جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کتب پایه‌های پنجم و نهم تغییر می‌کنند

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 387112
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سال آینده محتوای آموزش کتاب‌های پایه پنجم و پایه نهم تغییر خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در حاشیه ششمین نشست معاونان پژوهش،‌ برنامه‌ریزی و نیروی انسانی و رؤسای گروه‌های تحلیل محتوا و تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در تنکابن در حال برگزاری است، در نشست خبری در خصوص مراحل هوشمندسازی گفت: یکی از برنامه‌های تکلیفی در سند بنیادین آموزش و پرورش استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعات و آمارهای آموزشی است.

وی تصریح کرد: سند فاوا در شورای آموزش و پرورش تصویب شده است و بخشی را با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال انجام هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: عمده مدارس کشور به شبکه ملی متصل شده‌اند اما برنامه ریزی آینده استفاده از فناوری در برنامه‌‌های درسی است.

وی ادامه داد: در پایان برنامه، مدارسی که زیر ساخت ارائه فناوری دارند به شبکه ملی متصل می‌‌شوند و عمده منابع آموزشی و تربیتی را به صورت الکترونیکی ارائه می‌کنیم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در خصوص استفاده از نیروهای متخصص در آموزش و پرورش بیان داشت: آموزش معلمان در حوزه‌های مختلف در کوتاه مدت و بلند مدت به وسیله مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و سیاست آینده این وزارتخانه، جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود.

وی تأکید کرد: در صورت نیاز از سایر دانشگاه‌ها نیز نیروهای متخصص جذب می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: برای فعالیت در آموزش و پرورش لازم است دوره‌های یک ساله و دو ساله در دانشگاه فرهنگیان سپری شود.

وی افزود: در سیاست‌های جدید آموزشی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی با آموزش‌های جدید آشنا می‌شوند و در دوره اول متوسطه آموزش بر مبنای الکترونیکی خواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد: هوشمندسازی مدارس و استفاده از رایانه موجب حذف استفاده از کاغذ و سرعت فراگیر شدن آموزش‌ها می‌شود.

وی افزود: هدف از این گردهمایی مروری بر فعالیت‌های سال گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت، تبیین برنامه‌های آموزشی سال آتی است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ پرسش خبرنگار فارس در مورد تغییرات سال آینده کتب درسی،‌ گفت: در سال آینده محتوای آموزش کتاب‌های پایه پنجم و پایه نهم تغییر خواهد کرد.

وی همچنین در مورد آسان سازی و روان‌سازی کتب زبان انگلیسی و عربی برای سال آینده اظهار داشت: در جهت آسان سازی کتب زبان انگلیسی و عربی،‌ کتابهای جدید داریم و کتابهای قدیمی منسوخ می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: عربی و زبان انگلیسی در پایه اول و دوم یعنی هفتم و هشتم نوشته شده است اکنون اگر کتابی ضعفی داشته باشد جبران می‌کنیم ولی بحث آسان سازی و تغییرات اساسی کتب را نداریم چون این برنامه‌ها با مطالعه همراه بوده است ولی سال به سال که جلوتر می رویم کتاب‌های رایج و فعلی پایه اول و دوم دبیرستان منسوخ می‌شوند.
https://jahannews.com/vdcjvaet8uqeovz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjvaet8uqeovz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *