جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
با رونمایی از سیستم یکپارچه الکترونیکی گمرکی

شریعتمداری: دولت علیه فساد قیام کرد

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 437017
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: راه اندازی سیستم یکپارچه الکترونیکی و اجرای سیستم مدیریت ریسک هوشمند گمرکی در واقع یکی از قیام‌های دولت بر علیه فساد اقتصادی و درجهت کمک به تسهیل تجاری و رشد اقتصادی کشور است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور پس از بازدید دوساعته از راه اندازی درگاه پنجره واحد بعنوان رونمای سیستم یکپارچه الکترونیکی گمرکی و اجرای سیستم مدیریت ریسک هوشمند گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: شعار سازمان جهانی گمرک در سال ۲۰۱۵ مدیریت هماهنگ مرزی CEM و رویکرد جامع برای ارتباط با ذینفعان است و اقدام گمرک جمهوری اسلامی ایران که در اجرای سیاست فساد ستیز دولت تدبیر و امید و بند ج ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید رقابتی و مصوبه ۴۲۲۱۰ مورخ ۱۳۹۴/۴/۱۸ هیأت دولت بوده، کمک به تحقق شعار مذکور است.

وی افزود: ارائه مؤثرتر خدمات و بهبود کارایی خدمات دولتی در مرزهای گمرکی ، حذف دوباره کاری، صرفه جویی در وقت و همه ابعاد اقتصادی ، بهبود مدیریت ریسک ، هزینه حمل ونقل کمتر، زمان انتظار کوتاه تر، هزینه های کمتر، بهبود زیر ساختها، گسترش بیشتر و شفاف تر اطلاعات و آگاهیها، ارتباط قوی تر و مؤثر تر بین همه ذینفعان مرزی ، و کاهش و ریشه کنی فساد در فعالیتهای تجاری مرتبط به مرزها و تسهیل تجاری و کمک مؤثر به رشد اقتصادی از نتایج این اقدام مبارک است که گمرک ایران با همه تنهایی ها موفق به انجام آن شده است .

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ما با همه توان در جهت تقویت، استقرار و تثبیت این سیستم یکپارچه عمل خواهیم کرد. این سیستم در واقع یکی از قیام های دولت تدبیر و امید بر علیه فساد اقتصادی و درجهت کمک به تسهیل تجاری و رشد اقتصادی کشور است.

وی همچنین افزود: وقتی از حکمرانی خوب و بهبود فضای کسب و کار و تسهیل تجارت و شفافیت در فعالیتهای اقتصادی و... صحبت میکنیم، باید مردم نمونه های عملی روشنی از تحقق این شعارهای صحیح مشاهده کنند ، که پنجره واحد بعنوان رونمای نظام یکپارچه الکترونیکی گمرک و اجرای سیستم مدیریت ریسک هوشمند یکی از نمونه های بارز تحقق این شعار هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *