جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مصاف سرنوشت ساز سپاهان در عربستان

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 356116
هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا روزهای سه شنبه و چهارشنبه (فردا و پس فردا) برگزار و چهره تیم های صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص می شود.
به گزارش جهان به نقل از  ایرنا، در بین چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، پس از مسجل شدن صعود فولاد به مرحله یک هشتم نهایی و حذف استقلال و تراکتورسازی در هفته قبل، اکنون همه چشم ها به دیدار حساس سپاهان مقابل الهلال در عربستان دوخته شده تا بلکه دومین نماینده کشورمان نیز بتواند راهی مرحله بعد شود.

شاگردان «زلاتکو کرانچار» در تیم سپاهان که در بازی خانگی هفته پنجم با ۴ گل السد قطر را در هم کوبیدند و با ۷ امتیاز از قعر جدول رده بندی گروه D به رده دوم صعود کردند، روز سه شنبه (فردا) با کسب یک تساوی در بازی خارج از خانه مقابل الهلال می توانند به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

این مسابقه ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه فردا به وقت تهران در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض برگزار می شود. سپاهانی ها در بازی دور رفت در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با نتیجه ۳ بر ۲ از سد الهلال عربستان گذشتند.

دیدارهای هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای تیم های فولاد، استقلال و تراکتورسازی ایران تشریفاتی است. فولاد پیش از صعود خود را به عنوان تیم نخست گروه B قطعی کرد و تیم های استقلال و تراکتورسازی در گروه های A و C از صعود به مرحله بعد بازماندند.

شاگردان «تونی اولیویرا» در تیم تراکتورسازی ایران که در دیدار خارج از خانه هفته قبل از گروه C لیگ قهرمانان آسیا با دو گل مغلوب تیم الاتحاد عربستان شدند و از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماندند، ساعت ۲۰ روز سه شنبه (فردا) در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز از تیم لخویا قطر پذیرایی می کنند.

تیم تراکتورسازی در بازی خارج از خانه دور رفت مقابل لخویا قطر به تساوی بدون گل رسید.

در این گروه، پیش از این صعود تیم های العین امارات و الاتحاد عربستان به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده و مصاف روز سه شنبه (فردا) این دو تیم تعیین کننده تیم های اول و دوم خواهد بود.

روز چهارشنبه نیز تیم فولاد ایران که هفته گذشته با برتری ۳ بر یک مقابل الجیش قطر صعود خود را از گروه B به مرحله یک هشتم نهایی مسجل کرد، به میهمانی الفاتح عربستان می رود.

این بازی ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه (پس فردا) به وقت تهران در ورزشگاه ملک عبدالله عربستان برگزار می شود. فولادی ها در بازی دور رفت در ورزشگاه عذیر اهواز با یک گل از سد الفاتح عربستان گذشتند.

از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه (پس فردا) نیز شاگردان «امیر قلعه نویی» در تیم استقلال ایران در حالی از تیم الریان قطر پذیرایی می کنند که در مسابقه قبل با حساب ۲ بر یک مغلوب میزبان خود الشباب عربستان شدند و همچون تراکتورسازی از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماندند.

مسوولان باشگاه استقلال مکاتباتی با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داده اند تا در صورت امکان زمان بازی تشریفاتی روز چهارشنبه مقابل الریان در گروه A لیگ قهرمانان آسیا به ساعت ۱۸ تغییر یابد اما تاکنون به این درخواست پاسخی داده نشده است.

از گروه A لیگ قهرمانان آسیا پیشتر صعود الشباب عربستان و الجزیره امارات به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده است و مصاف روز چهارشنبه این دو تیم با یکدیگر تعیین تیم های اول و دوم صعود کننده از این گروه خواهد بود.

برنامه کامل دیدارهای هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۴ که روزهای سه شنبه و چهارشنبه (فردا و پس فردا) برگزار می شود، به قرار زیر است: (زمان بازی ها به وقت محل برگزاری مسابقه است)

* گروه A

استقلال ایران - الریان قطر، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۲۲، ورزشگاه آزادی تهران

الجزیره امارات - الشباب عربستان، ۳ اردیبهشت، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه محمدبن زاید دوبی



* گروه B

الفاتح عربستان - فولاد ایران، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۵، ورزشگاه ملک عبدالله

الجیش قطر - بنیادکار ازبکستان، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت۲۰، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه



* گروه C

تراکتورسازی ایران - لخویا قطر، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۳۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

العین امارات - الاتحادعربستان، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه بن زاید العین



* گروه D

الهلال عربستان - سپاهان ایران، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۵۰، ورزشگاه ملک فهد ریاض

السد قطر - الاهلی امارات، ۲ اردیبهشت۱۳۹۳، ساعت ۱۹، ورزشگاه شیخ جاسم بن حمد دوحه



* گروه E

پوهانگ استیلرز کره جنوبی - بوریرام یونایتد تایلند، ۳ اردیبهشت۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه پوهانگ استیلرز

شاندونگ لیوننگ چین - سرزو اوزاکا ژاپن، ۳ اردیبهشت۱۳۹۳، ساعت۱۹:۳۰، ورزشگاه المپیک جینان



* گروه F

هیروشیما ژاپن - سنترال کوئست استرالیا، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۱۹، ورزشگاه هیروشیما

اف سی سئول کره جنوبی - بیجینگ گوان چین، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه جام جهانی سئول



* گروه G

چونبوک موتورز کره جنوبی - ملبورن ویکتوری استرالیا، ۲ اردیبهشت۱۳۹۳، ساعت ۱۹، ورزشگاه جام جهانی جئون جو

گوانگژو چین - یوکوهاما مارینوس ژاپن،۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۲۰، ورزشگاه گوانگژو



* گروه H

وسترن سیدنی استرالیا - گو ئیژو رنه چین، ۲ اردیبهشت۱۳۹۳، ساعت۱۹:۳۰، ورزشگاه پاراماتا سیدنی

کاوازاکی فرونتال ژاپن - اولسان هیوندای کره جنوبی، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۱۹، ورزشگاه کاوازاکی تودوروکی

مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۴ با شرکت ۳۲ تیم در ۸ گروه و دو منطقه شرق و غرب قاره کهن تا سوم اردیبهشت ماه ادامه دارد و از هر گروه دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد.

دیدارهای رفت مرحله یک هشتم نهایی روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت و دور برگشت ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت انجام می شود و بازی های رفت مرحله یک چهارم نهایی نیز ۲۶ شهریور و دور برگشت ۸ یا ۹ مهر برگزار خواهد شد.

همچنین دور رفت مرحله نیمه نهایی ۳۰ مهر و بازی های برگشت ۷ آبان انجام می شود.

زمان برگزاری دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا هنوز اعلام نشده است.

نکته قابل توجه اینکه، تیم های منطقه غرب و شرق آسیا تا دیدار نهایی رو در روی یکدیگر قرار نمی گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *