جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

قیمت میوه و سبزی در تهران +جزئیات

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 425515
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه هنوز گلابی تولید داخل وارد بازار نشده، گفت: متاسفانه هر کیلوگرم گلابی چینی با قیمتی حدود ۱۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
به گزارش جهان، حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت وگو با فارس گفت: هر کیلو سیب گلاب با قیمت ۱۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت این محصول در روزهای آتی با افزایش برداشت ارزان‌تر می‌شود.

وی افزود: در روزهای اخیر قیمت هندوانه کمی کاهش یافته و قیمت این محصول که این روزها از بهبهان و شیراز به تهران می‌آید بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلوگرم طالبی و ملون را بین ۲ تا ۳ هزار تومان عنوان کرد و گفت: توت‌فرنگی گلخانه‌ با قیمت ۸ هزار تومان و سنندج با قیمتی حدود ۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

مهاجران تصریح کرد: هر کیلوگرم گوجه سبز شهریار با قیمتی بین ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم زردآلو بر حسب کیفیت با قیمتی بین ۴ هزار تا ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی اظهار داشت: نوبرانه گیلاس با قیمتی حدود ۸ تا ۱۴ هزار تومان و نوبرانه هلو با قیمتی حدود ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی قیمت هر کیلوگرم خیار را حدود ۲ هزار تومان و هر کیلوگرم گوجه فرنگی را حدود هزار تومان عنوان کرد و گفت: هر کیلوگرم سیب‌زمینی نو ۸۵۰ تومان و هر کیلوگرم گرم سیب‌زمینی کهنه ۴۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم پیاز سفید ۸۵۰ و قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز نیز حدود ۵۵۰ تومان است.

مهاجران با انتقاد از عرضه میوه‌های وارداتی گفت: هر کیلوگرم گلابی چینی ۱۵ هزار تومان، موز ۳۵۰۰ تومان، پرتقال مصری ۸ هزار تومان، و زرد آلو ترکیه‌ای ۱۴ هزار تومان است.

به گزارش فارس در حالی که وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند مجوزی برای واردات میوه نداده، معلوم نیست میوه‌های گوناگون خارجی چگونه وارد بازار شده و با چه هدفی عرضه می‌شود.

همه باید از تولید داخلی حمایت کنیم و به جای مصرف میوه خارجی خارج از فصل که توجیه و لطفی هم ندارد، از کشاورز ایرانی حمایت کنیم.

یک جنبه اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت در برابر مصرف کالای خارجی و تاکید بر تولید داخلی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *