تعریف کنید و اجازه ندهید که دشمن از واژه های شما سواستفاده کند بلکه شما از واژه های آنها استفاده کنید.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان افزود: دوران قدرت اسلام فرا رسیده است و باید از ادبیات درست برای مقابله با دشمن استفاده کرد. یک قوم غریب وقتی می خواهند از هویت خود دفاع کنند، می گویند اگر همه جهان یک طرف باشد و حق طرف دیگر، ما در کنار حق هستیم اگر چه تکه تکه شویم. این ادبیات خوبی است اما برای دوران مظلومیت است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید از ادبیاتی استفاده کنیم که برتری و پیروزی امروز اسلام را نشان بدهد و ادبیات یاران ولی عصر(ع) در هنگام ظهور با ادبیات عمار یاسر در دوران حضرت علی(ع) فرق می کند. یاران ولی عصر(ع) می گویند که مسئولیت ما آزادسازی جهان است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ میلیون نفر دور حرم امام حسین(ع) جمع شده اند و اکنون زمان ادبیات غربت نیست بلکه زمان ادبیات عزت و پیروزی اسلام است. جهان غرب در ادبیات خود به بن بست رسیده است و توانایی اداره جهان را افکار موجود آن ندارند. فکرهای غربی قدیمی شده و رفته است. دموکراسی و تفکر لیبرالی نیز مانند مارکسیسم در حال از بین رفتن است و هیچ استاد دانشگاهی امکان دفاع از این عقیده را با سر افراشته ندارد.

پناهیان افزود: مردم با این لیبرالیسم زندگی می کنند زیرا چاره ای ندارند و جایگزینی به آنها معرفی نشده است.

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی تاکید کرد: ادبیات قرآن کریم، اصلا مظلومانه نیست و قدرتمندانه صحبت می کند. می فرماید ای حسرت بر شمایی که پیامبران را مسخره کردید. این ادبیات قدرتمندانه است نه مظلومانه.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: باید به قرآن برگردیم و با ادبیات قرآنی با جهان صحبت کنیم. خداوند متعال در سوره محمد(ص)، فوق العاده مقتدرانه و با قدرت صحبت می کند. آخرین آیه این سوره راجع به قوم آخرالزمان است و امیدواریم جزو این قوم باشیم.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را کرده اند اما تاکنون اثری نداشته است و این نکته دشمن سبب خیر می شود اگر خدا بخواهد و اکنون چنین شده است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: در سوره شریف محمد(ص) خداوند متعال تعبیر ویژه ای دارد که قدرت خداوند را منتقل می کند. می فرماید خداوند آنها را زیر و رو می کند و با موضع قدرت برخورد می کند. ادبیات قرآن التماس در خود ندارد بلکه کاملا قدرتمندانه است.

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی افزود: مبلغ باید متواضح باشد تا کلام قدرتمند خداوند متعال را برساند. هنوز هم در روضه ها ما کمتر از صدای شمشیر امام حسین(ع) چیزی شنیده می شود این در حالی است که باید به قدرت امام حسین(ع) و شمشیر کشیدن های ایشان اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان تصریح کرد: لحظه های وداع امام حسین(ع) با حضرت زینب(س) بسیار کوتاه تر از لحظه های نبرد و دلاوری اباعبدالله (ع) است و باید لحظات قدرت امام حسین(ع) نشان داده شود.

وی گفت: تغییر ادبیات از مظلومیت به قدرت باید در گفتمان امروز ما مشخص باشد. در دوران شهید مطهری، ایشان در پی اثبات کارامدی دین بودند اما امروز دین در موضع قدرت است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در حال درست کردن اسلام قلابی هستند و از قدرت همان اسلام قلابی، مردم را فریب می دهند و جنایت می کنند. برخی از جنایت های تکفیری ها به عهده کسانی است که سعی کردند اسلام انقلابی را ضعیف کنند و فتیله آن را پایین بکشند.

اسلام انقلابی ای که در آن شهید سعیدی ها و شهید غفاری ها تربیت شده اند و مرگ را به بازی گرفته اند. این اسلام به جهان صادر شده است و بسیار زودتر باید صادر می شد و دشمنان ما کمک کردند و این اسلام را به جهان صادر کردند.

مقصر بخشی از ظلم هایی که در منطقه صورت می گیرد، تقصیر ما است که این اسلام قدرتمند را به جهان صادر نکرده ایم. ما اکنون در آستانه فتح و پیروزی هستیم. یک دهه پیش نفس ها و زمزمه هایی بود که می خواستند غربت را به اسلام انقلابی تحمیل کنند اما آنها مردند و رفت و اگر می خواهند حرفی بزنند، به حرف های برخی از علما تمسک می کنند و می گویند مثلا آخوند خراسانی چنین می گوید.

تمام ادبیات قبلی شان ریخته شده است و از بین رفته است. نشانی از جامعه مدنی که قبلا می گفتند نیست بلکه از ادبیات اسلام انقلابی استفاده می کنند و امروز دوران عزت اسلام است.

حجت الاسلام پناهیان با ذکر خاطره ای از ملاقات با مادر شهید عماد مغنیه، گفت: چهار سال قبل با مادر شهید مغنیه دیداری داشتیم و در فضای احساسی، یکی به مادر شهید گفت که مقام شهدای شما، بالاتر از شهدای ما در ایران است. مترجم حاضر به ترجمه این عبارت نشد و گفت ما شهید می شویم تا خانواده شهدای شما در امنیت باشند و شاگرد از معلم خود جلو نمی زند.

اردوی دو روزه دانشجویان بسیجی استان البرز که از صبح امروز پنج شنبه ،در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه پیدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


راس میگه بخدا ما نمیفهمیم تو چه دورانی هستیم