جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
وزنه‌برداری قهرمانی جهان - آمریکا

هاشمی در وزنه‌برداری هشتم جهان شد

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۶
کد مطلب: 457916
علی هاشمی ملی پوش دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان با ثبت مجموع ۳۸۰ کیلوگرم و کسب عنوان هشتمی به کار خود در هشتادویکمین دوره مسابقات جهانی خاتمه داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان امروز در دسته ۹۴ کیلوگرم علی هاشمی ملی پوش ایلامی و جوان خود را به روی تخته فرستاد که در مجموع به عنوان هشتمی دست یافت.

باشروع حرکت دوضرب دسته ۹۴ کیلوگرم ملی پوش ایلامی کشورمان ابتدا با مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرم جایگاه خود را درجدول امتیازی دسته ۹۴ کیلوگرم و در حرکت مجموع کاملا تثبیت کرد.هاشمی در دومین حرکت خود وزنه ۲۰۷ کیلویی را گزینش کرد اما نتوانست آن را مهار کند تا انگیزه‌اش برای رقابت در این وزن و ثبت همین وزنه در حرکت سوم بیشتر از قبل شود.

ملی پوش کشورمان در سومین حرکت دوضرب خود خیلی سبک وزنه ۲۰۷ کیلویی را روی سینه کشید و با یک قیچی زیبا و قدرتی این وزنه را بالای سرش به پرواز درآورد. این درحالی بود که وزنه بردار بلاروس در خاتمه مسابقه و حرکت دوضرب با ثبت وزنه ۲۳۰ کیلوگرم و مجموع ۴۰۵ کیلوگرم در جایگاه نخست دوضرب و مجموع دسته ۹۴ کیلوگرم دنیا قرار گرفت. وزنه برداران قزاق الماس خوشتف و خدیربایف به ترتیب با ثبت رکورد‌های (۲۳۰ و ۲۲۱ کیلوگرم) و نیز مجموع (۴۰۲ و ۳۹۹ کیلوگرم ) به ترتیب جایگاه دوم و سوم جهان را در حرکت دوضرب و مجموع کسب کردند.
همچنین خوتشف وزنه بردار قزاق و استراتسف وزنه‌بردار بلاروس دوبار برای شکستن رکورد دوضرب و مجموع دنیا به وزنه ۲۴۳کیلوگرمی حمله ای ناموفق داشتند تا در این دوره بازهم رکورد ایلیا ایلین قزاق (۲۳۳ کیلوگرم) همچنان دست نخورده باقی بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *