پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۲
۵۳
هتاکی جدید رسانه اصلاح‌طلب پس از جسارت به سیدالشهدا

‫دسته گل جدید «اعتماد» در تطهیر بنی صدر و طاغوتی خواندن شهیدان بهشتی و باهنر

«طاغوت» هنوز هم نفس می کشد!
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 409315
روزنامه اعتماد با انتشار عکسی دسته جمعی از یاران انقلاب که بنی صدر نیز در کنار آنان دیده می شود، به بهانه طرح ارزش برادری و برابری، ضمن تطهیر بنی صدر، در مغالطه ای آشکار نظام جمهوری اسلامی ایران و شهیدان بهشتی و باهنر را به داشتن عادت های طاغوتی متهم کرد.
‫دسته گل جدید «اعتماد» در تطهیر بنی صدر و طاغوتی خواندن شهیدان بهشتی و باهنر
گروه سیاست جهان نيوز ـ روزنامه اعتماد در روز سه شنبه پنجم اسفند ماه، در ویژه نامه هفتگی خود با نام «کرگدن»، در صفحه ای به نام «پنجاه و هفت» یادداشتی با عنوان «انقلاب شده که شرف المکان بالمکین باشد» منتشر کرده است که دو عکس بهانه نگارش آن شده است.

به گزارش جهان، در این عکس ها ابوالحسن بنی صدر ـ رئیس جمهور لیبرال معزول و فراری ـ در کنار برخی چهره های شاخص انقلاب مانند شهید آیت الله شهید بهشتی و آیت الله طالقانی، شهید باهنر و آقای هاشمی رفسنجانی دیده می شود. نویسنده با اشاره به این دو عکس به طرح موضوع والای برادری و برابری می پردازد اما در ادامه می نویسد:«انقلاب شده است که کوچک و بزرگ، زانو به زانوی هم، مقابل بنشینند و کار مملکت را راه بیندازند اما عادت های طاغوتی اژدهای هفت سری است که هفتاد جان دارد لاکردار و کارش همین است که در رفاقت ها و برادری ها زهر بپاشد و مهر را به قهر، برادری را به سلسله مراتب آزاردهنده و تواضع را به کیش شخصیت بدل کند و راه انداختن کار ملت را به تعویق بیاندازد و شرف المکان بالمکین را تغییر بدهد به باور جاهلانه شرف المکین بالمکان.»


نویسنده، در پایان با نگاهی افسوس برانگیز، مهر ختم دوستی و برادری در جمهوری اسلامی را زده و می نویسد:«صندلی و زمین فرقی با هم ندارند. بالا و پایین ارزشی ندارد. آنچه ارزش است این است که در ذیل خورشید تابان ۵۷ می شد دوستانه و برادرانه و مشفقانه زانو به زانوی هم نشست و برای انقلاب تصمیم های مهم گرفت. یاد باد آن روزگاران یاد باد.»


نگارنده متن با بیان این مطلب، ضمن چشم بستن بر حقایق تاریخی، فرار بنی صدر از کشور در شکل و شمایل زنان را ناشی از نگاه طاغوت زده سایر برادران دانسته و تلاش کرده است سوابق سیاه وی را از خیانت در جنگ تحمیلی و حمایت از منافقانی که دستشان به خون هفده هزار شهید ترور آلوده است تا اثبات جاسوس بودن بنی صدر با انتشار اسناد لانه جاسوسی نادیده گرفته و به اصطلاح وی را «غسل تعمید» دهد.

بنی صدر، شرف مکان است!

وی در ادامه فرار بنی صدر را تلویحا ناشی از تبدیل شدن تواضع به کیش شخصیت در افرادی چون شهیدان بهشتی و باهنر می داند و «شرف مکانی» که با حضور بنی صدر پیدا شده بود[!] را از بین رفته دانسته و همه مسؤولانی که پس از بنی صدر روی کار آمده اند را متهم به داشتن باور «شرف المکین بالمکان» کرده است. این در حالی است که چند روز پس از عزل بنی صدر از ریاست جمهوری به دلیل عدم کفایت سیاسی توسط نمایندگان مردم در مجلس، شهید بهشتی در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی،  و اندکی پس از فرار نبی صدر هم شهیدان رجایی و باهنر در انفجار ساختمان نخست وزیری به شهادت می رسند.


اینکه روزنامه اعتماد از میان هزاران عکس موجود در آرشیو رسانه ها برای نمایش برادری مسئولان نظام، عکسهایی را برمی گزیند که بنی صدر در آن حضور دارد و در فضای رسانه ای جمهوری اسلامی فردی را برادر می خواند که کمتر کسی در خیانت او تشکیک به خرج می دهد، بعد به گلایه از کمرنگ شدن برادری و برابری می پردازد و عامل آن را هم اخلاق طاغوت زده شهیدان بهشتی و باهنر و مرحوم طالقانی عنوان می کند، خود گویای انگیزه این روزنامه از انتشار این مطلب است.

علاوه بر «اعتماد» و احساس برادری یک رسانه اصلاح طلب به بنی صدر، در بخش دیگری از توضیح تصاویر، به گونه ای القا می شود که گویا همچنان تفکرات طاغوتی در بین مسئولان نظام جریان دارد و به عبارت ساده تر، نگارنده می خواهد بگوید: هرچند انقلاب شده اما فضا همچنان همان فضای طاغوتی و پیش از انقلاب است.

این مطلب در حالی منتشر می شود که در همین هفته این روزنامه در قالب سؤال خبرنگارش از ابراهیم اصغرزاده، حادثه کربلا را «اسطوره ای رنگباخته» می خواند. خبرنگار روزنامه اعتماد می‌گوید: «اما این اسطوره‌ها هم به نظر می‌رسد رنگ باخته‌اند و برای نسل امروز آنقدری که شما می‌گویید اهمیتی ندارند...» و اصغرزاده هم جواب می‌دهد: « ما به دنبال این سوال نیستیم...»


روز گذشته سید علاء الدین ظهوریان، دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات خبر داده بود که قرار است روز دوشنبه یازدهم اسفند ماه به توهین روزنامه اعتماد در جلسه این هیأت رسیدگی شود. به نظر می رسد این مطلب نیز باید به پرونده این روزنامه اضافه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حبیب
Iran, Islamic Republic of
دوباره تکرار دوران اصلاحات و توهین رسانه ها به مقدسات و انقلاب و شهدا و معاونت مطبوعاتی و هیأت نظارت مسامحه کار!!!!
کسی از بسته شدن یک رسانه خوشحال نمیشه ولی با اشخاص و رسانه هایی به نام اصلاح طلبان افراطی و ضد انقلاب فتنه گر چه باید کرد؟
Iran, Islamic Republic of
اینقدری که از آزادی بیان شنیدی از فهم و شعور هم بشنو
پریناز
این روزنامه خاطی و منافق باید توقیف شود این رفتارهای لوده و شنیع در ایران ما محلی از اعراب نداردحسبنالله و نعم الوکیل
Iran, Islamic Republic of
خب خود اين ... هم . از گروه خوني همان توهين كنندگان اند كه چيزي نمي گويند !!!
نکته سنج
اقای حبیب خوشم میادکه قشنگ تحلیل میکنید،هم جنابعالی ودوستان وهم سایت عالی جهان.بنده هم این مقاله روخوندم،هدف نویسنده مقاله از گریزازبرادری وبرابری بنی صدربود،می دانم شما مقاله را نخوانده ایدوطبق تحلیل جهان نظرمیدهید.این راهم بدانیدوقتی چیزی رادقیق نمی دانید ودر باره ان نظرمیدهید به نوعی تهمت میزنید،اما این را با خود اندیشیده ایدکه مگرمی شود درجمهوری اسلامی به شهدایی چون بهشتی وباهنرورجایی توهین نمود.هیچ مقاله نویسی چنین جراتی به خود نمی دهدچون درکمترین زمان ممکن دستگیر وزندانی میشود.با انکه فرارو منتشرنمی کند،اما بدانید که تا چیزی را خودتحقیق نکرده ایدباورنکنید.
United States
در دوره اصلاحات و پس از آن حتی در دوره احمدی نژاد هم این اصلاح طلبان سابقه توهین به شهدا که هیچ سابقه توهین به پیامبر و معصومین را داشته اند. حتی در جایی خدا را هم محاکمه کردند.
مطلب هم همین جا قابل خواندن است پس کسی را متهم به نخواندن نفرمایید. موضوع کاملا گویاست و تفسیر جهان هم درست است.
وزارت ارشاد یه کاری بکنه
... بالام جان از جیره بگیران قلم به دستی که مجبور به نظر گذاشتنی؟ زندگی است دیگر شما هم اینگونه نان درمی آوری
United States
من به عنوان حامی آزادی بیان از اقدام روزنامه اعتماد تشکر می کنم و امیدوارم حقایق بیشتری رو بیان کند
محسن
Iran, Islamic Republic of
به عنوان حامی آزادی بیان لطفا درخواست کنید دادگاه مهدی هاشمی علنی شود و فسادها و بی تدبیری های وزرا و حامیانشان از حصن حصین شورای عالی امنیت ملی خارج شود.
حسین
آقا یا خانم بی نام بدت نمی آد از یزید ملعون هم تشکر کنی که میخواست امام حسین علیه السلام را از ذهن عالمیان بیرون کنه.....
تو غلط میکنی از اهانت به مقدسات اسلامی حمایت میکنی
بعد میگن چرا روحانی تحمل مخالفاشو نداره
از شما یاد گرفته دیگه!!
خوبه مملکت دست شما نیست...
سیدرضا
نمیدونم چرا هر وقت دولتها شعار آزادی بیان میدن مستقیما منظورشون بیان های ساختارشکنانه و ضد مقدسات است. اما در مقابل، کمترین حد آزادی برای منتقدان وجود ندارد.
جناب حامی آزادی بیان! هیچ عاقلی آزادی مطلق را صحیح نمیداند چنان که اگز شخصی به شما یا مادرتان نسبتی ناروا بدهد آیا از او هم تشکر میکنید؟
شرع و قانون حدود آزادی بیان را تعیین میکنند نه هر کس به میل خودش...
Iran, Islamic Republic of
مردك از حقايق چي دم مي زني ؟!

يعني . تكه تكه شدن شهيد بهشتي و سوخته شدن شهيد باهنر به دست منافقين . حقايق اند ؟!!!

لعنت خدا بر تو منافق ملعون باد
Iran, Islamic Republic of
تكبر يعني آن ملعوني كه مي بيند كه رقيبش در انتخابات سال 88 با بيشترين راي . پيروز شده است و 25 ميليون نفر به او راي داده اند
ولي راست راست در چشمان همه مردم نگاه مي كند و مي گويد تقلب شده است و عدد 13 من از عدد 25 بيشتر است !!!

و يكعده منافقكهاي خبيث مفسداتي هم از او طرفداري مي كنند !!!
شما حامی آزادی بیان نیستی؛ بنده ی بتی هستی به نام ازادی بیان در محدوده توهین به مقدسات؛ وگرنه دیدیم و شنیدیم که با مخالفان تان چه کردید و چه می کنید؛ هنوز عربده های بنی صدر درباره اخراج حزب اللهی ها از محل میتینگ شان و پرت کردن آنها از بالای دیوار در گوش تاریخ ثبت است و اجساد مثله شده شهدای سی خرداد 60 بزرگترین گواه بر دفاع شما و بزرگترهایتان از آزادی بیان است که با تیغ موکت بری برای این رب النوع کریه تان خونها ریختید
واقعا برات متاسفم
...بر....ت
United States
شما به خاطر آزادی بیان برو کفش کدخدارو هم واکس بزن
باز شما بهونه پیدا کردین برای توقیف و سرکوب روزنامه‌های مخالفتون؟!!
Iran, Islamic Republic of
ساكت باش اي منافق خبيث
United States
دوستان درست صحبت کنیم و از کوره در نرویم
امین
Iran, Islamic Republic of
چرا پرت و پلا می گی جهان؟ اگر این طور باشد توی سایت شما هزار تا مطلب می توان یافت که توهین به امام و انقلاب و اسلام و نظام است. واقعاً بی اخلاق هستید
حسين
Iran, Islamic Republic of
روزنامه اعتماد: سیدالشهدا(ع) اسطوره‌ای رنگ‌باخته است!
نكته: ... اين ها از داعش بدترند آن ها سر مي برند اين روح و ايمان را مي برند.
Iran, Islamic Republic of
كار اين روزنامه شده انتشار مطالب عجيب و تاريخ مصرف گذشته
United States
روزنامه مجیز گوی حاجی خاطره و شرکا
حسن
از روزنامه اعتماد وامثالهم انتظاري غيرازاين نيست جون اينها اولا سكولار هستندباورديني ندارند ثانيا ماموريت شيطاني دارند هدفشان فتنه وتفرقه هست بايد براي مسئولين وخاصه ارشاد متاسف بود
امید
United States
خب معلومه تو این مدت کدام ادما وجریان روحیه تکبر و بزرگ بینی داشتن اگه کسی غیر خودشون تو رقابت پیروز میشه عارشون میاد تبریک بگن!!
Netherlands
اگر تا بیت و چهار ساعت آینده دستگاه قضایی به سکوت غیرقابل باور خود در برابر این جرم آشکار ادامه دهد مردم با تمام قوا وارد می شوند و روزنامه اعتماد و نان خورهایش را به شدید ترین وجهی مجازات می کنند یا حق
Netherlands
اتفاقا امروز یک مادر شهید دیدم که این مطلب را دیده بود و می گفت ساعت ها زار زار از دیدن این مطلب هتاکانه گریسته و می گفت از آنجا که مسئولین با این روزنامه برخورد نکرده اند شکایت نزد خدا بردم اما چند ساعت بعد شما اطلاع رسانی کردید تا نیروهای حزب الهی خودشان داد دل این مادر مظلوم شهید را بستانند این است آه دل یک مادر مظلوم
از نحوه نشستنبی ادباه و متکبرانه اقای بنی صدر می توان به شخصیت ان پی برد ایا چنین شخصیتی می تواند برای ملتی مفید باشد؟
بیچاره ها برای شما که حرص پول و مقام و شهرت کرتون کرده امام حسین رنگ باخته...هر وقت دست از گناه کشیدید امام حسین (ع) هم معنی پیدا می کنه.
Latvia
تازه اولش!!! شما از همه قدیس ساختید حالا!!
United States
چه ربطی داشت؟؟؟
بعد هم ۹ دی توقیف می شه!!!! ولی این روزنامه ی معلوم الحال همچنان بدون هیچ مشکلی ادامه می دهد و هر روز گشتاختر می شود
آسمون ریسمون می کنید بلکه بهانه ای برای توقیف پیدا کنید! ذات شما با سرکوب عجین شده!
مریم
Iran, Islamic Republic of
این مدعیان ارزشگرایی روز به روز در نزد مردم منزوی تر میشوند، به همین دلیل به هر روش کثیفی برای بقای خود چنگ می زنند.
رشید
اصلاح طلبان دراین زمینه ها امتحان خودرا پس داده اندبا اعتقادات مردم میانه ای ندارند درنشر اباحه گری وبی بندباری علاقه مندند به گروه های مخالف بها میدهند و از انقلابیون واهمه دارند و در فرصت های پیش آمده مثل دولت اعتدال که اورا به خود بسیار نزدیک میبینند میدان را برای ترکتازی باز می بینند .
راستگو
Iran, Islamic Republic of
...از دین خرج سیاست و حزب بازی میکنند و برای زدن روزنامه رقیب حتی حاضر میشوند به دروغ شایعه کند که به امام حسین (ع) توهین شده...معلومه درد دین ندارند. وگر نه اگر بر فرض خدایی نکرده به اباعبدالله (ع) هم توهین شده بود اینطور در بوق و کرنا نمیکردند.چه برسد که هیچ بی احترامی هم در کار نبوده.
سید الشهدا اسطوره ای رنگ باخته است توهین نیست پس چیست؟
هموطن
United States
جونشون در بیاد حصر سران فتنه سرجاش باقیه مردم منتظر محاکمه فتنه گرها هستند.... اینها جوگیر نشن....برن یه کم شعور دریافت کنند بعد بیان روزنامه واکنند......
مصطفی
جهان نیوز چی زدی .. خیلی این روزا متوهم می زنی ... آقای هاشمی به داد اینا برس معلوم نیست...
عجب!جهان نیوز چیزی نمی زنه مشکل جهان نیوز اینه که از روی آزادی نظرات هر متوهم و ضد انقلابی مثل شمارو منتشر می کننه
جهان نر منم بزار
هردم از این باغ بری می رسد
United States
تازه تر از تازه تری می رسد
مرگ بر هرچی خائنه از جمله بنی صدر و حامیاش
....چرا از خودتون حرف درمیارید؟!!!
کریمی
....
این آقایان هم فکر کردن که بعله .....
بوی ..... به مشامشان خورده
9دی توقیف و اعتماد سرکش
فضه
United States
معلوم نیست وزیر ارشاد خوابیده یا خودش رو بخواب زده
بهاره کرمی
سلام
چرا هرچه زودتر این روزنامه های هتاک رو توقیف نمیکنن؟
United States
مرگ بر منافقین کفار و مرگ بر ضد ولایت فقیه