جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جایزه ۳ میلیون دلاری برای دستگیری یک هکر

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 409810
پلیس فدرال امریکا جایزه ۳ میلیون دلاری را به افرادی می بخشد که هر گونه اطلاعی در رابطه با هکر سی و یک ساله روسی داشته باشند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پلیس فدرال امریکا از حملات سایبری مرد ۳۱ ساله روسی با نام Evgueni Mikhaïlovitch Bogachev به عنوان خطرناک ترین حملات سایبری کره زمین یاد کرده است. اف بی آی جایزه ۳ میلیون دلاری را برای دستگیری یا هر گونه اطلاعاتی درباره این مرد روسی که با نام های مستعار متعددی از جمله «lucky۱۲۳۴۵» یا «slavik» و ... تاکنون ردیابی شده، تعیین کرده است.

وی متهم به سرقت از بانک های امریکایی و همچنین رهبری تیمی از هکرهایی است که در حدود ۱۰۰ میلیون دلار از بانک های امریکایی را به سرقت برده اند.

این گروه در طراحی بد افزاری با نام Zeus که آپدیت شده امروزی آن GameOver Zeus یا GOZeus نام دارد، نیز دست داشته اند. با کمک این بدافزار می توان به اطلاعات بانکی و همچنین سرقت اطلاعات یا ربودن پول از حساب ها دسترسی داشت. بدافزار Zeus اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی ظاهر شد و پس از ۴ سال، شکل و کاربرد جدیدی را به خود اختصاص داد.

با استفاده از این بدافزار تاکنون از حساب های بانکی کشورهایی مانند استرالیا، هلند، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، لوکزامبورگ، سوئیس و ... دزدی شده است.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که این هکر روسی هنوز در روسیه ساکن بوده و ایمیل های آلوده ای را تاکنون به میلیون ها نفر در سراسر دنیا ارسال کرده که در نتیجه آن یک میلیون رایانه ویروسی شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *