پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۱۲

پاسخ آشتی‌جویانه ظریف به عربستان

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 337117
وزیر خارجه کشورمان به محض ورود به فرودگاه بیروت در نشستی خبری بر تلاش ایران برای برقراری بهترین روابط با عربستان در سطح روابط دوجانبه تاکید کرد.
پاسخ آشتی‌جویانه ظریف به عربستان
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری النشره نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تاکید کرد: روابط برادرانه و خوب با کشور برادر لبنان برای ایران اهمیت دارد لبنان تا زمانی که در برابر اسرائیل ایستاده است کشوری مقاوم و مستحکم است و ما به اهمیت لبنان در منطقه معطوف هستیم و می خواهیم روابطمان را با لبنان تقویت کنیم.

ظریف هنگام رسیدن به فرودگاه بیروت در نشستی خبری گفت: همه منطقه با چالش های مشترکی روبه رو است. منطقه با تکفیر و تروریسم روبه رو است و باید تلاش های سیاسی را برای مبارزه با این امور یکپارچه کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که دیدارهایشان در لبنان به راه حل هایی برای تحکیم روابط بین دو کشور در همه زمینه ها منجر شود.

ظریف اعلام کرد که در آینده نزدیک هیئتی ایرانی برای بررسی همه جزئیات مربوط به قضیه ماجد الماجد به بیروت خواهد رفت وی در عین حال به دولت لبنان به خاطر دستاورد بزرگ الماجد در برهه‌ای کوتاه پس از حمله نزدیک سفارت ایران تبریک گفت.

وزیر خارجه ایران گفت: از اصول اساسی ایران ایجاد بهترین رابط برادرانه با کشورهای همسایه است.

وی بر تلاش ایران برای برقراری بهترین روابط با عربستان در سطح روابط دوجانبه تاکید کرد و گفت: تنها راه حل بحران سوریه نیز راه حل سیاسی است.

وزیر خارجه ایران گفت: بهترین راه برای مقابله با پدیده تروریسم و تکفیر در منطقه دادن فرصت به ملت سوریه است تا نظر خود را از طریق صندوق های رای بیان کند.

ظریف در عین حال گفت که ایران از هر طرحی که به راه حلی مطلوب برای بحران سوریه منجر شود استقبال می‌کند.

وزیر خارجه ایران درباره حضور ایران در ژنو ۲ نیز گفت: اگر از ما بدون شرط و شروطی دعوت به عمل آید در آن شرکت می کنیم وگرنه ما به دنبال چنین دعوتی نیستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سیاست درست ایران همین مواضع صلح جویانه و آشتی طلبانه با کشورهای منطقه است که توسط دکتر ظریف در حال اجرا ست .
محمود
درود خدا بر ظریف که واقعا مرد بزرگ و واقع بینی است و می داند با دیدگاه افراطی در روابط بین المللی به جایی نمی توان رسید شما مطمئن باشد ارام ارام جایکاه ایران در جهان به دوران اصلاحات خواهد رسید
علی
وقتی کسی ترسو باشه فرقی نداره از جن و غول و روح و گربه و موش و ... همه چی می ترسه خب!
Iran, Islamic Republic of
شجاعت با حماقت دو مقوله جدا هستند استاد
Iran, Islamic Republic of
درسته شجاعت با حماقت فرق می کنه و قدرت ایستادن در مقابل دشمنی که کینه جویانه می خواهد رگ گردن شما را بجود و جگرتان را به دندان بگیرد شجاعت می خواهد. کسی که با یک اخم ساکت شود دشمنی نیست که ایستادگی در مقابل او نیاز به شجاعت و درایت داشته باشد. همن طور روی خوش نشان دادن و دست دوستی دراز کردن به کسانی که ریگی ها را به جان این ملت می اندازند...
Iran, Islamic Republic of
شاید این وادادگیها رابه تصور خودشان اسمش را نرمش قهرمانانه !!!گذاشته اند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
راه حل مطلوب !! منظور آقاي ظريف از مظلوب چيست ؟؟؟
خدارحمت کنه حضرت امام را که گفتن اگه ما از مسئله صدام بگذریم ولی از مسئله آل سعود نخواهیم گذشت.
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقت است که بعضی ها از آرمان های انقلاب و ارزش های نهضت اسلامی و دیدگاه های حضرت امام عبور کرده اند.
مردم عربستان هم از وضعشون ناراضین
بگو ترس خلاص
Iran, Islamic Republic of
دست دوستی دراز کردن به طرف وهابیت ....این جماعت به خون ما تشنه اند. چرا دولت مردان ما اینقدر ...رفتار می کنند.